MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

Hoeginghethoeginghethoeginghet? ^^

Hier nog een nieuwsgierig aagie!! :D hoe ging t?

• Topic Starter Topic Starter
aheb een beetje alles om moeten gooien (smith was bezet) maar dit was mn treen.. oja en ik had toch licht spierpijn zonder pijn!! jeuj!
Ik heb trouwens bijna nooit spierpijn (ik denk dat mn spieren meer kunnen hebben dan mn cuffs etc).

Ik heb heel weg gefocust op de negatieve beweging en dat blijkt te helpen. Ow en kwam erachter door een artikel over emg dat ik geen front raises meer moet doen. Behind the neck press in smith blijkt 2 x zoveel te doen voor de voorkant (net als incline bp en andere press oefeningen ). Daar kwam ook naar voren dat De lateral delts en al helemaal de rear delts vrij weinig doen met press bewegingen.

Ik zal strax de link posten. . ik hou echt van dat soort onderzoeken :D

Zo nu mn treen van afgelopen 2 dagen. . en ja, met keelpijn en strot verkouden :p

niet zo zwaar als normaal maar mmc en blessure vrij trainen is ff belangrijker. Vanaf hier weer opbouwen
schouders / borst
shoulder dumbell press
20 x 8
12 x 10
12 x 10
12 x 10
12 x 10

incline bp
10 x 30
10 x 30
10 x 30

Behind the neck press in de Smith
10 x 30
10 x 30
10 x 30
10 x 30 rpe 8

side raise cable (leaning)
17 x 5
16 x 5
13 x 5
13 x 5

rear delt cable flys
20 x 5
15 x 7.5
15 x 7.5

Rear delt fly (seated)
20 x 2
20 x 2
17 x 4
17 x 4

Pushup tegen de bench small
14 x
12 x
pushups breed
12 x
10 x

Donderdag glute ham day!!
Ook weer focus op glutes, maar had mn hams aen rug teveel belast dus volgende x geen deadlift voor t isolatie werk (desnoods op een andere dag dl-en)

Quadruped hip extension in de Smith
12 x
12 x
10 x
8 x

deadlift
13 x 60
10 x 70
7 x 80 jeuj ging lkkr
stiekem (heel stiekem) 100 gedaan
2 x 100:D
ben nu wel benieuwd naar mn 1 rep max. Had mn hams glutes al flink belast dus ik denk dat de 105 of miss zelfs 110 er wel in zit..
maar ok, ik deadlift bijna nooit en ben geen powerlifter dussss wie weet voor na mn prep

Squat
12 x 40
8 x 60
8 x 60 rpe 8-9 (jaja ook minder reps dan normaal.. ook hier zit ik me af te vragen wat mn 1 rep max is)

Cable kickback
16 x 15.. auww mn rug en hams
hmmz daarna in zo'n luchtdruk apparaat nog geprobeerd. . zelfde verhaal. voel mn glutes niet maar mn rug en hams

standing Calve raise (extra sloom)
15 x 20
15 x 20
13 x 20

pff niet tevreden. . thuis nog wat bodyweight glute oefeningen gedaan. Combi van fire hydrants, donkey kicks en hip bridge

Tot dusver heb ik enkel spierpijn in de glutes na walking lunges en incline leg presses (voeten hoger geplaatst ). Alleen pak je daar amper de bovenkant van de glutes mee dus daar zijn de kickbacks en hip extensions ideaal voor..

Goed, mn glutes groeien wel (mensen begint t op te vallen ), maar heb ook aardig wat opvulling g nodig voor de opgerekte huid dus I want to grow them HUGE! lol:)

zal verderop de dag nog ff before after plaatsen. . had dus echt platte pannenkoeken billen O.o

Laatst bewerkt:
Hele goede ass oefening.

Kijk vanaf 9.45.

Zit ook hele uitleg bij.

[Link niet meer beschikbaar]

potverdikkie wat een lekkere deadlift! :cheer:

ik had een enorme bolle behind, maar vetverlies ging zo snel dat er ook nauwelijks meer dan die pannenkoekenbillen overbleef.
Door barbell weightes glute bridges, hip thrusts en pull trhoughs (en tig verschillende squat en lungesoorten ;))
begint er weer een mooie bolling te ontstaan.

Hoe heet die vent ook alweer die bekend staat om zijn glute-workouts voor dames?

Mooie trainingen! en super die DL! OP naar 110kg!

Hele goede ass oefening.

Kijk vanaf 9.45.

Zit ook hele uitleg bij.

http://www.youtube.com/watch?v=cDsKn4cGm2w

thnx voor de tip! Lijkt op de oefening die ik als 1e in de Smith deed.. is echt een goeie!

---------- Toegevoegd om 10:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

potverdikkie wat een lekkere deadlift! :cheer:

ik had een enorme bolle behind, maar vetverlies ging zo snel dat er ook nauwelijks meer dan die pannenkoekenbillen overbleef.
Door barbell weightes glute bridges, hip thrusts en pull trhoughs (en tig verschillende squat en lungesoorten ;))
begint er weer een mooie bolling te ontstaan.

Hoe heet die vent ook alweer die bekend staat om zijn glute-workouts voor dames?

dank:D

Dat herken ik zeker, glutes verliezen na t afvallen. Die van mij was leeg, slap plat lelijk.. ik ben nog niet tevreden maar er zit wel progressie in! Check mn fotologje:)

je bedoeld bret conteras?

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

Dankje! Die 110 gaat nog wel x komen. Heb mn max nog niet proberen te halen:)

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:42 ----------

Dankje! Die 110 gaat nog wel x komen. Heb mn max nog niet proberen te halen:)

Woah, voor iemand die niet veel aan DL'en doet echt een zeer mooie DL in je train gehad!
Enne.. Ben ook wel benieuwd naar dat artikel! Behind the neck press is wel wat blessure gevoelig toch? Ben sowieso toe aan wat vernieuwing, dus wellicht dat ik het een en ander kan omgooien :).
Hoe voel je je inmiddels? Verstandig dat je niet zo zwaar als normaal hebt getraind, voor je het weet heb je een flinke griep te pakken omdat je "all-out" in je training bent gegaan en je verkoudheid doorslaat.. Daarnaast: ben van mening dat af en toe puur op MMC trainen sowieso een pre is :).
Mooie trainingen dus! :)

Woah, voor iemand die niet veel aan DL'en doet echt een zeer mooie DL in je train gehad!
Enne.. Ben ook wel benieuwd naar dat artikel! Behind the neck press is wel wat blessure gevoelig toch? Ben sowieso toe aan wat vernieuwing, dus wellicht dat ik het een en ander kan omgooien :).
Hoe voel je je inmiddels? Verstandig dat je niet zo zwaar als normaal hebt getraind, voor je het weet heb je een flinke griep te pakken omdat je "all-out" in je training bent gegaan en je verkoudheid doorslaat.. Daarnaast: ben van mening dat af en toe puur op MMC trainen sowieso een pre is :).
Mooie trainingen dus! :)

thnx meis:)

dit is m http://www.t-nation.com/training/inside-the-muscles-best-shoulders-and-trap-exercises

Er is ook 1 voor de glutes te vinden:)

ben nog steeds snip verkouden, maar energie is er grotendeels weer en keelpijn is ook weg. Ik neem nu 3 x daags halve tl vit c, helpt ook goed:)

Treen van gisteravond

armen *ff anders dan anders*
overhead tricep extension
15 x 14
14 x 16
13 x 16
12 x 16 rpe 10

small bp
14 x 30
10 x 35
10 x 35
smal opdrukken (armen langs t lichaam en tegen een bankje)
13 x

ezbar curl
16 x 20
12 x 20
10 x 20
10 x 20 rpe 9-10

tricep pushdown rope
25 x 20
18 x 25
14 x 30
14 x 30 rpe 10

hammer curl
15 x 8
15 x 8
12 x 8
12 x 8 rpe 10

high bicep cable curl
14 x 10
12 x 10
18 x 10 (extra rust)
16 x 10 (1 kant)

als tricep afmaker een triset totaal 45 reps
triceps pushdown 30 kg
Tricep reversed pushdown (begon met 30 maar verlaagd naar 25 kg) daarna een versie waar ik de naam niet van weet (meer soort dip pushdown beweging)
laatste reps kwamen van ver haha

Vandaag
schouders en beetje abs
wu
shoulder dumbell press
16 x 8
behind the neck press in de Smith
13 x 30
12 x 30
9 x 30
12 x 30 rpe 10

side raise dumbell (kabel bezet)
andere uitvoering weer. Start zijkant van het lichaam 2 sec op 1 sec vast houden en 3 sec terug
20 x 4
20 x 4
20 x 4 (oef dat brand)
15 x 4

bent over flys (zittend) pink omhoog (pronated grip?)
28 x 2
23 x 2
23 x 4

Facepull
29 x 25
23 x 30
18 x 35 (volgende x met 35 beginnen )

ab machine
25 x 35 vpr
15 x 40 vpr
8 x 45 PR

ook ff tricep pic toegevoegd (is na mn arm treen gemaakt gisteren)

IMG_20150227_221724.jpg

Grotere tricep als mij :(

Je ziet duidelijk waar je zo hard voor werkt, erg mooi!
En thanks voor de link! Ben net als jij ook dol op dat soort dingen.. :).
Wat snotterigheid en dergelijke betreft.. Als ik iets voel opkomen doet een flinke portie Citrosan wonderen voor me :).

Mooie sterke trainingen en die triceps zien er super uit!

Haha I wish..

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Je ziet duidelijk waar je zo hard voor werkt, erg mooi!
En thanks voor de link! Ben net als jij ook dol op dat soort dingen.. :).
Wat snotterigheid en dergelijke betreft.. Als ik iets voel opkomen doet een flinke portie Citrosan wonderen voor me :).

dank je meid. . Gelukkig loont t harde werken :)

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Mooie sterke trainingen en die triceps zien er super uit!

thnx marina:)

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Vet is vandaag gemeten. 21.1%. Ongeveer gelijk gebleven dus. Ach ik kan ermee leven:p

13 mm op de tricep
5 mm op de bicep
8 mm op de rug
8 mm boven de heup

Legday was weer zwaaarrr. . helemaal door de verkoudheid:p

Normaal ligt de focus op de quads, maar vandaag toch wat glute oefeningen erbij gedaan..
zonder boekje dus weet de reps niet.. focus weer op time under tension

Quadruped hip extension
uitvoering was weer net anders (toch moeilijk om de glutes te voelen hoor!!)
8-12 reps 4 sets

lunges in de Smith (nieuw!!)
18 x 20
15 x 40
15 x 40
bedacht me dat walking lunges lekkerder voelen (maar miss moet ik eerst me spierpijn afwachten :p)

Ik had eigenlijk cable kickbacks willen doen, maar kabelstation was bezet
leg curl zittend
15 reps 4 sets 39 kg

cable kickbacks
15-20 reps 3 sets 15-20 kg

leg extension
4 sets 58 kg 15 reps (1 sec vast houden bovenin en 3 tellen terug)

standing Calve raise
3 sets 15 reps 20 kg (zoiets)

Als afsluiter nog een luchtdruk adduction gedaan.. volgende x probeer ik m met de cable.

beetje magere training vergeleken met normaal, maar merk dat ik ook nog niet helemaal beter ben.

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Ben btw nog niet tevreden over mn glute trainingen. Ik moet nog ff zoeken naar de juiste oefeningen. Hip thrust is natuurlijk een goeie maar moet dan eerst bankje vinden, dat p*ssy pad ding zoeken en er moet meteen 40 kg op anders passen mn benen er niet onder

andere optie is nog de hip bridge. Alleen deed ik daar bij de vorige gym 100 kg op en je kan je voorstellen hoe zo'n gedoe dat is met schijven:p

kortom.. ben nog zoekende:) Stom genoeg voel ik mn glutes t beste bij de bodyweight glute oefeningen dus moet ff kijken hoe ik dat qua gewicht kan verzwaren.

Donkey kicks met cable staat ook nog op mn omteproberenlijstje.

Toch een lekkere training! en spierpijn zegt niets over een goede training of niet he! ;)

Ik blijf toch echt bij de hiptrust voor de glutes in combi met lying leg curl erachteraan.
Hiptrust opbouwen is inderdaad een heel gedoe.. stang + zooi schijven + bodybow etc bij elkaar rapen en opbouwen. En dan ben ik bij die 75 kg en dan weer alles afbouwen en terughangen. Kost totaal meer tijd dan de oefening uitvoeren... maar hij blijft lekker! :D

een hipthrust of barbell glute bridge is toch niet meer opbouwen dan een deadlift en die wil je ook niet skippen.
Niet zo miemelen, gewoon opladen. En ja, je moet met 60 KG starten anders pas je er niet onder, geen probleem toch voor die killerglutes!

En wil je een goede oefening zonder opbouwen: GHR of pull throughs!

Up & over reverse leg lift fijne voor ass.

Ook wijd squatten is goed voor je ass.

Blijft lastig tikken op mn foon maar toch ff een uitgebreide uitleg:p

Ik heb het wel vaker de hip thrust geprobeerd hoor (vorige gym deed ik m wel maar daar was de ruimte voor). Nu zit ik te kloten met het zoeken van klemmetjes en de squat pad (2 zalen en thrusten doe ik NIET in de normale kt zaal ivm ruimte). Dan zit ik daar met kleine schijven en met 60 kg voel ik mn glutes slecht en gaat mn rug mee doen.

Dan voel ik t bankje vaak weg schuiven (miss vanwege te zware gewicht?)

kortom. Ik word echt sjaggie van thrusten en het kost daar bovenop veel tijd.

Goed, tot dusver over de hip thrust:) Ik heb er nu eenmaal haat liefde relatie mee haha. Miss moet ik me er overheen zetten en het gewoon doen (+ extra 1/2 u in gym rond hangen:p)

Het is btw niet zo dat je je glutes moet voelen tijdens het trainen (verschil tussen spierschade, mechanische belasting en metabolisch stres). Dat eerste voel je de dag erna en JA heb met name na walking lunges en incline leg press idiote glute spierpijn.

Het is alleen lekker als je de burn voelt in de glutes en dat heeft ook weer te maken met mmc en de uitvoering. Die laatste 2 dingen ben ik momenteel mee bezig.

Heb bijna alle oefeningen inmiddels al gedaan voor de glutes en honderden artikelen op na gelezen. De beste waren van bret conteras (the gluteguy).

Mn glutes zijn flink gegroeid, daar niet van, maar wil t nog meer voelen tijdens t trainen.

Ik zal zo nog ff een artikel toevoegen van bret. Had ik zelf erg veel aan!

Laatst bewerkt:
Zo te lezen ben je net als ik nu bezig met het opnieuw inrichten van leg days.. Misschien kunnen we elkaar op wat ideeën brengen ;).
Wat benen betreft doe ik nu 2 leg days. Eentje high volume met voornamelijk focus op quads, eentje low volume met focus op hammies/glutes. Deze week voor het eerst, dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

lunges in de Smith (nieuw!!) 18 x 20 15 x 40 15 x 40 bedacht me dat walking lunges lekkerder voelen (maar miss moet ik eerst me spierpijn afwachten :p)
Wel eens bulgarian split squats met behulp van Smith geprobeerd? Wil dat zelfs morgen proberen.. Met behulp van een bankje schiet mijn voet/enkel namelijk op slot.
Enniewee, walking lunges vind ik zelf ook nog steeds lekkerder. Heb wel meer burn bij lunges in Smith though, omdat ik dan achter elkaar constant door hetzelfde been zak. Welk verschil ervaar jij tussen walking lunges en lunges in Smith?

Als afsluiter nog een luchtdruk adduction gedaan.. volgende x probeer ik m met de cable.
Cable lateral leg raises vind ik heerlijk :).

Stom genoeg voel ik mn glutes t beste bij de bodyweight glute oefeningen dus moet ff kijken hoe ik dat qua gewicht kan verzwaren.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar je favorieten :rolleyes:.

Zaterdag had ik leg day, en heb nu nog steeds ongelofelijke spierpijn in hamstrings
Van die spierpijn dat je eerst een paar meter kreupel loopt voordat je enigszins soepele stappen kunt zetten..
Kan dus in ieder geval donkey kickbacks in Smith erg aanraden ;).

Terug
Naar boven