Fitness Seller

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
ga je nu je kcal omhoog gooien dan?

Als mijn vet% verder daalt wel, maar het is maar een indicatie dus voor nu hou ik mn schema van +/-3500 kcal gewoon aan. In het weekend eet ik niet op schema dus als ik te weinig binnen krijg dan zou ik als eerste naar het weekend moeten kijken.

Gisteravond heb ik borst/schouders gedaan en mn schouders begonnen direct te kloten (het probleem is dus niet alleen links :().

Ik voelde bij mn warming up al dat er weinig kracht in zat.
2 weken terug deed ik incline bp nog met 10 x 35 op de 3e set. nu 8 en met moeite.

Ik heb voor de schouders niet veel gedaan. Met 4 kg dumbells side raises en extra sloom en onder schouderhoogte (wat meer pijn deed dan met 10 kg). Dat opgepompte gevoel maakte t alleen erger. Daarna nog wat bent over laterals en iets van 20 x 20 kg reversed flys in de peckdeck (dat is trouwens totaal niet pijnlijk.. De rug en achterkant schouders kan ik ook nog prima trainen).

Het irritante is dat ik niet precies kan zeggen wat pijn doen en echt een scherpe pijn is het ook niet. Meer branderig, diep en zeurderig.
Het was van het weekend juist erger na een fietstrit en ook op kantoor gaat t soms zeuren (zou dus ook heel goed daar kunnen zijn ontstaan). Ik heb iets minder flexibiliteit in de linkerschouder (was al maand geleden onderzocht tijdens een health check op werk) maar voor de rest kan ik alles nog bewegen.
Ik kan vrijdag pas naar de HA maar heb zelf al heel internet afgezocht. Dan lees je adviezen van gewoon door trainen tot 2 maanden rust:p Zo genoeg gezeurd. Hopelijk gaat t snel over:(

Wat balen van je schouder. Maar herkenbaar wat een gekloot het geeft... :(
Ik heb wel een hele andere reden dat het bij mij niet gaat maar merk ook dat achterkant en rug nog aardig gaan maar front en side raises prut. Pijnlijk bij mij dus aan 1 kant en gewicht halveren..

Zit je veel achter de pc? Misschien dat het daarmee samen kan hangen. Misschien toch maar even niet eigenwijs zijn dus.. goed dat je die afspraak met de huisarts hebt gemaakt!
Het lijkt wel bar druk bij de HA op dit moment. Ik belde maandag en kon ook vandaag pas terecht...
Sterkte meid.

Wat balen van je schouder. Maar herkenbaar wat een gekloot het geeft... :( Ik heb wel een hele andere reden dat het bij mij niet gaat maar merk ook dat achterkant en rug nog aardig gaan maar front en side raises prut. Pijnlijk bij mij dus aan 1 kant en gewicht halveren.. Zit je veel achter de pc? Misschien dat het daarmee samen kan hangen. Misschien toch maar even niet eigenwijs zijn dus.. goed dat je die afspraak met de huisarts hebt gemaakt! Het lijkt wel bar druk bij de HA op dit moment. Ik belde maandag en kon ook vandaag pas terecht... Sterkte meid.

Ja ik zit heel veel achter de pc en telefoon:P Totaal 29 uur achter de pc en zo'n 3 uur per dag op mn foon aan t koekeloeren (sowieso in de trein):P

Vreemd genoeg ging schouder drukken vorig weekend nog wel ok. Kracht ietsje minder, maar niet dat vervelende gevoel wat ik met die isolatie werk wel heb..

Ik zit nu (omdat het nog geen vreselijk pijn doet) te denken aan een vervangende schouder training. Geen dumbell werk, maar vooral compound spul met rustige uitvoering (mill press, plate loaded schouder drukken, farmers walk).
Daarnaast miss wat cable werk. Aankomende 2 dagen train ik geen upper body en ik let er ook ff op dat ik minder op mn telefoon kijk:P

Muhh, balen zeg, dat het echt niet wil vlotten met je schouder.. Benieuwd wat de huisarts er vrijdag van gaat zeggen, goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
Wat compounds betreft. Ik probeer nu even "hardop" mee te denken hoor, baadt het niet, dan schaadt het niet.. Toen ik zo met mijn schouder liep te kloten bleek uiteindelijk dat ik bijvoorbeeld moest stoppen met MP. Omdat ik die met een barbell uitvoerde, konden de spieren en gewrichten in mijn schouder niet "stabiliseren". Lastig uitleggen.. maar komt er op neer dat ik door het gebruik van de barbell een beweging maakte die mijn schouder forceerde. De spieren werden tot een bepaalde beweging gedwongen, die uiteindelijk mijn schouderklachten verergerde. Sinds ik MP niet meer doe, gaat het stukken beter.

Muhh, balen zeg, dat het echt niet wil vlotten met je schouder.. Benieuwd wat de huisarts er vrijdag van gaat zeggen, goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Wat compounds betreft. Ik probeer nu even "hardop" mee te denken hoor, baadt het niet, dan schaadt het niet.. Toen ik zo met mijn schouder liep te kloten bleek uiteindelijk dat ik bijvoorbeeld moest stoppen met MP. Omdat ik die met een barbell uitvoerde, konden de spieren en gewrichten in mijn schouder niet "stabiliseren". Lastig uitleggen.. maar komt er op neer dat ik door het gebruik van de barbell een beweging maakte die mijn schouder forceerde. De spieren werden tot een bepaalde beweging gedwongen, die uiteindelijk mijn schouderklachten verergerde. Sinds ik MP niet meer doe, gaat het stukken beter.

Ja is echt shittie.. maar eerst maar ff achter komen wat het is:) Volgens mij kun je echt 100 verschillende dingen hebben aan je schouder en met 100-en verschillende adviezen lol:P

Ik doe eigenlijk nooit mn schouders met een barbell en merkte zelf dat ik mn schouders aardig goed kon belasten dmv de plate loaded hammer strength shoulder press. Sowieso niet echt pijn bij pressen al voelde mn schouder wel zwak bij t bench pressen.

Hopelijk weet de HA meer:)

Ja ik zit heel veel achter de pc en telefoon:P Totaal 29 uur achter de pc en zo'n 3 uur per dag op mn foon aan t koekeloeren (sowieso in de trein):P

Vreemd genoeg ging schouder drukken vorig weekend nog wel ok. Kracht ietsje minder, maar niet dat vervelende gevoel wat ik met die isolatie werk wel heb..

Ik zit nu (omdat het nog geen vreselijk pijn doet) te denken aan een vervangende schouder training. Geen dumbell werk, maar vooral compound spul met rustige uitvoering (mill press, plate loaded schouder drukken, farmers walk).
Daarnaast miss wat cable werk. Aankomende 2 dagen train ik geen upper body en ik let er ook ff op dat ik minder op mn telefoon kijk:P
Dan zou het mogelijk nog best eens aan het vele pc werk kunnen liggen...

Ik merkte trouwens ook dat BP wel gaat maar frontraise en sideraise dus niet. Dus push gaat wel goed. Apart eigenlijk.

Ff een update!

Met mn schouder gaat t weer de goede kant op! Afgelopen vrijdag zonder pijn getraind (training is compleet omgegooid) en tot dusver heb ik er geen last meer van. Ik heb wel het 1 en ander aangepast (zoals mn werk/slaaphouding).

Dit was mn schoudertraining van vrijdag: Behind the neck press (30 kg in de smith 15 reps), rear delt raises (zittend) met 4 kg dbs, cable side raise (daar merkte ik veel krachtverschil tussen links en rechts) en rear delt cable flys.

veel minder volume dan ik normaal zou doen, maar eerst hier mee opbouwen tot mn schouder sterker is.

Ik weet wat men zegt over de behindtheneckpress (qua blessure gevoeligheid), maar vreemd genoeg voelt die erg goed! Het was een nieuwe voor mij, maar voelde me schouders veeeeel beter dan met dumbell presses. Die hou ik er mooi in dus:)

Ik zei laatst al dat bank drukken minder ging, ben er achter gekomen dat mn pols niet helemaal goed is rechts (dat verklaard dus waarom het links iets makkelijker ging). Ik voel het alleen als ik mn pols om buig (in bankdruk stand).. iemand tips??

Ik zal vanaaf poging doen om mn train te loggen.. vnaaf rug.. 1 van mn favo dagen:)

15 reps van 30 kg strict press behind the neck???
wow :bow:

ik doe ook altijd behind the neckpress en mijn delts zijn huge dus kan prima :cool:

Maar hoe kan je je slaaphouding veranderen?
Op een gegeven moment slaap je en draai je 100x ja.

15 reps van 30 kg strict press behind the neck??? wow :bow:

Zegt natuurlijk niet zoveel he omdat het in de smith is en ik reken de stang er bij :)

---------- Toegevoegd om 09:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

ik doe ook altijd behind the neckpress en mijn delts zijn huge dus kan prima :cool: Maar hoe kan je je slaaphouding veranderen? Op een gegeven moment slaap je en draai je 100x ja.

Ik begon mijn slaaphouding al verkeerd waardoor ik idioot vaak wakker werd met een slapende hand. Nu dus in de mummy houding waardoor ik ook niet op mn schouder lig.. maar ik zal vast nog wel is in mn slaap draaien ja:P

ow, geen idee van smiths :o

Succes met trainen vanavond! Top dat het nu zo lekker loopt met je schouder, dat is toch weer een zorg minder.. :).

Wat fijn dat het zo goed gaat met je schouder. Ik hoop dat het zo vooruit blijft gaan en dat je binnenkort weer voluit kunt knallen.

Train ze vanavond. :)

thnx en hoop t ook! Als ik die super delts zie van de olympia dames dan is het enige wat ik denk "dat wil ik ook!!!".. ik train nog maar vrij kort dus heb nog wel ff te gaan.. Hoe dan ook wil ik delts.. punt:p

thnx en hoop t ook! Als ik die super delts zie van de olympia dames dan is het enige wat ik denk "dat wil ik ook!!!".. ik train nog maar vrij kort dus heb nog wel ff te gaan.. Hoe dan ook wil ik delts.. punt:p

schoudervulling kopen :p

zal niet zoveel zin hebben on stage:p

---------- Toegevoegd 24 February 2015 om 05:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst 23 February 2015 om 21:19 ----------

Bah ff tegenslag. Vanaf gisterochtend werd ik wakker met een keelontsteking.. maar ik voelde me nog niet heel ziek verders

Gisteravond nog getraind en merkte al dat ik minder kracht en energie had.. Toen ik thuis kwam voelde ik me steeds slechter. Kreeg er oorpijn en hoofdpijn bij. Nu heb ik dus echt absurde spierpijn in mn hele lijf:(

Ik ben nu wel richting werk (helaas amper geslapen) maar denk niet dat ik een hele dag vol maak. Vanavond borst/schouders moet ik denk ik overslaan. . ik sla dus noooiiitt een dag over maar mn vriend stond erop en hij heeft gelijk. Mn lijf heeft rust nodig.

Ff kijken wat ik heb onthouden van gister aaf (heb wel genoteerd maar geen boekje bij me)

Lat pulldown plate loaded
16 x 40
10 x 50
10 x 50
10 x 50 (in feite volume vpr)

one arm standing plate loaded rows
10 x 20
10 x 20
10 x 30
16 x 20 repout

Lat pulldown wide grip
10 x 40 (mmc was minder dus gewicht verlaagd)
Laatste 3 sets op 35 kg

Vbar pulldown
10 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40 (miss laatste 9 reps.. weet niet meer)

Straight lat PD
4 sets 15 reps ongeveer met 15 kg

Abs
ab rotation
crunches (12 x 40 kg)

oja heb me weer gewogen.. vet is weer omhoog naar waar t was, maar gewicht nu 68! Is dus toch iets bij:)

Laatst bewerkt:
Balen dat je je niet lekker voelt. Het heerst ook echt en het duurt vaak wel een week of 5 a 6 voor het echt helemaal weg is. Dus even rust is wel verstandig... Niet fijn maar wel het beste.

Nette train voor niet lekker voelen. Rustig aan vandaag en op tijd naar huis. ;)
Beterschap.

Muhhh, dat is echt flink balen..
Een ontsteking, in welke vorm dan ook, is toch echt het teken dat je inderdaad niet moet gaan trainen. Je lijf zal nu alle zeilen moet bijzetten om er weer helemaal bovenop te komen..
Neem de tijd, pak lekker rust en laat je lekker verzorgen door je vriend ^^.
Veel beterschap!!

Nog bedankt ladies

zo rust gepakt.. Gisteren hele dag ongeveer in bed gelegen:p

het kriebelt vandaag iets te erg om te trainen haha.. nog wel keelpijn en strot verkouden maar voel me stuk fitter.

Straks schouders en borst dusjj

Terug
Naar boven