MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
Mindere trainingen zal je altijd hebben, helemaal diep in de cut.

Op een gegeven moment (als je maar diep genoeg gaat) heb je alleen nog maar 'mindere' trainingen.

Maar dat zit allemaal tussen je oren omdat je het vergelijkt met je trainingen in de bulk met kcal en energie zat.

Kan je dus niet gaan vergelijken ;)

7x45 bp is voor vrouw nog zeer netjes in de cut hoor.

Nog paar weken volhouden.

ja ik wou deze cut net zo zwaar of zwaarder trainen voor behoud maar ik merk wel dat ik niet de high volume trainingen aan kan die ik nog wel aan het begin van mn prep deed. Komt wel weer, heb ook wel zin om weer massa en kracht te bouwen!! Nog heeeelll ff:D

Ik vergelijk wel mn top trainingen haha. Ik vond deze nog terug.

Laatste tijd op mn rug na alleen mindere trainingen.. mn rug als enige nog steeds erg lekker, helemaal nu ik met een lager bw weer pullups kan :D

Screenshot_2015-09-06-19-45-54.jpg

Volume naar beneden is dood normaal in cut.

Focussen op zware gewichten.

Zoveel mogelijk behouden is INdd je hoofdzaak.

Is je dl / squat niet veel gezakt dan deze weken?

Volume naar beneden is dood normaal in cut.

Focussen op zware gewichten.

Zoveel mogelijk behouden is INdd je hoofdzaak.

Is je dl / squat niet veel gezakt dan deze weken?

Squat gelijk gebleven, maar leg extension is wel vooruit gegaan. Dl geen idee want die heb ik sinds mn prep niet meer zwaar gepakt op advies, maar dat zal nu zeker weten ruk zijn:p

Valt eigenlijk nog wel mee allemaal, maar die bench is een beetje jammer (begon al na dat ge#@$! met mn pols).

Squat gelijk gebleven, maar leg extension is wel vooruit gegaan. Dl geen idee want die heb ik sinds mn prep niet meer zwaar gepakt op advies, maar dat zal nu zeker weten ruk zijn:p

Valt eigenlijk nog wel mee allemaal, maar die bench is een beetje jammer (begon al na dat ge#@$! met mn pols).

Hoezo niet zwaar meer dl? Als je hem goed uitvoert.
Moet geen 1 rep pakken maar setjes lijkt mij geen probleem. Jammer imo.

Mooi dat alles wat gelijk blijft.
Nu heb je natuurlijk wel rregelmatig refeed en dat scheelt nog wel wat.

Wederom zit ik precies op dezelfde lijn als Pillz: in de cut volume naar beneden en kracht proberen te houden.
Dat het nog leuker is om op die manier te trainen is mooi meegenomen ;).

Hoezo niet zwaar meer dl? Als je hem goed uitvoert.
Moet geen 1 rep pakken maar setjes lijkt mij geen probleem. Jammer imo.

Mooi dat alles wat gelijk blijft.
Nu heb je natuurlijk wel rregelmatig refeed en dat scheelt nog wel wat.

Ik mocht indd niet meer maxen op de dl. Ik ben m gaan vervangen voor de sldl en nu merk ik pas hoe zo'n verschil dat maakt. Nu weer lekker mn dl opbouwen. Had wel enorm rug spierpijn O.O
Elke week een refeed en hoge kcal in mn cut hebben wel geholpen qua kracht behoud. Het kriebelt nu wel enorm om weer pr's te scoren:p Dat heb ik wel gemist.

Wederom zit ik precies op dezelfde lijn als Pillz: in de cut volume naar beneden en kracht proberen te houden.
Dat het nog leuker is om op die manier te trainen is mooi meegenomen ;).

Kracht behoud was ook heel belangrijk. Reps moest ik daarom rond de 10 houden. Volume kon niet anders dan naar beneden, maar ik maak over het algemeen de volle uur wel vol.

Die zieke high volume trainingen die ik wel eens deed vroeg mn lijf toen ook echt naar. Best gek wat voeding met je doet. Mn lijf deed alles wat mogelijk was om de kcal overschot weg te krijgen (ik kreeg hyperbuien en warmte aanvallen:p).

Ja maar je kon toch wel gewoon setjes maken?
Nu iig weer lekker oppakken .
Je bent nog bezig met je cut of langzaam bouwen aangezien je voeding weer iets hoger ligt en hebt verandert.

Prs is niet het belangrijkste is bb hè;) af en toe even maxen leuk maar moet wel bijdragen op langer termijn. Niet teveel focussen op gewicht. Deed ik voorheen ook en je schiet er niks mee op.

Ja maar je kon toch wel gewoon setjes maken?
Nu iig weer lekker oppakken .
Je bent nog bezig met je cut of langzaam bouwen aangezien je voeding weer iets hoger ligt en hebt verandert.

Prs is niet het belangrijkste is bb hè;) af en toe even maxen leuk maar moet wel bijdragen op langer termijn. Niet teveel focussen op gewicht. Deed ik voorheen ook en je schiet er niks mee op.

Pr's zijn leuk maar indd verre van noodzakelijk. Helpt wel om af en toe net wat dieper te gaan op de compounds (vooral handig als ik een x een spotter tot mijn beschikking heb:)).

Vooral met bank drukken en deadliften ben ik niet zo met bodybuilding bezig. De rest vd oefeningen zijn allemaal meer gericht op mmc, time under tension etc.

Focussen op gewicht doe ik eigenlijk zelden.

Vandaag quads!! Geen lange training, maar wel voldaan:)

F4f
Quads
Full SQ
10 x 40
10 x 50
10 x 60 rpe 8
8 x 60 rpe 9-10

Leg extension met sec hold
10 x 59
10 x 68
10 x 77
10 x 77

bulgarian split SQ
10 x 2 x 12 per kant
10 x 2 x 12

Small stance smith squat (voeten voor)
10 x 20 kg schijf
10 x 30 kg schijf
last schouder..

Calve raise staand met plateau
20 x 20 kg schijf
17 x 30 kg schijf
15 x 30 kg schijf

leg extension triset (recht, buiten, binnen)
10 x 10 x 8 x 54
leg extension superset
10 x 10 x 54 (recht, buiten)

daarna kon ik amper lopen XD

Deze smith was btw veeeeell lichter dan de andere gym waar ik train!! Miss ook die donkey kicks weer s proberen

Laatst bewerkt:
Waarom zoveel zet extensions? Doe je 10x10 reps of lees ik het verkeerd .

Waarom zoveel zet extensions? Doe je 10x10 reps of lees ik het verkeerd .

10 + 10 + 8 x 54 zou dat moeten zijn:p

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Ik zie net dat ik de bulgarian split squats niet heb gelogd. Ging ook shit (erg lang niet gedaan en had moeite met mn balans)
2 sets per kant 2 x 12 kg kettlebell

Zit er reden achter zoveel extensions?
Kun je niet beter wat andere oefeningen doen?
Doet hem nu 3x.

Hou je je nergens aam vast met bul spli squat?

Ik zorg dat ik met 1 hand iets vast heb, anders fl**ker ik zo om :D

Hou je je nergens aam vast met bul spli squat? Ik zorg dat ik met 1 hand iets vast heb, anders fl**ker ik zo om :D
nee eigenlijk niet (heb 2 kettlebells vast), maar geen gek idee want mn balans is niet mn sterkste punt :P

---------- Toegevoegd om 08:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:12 ----------

Zit er reden achter zoveel extensions? Kun je niet beter wat andere oefeningen doen? Doet hem nu 3x.

is een lekkere afmaker voor de quads

Lang geleden dat ik zo'n spierpijn in de quads (met name de druppel) heb gehad! Met 1 legday lag de focus toch meer op de hams/billen (mn zwakste punt).
Nu weer als vanouds 2 benen dagen per week en 6 dagen trainen :)

Qua oefeningen ben ik nog wat zoekende. Beetje chaos trainingen daardoor, maar er komt nog een schema met meer structuur aan.
Sowieso chaos in het hoofd momenteel en dat zie dan terug in mn training :p Nu officieel over naar f4f en dat is ook wel ff wennen (veel starende mensen en mensen die alles je willen weten :/). Gelukkig wel meer dames die zich zonder een druppel zweet (dat is wel weer jammer) in het Kracht hoekje begeven. Goed, het is een begin!

Voeding heb ik iets omhoog gegooid. Recomp wil ik het niet noemen (heb ik nog wel aan gedacht), maar ik zit ook maar 1 kg van mn streef verwijderd (via runinfo kun je je vet% en streef vet% invoeren). Voor 8% vet zou ik 1 kg vet moeten kwijt raken.

Mn benen zijn weer iets droger (9.5mm bovenbeen ), lovehandles staan op 14 mm en zijn daarmee nog het vetst:p (was na mn bulk ruim boven de 20)

Mn totale kcal is nu ongeveer 2100 op werk - trainingsdagen.

Zo lang bericht:p

Ff kijken of ik nog iets Heb onthouden van mn chaos arm training (reps ff met een korreltje zout nemen graag, kan 1-2 reps schelen).

Warming-up
bw dips
3 x 8
bw chinups (met uithangen)
3 x 6

Overhead tricep extension (dumbell)
15 x 16
10 x 18
10 x 20

Bicep barbell curl volle rom
10 x 20
8 x 20
8 x 20

Crossbody hammer curl (ja ik weet de naam eindelijk;)) Mn favo bicep oefening
14 x 2 x 10
16 x 2 x 8 (of meer)
16:x 2 x 8

Tricep rope pushdown
15 x 27
12 x 32
12 x 27

Bicep cable curl met sec vasthouden
10 x 23
10 x 23
10 x 23

Tricep extension machine (super Slow reps)
10 x 23
10 x 23
10 x 23

Je coach bepaalt je trainingen/oefeningen niet?

KLaar met prep of ga je straks nog door shredden?

Zo kut al die mensen die met je willen praten in de gym.
Daarom altijd muziek in ;)

Chaos trainingen, zo ontzettend herkenbaar op dit moment.. Dan lukt het niet echt goed om in je flow te komen, ofzo.. Geef het wat tijd, komt vanzelf wel weer :).
En ik sluit me aan bij Pillz, heb sowieso altijd oordopjes in, of ik nu muziek aan heb staan of niet. Op die manier kan ik ongegeneerd mensen negeren wanneer ze tegen me beginnen te lullen :o.

Je coach bepaalt je trainingen/oefeningen niet? KLaar met prep of ga je straks nog door shredden? Zo kut al die mensen die met je willen praten in de gym. Daarom altijd muziek in ;)
Nee ben op dit moment coachloos (zonder wedstrijd zie ik er ook geen nut van in om extra geld te spenderen en ben ben zelf aardig bekwaam wat betreft voeding). Sowieso maakte ik mn eigen schema's met daarin wat aansturing (qua split, uitvoering en welke oefeningen ik sowieso moest doen).

Nog niet klaar met preppen. Kcal zat op 1950 dus 2100 is maar een kleine verhoging. Net dat beetje extra om minder belabberd te voelen zodra ik thuis kom van werk. Ik verwacht nu zo'n 400 kcal onder onderhoud te eten. Ik wil binnenkort mijn prep afsluiten met een dagje Adam, dat wordt 19 of 26 september (ligt ff aan of ik verlof kan regelen). Daarna verhoog ik mn voeding naar 2500 kcal om mee te beginnen.

Chaos trainingen, zo ontzettend herkenbaar op dit moment.. Dan lukt het niet echt goed om in je flow te komen, ofzo.. Geef het wat tijd, komt vanzelf wel weer :). En ik sluit me aan bij Pillz, heb sowieso altijd oordopjes in, of ik nu muziek aan heb staan of niet. Op die manier kan ik ongegeneerd mensen negeren wanneer ze tegen me beginnen te lullen :o.

Het was wat chaotisch, maar heb overigens wel lekker getraind!! Iig zwaar!!

Niet al mijn sportleggings hebben zo'n vakje voor de mp3 speler (ik heb wel zo'n foonarmbandhouder, maar ben daar niet zo'n fan van). Denk dat ik dat toch maar weer ga doen, helpt wel mee om net ff wat zwaarder te trainen. Dat gelul is nergens goed voor :p

Ja sommige coaches vragen ook belachelijke tarieven.

Maar ga je niet aan einde van prep nog mooie pics laten maken van je fysiek waar je zo hard voor hebt gedieet?

Ja sommige coaches vragen ook belachelijke tarieven.

Maar ga je niet aan einde van prep nog mooie pics laten maken van je fysiek waar je zo hard voor hebt gedieet?

Ik ga volgend jaar wel een fotosessie doen. Meer dan selfies wordt t ff niet :p

Ik snap het. Photo shoot is ook niet goedkoop.

Maar zou wel een vriend/vriendin vragen om pics te maken van voorkant/achterkant/zijkant

Beter dan selfies ;)

Terug
Naar boven