Fitness Seller

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
Pfiew, dat was een beste training met flink veel volume!!
.. Je zal er wel even van moeten bijkomen :o.
Ziet er lekker uit!!

Haha valt mee.. Toen was ik nog über fit:)
Diezelfde avond begon de ellende (keelpijn etc), training van gister echt moeten deloaden:p

Vandaag schouders dus dat kost niet zoveel energie:)

Succes met je schouder training dan!

Zaterdag mn schouders getraind. Links blijft flink achterlopen (ook niet 100% blessure vrij, maar ik kan het iig wel weer zwaarder belasten).
Zou ik er verstandig aan doen compleet unilateraal te trainen tot mn schouders in balans zijn? Heb mn training niet gelogd verder, maar heb iig de volgende oefeningen gedaan; side raises, upright row rope, millitary presses ( staand), face pull (met dropsets), behind the neck press in de Smith

Train van gister (dezelfde als vorige week dus heb me kunnen focussen op vprs/prs:)). Rug is ook lekker stram vandaag (mindmusselkonnektieenzo gaat ook erg goed muv de staande row)

Lat pulldown hammer strength
14 x 40
12 x 50
10 x 50
12 x 40
allemaal vpr's en pr's tov vorige week

Low seated cable rows
17 x 35 vpr
15 x 40 vpr
12 x 45 vpr
18 x 40 vpr

halfstaande lat pulldown
14 x 35 vpr
13 x 35 vpr
12 x 35

Staande row unilateraal
15 x 20
12 x 30
15 x 25

Straight bar pulldown
22 x 25
13.5 x 30 pr
16 x 25
13 x 25

Abs
abcoaster
22 schuin
20 sec rust
12 recht
14 schuin +5 kg 20 sec rust
12 recht

hanging knee raise
10 recht + 10 met twist
10 recht + 9 met twist

wat moet ik mij voorstellen bij halfstaande lat pulldown?

Zaterdag mn schouders getraind. Links blijft flink achterlopen (ook niet 100% blessure vrij, maar ik kan het iig wel weer zwaarder belasten).
Zou ik er verstandig aan doen compleet unilateraal te trainen tot mn schouders in balans zijn? Heb mn training niet gelogd verder, maar heb iig de volgende oefeningen gedaan; side raises, upright row rope, millitary presses ( staand), face pull (met dropsets), behind the neck press in de Smith

Alle bestaande oefeningen kan je ook met DB's doen. Tijdje switchen naar DB's en kijken wat er gebeurd ;)

Lekkere training!
Ik doe ook alles met DB nu.. het helpt echt... ik pas het gewicht van mijn goede arm aan naar mijn slechte arm om het wat recht te trekken. Qua kracht gaat het in ieder geval bij mij wel al beter.

wat moet ik mij voorstellen bij halfstaande lat pulldown?
deze
https://youtu.be/2GUibz6zdU8
op 4.45 min

Alle bestaande oefeningen kan je ook met DB's doen. Tijdje switchen naar DB's en kijken wat er gebeurd ;)

Geen gek idee.. Mijn schouderblessure blijft weg omdat ik geen schouderoefeningen meer met een bb doe. It's worth a try :)

Lekkere training!
Ik doe ook alles met DB nu.. het helpt echt... ik pas het gewicht van mijn goede arm aan naar mijn slechte arm om het wat recht te trekken. Qua kracht gaat het in ieder geval bij mij wel al beter.

Ja ik weet niet mensen. Ik heb juist tijd voornamelijk met dumbells getraind toen ik mn blessure kreeg 3 kwart jaar terug en lateral raise is de enige oefening waar ik flink last kreeg. Waarschijnlijk zat er iets in de knel wat getriggerd wordt als ik zijwaarts ging heffen. Ik heb inmiddels mn techniek aangepast (ellebogen gebogen) en dat gaat nu goed gelukkig!

Op een pijnschaal van 1-10 (met 10 als meest pijnlijk) is de pijn momenteel een 2 (dit was een 6). Het is meer een dof, bekneld gevoel. Ik baal er meer van dat het zo lang duurt voordat het 100% weg is en merk ook dat t snel terug komt bij optimale belasting (Oa. dropsets of runtherack).

Ik heb mn schouders na vorige zomer niet meer echt belast en in de winter ben ik weer isolatie schouder oefeningen gaan toevoegen. Dat ging goed tot het niet meer goed ging:p

Ik heb meer klachten links dus zal vast samen hangen (spanning in de nek etc). De mobiliteit is links ook minder geworden.

Van mn fysio moest ik me focussen op trek oefeningen om de balans er in te houden. Ik had voor ik ging trainen naar voren rollende schouders en dat is bijna compleet verdwenen. Het gaat dus al veel beter, maar ik ben niet tevreden tot ik mn schouder optimaal kan belasten.

lang verhaal:p

Opnieuw met dumbells trainen is sowieso geen gek idee. Heb al een tijdje geen shoulder press gedaan en die wil ik wel is unilateraal doen.

Gisteren mn benen getraind (zonder boekje). Echt super gefocust op de spieren ipv het gewicht. Met boekje heb ik daar meer moeite mee. Ipv 80 kg lexextension heb ik gisteren met de helft getraind. Ik merk dat ik de druppel effectiever train als ik naar voren leun, maar dat scheelt aanzienlijk in gewicht. Reps heb ik aardig hoog gehouden.

Leg extensions doen ook zoveel mensen verkeerd.

Lekker helemaal naar achteren leunen en zwaaien.

Terwijl je rugleuning juist ver naar voren moet zetten en beweging korter maken.

Je zou ook nog je tenen naar binnen/buiten kunnen wijzen voor gevoel in de spieren.

Leg extensions doen ook zoveel mensen verkeerd.

Lekker helemaal naar achteren leunen en zwaaien.

Terwijl je rugleuning juist ver naar voren moet zetten en beweging korter maken.

Je zou ook nog je tenen naar binnen/buiten kunnen wijzen voor gevoel in de spieren.

Ik doe de legextension heel verschillend. Voeten naar binnen, voeten recht, voeten naar buiten, partialreps, explosief, static hold etc. Ik merk dat ze allemaal de bovenbenen net anders aan pakken dus hierin varieer ik vaak.

Ook de *foute* manier doe ik wel eens met veel gewicht (dat voel ik goed in de rectum femoris terwijl ik met de manier dat je naar voren leunt vooral de vastus med&lat voel).

Rectum? :eyebrow:

LOL. Miss moet ik mn autocorrect eens uit zetten haha

Mn log was ff stil maar trainen ging natuurlijk gewoon door:)

Ik ben gisteren naar de rotterdamse kampioenschappen geweest. Wat een verschil met flex zeg! Het was nogal klein:p Mooie was wel dat de atleten goed te zien waren:)

Heb gisteren wel een training moeten missen (de eerste in maanden), maar vandaag daarom een aangepaste training (benen en rug).

Laatst bewerkt:
Mn been/rug training van gisteren

Quads/calves
leg extension (handen op de quads, lichaam naar voren)
20 x voeten naar buiten 10 x voeten naar binnen (volgende sets zelfde) x 34 kg
15 x + 14 x 34
10 x + 7 x 39
16 x 44 kg recht
dat was heavy!! Die pijn word richting de 30 reps heel intens

small stance smith squat (zo diep als mogelijk, ik zit bijna letterlijk op de grond)
15 x 40
9 x 50
8 x 50
15 x 40

Calve raise seated
26 x 20
24 x 30
19 x 40
15 x 50 + drop
6 x 40 +
20 x 20

kort maar krachtig:p

Rug
Low seated cable rows
15 x 35
15 x 40
13 x 45
9,5 x 50

Onderhands lat pulldown
10 x 40
11 x 45
8 x 50
6,5 x 55

Lat pulldown hammer strength
9 x 40 leeeggg
9 x 40
(normaal doe ik 12 x 50 min)

wel grappig x wat lager in reps voor mn rug, maar het voelde niet bepaald effectief. Volgende week gewoon weer mn normale high volume rug training

Netjes die aangepaste training, soms is het even puzzelen hoe en wat wanneer er een dag wegvalt.. Vooral die oefening op de leg extension en smalle squats in smith lijken me erg lekker!
Wat rug betreft heb ik overigens ook vaak het gevoel dat ik meer effectiviteit voel wanneer ik een hogere reprange heb.. Vandaag dat ik het liefst ook een soort opwarm en afsluitsetje doe, gewoon lekker veel reps op een gewicht dat lekker voelt :).
En top dat je het naar je zin hebt gehad in Rotterdam! Dan was het de lange rit gelukkig waard ;).

Netjes die aangepaste training, soms is het even puzzelen hoe en wat wanneer er een dag wegvalt.. Vooral die oefening op de leg extension en smalle squats in smith lijken me erg lekker!
Wat rug betreft heb ik overigens ook vaak het gevoel dat ik meer effectiviteit voel wanneer ik een hogere reprange heb.. Vandaag dat ik het liefst ook een soort opwarm en afsluitsetje doe, gewoon lekker veel reps op een gewicht dat lekker voelt :).
En top dat je het naar je zin hebt gehad in Rotterdam! Dan was het de lange rit gelukkig waard ;).

Dankje meid:) Het was niet zo'n heel lange rit (1.40 u), mn broertje zat behoorlijk te gassen in zn nieuwe racewagen (en ja ik sloeg doodsangsten uit:p)

Blijkbaar zegt zo'n korte training en gevoel niets over spierpijn!! Heb meer spierpijn dan normaal in mn rug:p Mn benen niet echt trouwens.
Ik heb de onderhandse lat pulldown ook al een tijd niet meer gedaan dus dat zou ook wat extra spierpijn kunnen veroorzaken.

Ik ga trouwens een ander schema volgen. Van 6 naar 5 dagen op aanraden van mn coach. Benen zijn on point zoals hij zegt, rug ook. Benen gaan nu van 2 naar 1 en nog een paar extra aanpassingen zoals deadlift bij de rug en extra setje voor de tricep bij de borst etc.

Tja, less is more!!! Op mn eigen houtje zou ik 6 x p. week trainen en alles wat frequenter. Goed ik luister braaf:p

Gewicht vandaag weer iets meer jeuj:) Eetlust is ook weer terug dus dat helpt.

train van gisteren (zo zal aankomende tijd zo ongeveer mn borst training eruit gaan zien)

Bench press (heelll lang geleden dus ff voorzichtig aftasten wat ik aan kan. Volgende x gewoon werksets na de warming up)
30 x 20 kg w.u.
15 x 30
10 x 35
10 x 40
8 x 45 + paar gespot (hij zei dat hij enkel t gewicht in balans hield, maar ik vind dat niet meetellen in mn reps haha.. ik zei nog dat ie m alleen omhoog moest hijsen als ik dood viel:p)
Hopelijk gaat mn bench weer vlot vooruit nu met mn nieuwe schema en haal ik die 1 x 60.. zou zo vet zijn:D

Incline guillotine press
11 x 30
9 x 30
11 x 30
10 x 30

Incline dumbell press (die is als enige keihard achteruit gegaan dus ga m er weer bij pakken.. Hij voelt zwaar instabiel en dat was eerder niet zo.. meer dumbell werk weer doen dus)
12 x 2 x 12
10 x 2 x 14
8 x 2 x 14

One arm tricep pushdown
16 x 10 p. arm
12 x 10 + drop 10 x 5

Abcoaster
20 x twisted
20 x
15 x

hanging knee raise
20 x
18 x
17 x

ab machine 15 x 45

Vind je BP sterk hoor, zeker als het lang geleden is dat je 'em gedaan hebt! 10 x 40 vind ik niet mis!
En wederom denken we hetzelfde over zo'n spot.. Al raakt de spotter de bb alleen met topje van pink aan, dan telt de rep niet meer :o.
Guillotine press ken ik niet, ga eens Googelen ^^.

Vind je BP sterk hoor, zeker als het lang geleden is dat je 'em gedaan hebt! 10 x 40 vind ik niet mis!
En wederom denken we hetzelfde over zo'n spot.. Al raakt de spotter de bb alleen met topje van pink aan, dan telt de rep niet meer :o.
Guillotine press ken ik niet, ga eens Googelen ^^.
Dankje meis, voordeel is wel dat het snel sterker wordt als ik m standaard mee pak:) Eerst maar ff volle werksets doen met 45 kg dan weer opbouwen naar de 50.

Guillotine press is echt wel een aanrader! Ik voer m wel mega sloom uit (het is best lastig sturen zo richting je strot:p) maar daarna wel een flinke upper chest pomp:)

En indd, alleen de stang aanraken is al geen geslaagde rep haha.

Dit wordt mn nieuwe schema.. nu ff uitzoeken hoe ik het in ga bouwen in mn huidige schema.
Zo schouders
Ma Benen
Di Armen
Wo X
Do Borst
Vr Rug
Za X

Bij de borst moest ik 1 tricep set doen en bij de rug 1 bicep set. Als het aan mij ligt maak ik daar 6-8 sets van, maarja, zo ben ik:p
Deadlift komt bij mn rug dag en voor de rest MEER rust! Niet echt mijn ding, maar het heeft ook voordelen (zaterdag is altijd best druk ivm weekboodschap en die doe ik op de fiets.. ook nog is bij de ah 5 km verderop XD.. Ja gek ben ik soms wel)..

Nog maar een paar weken en dan is mn bulk voorbij!!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven