MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
Die triset bicep klinkt wel errug nice, die ga ik in gedachten houden :rolleyes:.

Lekker he, dat soort complimenten.. Geeft je weer een fijne dosis nieuwe energie :).
Was vandaag nou je "losse" dag en morgen? ^^
Soms kijk je iets teveel naar het punt waar je heen wil en op dat soort momenten komt het besef dat je er eigenlijk voor de gemiddelde vrouw redelijk gespierd bent.

Gisteren was mn vrije dag. Heb dit x ook heel wat meer naar binnen gewerkt dan vorige week. Voelt goed vandaag:) Spieren weer lekker vol en een fractie zwaarder (4 ons meer dan gisteren).

Vandaag was t weer schouder dag (love it). Sinds mn schouders pijnlijk zijn begint weer mn favo dag te worden:D Ze trekken nu tenminste een beetje bij en daar had ik ook op gehoopt (naar mijn smaak nog lang niet vol genoeg, maar goed, je blijft natuurlijk kritisch!)

schouders
schouders drukken (zittend)
14 x 2 x 10
14 x 2 x 10
10 x 2 x 12
10 x 2 x 14
 8 x 2 x 16 vpr :) Laatste rep wel met alle kracht/energie maar het is gelukt km het netjes te doen

lateral raise zittend en sloom
15 x 2 x 6
10 x 2 x 8
10 x 2 x 8
15 x 2 x 6

bent over pronated flys
20 x 2 x 4
20 x 2 x 6
15 x 2 x 6

front raise dumbells (onderhands)
12 x 2 x 8
14 x 2 x 8
13 x 2 x 8

triset voor de rear delts
3 x 3 sets (1 bent over, 2 versies liggend op t bankje)

4 sets torso rotatie 15 x 36

Laatst bewerkt:
Bedoel je db press met 16 kilo?

Best indrukwekkend

Heerlijk hoe je training eruit zien!
.. Jammer dat je niet in Zuid-Holland woont ;).

Heerlijk hoe je training eruit zien!
.. Jammer dat je niet in Zuid-Holland woont ;).

dankje:)

Ik denk dat wij prima zouden matchen als trainings maatjes dus dat is indd jammer!!

Ja ik vind t sowieso jammer dat er weinig vrouwen hier trainen met serieuse doelen (of zeg maar gerust om groot te worden). Ze willen allemaal wel gespierder worden (michelle lewin achtig), maar groter dan dat wordt al vaak niet mooi gevonden en ik merk dat dat vaak niet samen gaat (als trainings maatje). Ik zoek mn grens heel erg op en push de gene die mee traint net zo hard (vinden ze meestal niet leuk:p).

---------- Toegevoegd om 05:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:29 ----------

De laatste 2 weken heb ik gemeten NA mn junkdag (dan is het resultaat wat reëler).

week 0 69 kg / buikplooi 10 mm
week 1 67.5 / buikplooi 8 mm
week 2 67.5 / buikplooi 7 mm
week 3 66.1 / buikplooi 6.5 mm (volgende week ff met cm's)
-:2.9 kg en -3.5 mm op de buik

Tot dusver is mn dieet nog gelijk, 5 trainingen p. week en geen cardio. Aankomende week (vrijdag) mn 1e meting (hp 4 punts).

Dumbell shoulder press met 16kg is zekers netjes!

Nog geen cardio, daar zou ik heel erg blij van worden! :D
Jij ook of heb je niet een pokkehekel aan cardio? :o

Na enkele pogingen is het gelukt.. weet mn ww weer!!! Dus I'm back.. ja nu wel 2 accounts:P pech gehad

---------- Toegevoegd om 08:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:01 ----------

Ff een update

week 0 69 kg / buikplooi 10 mm
week 1 67.5 / buikplooi 8 mm
week 2 67.5 / buikplooi 7 mm
week 3 66.1 / buikplooi 6.5 mm (15.8% 4 punts)
week 5 65.2 / buikplooi > 6 mm
Voor mn refeed was ik 63.9 kg. Klinkt voor mij nu als een eng laag gewicht. Dit weekend wel een hele aso refeed gehad dus nu weer iets zwaarder (en voller :)). Voor een realistisch beeld heb ik elke week NA mn refeed gewogen. Tot dusver heb ik nog geen plateau bereikt, maar het gaat wel trager nu (maar is misschien maar goed ook). Vrijdag is er weer een nieuwe meting. 15% zou mooi zijn (0.5% per week).
Taille staat nu rond de 64 cm (tov week 0 - 69 cm).

wel verwarrend zo hé :p

ja nogal haha.. raak er zelf van in de war???

---------- Toegevoegd om 08:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:16 ----------

oja, mn vriend gaat ook weer serieus aan de bak (trainen). Hij heeft inmiddels iets van 4 maanden niets gedaan dus heb m ff aan een schema geholpen (3 split). Ben benieuwd hoe hij straks vooruit gaat (normaal klooit hij maar wat aan). Zijn stats: 1.80 76 kg 8.6% 4 punts hp. Zo nu moet ie wel dikkere armen dan mij krijgen :D

oja, mn vriend gaat ook weer serieus aan de bak (trainen). Hij heeft inmiddels iets van 4 maanden niets gedaan dus heb m ff aan een schema geholpen (3 split). Ben benieuwd hoe hij straks vooruit gaat (normaal klooit hij maar wat aan). Zijn stats: 1.80 76 kg 8.6% 4 punts hp. Zo nu moet ie wel dikkere armen dan mij krijgen :D
Had je me even aan het schrikken gemaakt, las serieus "mn vriend gaat ook serieus weer in de bak", ik dacht van: whuut? :p
Nice dat hij ook weer gaat trainen, erg leuk om dit samen te kunnen delen! En het motiveert natuurlijk ook flink :).

[/COLOR]oja, mn vriend gaat ook weer serieus aan de bak (trainen). Hij heeft inmiddels iets van 4 maanden niets gedaan dus heb m ff aan een schema geholpen (3 split). Ben benieuwd hoe hij straks vooruit gaat (normaal klooit hij maar wat aan). Zijn stats: 1.80 76 kg 8.6% 4 punts hp. Zo nu moet ie wel dikkere armen dan mij krijgen :D

Dat zijn al best epische stats.. :O Dat is iets wat je van een natty verwacht die al een aantal jaren hard traint.
En een 3-daags splitschema? :( :(

Dat zijn al best epische stats.. :O Dat is iets wat je van een natty verwacht die al een aantal jaren hard traint.
En een 3-daags splitschema? :( :(

Hij is altijd rond de 75 kg geweest behalve toen hij serieus tijdje ging trainen, op zn max toen 83. Hij heeft goeie genen om natty veel te bereiken maar hij heeft die drive niet (spiermassa boeit m niet zo XD). Wou dat ik zijn meso genen had:p Maar goed, ik heb de drive weer wel.

Wat is er mis met een 3 split?:)

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Had je me even aan het schrikken gemaakt, las serieus "mn vriend gaat ook serieus weer in de bak", ik dacht van: whuut? :p
Nice dat hij ook weer gaat trainen, erg leuk om dit samen te kunnen delen! En het motiveert natuurlijk ook flink :).

Helaas zullen we niet vaak samen trainen. Ik heb een totaal ander schema :p Een enkele x wel als we oppas hebben, maar dan meer om te spotten

dankje:) Ik denk dat wij prima zouden matchen als trainings maatjes dus dat is indd jammer!! Ja ik vind t sowieso jammer dat er weinig vrouwen hier trainen met serieuse doelen (of zeg maar gerust om groot te worden). Ze willen allemaal wel gespierder worden (michelle lewin achtig), maar groter dan dat wordt al vaak niet mooi gevonden en ik merk dat dat vaak niet samen gaat (als trainings maatje). Ik zoek mn grens heel erg op en push de gene die mee traint net zo hard (vinden ze meestal niet leuk:p).
Jaaaaaa groot worden!! Inderdaad zo jammer dat de meeste meiden altijd meteen zeggen, ik wil alleen een klein beetje lijntjes op mn schouders, platte buik en volle billen blablabla.

Mooie progressie hoor!

Michelle lewin is zeker geen kleintje;)

Bigger is better dames :cool:

image.jpg

Bigger is better better indd:D

Van de week aangesproken door een bodybuilder bij ons. Hij kreeg er lucht van dat ik voor mn 1e wedstrijd bezig was. Hij zag de potentie maar deze man was snoeihard (dat ben ik soms nodig:p). Hij zei letterlijk, hoe je nu traint is niet voor de wedstrijd. Daarmee bedoelde hij dat ik het nog te makkelijk heb. Ik snap m wel, dat is wel de manier hoe ik train. Ik ben enorm gefocust, elke rep is super gecontroleerd en ik maak amper geluid. Ik voel wel pijn (ik train wel tot failure), maar ik geef geen kick (behalve een verbeten gezicht).
Dit was overigens geen Nederlandse man, dus ik begreep niet alles helemaal.

Hij had op mn techniek nog het 1 en ander aan te merken. Voor hem is er geen middenweg. Je doet het niet een beetje goed, je doet het goed of niet. De lateral raise voer ik uit zoals de meeste mensen. Gewoon gecontroleerd vanaf de zijkant van het lichaam, kleine knik in de elleboog en zonder momentum. Hij draaide mijn pols en elleboog op zo'n manier dat ik indd beter de zijkant delts begon te voelen (het valt eigenlijk niet uit te leggen), maar het was zeker effectiever!

Heb amper getraind omdat ik een uur met deze man heb gepraat incl. wat techniek tips die hij liet zien. Hij wil me dolgraag helpen dus ik heb zijn hulp aanvaard. Aankomende week train ik de hele week met hem mee. Zijn passie en filosofie sprak me wel aan en heb dat ook nodig.

Oja hij zei dat ik teveel op kracht train. Ik begreep hem niet, want ik zit tussen de 10-15 reps, alles gecontroleerd etc. Hij bedoelde wat anders. Hij drukte 4 kg gewichten voor dumbell curl in mn handen. Ik moest wel lachen, maar hij wou zn punt duidelijk maken. Hij zette mn arm in een bepaalde hoek en ik mocht niet afwijken. Daarna keihard knijpen en weer terug. Hij zei, je moet niet zo in je hoofd zitten. Je moet het voelen!

Dat is ook helemaal waar. Je spieren kennen geen gewicht.

Gisteren had ik weer een meting. 14.7% nu (of was t 14.9?). Ik dacht dat ik stil stond aan de hand van mn buikplooi, maar blijkbaar was er 2 mm van mn tricep af. Nu 7 mm op de tricep, 2 mm op de bicep, 5 mm boven de heupbot en 7 mm onder het schouderblad. Er gaat 1 koolhydraatmaaltijd uit nu.

Zo dat was t voor nu:p

Bigger is better better indd:D Van de week aangesproken door een bodybuilder bij ons. Hij kreeg er lucht van dat ik voor mn 1e wedstrijd bezig was. Hij zag de potentie maar deze man was snoeihard (dat ben ik soms nodig:p). Hij zei letterlijk, hoe je nu traint is niet voor de wedstrijd. Daarmee bedoelde hij dat ik het nog te makkelijk heb. Ik snap m wel, dat is wel de manier hoe ik train. Ik ben enorm gefocust, elke rep is super gecontroleerd en ik maak amper geluid. Ik voel wel pijn (ik train wel tot failure), maar ik geef geen kick (behalve een verbeten gezicht). Dit was overigens geen Nederlandse man, dus ik begreep niet alles helemaal. Hij had op mn techniek nog het 1 en ander aan te merken. Voor hem is er geen middenweg. Je doet het niet een beetje goed, je doet het goed of niet. De lateral raise voer ik uit zoals de meeste mensen. Gewoon gecontroleerd vanaf de zijkant van het lichaam, kleine knik in de elleboog en zonder momentum. Hij draaide mijn pols en elleboog op zo'n manier dat ik indd beter de zijkant delts begon te voelen (het valt eigenlijk niet uit te leggen), maar het was zeker effectiever! Heb amper getraind omdat ik een uur met deze man heb gepraat incl. wat techniek tips die hij liet zien. Hij wil me dolgraag helpen dus ik heb zijn hulp aanvaard. Aankomende week train ik de hele week met hem mee. Zijn passie en filosofie sprak me wel aan en heb dat ook nodig. Oja hij zei dat ik teveel op kracht train. Ik begreep hem niet, want ik zit tussen de 10-15 reps, alles gecontroleerd etc. Hij bedoelde wat anders. Hij drukte 4 kg gewichten voor dumbell curl in mn handen. Ik moest wel lachen, maar hij wou zn punt duidelijk maken. Hij zette mn arm in een bepaalde hoek en ik mocht niet afwijken. Daarna keihard knijpen en weer terug. Hij zei, je moet niet zo in je hoofd zitten. Je moet het voelen! Dat is ook helemaal waar. Je spieren kennen geen gewicht. Gisteren had ik weer een meting. 14.7% nu (of was t 14.9?). Ik dacht dat ik stil stond aan de hand van mn buikplooi, maar blijkbaar was er 2 mm van mn tricep af. Nu 7 mm op de tricep, 2 mm op de bicep, 5 mm boven de heupbot en 7 mm onder het schouderblad. Er gaat 1 koolhydraatmaaltijd uit nu. Zo dat was t voor nu:p

Leuk! Het kan altijd motiverend werken om eens met iemand mee te trainen. Mits diegene ook verstand heeft van de sport :D

(laatst bij de basic fit (waar ik toevallig een keer trainde) hoorde ik iemand tips geven --> je moet je armen ongeveer 90 graden knikken en dan de db's naar je oren, ik kwam niet meer bij van het lachen)

Bedoelde hij bij de side raises dat je als het ware je pink al eerste omhoog doet? Dat is meestal "The trick" voor mensen om daar aan te denken om goed de zijkant te trainen.

Goede meting trouwens, 6-pack beach body:p

Dat werkt zeker motiverend! Ik heb ook zeker niet alle waarheid in pacht (ik denk niemand), dus ik weet zeker dat mijn training nog wel naar een hoger level toe kan worden getild.

Mijn manier van lateral raise is op de manier met de pinken omhoog, wat hij deed leek meer op een soort internal rotatie (valt niet uit te leggen helaas haha). Viel me wel op dat mn side delt veel meer opbolde. Als het maar effect heeft:D

Wel fijn idee dat ik niet met een pens hoef rond te lopen in de zomer In de winter weer lekker bulken.

Terug
Naar boven