XXL Nutrition

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
Ondanks je verkoudheid en niet-fit zijn blijven je trainingen toch wel stabiel, en dat is al best wat! Zo frustrerend om door (lichte) ziekte achteruit te gaan en toch weer even opnieuw op te moeten bouwen.. Je hebt het imo prima gedaan, deftige trainingen! En dan ook nog eens toename in gewicht :cheer:. Je bent lekker op weg!

dank je meid :) Maar ik ga antuurlijk voor progressie! Ben zo goed als top fit weer dus gaat goed komen:)

kwam deze tegen
https://www.youtube.com/watch?v=nkW4Iv7TTjE
Ik heb hele flexibele gewrichten dus dat verklaard ook waarom ik last kreeg met bank drukken.

Vanavond borst/schouders dus wordt weer een avond werken aan techniek etc.:)

dank je meid :) Maar ik ga antuurlijk voor progressie! Ben zo goed als top fit weer dus gaat goed komen:) kwam deze tegen http://www.youtube.com/watch?v=nkW4Iv7TTjE Ik heb hele flexibele gewrichten dus dat verklaard ook waarom ik last kreeg met bank drukken. Vanavond borst/schouders dus wordt weer een avond werken aan techniek etc.:)
Heb je ook last van hypermobiliteit? Daardoor heb ik namelijk regelmatig wat moeilijkheden.. Ook precies wat in die link wordt omschreven. Tevens de reden dat ik mezelf er aan herinner af en toe een stapje terug te doen en helemaal de focus op techniek te leggen..
Heb je ook snel schouderklachten? Lukt het je bijvoorbeeld om pijnloos MP met barbell uit te voeren?
Het nieuwsgierige aagje barst weer los, haha :o

Heb je ook last van hypermobiliteit? Daardoor heb ik namelijk regelmatig wat moeilijkheden.. Ook precies wat in die link wordt omschreven. Tevens de reden dat ik mezelf er aan herinner af en toe een stapje terug te doen en helemaal de focus op techniek te leggen.. Heb je ook snel schouderklachten? Lukt het je bijvoorbeeld om pijnloos MP met barbell uit te voeren?
Het nieuwsgierige aagje barst weer los, haha :o

Heb eigenlijk geen idee of ik dat heb. Wel snel blessures in de schouders overigens.

IK doe nooit meer overhead presses, maar ik heb iig geen schouderklachten met de behind the neck press. Alleen dippen was eerder wel pijnlijk voor mn schouder. Laatste x ben ik gaan machine dippen (van hammer strength) en dat ging goed! Wel super langzaam uitgevoerd en iets minder hoog bij t terug komen.

Heb de laatste training niet gelogd (ging echt waardeloos)
Toch weer last van mn schouder links tijdens side raises grrr. . ook echt alleen bij die (de rest van de oefeningen gingen zonder problemen ). Ik zit nu te denken aan een variatie waar je de ellebogen in een 90 graden hoek houd. Heb m heel eerlijk nog nooit gezien, maar ik zag wel op YouTube een machine voor de laterale delts die op die manier wordt uitgevoerd.

Ik had de dag ervoor mn rug heel zwaar lopen trainen (en eua aardig wat spierpijn in mn rug.. maar ook een beetje in mn schouders, triceps en onderarm ) en merkte al tijdens het benchen dat het niet lekker ging .

Dit deed me ook beseffen dat schouders borst na een rug dag te zwaar is. Helemaal als ik zo diep ga als maandag (bijna elke set tot failure ).

Conclusie. Ik ga mn schema om gooien! Aankomende week nog niet, want ik ga tijdens de poseerlessen ook trainen.

Dit gaat m worden
Zo
Rug/rear delts/abs
Ma
Benen
Di
Borst/schouders (met de borst training wordt de front delt als zwaar aangepakt, focus ligt op de laterale delts en rear delts... )
Wo rust
Do
Schouders/abs
Vrijdag
Benen
Za armen

Kut van je schouder :. Toch typisch dat het alleen bij side raises is.. Houd je je pinken ten opzichte van je duimen wat hoger? Dat je hand als het ware een een beetje gedraaid is? Bij mij hielp deze kleine aanpassing wel wat..
Als je die variatie in een hoek van 90 graden houd ben ik benieuwd hoe die aanvoelt. 45 graden lijkt me natuurlijk ook nog een optie. Al zoekende zal je vast wel een goede manier kunnen vinden waarbij je geen last van je schouder hebt.. :)

Nieuwe schema ziet er in mijn ogen prima uit, mooie tijd voor je spiergroepen om te herstellen!
En ik ben zooooo benieuwd naar je poseerlessen! :D

Voor echte ronde schouders is het dan niet beter om flink te pressen? Werkt imo beter dan raises voor de massa

Kut van je schouder :. Toch typisch dat het alleen bij side raises is.. Houd je je pinken ten opzichte van je duimen wat hoger? Dat je hand als het ware een een beetje gedraaid is? Bij mij hielp deze kleine aanpassing wel wat.. Als je die variatie in een hoek van 90 graden houd ben ik benieuwd hoe die aanvoelt. 45 graden lijkt me natuurlijk ook nog een optie. Al zoekende zal je vast wel een goede manier kunnen vinden waarbij je geen last van je schouder hebt.. :) Nieuwe schema ziet er in mijn ogen prima uit, mooie tijd voor je spiergroepen om te herstellen! En ik ben zooooo benieuwd naar je poseerlessen! :D

Ja is echt balen. Het enige wat positief is dat upright row met touw wel goed gaat en bijna net zo goed de laterale delts aan pakt als side raises.

Qua positie van de armen heb ik alles geprobeerd. Ook meerdere start positief, maar dit blijkt geen verschil te maken. Ik baal vooral dat het weer links is, rechts is al meer ontwikkeld:P

De meeste mensen ervaren pijn tijdens het presses, ben wel blij dat dat geen probleem is. Ook alle rear delt oefeningen kan ik pijnloos uitvoeren.

Ik ben ook benieuwd naar de poseerlessen. Ook best spannend!

---------- Toegevoegd om 08:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

Pressen bouwen de gehele delts. Bij mij zijn mijn schouders het meeste van presses gegroeid en is kwa massa een van de beste spiergroepen

IK heb van begin af aan presses gedaan en nooit veel isolatie werk. Mijn schouders waren dus vrijwel plat! Is imo ook een genetisch ding.

Lees dit artikel eens: https://www.t-nation.com/training/inside-the-muscles-best-shoulders-and-trap-exercises

Ik dacht dat ik voldoende had aan compound oefeningen zoals mill presses en dumbell presses.

Mijn log is een beetje stil, maar had ook ff een mini dipje. Ik had vorige week weer last van pds en eten ging daardoor niet goed (ok, iets minder dan mn 3500 kcal gehad, dus niet zo vreselijk :p). Ik heb het wel vrij druk gehad. We hebben een volkstuin gehuurd en die moest worden omgespit. Daarbij ook nog uit geweest en wederom vroeg op voor trainen en in de middag spitten. Maandag kon ik naar mn nieuwe werkplek en voel me daar niet op mn plek. Ook het nieuwe werk bevalt me niet (ik kan nog wel mn oude werk weer oppakken). Ma avond had ik dys de poseerlessen (dat ging gelukkig goed), maar wel laat thuis en weer half 6 opstaan. Gisteren bleek de rode vlag uit te hangen, joepie:p

Kortom, heb mn week niet:p Gewicht was flink naar beneden maar nu gelukkig weer in de 67 (mn huidplooi was gewoon 2 mm omlaag O.o op mn buik. Die is nu 9-10 mm).. Mn laatste training gingen echt niet goed dus ik moet ff mn energie terug vinden. Zo genoeg gezeik:) komt wel weer goed:p

Neeee, geen minidipje :(.. Flink balen dat het eten minder ging door pds, lastig om dan ook voluit te kunnen gaan met trainen. Dan nog drukte erbij.. Dan is het lastig volledig de focus erbij te houden wat trainen betreft.
Wat werk betreft zeg ik altijd dat je het best kunt vertrouwen op je "gut". Als iets niet goed voelt, dan heeft dat een reden, al kan je die niet precies benoemen. Fijn dat je nog je oude werk kunt oppakken, dan blijven er dus nog opties.
En nice dat de poseerlessen goed gingen! Hoe vaak heb je deze lessen? En vind je het leuk om te doen?

Kop op, een mindere week betekent inderdaad niet dat alles helemaal kut is, al voelt dat soms wel even zo ;).
Die energie komt terug, hang in there! :) X

Neeee, geen minidipje :(.. Flink balen dat het eten minder ging door pds, lastig om dan ook voluit te kunnen gaan met trainen. Dan nog drukte erbij.. Dan is het lastig volledig de focus erbij te houden wat trainen betreft.
Wat werk betreft zeg ik altijd dat je het best kunt vertrouwen op je "gut". Als iets niet goed voelt, dan heeft dat een reden, al kan je die niet precies benoemen. Fijn dat je nog je oude werk kunt oppakken, dan blijven er dus nog opties.
En nice dat de poseerlessen goed gingen! Hoe vaak heb je deze lessen? En vind je het leuk om te doen?

Kop op, een mindere week betekent inderdaad niet dat alles helemaal kut is, al voelt dat soms wel even zo ;).
Die energie komt terug, hang in there! :) X

Is ff combi van al die dingen samen (alleen ongesteld worden is al vervelend genoeg hahaha).

Ik voel me nu wat rustiger, alleen nog extreem moe. Gelukkig weer mn laatste werkdag dus morgen hoef ik er niet om half 6 uit:) Ik mis nu nog ff mn drive, maar die komt indd wel weer terug (zoals altijd:p ₩.

Mn log bijhouden is een stuk saaier nu ik meer bezig ben met dingen als time under tension. Als je x gewicht pakt en je doet 1 set explosief en 2 tellen terug dan is het toch wel ff andere koek als je 2 tellen gecontroleerd beweegt en 4 tellen excentrisch. Ik doe nu ook steeds meer met het extra aanknijpen van de spieren (bij bijv leg extension, hip thrust, barbell curl). Oftewel, een lichter gewicht zwaarder maken:p

Ik moet denk ik mn oude staat ff los laten en opnieuw loggen met deze methode om te kijken of er wel progressie is.

Zwaarder trainen met lichter gewicht, daar is in mijn optiek helemaal niets mis mee. Sterker nog.. Ik denk uiteindelijk dat je daar op langere termijn meer resultaat mee kunt bereiken en je techniek daarmee onder controle houd. En ook door op zo'n manier trainen zullen uiteindelijk de gewichten omhoog gaan..

Misschien een idee om een nieuw logje te starten? :)

Zwaarder trainen met lichter gewicht, daar is in mijn optiek helemaal niets mis mee. Sterker nog.. Ik denk uiteindelijk dat je daar op langere termijn meer resultaat mee kunt bereiken en je techniek daarmee onder controle houd. En ook door op zo'n manier trainen zullen uiteindelijk de gewichten omhoog gaan..

Misschien een idee om een nieuw logje te starten? :)
Ja daar zat ik ook aan te denken haha. Ik blijf anders te gefocust op mn oude gewichten.

Vandaag overigens wel een lekkere training gehad:)

Vanaf vandaag ben ik met een nieuw schema gestart en meteen een vliegende start:D

Hopelijk heb ik alles onthouden
Tri's
overhead extension
15 x 14
15 x 16
15 x 16
x 16

One arm rope pushdown
15 x 10 (per arm)
15 x 10
15 x 10
x 10

Hammer strength dip
15 x 40
12 x 50
12 x 50
12 x 50

Ez bar curl
15 x 20
x 20
x 20
x 20

High bicep cable curl (paused)
14 x 2 x 10
x 2 x 10
x 2 x 10
x 2 x 10

hammer curl
x 2 x 8
x 2 x 8
x 2 x 8
x 2 x 8

Dipjes, die hebben we allemaal wel ;-)
Is altijd wel ff lekker voor de afwisseling om de training eens over een andere boeg te gooien.
En een tijdje uitproberen om idd te kijken of het wat voor je gaat doen, succes..kan alleen maar beter worden :cool:

Verandering van spijs doet eten he! ;)
Maar gewoon eens kijken wat dit met je doet.
Misschien trekt je dipje ook wel weg met een andere training. Kan soms een verfrissende turn zijn!

Dipjes, die hebben we allemaal wel ;-)
Is altijd wel ff lekker voor de afwisseling om de training eens over een andere boeg te gooien.
En een tijdje uitproberen om idd te kijken of het wat voor je gaat doen, succes..kan alleen maar beter worden :cool:

Het liefste wil ik altijd 100% knallen maar dat is natuurlijk een illusie :) Hopelijk gaat mn nieuwe schema nieuwe gainz brengen:)

---------- Toegevoegd om 09:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Verandering van spijs doet eten he! ;)
Maar gewoon eens kijken wat dit met je doet.
Misschien trekt je dipje ook wel weg met een andere training. Kan soms een verfrissende turn zijn!

Dat is zeker waar! Ik heb nu lang genoeg dit schema aan gehouden en ook super resultaat mee gehad. Ik sta nu een beetje stil dus tijd voor wat nieuws!

Nieuw schema, dat kan serieus wonderen doen! Geeft weer nieuwe energie en een frisse blik op hoe het er nu eigenlijk voor staat.. Nieuwe prikkels en alles weer even op een andere manier aanpakken :).
Een mooi start in ieder geval, goed plan om het schema te veranderen!

Training van gisteren (aantal reps kan paar reps verschillen.. ik heb een nieuw notitieboekje nodig:p)

Hip thrust
16 x 40
16 x 40
16 x 40
16 x 40

Squat
15 x 40
15 x 50
10 x 60
10 x 60

Leg curl zittend
16 x 34
16 x 34
12 x 39
12 x 39

Incline leg press
15 x 40
15 x 40
12 x 50
12 x 50

Calve raise seated
20 x 20
20 x 30
15 x 40

Cable kickback
24 x 15 p. kant
24 x 15
20 x 20

train van vandaag
behind the neck press
30 x 20
15 x 30
12 x 30
12 x 30
12 x 30

Upright row (touw)
20 x 25
15 x 30
15 x 30
12 x 30

Side raise cable
15 x 5
15 x 5
(pff toch weer last links:(.. )

Face pull
15 x 30
15 x 35
15 x 40
15 x 35

side raise dumbell (toch ff proberen maar dan minder hoog.. ging wel goed maar ik kan gewoon niet tot paralel)
20 x 2 x 4
15 x 2 x 6
10 x 2 x 8

ab machine
20 x 40
15 x 45
10 x 50 full stack:p
die gaat ook steeds beter! Doe m nu 2 maanden

abcoaster (vreemd ding maar damn.. goeie oefening! ! ik pak m schuin om en om)
20 x (ofzoo)
20 x
20 x

Hanging leg raise
15 x

Laatst bewerkt:
Die beentraining ziet er eer appetijtelijk uit! :D
En die abcoaster klinkt nogal eng :o.

Terug
Naar boven