AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
Was niet van plan om mn training van gisteren te liggen, maar ik mn hele schouderkop is stram dus ik log m alsnog:) Het was een lichte high/Slow rep training. Daar gaan al mn trainingen steeds meer naar toe.

Dumbell press (wat ik nu anders doe is bij het uitstrekken de dumbells zo hard mogelijk naar boven drukken.. ik merk dat ik daardoor een Veel betere schouder contractie krijg). Hiervoor strekte ik m juist net niet uit onder het mom constante spanning. Ik vind de manier die ik nu doe zwaarder, maar effectiever voelen)
15 x 2 x 10 vpr (rpe 8-9)
12 x 2 x 10
12 x 2 x 10
14 x 2 x 10 rpe 10

Bent over pronated flys (zittend)
28 x 2 x 2
23 x 2 x 4
20 x 2 x 4
18 x 2 x 4

Rear delt flys zittend
17 x 2 x 4
17 x 2 x 4
16 x 2 x 4

Lateral raise zittend
15 x 2 x 4
15 x w x 4 voll!!!

Upright row (touw)
18 x 25
12 x 30
12 x 30

Onderhands front delt raise
15 x 2 x 6
15 x 2 x 6

Abcoaster (schuin)
3 sets 20-25 reps
Hanging knee raise
3 x 20

Mn schouders waren zo vol dat water drinken bijna niet meer ging:p

jij bedoelt het positieve gedeelte zo explosief mogelijk denk ik?

Negatief dan ook langzaam aan?

jij bedoelt het positieve gedeelte zo explosief mogelijk denk ik?

Negatief dan ook langzaam aan?

Ik bedoelde nog net wat anders. Normaal ga je met de dumbell naar boven en gaat de spanning er een beetje af. Wat ik nu doe is het gewicht richting het plafond drukken voor een extra squeeze. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen lol, maar het voelde erg goed iig.

sorry, snap het nog niet.

Je drukt toch altijd naar boven? :P

Bedoel je recht naar boven ipv naar elkaar toe boven je hoofd?

sorry, snap het nog niet.

Je drukt toch altijd naar boven? :P

Bedoel je recht naar boven ipv naar elkaar toe boven je hoofd?

Als je dumbells recht boven je hoofd hebt, dan daarna nog extra uitstrekken. Ben niet zo goed in uit leggen, sorry :p

Had geen top training gisteren door dat benauwde weer, maar had wel een pr op hip thrust. 12 x 80 kg!! :D

Verder nieuwe variant gedaan op de standing Calve raise. Eerst tot failure circa 15-20 reps daarna tot failure bodyweight donkey Calve raises.. oja en bewust op sokken (srry peepz:p)

Eindelijk weer spierpijn nu in de kuiten:)

Squatten heb ik nu maand niet gedaan en dat ging ook bar slecht. Wel 15 x 50 maar had nogal last van mn onderrug/bekken (vannacht ook geen oog dicht gedaan). Daarbij ook weer last van mn pds dus gisteren ondanks een bbq weinig gegeten.

Was eindelijk qua gewicht richting de 70 en nu weer in de 68.. grrr.. Wel aardig droog nu :p maarja, laatste 1.5 week bulk wil ik niet afvallen!

Klote is dat hè, met dat benauwde gedoe :(
Maare.. Toch mooi een prachtige PR te pakken op de hip thrust, en dan nog 12 reps ook :D. Dat maakte de training vast een beetje goed.. ;)

Hmm.. Ik hoop dat je jezelf vandaag weer beter voelt en dat je onderrug en bekken weer goed voelen. Die bbq kwam natuurlijk nog wel mooi uit zo aan het eind van je bulk.. Wel vervelend, moet je dadelijk een bak Ben & Jerry's eten ofzo om weer wat bij te komen.. ;)

Ja het weer was wel lekker he. Stortregen wind en toch warm... :(

Maar evengoed je hebt getraind! Balen met je bulk. Hier is het ook zo.. ben je aan het bulken val je af.. maar gun jezelf een lekkere cheat! Je wil je bulk wel goed eindigen he!

Ik gun mijzelf wel cheats hoor, alleen noem t niet zo :p Suggereert voor mij dat t iets verboden is en ik sta mijzelf alles toe als ik daar zin in heb. Ik heb hierdoor eigenlijk nooit last van eetbuien en dat was vroeger wel anders:p

Helaas heb ik nog steeds buikpijn dus eten gaat nog niet helemaal zoals zou moeten. Probleem is dat ik door die pds geen eetlust heb. Gelukkig is het vaak tijdelijk dus komt vanzelf weer goed.

Das balen van je buikpijn. :(
Hoop dat het snel weer in orde is. Voeding goed kunnen doen is belangrijk.

Das balen van je buikpijn. :(
Hoop dat het snel weer in orde is. Voeding goed kunnen doen is belangrijk.

ja voeding is echt wel de basis. Het gaat nu wel weer wat beter (eetlust komt tetug:)).

De 70 kg ga ik niet meer halen, maar dat komt de volgende bulk wel :D

vandaag bij de concurrent getraind (fit4free) samen met mn broertje en zijn vriendin.. was een leuke train!

Fijne (rechte) stangen hebben ze daar. Ook een pr kunnen zetten dus ik helemaal happy. Eetlust en kracht us terug gelukkig:D Nu ff nog oppassen dat ik niet teveel vet aan zet:p

Bankdrukken
paar wu sets
13 x 40 (ging super easy:) niet tot failure)
4 x 50 vpr!! 1 x 60 is nog steeds het doel, maar dan moet ik niet bij 50 tot falen gaan.. Heb t nog niet geprobeerd
10 x 45

incline guillotine press
10 x 30
10 x 30
10 x 30

Incline dumbell press
15 x 2 x 12
15 x 2 x 14
15 x 2 x 14

pronated rear delt flys superset met seated lateral raise
10 x 2 x 6 + 10 x 2 x 6
3 sets

raar apparaat voor triceps
3 sets

one arm tricep pushdown
3 dropsets

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Heb tussendoor ook wat nieuwe dingen geprobeerd zoals assistent pullups en een glute kickback apparaat:D

Ohhh, Fit4Free, je bent dus vreemd gegaan en vond het nog lekker ook.. ;).

Je bench is super, 1 x 60 lijkt er toch wel in te zitten!
Mis assistent pullups apparaat, toen ik begon met trainen hadden ze die bij Health City (ben daar weggegaan omdat het Basic Shit werd). Vond het een heerlijk apparaat, ook handig om met eigen bw te leren dippen!

Lekkere training meid, op naar de volgende ^^.

Ohhh, Fit4Free, je bent dus vreemd gegaan en vond het nog lekker ook.. ;).

Je bench is super, 1 x 60 lijkt er toch wel in te zitten!
Mis assistent pullups apparaat, toen ik begon met trainen hadden ze die bij Health City (ben daar weggegaan omdat het Basic Shit werd). Vond het een heerlijk apparaat, ook handig om met eigen bw te leren dippen!

Lekkere training meid, op naar de volgende ^^.

hahaha ja is ze me iets te goed bevallen.. Maarrrr ze hebben daar niet de oldskool hammer strength machines dus heb nu t beste van beidden:D Afwisseling is ook goed voor de gainz (heb nu trouwens meer spierpijn dan anders. . ook in de lats dankzij 2 setjes pullups:p.. Heb vanaaf mn rug training)

Weer bij fit4free getraind

eindelijk assisted dips jeej!! Is echt mn zwakke punt (direct last van mn pols enzo). Wil t toch een x met bw kunnen al weet ik niet of dat überhaupt kan (sinds mn bv heb ik nog steeds problemen met bepaalde oefeningen zoals dips..)

Werd me verteld dat je na de bv (kheb dual plane ) nooit meer 100% kan bank drukken. Dat gaat eigenlijk super goed maar met dippen en flys merk ik wel dat ik rare pijntjes voel

dumbell overhead extension
15 x 14
15 x 16
15 x 18
12 x 20

one arm tricep extension
11 x 9
12 x 9
12 x 9
20 x 9 + 15 x 5 (met Hulp andere arm)

dip assisted
8 x -18 (bw 68.8 kg)
10 x -18
11 x - 23

bicep dumbell curl
15 x 2 x 8
13 x 2 x 8
10 x 2 x 8

bicep curl preacher
9 x 23
13 x 18
14 x 18

hammer curl
15 x 2 x 6
14 x 2 x 6
14 x 2 x 6

ab machine
25 x 27
13 x 45
9 x 45

Zijn toch vele vrouwen met bv die ook trainen?

Zitten hier ook wel op forum dacht ik.

Je pols heeft toch niks te maken met je bv?

Zijn toch vele vrouwen met bv die ook trainen?

Zitten hier ook wel op forum dacht ik.

Je pols heeft toch niks te maken met je bv?

Lijkt me opzich ook logisch dat als de spier wordt doorgesneden dat t niet net zo sterk meer zal zijn, maar ik denk ook dat andere spiergroepen het over nemen. . Hoeveel invloed t heeft qua kracht weet ik niet, wel merk ik pijntjes die niet normaal zijn (maar goed, ik ben 4 x geopereerd vanwege een infectie dus dat zal meespelen:p)

pols stond daar los van, maar dat leek me wel logisch:)

oja wat betreft de bv is er qua trainen wel een enorm verschil tussen dual plane en bovenop de spier. Het zit nu behoorlijk in de verdrukking en merk dat dat steeds erger wordt omdat mn borst spier wel blijft groeien. Nu wel beetje t gevoel dat ik het beter bovenop had kunnen doen (met als risico het ballen effect :p)

oké teveel geneuzel in mn log..:p

Zouden alle atleten in de sport (bikini/figure/fitness enz) ze bovenop doen. ?

bv? :p
enlighten me!

sterke training anders hoor

Terug
Naar boven