AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

welkom bij de low carb club.

je gaat je elke week kleiner en kleiner voelen.

Totdat je weer wat carbs hebt geladen en dan voel je je huge :D

abs komt wel, niet druk om maken.

• Topic Starter Topic Starter
Het is nog niet eens low carb haha (dat komt nog).

Mn bulk bevatte 400 g carbs, de 1e 6 weken van mn cut 230 g carbs en nu rond de 150 g. Nog steeds 1 junkdag dus morgen lekker vol laden:D

Waarschijnlijk op 10 weken out keto met 1 laadmaaltijd p. week. Hopelijk is mn insuline gevoeligheid zo goed dat elke g carbs mn spieren in wordt gepompt wanneer het moet:)

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Ziet er goed uit!
En verschilt per persoon betreft de abs.

thnx natty:)

10 weken niet heel lang? Hopelijk wordt je niet te plat.
Ik had nog redelijk wat kh wel lage kcal maar moest tussendoor nog steeds laden. Te flat :(

Maar goed je ziet het snel genoeg dan natuurlijk en kun je altijd aanpassen.

10 weken niet heel lang? Hopelijk wordt je niet te plat.
Ik had nog redelijk wat kh wel lage kcal maar moest tussendoor nog steeds laden. Te flat :(

Maar goed je ziet het snel genoeg dan natuurlijk en kun je altijd aanpassen.

Ja dat is het plan ook van mn coach.. week voor de wedstrijd vol laden en wellicht daar tussendoor nog (afhankelijk van hoe snel het gaat en hoe ik mij voel). Maar of het lang is. Tsja, ik vind van wel maar heb het nooit ervaren (het hele keto gebeuren). Anderen zweren erbij (weinig honger, lekker eten en een verbeterde insulinegevoeligheid).

Enige fijne is dat het hoog in de kcal blijft. Ik zit nu nog ruim boven de 2000 en ik verwacht ook niet dat dat veel lager wordt. Tot dusver ook geen extra cardio (al heb ik daar geen problemen mee, laat mij maar lekker skeeleren:)).

Te plat staan ben ik nog niet zo bang voor, wel voor te weinig massa!! Heb al zo'n ecto bouw (elk streepje op de schouder is zichtbaar) en die volheid mis ik sowieso al (muv van mn benen:p).
Maar goed, het is mn 1e wedstrijd en vast niet de laatste. Aankomend jaar sowieso lekker bouwen:)

Ff x weer training posten ;) Focus ligt nu op het voelen van de juiste spieren en dan is loggen echt totaal oninteressant :p

11 juli

overhead dumbell extension
15 x 14
12 x 18
10 x 20
10 x 20
10 x 20

one arm pushdown
15 x 9 ass per kant
rope pushdown
20 x 23
17 x 27
13 x 32

ass dip bw 64.1
15 x -18
12 x -18
focus op triceps!!
10 x -23

tricep extension machine
12 x 27
15 x 27
12 x 27 drop 17 x 18

bicep triset
x 2  x 8 10 sec rust
10 x 8 x 7
8 x 6 x 4
x 2 x 6 10 sec rust

bicep machine (preacher)
14 x 18
12 x 18
10 x 18 dropset + 10 x 14

Yiehaaaa, eindelijk weer eens een training.. Lag inmiddels al in foetushouding op bed te huilen ;).
Vind het nog altijd leuk te lezen welke oefeningen hebt gedaan en hoe je dag eruit zag, dus ik ben weer tevreden :D.

Nog wat kunnen doen met het trainen met die ene gast trouwens? Heb je naar aanleiding van zijn feedback nog het een en ander aangepast?

Yiehaaaa, eindelijk weer eens een training.. Lag inmiddels al in foetushouding op bed te huilen ;).
Vind het nog altijd leuk te lezen welke oefeningen hebt gedaan en hoe je dag eruit zag, dus ik ben weer tevreden :D.

Nog wat kunnen doen met het trainen met die ene gast trouwens? Heb je naar aanleiding van zijn feedback nog het een en ander aangepast?

Haha ja ik ben nogal slecht in loggen momenteel :p

Heb overigens die dude afgepoeierd (heel verhaal lol, maar ik doe weer gewoon mn ding:))

Vanavond chest/schouders/kuiten/abs

Borst ging gisteren weer lekker Geen geneuzel meer met mn pols (note aan mijzelf. Hele prep niet gaan kickboksen!!).
Heb zelfs een pr kunnen zetten met de incline guillotine press. 8 x 40 kg. Vorige week een bagger borst training gehad dus dit is wel ff lekker.

Heb trouwens iets raars. .

Ik kan wel eerst vlak benchen en vervolgens incline maar ik kan niet incline benchen en daarna vlak (alsof mn evenwicht is verstoord). Echt heel raar.

Heb trouwens iets raars. . Ik kan wel eerst vlak benchen en vervolgens incline maar ik kan niet incline benchen en daarna vlak (alsof mn evenwicht is verstoord). Echt heel raar.

Grappig, ben zelf niet bekend met dit fenomeen haha!
Maakt het nog wat uit of je dit met DB's of met stand doet?

Ja vaag he. Maakt niet uit of ik het met dumbells doe of barbell, ik ben gewoon gedesoriënteerd als ik plat ga liggen XD

Went vanzelf wel. Even setje zonder gewicht eraan proberen ofzo.
Voelt bij mij eerst ook vreemd aan. Zelfde als met db incline naar flat.

Weet je waar het fout gaat?

Je denkt te veel.

Niet weggelegd voor vrouwen :p

Went vanzelf wel. Even setje zonder gewicht eraan proberen ofzo.
Voelt bij mij eerst ook vreemd aan. Zelfde als met db incline naar flat.
Ik wil daarna lekker door knallen met zware gewichten, maar ik weet gewoon niet meer welke kant op (voelt indd raar).

Maar miss wel een idee indd om te beginnen met een laag gewicht zodat mn hersens weer snappen wat de bedoeling is XD

Zo lekker rug getraind. . Totaal anders dan anders:D

Heb toch echt een serieuze lat pomp gehad.. Love it!!

4 sets lat pulldown hammer strength 10 reps
4 sets chinups bw superset met low seated cable row max + 10-12 reps
4 sets One arm cable row superset met straight lat pulldown 20 reps
Daarna nog een bicep triset (3 rondes), 4 sets preacher curl en zittend kuit drukken

Omdat ik toch serieus absurd pijn in mn glutes heb wil ik toch ff mn training posten van gisteren. Ik heb echt super veel moeite om de billen goed te voelen omdat mn hams het graag over pakken en omdat ik snel rugpijn krijg bij oefeningen als de cable kickbacks.

Ik heb gisteren echt de gehele training (muv de leg extension ) de focus gelegd op mn glutes (mindmusseldingenzo)

training was bij fit4free
Eerst squat met minder gewicht dan normaal, maar meer focus op diepte en omhoog komen vanuit de glutes!
atg squat
20 x 40
10 x 50
10 x 50

Leg extension triset (buiten binnen recht )
3 sets met iets van 50 kg en een afmaker op 60+ kg op de normale manier

walking lunges 20 kg exclusief ministang
40 stappen (doel was 50 maar ik ging stuk!!!)
2e ronde had ik minder reps en laatste ronde 20 stappen met 30 kg exclusief stang
doodgaan!!

Glute extension
30 x 18 kg per kant (deze voel ik beter in de glutes op high rep)
30 x 18
30 x 18

SLDL
20 x 50 kg (ook minder gewicht maar dieper en focus op de glutes)
? x 50
10 x 60

Sumo stance kettle Belt deadlift op een verhoging
15 x 24 kg
15 x 24 kg (zoiets)
pff kapot, zonder carbs benen trainen is heavy

Voor de abs nog 1 en done!

Al met al minder gewicht gepakt, maar toch effectiever getraind. De spieren voelen ook geen gewicht, enkel intensiteit en die was wel zeer hoog!

Vind het mooi om te zien hoe je zeer regelmatig een andere aanpak uitprobeert, zo leer je je eigen lichaam ontzettend goed kennen, wat mij betreft een erg goede aanpak!
Wil overigens binnenkort voor het eerst single leg glute bridges uitproberen, heb jij die al eens gedaan? Als in: beviel die jou of juist niet? Tot nu toe merk ik dat mijn billen het best reageren op donkey kickbacks / cable kickbacks..

Ik denk dat het mooiste van bodybuilding is dat je niet stil hoeft te staan. Niet alleen in de bodybuilding, maar ik wil überhaupt in het leven niet stil staan. Genoeg dingen om te leren dacht ik zo:D

Ik staarde mij eerder blind op theorieën, onderzoeken en zogenaamde experts. Ik geloof er in dat je zelf de beste expert van jou lichaam kan worden. Trial and error.

Ik heb de single glute bridge een jaar terug gedaan (met lichaamsgewicht). Voelde wel lekker en heb zelf het idee dat de bilspier met zulke unilaterale oefeningen nog meer wordt gestimuleerd.

Ik heb nu hipthrust gedaan met 100 kg, maar ik heb niet echt het idee dat mn glutes daarvan gingen groeien. Nu weer terug naar de basis. Ik probeer nu bij elke rep de spier te voelen (dat vergt toch wel wat focus:D).
Ik heb nu het idee dat er een stijgende lijn zit qua spier opbouw ook al zie ik dit niet terug qua kracht (ik log daarom nu amper, ben meer met het mentale stuk bezig) .

Voor nu meer focus op controle en niet momentum. Ik betrap mijzelf er nog wel eens op:p Gisteren ben ik gaan kuit drukken met een nieuwe techniek. 4 sec excentrisch, 1 sec pauze onderin en 2 sec omhoog (ik heb bewust mn handen achter mij gehouden zodat ik 100% de kuiten liet werken. Dit was btw de seated Calve raise.

Klein verschil maar die pauze onderin doet t m. Hetzelfde doe ik met de leg extension, maar dan een sec extra contractie bovenin

Ik lul weer teveel :p Ben net wakker.

Gisteren rug/biceps

Voelt best verrot met pijn in de tet*en! Maar goed, ik ga niet lopen mokken. Dan maar een tandje minder.

lat PD hs
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Low seated cable rows
10 x 45
10 x 45
10 x 45
10 x 45

one arm cable row
17 x 25 p. kant
13 x 30
13 x 30

lat pulldown straight
15 x 30
15 x 30
15 x 30
(ongeveer qua reps )

Lat PD schuin wide grip
14 x 30
14 x 30
14 x 30

biceps triset met 8 kg en 10 sec rust tussen de sets
10 - 8 - 6
10 - 8 - 8
1 set preacher 10 x 20 (voelde mn pols)
en een afmaker op de high bicep cable curl

Had 3 kwartier en was gelukt!!:)

Tsja, zulke tet*en krijg je niet voor niets.. ;)

Update!!

Trainen gaat nog steeds lekker. Echt dikke pr's zet ik niet, maar ben iig niet achteruit gegaan en zo nu. Ik train nog steeds zwaar en voluit maar merk wel dat ik eerder kapot ben. 6 km terug fietsen deed ik eerder op tempo 30 km p uur min.. nu echt met een slakkengang :p

Qua carbs zit ik voor mijn doen nu echt laag (100 g), maarrrr geen keto en hopelijk is dat ook niet nodig! Ik zie nu wel resultaat (binnen 2 dagen al) dus het werpt wel zn vruchten af. Het is maar een wilde gok, maar ik verwacht dat ik nu zo'n 600 kcal onder mn behoefte eet (ik ga er dus ook van uit dat mijn behoefte al flink omlaag is gegaan).

Laatste meting was er 0 af, maar mijn gevoel zegt me dat het op de gemeten plekken niet echt veel minder wordt.. wel op de veelspekplekken :p

meting kwam uit op 4 mm buik, 2 mm bicep, 7 mm tricep, 5 mm rug
Op de heup en benen zit RUIM meer. Op de benen is sinds vorige week 2 mm af dus ook de spiegel wordt nu belangrijk.

Zou het kunnen dat ik nu eerst vetverlies op de benen en heupen voor ik verder vetverlies op de armen, buik en rug?

Terug
Naar boven