- Waardering
- 16.020
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 19%
Zo te lezen ben je net als ik nu bezig met het opnieuw inrichten van leg days.. Misschien kunnen we elkaar op wat ideeën brengen.
Wat benen betreft doe ik nu 2 leg days. Eentje high volume met voornamelijk focus op quads, eentje low volume met focus op hammies/glutes. Deze week voor het eerst, dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Wel eens bulgarian split squats met behulp van Smith geprobeerd? Wil dat zelfs morgen proberen.. Met behulp van een bankje schiet mijn voet/enkel namelijk op slot.
Enniewee, walking lunges vind ik zelf ook nog steeds lekkerder. Heb wel meer burn bij lunges in Smith though, omdat ik dan achter elkaar constant door hetzelfde been zak. Welk verschil ervaar jij tussen walking lunges en lunges in Smith?
Cable lateral leg raises vind ik heerlijk.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar je favorieten.
Zaterdag had ik leg day, en heb nu nog steeds ongelofelijke spierpijn in hamstrings
Kan dus in ieder geval donkey kickbacks in Smith erg aanradenVan die spierpijn dat je eerst een paar meter kreupel loopt voordat je enigszins soepele stappen kunt zetten...
ja ben indd mn legday opnieuw aan het inrichten
Het was 1 dag quad focus en 1 dag ham/glutes, maar had iedere x weer MEER spierpijn in mn glutes na de quad dag. Mn quads sweep mag nog wel iets meer maar voor de rest zijn mn benen al aardig vol. Ik zit nu dus te denken aan 2 legday met focus op glutes (ene x heavy dl en andere dag heavy squats.. zoiets).
ben er zoals je ziet nog niet over uit dus dat wordt aankomende tijd het 1 en ander uit proberen

Vandaag wel op andere plekken spierpijn (midden op mn bovenbeen) dus ik vermoed van de Smith lunges.
Ik merk zelf trouwens een enorm verschil tussen walking lunges en statische lunges. Bij de walking voel ik mn hams/glutes harder werken (ik doe m btw zonder pauze dus constant door stappen).
De bulgarian split squat wil ik wel gaan proberen in de smith
Ook zag ik vandaag donkey kicks op een bankje. Ik deed m op de mat maar deze leek me nog effectiever. Andere naam is trouwens quadruped hip extension. Paar op mn todo list zijn Oa.
Donkey kicks met kabel
hip adduction met kabel (lateral leg raise)
donkey kickbacks op een bankje in de smith
hip externe rotation
flutterkicks reversed
Qua bw oefeningen vind ik wel lekker om te supersetten met fire hydrants, donkey kicks, glute bridge en glute kickbacks
Ik heb dit de laatste x na mn training gedaan en ik voelde het goed branden! Helaas geen spierpijn (ok, zegt niet alles maar toch
)In de sportschool doe ik niet zo graag de bw glute oefeningen. Ja ik smijt gewoon liever met schijven
Ok. ik schaam me dan haha. Als ik trouwens de bikini pro's die glute oefeningen zie doen dan ziet het er allemaal effectief uit lol. Heb ook t idee dat mn hams en quads alles over nemen dus vandaar dat ik keihard moet werken aan die mind muscle connectie. Tijdens t squatten lukt dat al aardig

.
.
Heb hard getraind gisteren hehe. Dat wordt ff aftasten, maar ik verwacht iig geen vprs ofwatdanook.
voor de hip thrust!