MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

Kan ik voorzichtig de conclusie trekken dat je door de cut energieverlies hebt, maar alsnog knallende trainingen neerzet omdat je gewoon een flinke doordouwer bent? :D

Wat betreft het vet verliezen op benen en heupen voordat je vet verliest op armen, buik en rug: ik denk zeker dat dit mogelijk is. Ik geloof niet in "plaatselijk afvallen" als in: doelgericht alleen bij (bijvoorbeeld) buik afvallen, maar ben er wel degelijk van overtuigd dat vet op bepaalde plekken eerder verdwijnt dan op andere plekken.
Als ik ga cutten krijg ik bijvoorbeeld al snel een heel mager gezicht, ook mijn bovenlichaam wordt vrij snel droger. Terwijl het echt een hel is om het vet bij mijn onderlichaam weg te krijgen..

• Topic Starter Topic Starter
Kan ik voorzichtig de conclusie trekken dat je door de cut energieverlies hebt, maar alsnog knallende trainingen neerzet omdat je gewoon een flinke doordouwer bent? :D

Wat betreft het vet verliezen op benen en heupen voordat je vet verliest op armen, buik en rug: ik denk zeker dat dit mogelijk is. Ik geloof niet in "plaatselijk afvallen" als in: doelgericht alleen bij (bijvoorbeeld) buik afvallen, maar ben er wel degelijk van overtuigd dat vet op bepaalde plekken eerder verdwijnt dan op andere plekken.
Als ik ga cutten krijg ik bijvoorbeeld al snel een heel mager gezicht, ook mijn bovenlichaam wordt vrij snel droger. Terwijl het echt een hel is om het vet bij mijn onderlichaam weg te krijgen..

Op mn gezicht is t vet niet weg gegaan gelukkig:D Heb al zo'n afgetrainde kop:p

Bovenlijf wordt ook bij mij als 1e droog, maar hopelijk stagneert dat nu eerst tot mn benen droog zijn. Daar is nu 2 mm af dus lijkt indd te gebruren:)

Bah gisteren rot training. Hongerig, moe en futloos. 10 x 50 kg squaten was al zwaar genoeg pfff. fietsen was al te zwaar :p Hopelijk is dit tijdelijk :/

Het lijkt erop dat het komt door mn aangepaste dieet (minder carbs), maar ik was ook vroeger wakker (5 uur) + de nodige stress (financieel vooral). Paar leuke tegenvallers gehad pfff.. je kent t wel, van die spookrekeningen van de vorige eeuw. Niet echt iets wat ik met deze Veel te dure wedstrijd kan gebruiken!

Laatst bewerkt:
Gister best lekker getraind :D Had een goede focus.

Loggen ging redelijk, merk dat ik naar t einde toe geen zin meer had in loggen haha

HS lat PD slooww
12 x 40
10 x 40
10 x 40
9 x 40

Low seated cable rows
10 x 45
10 x 45
10 x 45

one arm cable row (1 kant p. x)
17 x 25
13 x 30
13 x 30

straight pulldown
14 x 30
13 x 30
12 x 30

half staande lat PD
10 x 35
15 x 30
15 x 30

3 sets schouders triset
pronated flys
rear delt fly
lateral raise

tricep rope pushdown
3 sets + 2 dropsets

Met nog maar 8 weken op de teller (schrik!!), mag het wel wat sneller gaan met het cutten! Ik heb geen cheatdagen meer en heb ook het idee dat dat mn progressie tegen stond (persoonlijk hou ik meer van ingecalculeerde refeeds). Meting was gelijk waar ik echt van baalde. Had wel het idee dat ik droger was, maar blijkt niet uit de meting. Biceps was wel wat af, nu op 1.5 mm (dat zal ook niet minder worden gok ik zo :p). Weer 13.4% dus en moet toch echt onder de 10% komen!

Van de week kom ik terug voor een 7 punten meting (om te zien of het dan toch van de benen etc af gaat). Ik ben sinds gisteren begonnen met ripped en hoop daarmee het proces te kunnen versnellen.

Heb mn cms er ook maar bij gepakt op eigen houtje (taille 64 a 65, heupen 90, been 54). Ff per week bekijken wat daar gebeurd.
Ik begon mijn prep met taille 69 en been 59.5 cm. Gewicht is nu 5-6 kg omlaag.

Heb gisteren mn training gelogd en ook al is mn log een beetje dood zal m alsnog ff posten voor de liefhebbers

Geen standaard training maar een overload training. Hopelijk vandaag een x goed spierpijn:p

schouders overkill
drukken zittend
10 x 2 x 10
10 x 2 x 12
10 x 2 x 14
8 x 2 x 16 rpe 10

lateral raise zittend slow met sec vasthouden
12 x 2 x 6
10 x 2 x 6
10 x 2 x 6

bent over pronated flys
20 x 2 x 4
20 x 2 x 4
20 x 2 x 4

pronated lateral raise zittend
10 x 2 x 4
10 x 2 x 4
10 x 2 x 4

bent over lateral flys
20 x 2 x 6
18 x 2 x 8
15 x 2 x 8

upright row rope
10 x 27
12 x 27
12 x 27 + drop 7 x 23

schouders drukken dropset
10 x 2 x 10 + 10 × 2 × 8

Laatst bewerkt:
De laatste 8 weekjes, en een solide plan klaarstaan als ik het zo lees!
Flinke train, lijkt me toch dat je die gaat voelen :o.

De laatste 8 weekjes, en een solide plan klaarstaan als ik het zo lees!
Flinke train, lijkt me toch dat je die gaat voelen :o.

ja heb m gevoeld :D Zo'n shocktraining werkt prima, alleen moet voorzichtig zijn met mn schouders maar een heel enkele keer moet kunnen.

Gisteren benen getraind. Oef, bloedheet in de loods dus moest echt snakken naar adem. Absoluut geen lekkere training. Wel 3 setjes van 20 x 35 kg walking lunges gedaan wat altijd een heerlijke pijnlijke afmaker is :p

Gisteren benen getraind. Oef, bloedheet in de loods dus moest echt snakken naar adem. Absoluut geen lekkere training. Wel 3 setjes van 20 x 35 kg walking lunges gedaan wat altijd een heerlijke pijnlijke afmaker is :p
Ai, met hitte is het flink afzien met benen trainen!! Die lunges zien er als afsluiter dan ook killing uit! Maar.. Als het er op zit voel je jezelf zo'n heerlijk beest :p

Ai, met hitte is het flink afzien met benen trainen!! Die lunges zien er als afsluiter dan ook killing uit! Maar.. Als het er op zit voel je jezelf zo'n heerlijk beest :p

Lunges blijven favoriet! De beste benen billen shape als je het mij vraagt.. het is alleen zo #/=××^&& zwaar

Gisteren borst/buik en dat ging blij
Haalde niet eens meer 10 x 45. Normaal voelt 40 kg relatief licht, maar gisteren voelde het loeizwaar! 9 x 45 lukte nog net met moeite en heb t gewicht daarna moeten verlagen naar 40 kg. Bah, wat een tegenvaller.

Ja ik had nog spierpijn in mn schouders en ja ik had ook nog last van mn pols maar toch:p

Ik merk nu overduidelijk de effecten van mn prep. Energie is veel lager en kracht begint nu ook een beetje af te nemen. Op naar de laatste loodjes!

Hmmm.. Zo frustrerend wanneer je moet toegeven aan krachtafname.. Hoewel je zelf absoluut weet dat het erbij hoort blijft het klote..
Het zijn de laatste loodjes, let de mindfuck-games begin..
Maar dat kan jij ;).

Op naar zombie modus.

Op werk verteld dat je Prep doet?

Let op mijn woorden, je gaat chaggie worden.

Ja mind f**k is begonnen. Voelde me zoooo ook mini vanmorgen. Echt zo van Jezus, zo kan ik t podium niet op!! Ipv dat ik blij ben dat ik deze week ineens ziek begin af te vallen loop ik te zeuren over mn junkiekop en mini lichaam whaha ha

Het is ook nooit goed XD

Voor het eerst de 61 kg in beeld schrik! Vandaag 61.9 dat is al -7,1 kg. Helaas pindakaas ongesteld geworden (daarom nu ook veel vocht kwijt). Niet veel ofzo, maar had gehoopt t over te slaan.

Morgen weer meten. Ik stond volgens de meting al een maand stil, maar mn manager nam me niets voor niets na zijn 4 weken vakantie apart. Hij schrok namelijk een beetje. Ik dus verteld wat ik doe dus hij blij dat hij zich geen zorgen hoeft te maken :D

Het is gelukkig maar een getal (al is dat echt een serieuze mindfuck). Morgen ook 7 punts erbij en vandaag ff gelet op mn sodium inname ivm vocht gedoe.

---------- Toegevoegd om 13:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

ow en sjaggie valt nog mrr. . alleen tolereer ik niets XD Helemaal niet voor mn meal

Gisteren best lekkere training gehad! Helaas niet gelogd dus heel precies weet ik t niet meer

Hammer pullup bw
8 x jeuj heel blij natuurlijk :D Dikke pr (voordeel van afvallen;))
6 x
3 x (wordt ook super snel loeizwaar, maar nam ook weinig rust tussendoor.. had beetje haast)
Volgende doel wordt een setje normale pullups

Low seated cable rows
10 x 40
10 x 45
10 x 50
10 x 50 ging ook lekkerrrr

Onderhands pulldown
10 x 40
10 x 45
10 x 40

One arm cable row
18 x 25 p. kant
15 x 30
15 x 30 (zoiets)

Straight lat pulldown
15 x 30 ofzo
x 30
x 30

Biceps triset
3 x 3 sets met 8 kg

face pull superset met hammer grip rope curl
3 sets

Ahhh, daar zijn de mindfucks.. Het is ook nooit goed, maar dat hoort erbij ;). Denk eerlijk gezegd dat het juist erg slecht is wanneer je optimaal tevreden bent, iets wat je in deze sport denk ik nooit zult kunnen bereiken, er kan altijd iets beter/groter/meer etc.
Decent training zet je neer ondanks de laatste loodjes, petje af!

Om niet in een dal te verzinken, ben ik mijn trainingen weer gaan loggen. Heeft blijkbaar geholpen want ik heb al dagenlang ontzettend spierpijn!! De motivatie om te loggen was met oog op de wedstrijd weg geraakt, maar ik merk nu dat dat toch wel mee helpt. Heb helaas mn training van gisteren niet gelogd. Ik had mn vriend meegenomen en hoopte dat hij (met oog op zn zelfvertrouwen ) het trainen weer op kan pakken. Na een half jaar niets te hebben gedaan is hij zo'n beetje alles kwijt geraakt en hij eet daarbij ook vreselijk slecht (weinig eieitten).

Ik stond er zelf niet bij stil maar dit was alleen een ego boost voor m ik, oops. Hij raakte zwaar gefrustreerd toen hij dumbells van 10 kg moest pakken en ik met 14 kg netjes zat schouder te drukken.
Ik wordt dan ook irritant, want ik wil hem helpen met zn techniek dus lekker trainen is er dan niet bij. Goed dat doen we niet meer:D Met mn broertje train ik wel erg lekker. Hij heeft inmiddels al 5 jaar ervaring dus dat traint wel fijn.

Goed mijn 2 logpogingen van vorige week
rug / kuiten
hammer grip pullup bodyweight
9 x PR:D
8 x
7 x
5 x ofzoiets

Low seated cable rows
11 x 45 rpe 7
10 x 50 lekker
10 x 50
8 x 55 (qua mmc minder lekker)

Lat pulldown straight (suppeerrr langzaam met 2 sec aanknijpen.. Voelde erg lekker en verklaarde ook mijn reardelt spierpijn gok ik zo)
10 x 30
10 x 30
10 x 30

One arm cable row
15 x 30 per kant
15 x 30
15 x 30 (ongeveer qua reps)

smalle grip lat pulldown
10 x 40
8 x 45
10 x 40

Calve raise seated
3 sets met 10 reps 20 en 2 x 30 kg

LEGS F4f
full squat met pauze
10 x 40
10 x 50
9 x 60
3 x 70 (pff dat ging ruk)

Leg extension met pauze bovenin
10 x 50
10 x 64
10 x 68
10 x 68
10 x 68

Walking lunges
20 x 35
20 x 35

Glute extension
10 x 23 per kant
10 x 27
10 x 27

SLDL andere uitvoering (dieper en rustiger.. merk wel dat dat nog meer op mn grip aan komt omdat je langer het gewicht met houden)
15 x 50 (gripverlies)
12 x 50 reversed grip (ging beter)
13 x 50 repout
Lijkt hard achteruit te zijn gegaan, maar ik was meer bezig nu met het omhoog komen vanuit de billen

Torso rotatie
15 x 32 per kant
15 x 36
15 x 41

Gisteren heb ik schouders/triceps/biceps gedaan. Ik heb ook een nieuw schema maar met rotatie (in feite 6 x per week maar waar nodig een extra rustdag).
dag 1 legs
dag 2 schouders/triceps
dag 3 rug
dag 4 borst/biceps

Kuiten en buik zo vaak als mogelijk (om en om)

Woensdag is een verplichte rustdag, maar voor de rest neem ik alleen rust als het echt nodig is.

Vandaag (alweer) rug. Is ook mn favoriete training :)

Goede squat hoor.

Beter train je met iemand met dezelfde instelling/honger als die jij hebt.

Anders heb je alleen maar frustraties.

Zijn er maar weinig die echt 100% intensiteit brengen.

En ik zou het ook kut vinden als mijn GF mij eruit zou liften.
Gelukkig ben ik een monster dus zal nooit gebeuren :D

Doe je veel cardio al?

Goede squat hoor. Beter train je met iemand met dezelfde instelling/honger als die jij hebt. Anders heb je alleen maar frustraties. Zijn er maar weinig die echt 100% intensiteit brengen. En ik zou het ook kut vinden als mijn GF mij eruit zou liften. Gelukkig ben ik een monster dus zal nooit gebeuren :D Doe je veel cardio al?

thnx:)

En ja, ik kan dat me zeker voorstellen haha. Had dat ook niet zo bedacht.. naja, hopelijk motiveert t m wt om er serieus voor te gaan:P

Tot dusver geen cardio. Nu 1 dag extra liften erbij en iets meer volume deze week. Voeding nu op 1900 kcal (40% kh, 35% e, 25% v).

Waauuw heerlijk nog geen cardio:D Hoe gaat het met de benen? Komen ze al wat mee?

Waauuw heerlijk nog geen cardio:D Hoe gaat het met de benen? Komen ze al wat mee?

Ja dat is zeker niet verkeerd:D Ik fiets wel dagelijks rond de 16 km (heb geen auto).

Ik heb wel het idee dat mn benen wat droger zijn. Beetje bij beetje...

IMG_20150822_185153.jpg

Als je zoveel fietst is extra cardio ook niet nodig.

Gaat de goede kant op ja.

Flex je op die pic?

Terug
Naar boven