AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

Weet niet anders dan laterale raise zo uit te voeren.
Zoveel mensen doen ze verkeerd en maken er bijna een shoulder press lateral raise in 1 van:D

Super dat je al die tips krijgt! Geeft vast ook weer extra boost motivatie . Jij had geen begeleiding?

Fijn dat je af en toe iemand leert kennen die je weer anders laat nadenken, prikkelt weer je leergierigheid en creativiteit, komt progressie alleen maar ten goede!
Benieuwd wat je de komende week gaat leren :).

Altijd leuk om weer wat tips te krijgen! Daar kom je ook verder mee.
Ben benieuwd hoe deze week je gaat bevallen.

• Topic Starter Topic Starter
Weet niet anders dan laterale raise zo uit te voeren.
Zoveel mensen doen ze verkeerd en maken er bijna een shoulder press lateral raise in 1 van:D

Super dat je al die tips krijgt! Geeft vast ook weer extra boost motivatie . Jij had geen begeleiding?

ja helpt zeker weten! Hij was ook wel positief over mn fysiek, maar had het ook al snel over de zwakkere punten en hoe ik die moet aan pakken. Ben echt benieuwd naar wat aankomende week me brengt!

Ik heb wel een coach die mij begeleid qua voeding, alleen qua training geeft ie globaal aan wat ik moet doen en een enkele keer loopt hij mee. Het is alleen iets te gezellig haha. Ik kan zo'n drillmeester wel gebruiken, hou wel van kapot gaan!!

Fijn dat je af en toe iemand leert kennen die je weer anders laat nadenken, prikkelt weer je leergierigheid en creativiteit, komt progressie alleen maar ten goede!
Benieuwd wat je de komende week gaat leren :).

ja ik ben ook vet benieuwd! Wat ik in dat uurtje al bij heb geleerd zegt al genoeg. Kan allemaal nog veel beter!! Het is ook wel ff wat anders dan schoolboekenfitness. Dit kan ik voor altijd meenemen.

Altijd leuk om weer wat tips te krijgen! Daar kom je ook verder mee.
Ben benieuwd hoe deze week je gaat bevallen.

ja me 2! Ben benieuwd hoe stuk ik ga :p

full upper dag met focus op de zwakke punten
f4f

dip assisted superset zonder pauze hammer pullup
-32 x 12 x 10
- 23 x 10 x 10
- 23 x 10 x 8

vbar pushdown
20 x 23
15 x 32
11 x 36

lateral raise zittend
9 x 2 x 8
8 x 2 x 8
triset lateral / hammer front / bent over flys zittend (10 sec rust tussendoor )
2 sets 10 x 10 x 10 x 2 x 4
10 x 8 x 10 x 2 x 6

triset biceps 2 sets (10 sec rust)
10 x 10 x 10 x 2 x 8
8 x 6 x 8 x 2 x 8

straight pulldown (zo'n lekkere oefening :))
20 x 27 of 23
10 x 32
10 x 32

tricep extension (machine)
13 x 27
8 x 27
9 x 27

in minder dan een uur:p Lekker zweten

Had nog ff schouderpomppic gemaakt.. pomp was al een beetje weg aan t einde, maar is nog wel te zien.. Kun je er maar 24 uur per dag zo bij lopen:D Vandaag weer lkkr carbs laden

IMG_20150627_132639.jpg

Laatst bewerkt:
Die training ging zo te lezen werkelijk als een trein, flinke zweep er over, I love it!! :whip:
En damn, je schouder!! Geweldig! :drool:

Die training ging zo te lezen werkelijk als een trein, flinke zweep er over, I love it!! :whip:
En damn, je schouder!! Geweldig! :drool:

dank je meid:)

ja die ging echt super lekker!! Ook nu meer spierpijn dan anders:D Lekker de boel geshockeerd huhu

Vandaag ging t niet lekker:( Had t warm, benauwd en zag zwart voor mn ogen tijdens t trainen. .pfff

Had t vroeger ook vaak ivm lage bloeddruk. Laatste tijd ook moeite met lang staan (oa bij bordmeetingen). Hopelijk is t eenmalig (ik lag wel idioot laat op bed voor mijn doen:p).

legs

full SQ
15 x 40 wu
10 x 60
10 x 60 rpe 9-10
8 x 60

hip thrust
13 x 60
13 x 60
13 x 60

glute extension
18 x 27 p. kant
18 x 27 p. kant

leg extension
13 x 45
12 x 45
13 x 45 repout

Outer tigh
20 x 50
14 x 59
14 x 59

Walking lunges
20 x 30
20 x 30
20 x 30

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:01 ----------

week 0 69 kg / buikplooi 10 mm (circa 20-21% vet)
week 1 67.5 / buikplooi 8 mm
week 2 67.5 / buikplooi 7 mm
week 3 66.1 / buikplooi 6.5 mm (15.8% 4 punts)
week 5 65.2 / buikplooi 6 mm
week 6 64.3 / buikplooi 6 mm (14.7% 4 punts)
lijkt me prima halve % per week. Vanaf vandaag 1 koolhydraatmaaltijd minder. Ik kom daarmee op 172 g koolhydraten uit. Verder nog steeds hoog in de vetten en eiwitten.

Lekkere trainingen en nice schouder pic!

Je vetpercentage daalt gestaag en consequent, lijkt mij een resultaat om tevreden mee te zijn inderdaad! Top :).
Zwart voor je ogen klinkt niet echt goed.. Even in de gaten houden of het vaker gebeurt.
Mag ik heel nieuwsgierig vragen op hoeveel kcal je nu zit? ^^

Je vetpercentage daalt gestaag en consequent, lijkt mij een resultaat om tevreden mee te zijn inderdaad! Top :).
Zwart voor je ogen klinkt niet echt goed.. Even in de gaten houden of het vaker gebeurt.
Mag ik heel nieuwsgierig vragen op hoeveel kcal je nu zit? ^^

Tot dusver geen plateau bereikt, maar wel het gevoel dat ik de laatste weken stil sta. Zou ook gewoon vocht kunnen zijn door de warmte. Opzich maakt ook dat niet zoveel uit, heb nog voldoende tijd :)

Gisteravond was een pittige training. Veel nieuwe technieken geleerd en echt moeten focussen op de mmc. Ik was totaal 3 uur van huis weg �� Dat is incl 2 u trainen en iets minder dan een uur fietsen. Ik kan niet direct zeggen dat het zwaarder is dan mijn eigen training. Wel heel anders getraind! Heb nog nooit traps getraind en gisteren 3 traps superset gedaan. We hebben de borst, biceps, traps en kuiten aangepakt.

De maandag vind ik altijd killing. Moet na t weekend mn ritme vinden, want er is echt niks geen tijd voor mn gezin en red ook niet de uren dlaap die ik nodig ben. Ben benieuwd hoe andere moeders dit doen. Iemand verstand van time management:D? Zo zag mn dag eruit. Half 6 opstaan voor werk en 6 u de deur uit (trein). Kwart over 7 tot kwart over 4 werken. 5 u dochter ophalen van de na schoolse opvang. Daarna 2 x koken, eten, klaar maken voor de gym en half 7 naar de gym. Half 10 thuis en direct eten. Mn vriend was ziek dus moest daarna alle 7 katten/kittens eten geven (we geven vers vlees) en normaal doet hij dat (incl eten voor mij klaar maken).. Daarna dingen voorbereiden voor werk, half u tv (om tot rust te komen wat niet is gelukt) en slapen.. Dat slapen was een ramp want mn vriend hing de hele nacht boven de wc en ik was al overprikkeld.

Dit was duidelijk niet mn happy day XD Ben nu echt doodop en vanavond weer zo'n training. Vanmorgen ook nog te laat.

Aankomend weekend een extra vrije dag en ben daar wel aan toe:)

Laatst bewerkt:
Lijkt me echt super, je training van gisteren! Fijn om alles eens vanuit een andere hoek te kunnen bekijken en op een andere manier te kunnen trainen. Heb je ook daadwerkelijk kennis opgedaan die je in je eigen trainingen wilt gaat toepassen?

Zo te lezen is het rennen en vliegen.. Dat brandt je dan al snel op, al helemaal met die warmte..
Houd je taai meid, hang in there, het is sneller weekend dan je denkt ;).

Nog even terugkoppelend op het PB'tje dat je op FB stuurde: heb je het gevoel dat je stil staat, of sta je echt stil? .. Als je snapt wat ik bedoel ;).
Ik voelde me eergisteren bijvoorbeeld erg "klein" en had weer eens zo'n bui van "ik zie niets, zie je, ik heb geen massa, bla bla.." Als in: even niet objectief op mezelf ranten waar de volgende dag het er ineens een stuk beter uitziet..

Maak je ook progressiefoto's op vaste data/tijdstippen en exact dezelfde poses? Die willen ook wel eens helpen bij het objectief blijven wat progressie betreft :).

Heb vorige week mn 1e prep dip gehad. Door het weer hield ik idioot vocht vast (dus geen abs, overal witte vlekjes op de benen, dikke enkels). Daarbij absurd veel honger op donderdag. Motivatie en zelfbeheersing stonden op een laag pitje en donderdagavond trok ik het niet toen mn vriend voor het slapen gaan brood7ging bakken. Niet alleen het brood ging er in, maar ook de katjang pedis die hij had gekocht.

Mn vriend had een mini vakantie van 4 dagen dus ik besloot ook maar ff dieet vakantie te houden (dat had ik mijzelf aangepraat). Ik lag natuurlijk nog ruim voor op schema en ik wist dat het dieet nog strikter zou worden. Dus ja, paar dagen alle teugels los gelaten.

Ik besef mij nu ook wat er mis ging. Het begon in het begin van de week al. Mn routine compleet verstoord toen mn vriend ziek werd en 2 dagen samen met iemand anders getraind en tot t gaatje gegaan. Ik was super hongerig, maar zag geen resultaten meer (vocht!!). Daarbij nog slecht geslapen heel de week.

Liever vergeet ik dit alles en hoort niemand van mij, maar ik denk dat iedereen wel een x zo'n breakdown mee maakt.

Positieve is dat ik nu meer energie heb dan alle weken hiervoor! Wellicht had ik zo'n breakdown nodig, want ik besef me weer hoe belangrijk die routine voor mij is (helemaal als add-er).

Ik verwacht de aankomende meting stil te hebben gestaan of miss zelfs een klein beetje bij. Het is niet anders. Nog 13 weken te gaan!

Trainen gaat verder wel goed! Vakantie van trainen neem ik nooit, ik vind het veel te leuk!

---------- Toegevoegd om 04:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:51 ----------

@sanne

ja dat herken ik maar al te goed, De enige dag zie ik alles negatief, terwijl ik andere momenten echt super trots ben op de progressie! Laatste week veel tedtalks aan het luisteren en daar zijn wel mooie strategieën om die zwarte dagen tegen te gaan. Heb ze niet vaak gelukkig.

Ik maak geen foto's maar de spiegel en hp meter is wel een leidraad. Helaas is t te zien op mn buik als er vocht in zit en dan zijn foto's ook niet objectief. Enige waar ik niet objectief over ben is mn massa. Ik heb genoeg ik voel me een dun smal meisje dagen XD Ik begin groter ook steeds mooier te vinden (zolang het gezicht en de taille mooi vrouwelijk zijn).

Kloten is dat. Belangrijkste is dat je het zo snel mogelijk weer gaat oppakken . Je hebt nog een lange weg te gaan.
Al zou ik niet nog vaker van die "slippertjes" maken.
Straks sta je op podium minder droog dan je wil en krijg je het wat als ik blablabla. Honger ga je steeds meer krijgen al gaat dat zeker ook wel wennen. (Niet om negatief te doen hoor;) )

Steunt je vriend je verder wel ? Mocht je weer zoiets vanplan zijn hij je beetje stuurt het niet te doen en even wat moed in te praten.
Pillz wilde geen eens cheatmeal naast me eten in einde van mijn prep. :heart:

Nog iets wat misschien helpt: Ga je eigen progressie pics bekijken, andere motivatie /voorbeeld of lees de leuke berichtjes van je fans hier.

Thnx Natty voor je berichtje.

Inmiddels is de motivatie terug en nog een beetje extra! Vanaf zondag keurig op schema gegeten. Laatste 13 weken kan ik indd geen slippertjes veroorloven. Het vocht is bijna weg en volgens mij ben ik toch weer iets droger (maar dat weet ik pas vrijdag).

Mn vriend steunt me wel maar ik denk dat het wel helpt als ook hij naast me geen troep loopt te eten:D:D Nu kan ik er wel mee omgaan, maar vorige week was het ff teveel allemaal. Aankomende 6 weken een extra vrije dag dus dat gaat zeker helpen! Meer slaap vooral!

Ik besef mij ook dat het vanaf nu alleen maar moeilijker wordt. Zolang ik mn mindset positief kan houden gaat ook dat zeker lukken.

Goed nu ff luchtig doen :D

Gisteren een killer been training gedaan. 100 reps in de incline legpress.. oef.. het zweet gutste eruit XD

Komop meid, nog 13 weken knallen!
13 weken is kort en lang tegelijk. Naar het einde toe ga je misschien denken, oooh had ik nog maar een paar weken extra.

13 weken zonder slippertjes gaat je echt wel lukken! Je wilt namelijk niet op het podium staan en denken "oh had ik maar niet dat gegeten".
Wat bij mij altijd helpt (maar ik ben dan ook echt autistisch en kan mezelf voor de gek houden met dit soort denkregels)--> ga ik er aan dood als ik nu die chocola niet eet? Nee? Okee dan laat je het liggen :)

Whuuuuut, 100 incline leg presses :bow:

Da's kut, even een glijertje.. Blijft helaas een menselijk iets..
Je weet achteraf in ieder geval wel wat je valkuil is, daar kan je in de toekomst voortaan op anticiperen. Klinkt misschien als een dooddoener maar het is wel waar: je hebt door dit slippertje wel iets positiefs op gedaan. Je weet nu namelijk wanneer je alert moet zijn op slippertjes. Je bent gevoelig voor een verandering in het dagelijkse ritme. Dan ook nog eens andere trainingen dan normaal erbij.. En het plaatje was voor jou compleet. Good to know toch? :)

Goed dat je het nu gewoon terug oppakt. Dit heb je weer gehad, weer een ervaring wijzer :kiss:

(En ben nu vooral heel nieuwsgierig naar de rest van je beentraining van gister :rolleyes:)

Komop meid, nog 13 weken knallen!
13 weken is kort en lang tegelijk. Naar het einde toe ga je misschien denken, oooh had ik nog maar een paar weken extra.

13 weken zonder slippertjes gaat je echt wel lukken! Je wilt namelijk niet op het podium staan en denken "oh had ik maar niet dat gegeten".
Wat bij mij altijd helpt (maar ik ben dan ook echt autistisch en kan mezelf voor de gek houden met dit soort denkregels)--> ga ik er aan dood als ik nu die chocola niet eet? Nee? Okee dan laat je het liggen :)

Ik heb indd nog ruim de tijd, maar ik moet die tijd wel goed benutten (heb niet zo'n zin om aan het einde drastische maatregelen te nemen:)). Slow n steady moest t zijn. Ik weet ook helemaal niet hoe mn lijf gaat reageren naar een lager vet% toe en er moet ook nog veel gebeuren!! Ik denk dat ik de volle 13 weken ook nodig ben.

Het helpt voor mij om het per dag te bekijken. Het maximale uit elke dag halen. In het begin schrok ik wel even toen mn coach zei dat ik bijna 5 maanden voor de wedstrijd al op dieet moest O.O

Heb gelukkig geen moeite om al het lekkers te weerstaan:D Ik weet nu ook wel waarom ik vond dat ik een paar dagen off had verdiend en als ik wist hoe ik mij daarna zou voelen dan had ik het absoluut niet gedaan! Voor mij nu een goeie reminder, al is het om met het idee op podium te staan en wetende dat ik alles uit de kast heb gehaald.

Whuuuuut, 100 incline leg presses :bow:

Da's kut, even een glijertje.. Blijft helaas een menselijk iets..
Je weet achteraf in ieder geval wel wat je valkuil is, daar kan je in de toekomst voortaan op anticiperen. Klinkt misschien als een dooddoener maar het is wel waar: je hebt door dit slippertje wel iets positiefs op gedaan. Je weet nu namelijk wanneer je alert moet zijn op slippertjes. Je bent gevoelig voor een verandering in het dagelijkse ritme. Dan ook nog eens andere trainingen dan normaal erbij.. En het plaatje was voor jou compleet. Good to know toch? :)

Goed dat je het nu gewoon terug oppakt. Dit heb je weer gehad, weer een ervaring wijzer :kiss:

(En ben nu vooral heel nieuwsgierig naar de rest van je beentraining van gister :rolleyes:)

Heb hierboven in feite al gereageerd :D en indd kan ik er positief op terug kijken.

Rest van mn beentraining was een superset van liggende leg curl met leg extension, partialreps in de hack squat (atg) en zittend leg curl (4-5 sets per oefening). Alleen de 100 reps waren al wel voldoende XD

week 0 69 kg / buikplooi 10 mm (20% ongeveer)
week 1 67.5 / buikplooi 8 mm
week 2 67.5 / buikplooi 7 mm
week 3 66.1 / buikplooi 6.5 mm (15.8% 4 punts)
week 5 65.2 / buikplooi 6 mm
week 6 14.7% 4 punts
week 8 buikplooi 5+ mm
morgen een nieuwe meting!!

week 0 - 8 centimeters
bovenbeen 59.5 / 55
taille 69 / 65

pff ik merk wel dat de koolhydraten zijn verlaagd.. voel me leeg en klein!!! Heb net gegeten dus echt plat is mn buik niet, maar toch ff een progressie foto.. op naar de scherpe lijnen!!

Wanneer zien jullie de harde abs? Op hoeveel mm staat je buik dan ongeveer. Ik meet nu tussen de 4 en 10 mm op de buik. Rechterkant meet 2 mm meer, raar toch:p

3e foto is gespannen en lamplicht

IMG_20150709_115707.jpg

IMG_20150709_115817.jpg

IMG_20150709_120857.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
En verschilt per persoon betreft de abs.

Terug
Naar boven