MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

Je gaat lekkerrrr! :D

• Topic Starter Topic Starter

dank:)

voor de verandering log ik een x direct na t trainen. Ik had niks van de training verwacht. Ik was moe en sjagie.

Wonder boven wonder ging de treen lekker en ben ik nu een stuk fitter en blijer:D

Ik heb mijzelf echt gepushd om nieuwe vpr's en pr's te halen. De uitvoering is iets explosiever de laatate tijd (wel nette vorm;)) maar geeft wel een lekker gevoel :)

hammer strength lat pull down
15 x 40
12 x 45
10 x 50
10 x 55 vpr (meer rust tussendoor)

Low seated cable rows
15 x 35
12 x 40 vpr
10 x 45 vpr
10 x 50 pr!

pulldown breed
15 x 35
13 x 35
8 x 40
22 x 30 vpr

pulldown onderhands
14 x 35
13 x 35
12 x 35
onderarm verzuurt:p

straight pulldown
20 x 25
16 x 30
14 x 30
13 x 30

face pull
21 x 30
17 x 35
14 x 40
12 x 40

rear delt cable flys
16 x 5
19 x 5
19 x 5 + 4 sec rest pause 6 x 5 + 6 x 5

Mooie sterke training!
soms heb je van die dagen. Je verwacht niets maar dan gaat het toch super! Top hoor!

Wissel je trainingen teeds af? Zie geen dl/tbar/bb row/Db row.

Rug ziet er goed uit op profiel pic

Delts lijken wat ronder te mogen.
(Daar hebben alle vrouwen moeite mee helaas)

Mooie sterke training!
soms heb je van die dagen. Je verwacht niets maar dan gaat het toch super! Top hoor!

dank je marina:D

Wissel je trainingen teeds af? Zie geen dl/tbar/bb row/Db row.

Rug ziet er goed uit op profiel pic

Delts lijken wat ronder te mogen.
(Daar hebben alle vrouwen moeite mee helaas)

Ik had standaard BOR en One arm dumbell row in mn schema, maar sinds mn hoofddoel massa bouwen is ben ik gaan kijken naar oefeningen waar ik een goede mind muscle connectie mee kan maken. De focus lag voor mij vooral op de lats. Sindsdien heb ik veel betere resultaten. Werkt niet voor iederee zo, maar voor mij pakt dit eeg goed uit. Deadlift zit trouwens bij mn benen dag (ik spaar mn arm kracht voor het hoge volume aan rows:)). T bar row is nog wel 1 die ik wil proberen. Wellicht dat ik de BOR er binnenkort weer bij doe, ik wil ff herontdekken waarom ik mijn rug slecht voelde.

Delts zijn indd shittie. Zit wel progressie in, maar heb lange tijd een schouder blessure gehad en de delts bijna niet getraind (hooguit wat mill presses).

Iig thanks:)

Goh, herkenbaar, aangezien ik gisteren ook met een gevoel de gym binnenstapte van "heb ik jou daar".. Lag op de leg press en wilde het liefst daar gewoon lekker blijven liggen, het ging wel prima zo :o.
Maar na de eerste setjes.. Knap je toch al snel op, uiteindelijk ga je toch als vanouds "tekeer" en ga je met een heerlijk voldaan gevoel naar huis :D.

Overigens heb ik zelf de BOR weer in mijn schema gegooid. Heb het een tijdje links laten liggen vanwege dezelfde redenen waarom jij geen BOR meer deed. Heb een tijdje er voor in de plaats T-bar rows/cable seated rows gedaan. Denk wel dat dit goed is geweest, BOR voelt nu effectiever aan.
It's worth a try, benieuwd of het bij jou nu ook beter zal gaan :).

Goh, herkenbaar, aangezien ik gisteren ook met een gevoel de gym binnenstapte van "heb ik jou daar".. Lag op de leg press en wilde het liefst daar gewoon lekker blijven liggen, het ging wel prima zo :o.
Maar na de eerste setjes.. Knap je toch al snel op, uiteindelijk ga je toch als vanouds "tekeer" en ga je met een heerlijk voldaan gevoel naar huis :D.

Overigens heb ik zelf de BOR weer in mijn schema gegooid. Heb het een tijdje links laten liggen vanwege dezelfde redenen waarom jij geen BOR meer deed. Heb een tijdje er voor in de plaats T-bar rows/cable seated rows gedaan. Denk wel dat dit goed is geweest, BOR voelt nu effectiever aan.
It's worth a try, benieuwd of het bij jou nu ook beter zal gaan :).

Zou heel goed kunnen dat het nu beter aan voelt. 1 pulldown vervangen voor een row zou ook wel een mooie afwisseling zijn. Ze hebben row machine van hammer strength staan (plate loaded), ik zat er sowieso aan te denken om unilaterale rug oefeningen erbij te doen en dat kan mooi op zo'n machine.

Training van gisteren was meh..
het was retentie druk en alle bankdrukbankjes waren gewoon bezet... grrr.. Ik ben begonnen met een machine bp daarom

Heb ook weer nek, rug en schouder klachten. Heb t idee dat mijn slapende arm snachts hier een rol in speelt. Al heb ik dat laatste aan beidde kanten en de nek/rug pijn vooral links. Ik heb al tijd bij de fysio gelopen (ik had dit ook al voor ik ging trainen), maar niet hielp.

Het ging beter toen ik minder op kantoor werkte dus ik vermoed dat dat de boosdoener is. Teveel computer werk en met mn telefoon in de handen.

HS bp1 (incline of decline?)
13 x 20
13 x 20
13 x 20
12 x 20 rpe 10

incline bp
8 x 30
10 x 30
10 x 30
14 x 30

warming up schouders
20 x armcircles 10 x side 10 x front met 2 x 2 kg
front raise (hammer en schuin naar voren)
34 x 4
24 x 8
24 x 8

side raise
12 x 8
12 x 8
14 x 6 + 4 x 6
13 x 6 (pijn links)

Pec fly
15 x 34
8 x 39 (pijn aanhechting)
10 x 34 (blaah..)
Minder ver terug blijkt niet genoeg te helpen. Die aanhechting blijf een probleem (voor de mensen die net mee lezen, heb een dual plane bv gehad en daardoor zal ik nooit voor de 100% mn borst kunnen trainen..)

Heb ook weer nek, rug en schouder klachten. Heb t idee dat mijn slapende arm snachts hier een rol in speelt. Al heb ik dat laatste aan beidde kanten en de nek/rug pijn vooral links. Ik heb al tijd bij de fysio gelopen (ik had dit ook al voor ik ging trainen), maar niet hielp. Het ging beter toen ik minder op kantoor werkte dus ik vermoed dat dat de boosdoener is. Teveel computer werk en met mn telefoon in de handen.
Herkenbaar, vooral die slapende arm 's nachts en kantoorwerk!
Wellicht een idee om te proberen, baadt het niet dan schaadt het niet: 's nachts op dubbele kussens slapen, in de vorm van een soort "trapje".
Ik lig bijvoorbeeld met mijn schouder op een dun kussen. Vervolgens trek ik een dikker kussen "in" de holte tussen schouder en nek (als ik op mijn zij lig). Dan heb je dus een soort trap vorm. Hierdoor wordt je schouder ontlast.
Misschien werkt het bij jou ook :).

Of probeer eens zo een ergonomisch kussen. (voorgevormd viscoelastisch) Zijn bij de aldi soms maar 15 euro. Geloof van de week ook bij lidl. Werkt bij mij super. Zowel ivm mijn hernia als de schouder en arm problemen. Heb nl door alles ook veel last van slapende armen.

Mooie training!

pec fly op machine is altijd kut. Welke machine je ook doet.

Bedankt voor de tips ladies! Ik ga ze beidden uit proberen. Ik heb nu constant in mn linker schouder/schouderblad last dus dat is zeker geen goed teken. IK baal wel want mn schouders zijn al een aandachtspunt en ik ging net mooi vooruit qua gewicht!

Miss toch maar naar de HA.. heb een nieuwe dus die zal er waarschjnlijk net anders mee om gaan qua door verwijzing etc.

Vandaag een rustdag.. ook niet verkeerd:)

Natuurlijk eigenwijs en nog niet naar de HA geweest
Met mn schouder gaat t weer wat beter maar dat dacht ik vorige x ook tot ik mn schouders weer ging belasten.

Vanavond heb ik borst/schouders dus ik denk dat ik vooral kabel werk ga doen (is veel minder belastend voor de aanhechtingen etc).

Gister met de coach getraind dus ff anders dan normaal. Reps zit nu op 4 x 10 (wel ff zoeken naar t juiste gewicht )

lat pulldown breed (ook paar goede tips gehad, maar werd wel iets zwaarder daardoor:p Ik moest zo rechtop mogelijk gaan zitten en handen zo breed als mogelijk)
20 x 30 wu
10 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40

BOR
10 x 40
10 x 50
10 x 50
10 x 50

HS plate loaded row unilateraal (dus per kant)
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 30

straight lat PD (1e)
12 x 15
12 x 15
12 x 15
12 x 15
(normaal pak ik de andere kant en daar doe ik het dubbele. Vandaar het gewichtsverschil)

Coach was klaar, ik voor mn gevoel nog niet. Ik wou de seated cable row doen maar die was bezet. Daarna nog 3 setjes HS lat PD gedaan 3 sets 50 kg 8-10 reps

Ik vind het hoge volume wat ik normaal doe eigw6wel erg lekker. Nu voelde ik mn die burn niet in mn lats en normaal wel. Komt ook omdat de reps nu iets lager liggen denk ik.

Sterke training. ik vind zelf 4x10 wel lekker.

Jammer dat je niet het gevoel had klaar te zijn. Maar er wordt ook gezegd minder = meer he. ;) Dus wie weet.

Succes vanavond met trainen. En met je schouder.. pas echt op.. beter een afspraak teveel bij de huisarts dan er wel wat aan overhouden.

Herkenbaar wat je schouder betreft.. Dat je denkt dat het beter gaat, totdat je gaat trainen. Vaak voel ik het persoonlijk dan niet tijdens het trainen, maar vooral erna.
Toch maar naar de huisarts? Of gewoon gelijk een afspraak bij de manueel.. Boek je denk ik sneller resultaat mee :).

Ga je nu helemaal geen high rep meer doen, maar de focus nu op 4 x 10? .. Geef jezelf de tijd er aan te wennen .. In mijn eigen beleving is de eerste week altijd ruk, de tweede week minder ruk, en de derde week begin ik pas aan een nieuwe aanpak te wennen :o.
Bevalt de coach je nog goed?

En wat een heerlijke BOR :D.

Sterke training. ik vind zelf 4x10 wel lekker. Jammer dat je niet het gevoel had klaar te zijn. Maar er wordt ook gezegd minder = meer he. ;) Dus wie weet. Succes vanavond met trainen. En met je schouder.. pas echt op.. beter een afspraak teveel bij de huisarts dan er wel wat aan overhouden.

Bedankt Matrina :)

Waarschijnlijk ligt het ook niet helemaal aan het volume, maar meer aan de mind muscle connectie.. BOR en de staande uni laterale row waren nieuw voor mij en dan is het moeilijker om de rug te "squeezen".

Ik heb sowieso over dat mmc nagedacht. Laatste tijd was ik weer lekker op pr's en vprs aan het focussen (ook niet verkeerd), maar ik merk dat ik soms iets te explosief aan het trainen ben (wat voor mijn schouder ook niet zo verstandig lijkt).

Ik heb vorige week 12 x 10 kg side raises gedaan. Wel met nette vorm verder, maar te explosief. Het is soms lekker om ff zwaar en explosief te liften.

Ik ben nu wel weer toe aan een strictere vorm, betere sqeeze, langere ROM (gisteren ook paar x op gewezen om langer uit te strekken bij bijv. de straight lat pulldown) en een langzamere excentrische beweging. Ik wil toch mijn training iets meer gelijk houden om te kijken of er qua kracht groei in zit. Qua volume moet ik niet nog verder omhoog willen:)

Een paar oefeningen haal ik eruit en vervang ik voor een andere. Ik sta qua lichaamsgewicht al paar weekjes stil rond de 67-68 en mijn doel is voor nu om naar de 70 kg toe te gaan.. dussuh.. ik moet groeien!! Mijn vet% is ietsje gedaald sinds ik nauwelijks nog snoep, maar geen radicale verschillen ofzo (huidplooi was 11/12 mm nu 10/11 mm). Ik ben inmiddels 2 weken met ostapure aan de gang dus dat zou die lichte daling in vet% kunnen veroorzaken (is een goeie recomp supp).

Zo, genoeg geluld voor nu... heb echt weer zo'n trainingsboost laatste dagen:P

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:20 ----------

Herkenbaar wat je schouder betreft.. Dat je denkt dat het beter gaat, totdat je gaat trainen. Vaak voel ik het persoonlijk dan niet tijdens het trainen, maar vooral erna. Toch maar naar de huisarts? Of gewoon gelijk een afspraak bij de manueel.. Boek je denk ik sneller resultaat mee :). Ga je nu helemaal geen high rep meer doen, maar de focus nu op 4 x 10? .. Geef jezelf de tijd er aan te wennen .. In mijn eigen beleving is de eerste week altijd ruk, de tweede week minder ruk, en de derde week begin ik pas aan een nieuwe aanpak te wennen :o. Bevalt de coach je nog goed? En wat een heerlijke BOR :D.

Heb helaas niets in mn ziekenfonds pakket (heb mn vriend mn zorg verzekering laten aanpassen, maar net 1 pakket te laag..oops). Als sporter kun je beter geen basis pakket hebben:P

Ik kreeg van t weekend het meeste last na 2 fiets ritjes van 12 km. Nog meer dan na het trainen van mn schouders. Gaat nu wel beter gelukkig!

Ik vroeg wat afwisseling voor mn rugtraining en toen kwam hij met 4 x 10 aan en paar andere oefeningen. Ik merk dat ik bij 15 reps soms te gehaast wil trainen dus opzich is die 10 reps geen gek idee (maar dan wat langzamer). 10-15 reps lijkt me een mooie reprange om aankomende tijd mee aan de slag te gaan:)

Overigens nog blij met mn coach hoor! Heb geen kant en klaar plan, dus ik trek ook gewoon mn eigen plan (met zijn adviezen in m achterhoofd).

Goed dat je wat meer op mind muscle gaat focussen. denk dat je er best veel uit kan halen. Ik doe het momenteel ook omdat ik veel dingen even niet voluit kan gaan. Maar je voelt het echt goed.

Je gaat goed ook met je gewicht.. nu een beetje uppen he! Je moet naar ie 70 kg met mooie massa! dus lekker doorknallen.

Goed dat je wat meer op mind muscle gaat focussen. denk dat je er best veel uit kan halen. Ik doe het momenteel ook omdat ik veel dingen even niet voluit kan gaan. Maar je voelt het echt goed. Je gaat goed ook met je gewicht.. nu een beetje uppen he! Je moet naar ie 70 kg met mooie massa! dus lekker doorknallen.

Gaat altijd met fases haha.. na een tijd super strict met mmc te hebben getraind vind ik af en toe heel explosief trainen ook wel lekker (vooral dat ikbenonverslaanbaardopaminegevoel).. het is de afwisseling die het m doet:)

70 kg gaat hoe dan ook lukken, ik ga er iig voor!!

Heb helaas niets in mn ziekenfonds pakket (heb mn vriend mn zorg verzekering laten aanpassen, maar net 1 pakket te laag..oops). Als sporter kun je beter geen basis pakket hebben:P Ik kreeg van t weekend het meeste last na 2 fiets ritjes van 12 km. Nog meer dan na het trainen van mn schouders. Gaat nu wel beter gelukkig! Ik vroeg wat afwisseling voor mn rugtraining en toen kwam hij met 4 x 10 aan en paar andere oefeningen. Ik merk dat ik bij 15 reps soms te gehaast wil trainen dus opzich is die 10 reps geen gek idee (maar dan wat langzamer). 10-15 reps lijkt me een mooie reprange om aankomende tijd mee aan de slag te gaan:) Overigens nog blij met mn coach hoor! Heb geen kant en klaar plan, dus ik trek ook gewoon mn eigen plan (met zijn adviezen in m achterhoofd).
Hmm.. Ik heb alleen een aanvullend studentenpakket. Maar ik dacht dat in het basispakket sowieso 12 behandelingen vergoed geworden (bij de manueel therapeut in ieder geval). Dat zou dan alsnog mooi zijn!

Herken wel dat wat je schrijft over gehaast willen trainen bij 15 reps. Als ik mijn "low volume days" heb, voer ik de oefeningen ook heel anders uit dan wanneer ik mijn "high rep days" days. Wat jij zegt: je maakt de beweging dan gecontroleerder en geconcentreerder.
Met beide is mijn inziens niets mis. De afwisseling doet het hem soms juist!

ga je nu je kcal omhoog gooien dan?

Terug
Naar boven