XXL Nutrition

SP's road to bigger AND better!

PR en VPR in de pocket, nice job :D.

Tsja, achteraf zien dat je stapje terug moet doen.. Ik herken het helaas. Probeer nu voor het eerst toch echt naar mijn lichaam te luisteren, ben als de dood uiteindelijk een blessure op te lopen waarbij ik toch echt enkele maanden uit de roulatie ben.
Maar ik herken het maar al te zeer. Stilzitten vind ik ook lastig. En trainen op halve kracht, daarbij heb ik het gevoel eigenlijk niets te doen. "Alles wat ik doe is toch wel leuk", zo'n idee..
.. En toch spot ik bij jou vandaag dan weer een rep-out ;).

Even uit pure nieuwsgierigheid.. Hoe lang train je op dit moment? Wanneer ben je met deze sport begonnen?
Omfg, ik kom dadelijk volgens mij echt als "die ene nieuwsgierigerd" bekend te staan :o
Vind je trainingen er altijd lekker uitzien! :)

• Topic Starter Topic Starter
lekkere training hoor.
Ik ken dat wel.. geen tijd en toch alles willen doen. Bij mij haken de abs ook als eerste af... :o zo ook vandaag. :rolleyes:

thnx:D
ja helemaal nu er een laagje spek op de abs zit haha

PR en VPR in de pocket, nice job :D.

Tsja, achteraf zien dat je stapje terug moet doen.. Ik herken het helaas. Probeer nu voor het eerst toch echt naar mijn lichaam te luisteren, ben als de dood uiteindelijk een blessure op te lopen waarbij ik toch echt enkele maanden uit de roulatie ben.
Maar ik herken het maar al te zeer. Stilzitten vind ik ook lastig. En trainen op halve kracht, daarbij heb ik het gevoel eigenlijk niets te doen. "Alles wat ik doe is toch wel leuk", zo'n idee..
.. En toch spot ik bij jou vandaag dan weer een rep-out ;).

Even uit pure nieuwsgierigheid.. Hoe lang train je op dit moment? Wanneer ben je met deze sport begonnen?
Omfg, ik kom dadelijk volgens mij echt als "die ene nieuwsgierigerd" bekend te staan :o
Vind je trainingen er altijd lekker uitzien! :)

die nieuwsgierigheid vind ik wel iets positiefs:)

Ik ben toen ik 15 was al in aanraking gekomen met bodybuilding. Mn doelen zijn onveranderd gebleven maar ik heb nu pas de motivatie en kennis!!!

Ik heb in de afgelopen 10 jaar variërend van een 1/2 tot 1.5 jaar getraind (maar ik sloeg altijd veel trainingen over en mn doel was voornamelijk droog trainen).

Ik ben nooit ver gekomen met dat halfbakken werk. Na 1.5 jaar kon ik een stuk minder dan wat ik nu kan. Na paar jaar niks doen ben ik vorig jaar september begonnen met bootcamp. Pas vanaf januari 100% focus op de halters.

training van vanavond ging erg lekker::D Nu ook voldoende tijd:p

Bench press
4 x 42 pr!
4 x 42 pr!
4 x 42 pr!
5 x 42 repout pr!!
yeah:D
ging echt lekker!

incline dumbell press
8 x 2 x 14 vpr op 1e set
8 x 2 x 14 vpr
8 x 2 x 14

BOR
laatste poging. nu onderhands. Hij gaat eruit!
6 x 40
6 x 40
6 x 40
6 x 40

Overhead press
nog zo'n oefening waar ik aan twijfel of ik die erin moet houden. Door mijn te holle rug gaat die niet zo mooi (net als schouder drukken)
een goede optie is om deze zittend te gaan doen om mn rug te ontlasten
5 x 26 pr
4 x 26
5 x 26 pr
5 x 26 pr
zat veel te dicht bij mn max allemaal

lat pulldown bovenhands
10 x 40 pr!
8 x 40
8 x 40 rpe 10

ezbar curl
10 x 20
10 x 20
10 x 20

tricep pushdown
10 x 44.5 pr!
10 x 44.5 pr!
9 x 44.5 rpe 10

Low pulley lateral raise
10 x 5 p. kant
10 x 5
10 x 5

extra!!
schouder drukken (machine) revers
15 x 10
rest paus 20 sec
normaal
6 x 10
superset met reversed fly (machine)
17 x 19

oeewww lekker branden in mn schouders. Heerlijk! !!!

Leuk te lezen wat je een voorgeschiedenis hebt wat betreft deze sport.
Zo zie je maar: al doende leert men.. Alles heeft zo zijn tijd nodig. Je hebt dus een mooie ontwikkeling doorgemaakt, ben benieuwd hoe het zich vanaf nu verder gaat ontwikkelen!

Zie in de training veel overeenkomsten met mijn trainingen. Zeker wat betreft BOR en overhead press (holle rug). Vaak herken ik de kleine moeilijkheden die je hiermee ondervindt.

Wow, je bench press, prachtige PR! Dat is dan al meteen een vliegende start van de training, nice!
Wat BOR betreft dus toch besloten hem eruit te gooien.. Ga je hem vervangen, door bijvoorbeeld T-bar row, of laat je het voorlopig even zitten?
Overhead press: ik vervang hem soms eventjes met db shoulder press. Heb gemerkt dat dit uiteindelijk de overhead press goed doet. Verder ben ik er achter dat ik als het ware mijn borstkas meer "omhoog" moet heffen wanneer ik overhead doe. Hmm, lastig uit te leggen.. Ik hield mijn borstkas als het ware te laag waardoor ik meer vanuit mijn rug drukte. Ik heb ook last van een holle rug. Ik drukte daarom te snel vanuit mijn onderrug, wat natuurlijk niet de bedoeling is.. Nu bedenk ik tijdens de uitvoering dat ik als het ware mijn borstkas richting plafond duw, ik maak me dan breed en sta dan direct een stuk stabieler. 26 kg vind ik trouwens ook een flink gewicht!
Muh, is die uitleg te volgen? :rolleyes:

En sterke triceps pushdown, jaloersmakend, gezien mijn zwakke tricepjes ;).

Leuk te lezen wat je een voorgeschiedenis hebt wat betreft deze sport.
Zo zie je maar: al doende leert men.. Alles heeft zo zijn tijd nodig. Je hebt dus een mooie ontwikkeling doorgemaakt, ben benieuwd hoe het zich vanaf nu verder gaat ontwikkelen!

Zie in de training veel overeenkomsten met mijn trainingen. Zeker wat betreft BOR en overhead press (holle rug). Vaak herken ik de kleine moeilijkheden die je hiermee ondervindt.

Wow, je bench press, prachtige PR! Dat is dan al meteen een vliegende start van de training, nice!
Wat BOR betreft dus toch besloten hem eruit te gooien.. Ga je hem vervangen, door bijvoorbeeld T-bar row, of laat je het voorlopig even zitten?
Overhead press: ik vervang hem soms eventjes met db shoulder press. Heb gemerkt dat dit uiteindelijk de overhead press goed doet. Verder ben ik er achter dat ik als het ware mijn borstkas meer "omhoog" moet heffen wanneer ik overhead doe. Hmm, lastig uit te leggen.. Ik hield mijn borstkas als het ware te laag waardoor ik meer vanuit mijn rug drukte. Ik heb ook last van een holle rug. Ik drukte daarom te snel vanuit mijn onderrug, wat natuurlijk niet de bedoeling is.. Nu bedenk ik tijdens de uitvoering dat ik als het ware mijn borstkas richting plafond duw, ik maak me dan breed en sta dan direct een stuk stabieler. 26 kg vind ik trouwens ook een flink gewicht!
Muh, is die uitleg te volgen? :rolleyes:

En sterke triceps pushdown, jaloersmakend, gezien mijn zwakke tricepjes ;).

Ik was ook echt blij met mn bankdrukken pr:) 2 x benchpressen p. week werpt dus wel zn vruchten af:)

Mn rug is echt wel een probleem. Ik had als kind al zo'n vooruit stekende buik door mn holle rug. Ik heb nog een foto van 1 van mn op sessies. Dan zie je meteen wat ik bedoel (normaal kan ik mn buik wel aanspannen zodat mn rug afvlakt maar met de overhead press lukt dat niet zo goed.

De t bar row probeer ik volgende x. Met een beetje geluk heeft de andere gym die gewoon.

IMG_20141115_212355.jpg

Ik merk dat ik ook snel mijn rug hol trek met dit soort bewegingen hoor.
Probeer eens seated shoulder press en je rug tegen de leuning van het bankje te houden.
Ik merk dat ik mijn rug dan dan minder hol trek. Misschien zo het "je rug rechttrekken"wat oefenen?

Mooie training!

Ik merk dat ik ook snel mijn rug hol trek met dit soort bewegingen hoor.
Probeer eens seated shoulder press en je rug tegen de leuning van het bankje te houden.
Ik merk dat ik mijn rug dan dan minder hol trek. Misschien zo het "je rug rechttrekken"wat oefenen?

Mooie training!
Ik deed m eerder ook zittend (was ik ook sterker, terwijl mn trainer beweerd dat dit andersom hoort te zijn).
Ik ga hem denk ik weer zittend doen en indd op mn rug focussen.

Aankomende week ga ik iets onder onderhoud eten. Ik voel me niet lekker bij mn broek overhangende vetjes en ik leef niet voor volgend jaar:) Negeren lukt me niet en heb het echt geprobeerd :p

2300 kcal
260 g carbs 46%
147 g eiwitten 26%
71 g vet 28%

Daarna bepaal ik opnieuw mijn onderhoud voor de leanbulk (wat net iets boven onderhoud zal zijn, wellicht met verschil in training en niet - trainingsdagen door op niet - trainingsdagen op behoefte te eten en overige dagen net erboven).

Goeie progressie heb je gemaakt! Netjes hoor.
Staand kan je wat sterker zijn maar alleen als je leg drive gebruikt en dan ben je eigenlijk soort van aan t cheaten.

Goeie progressie heb je gemaakt! Netjes hoor.
Staand kan je wat sterker zijn maar alleen als je leg drive gebruikt en dan ben je eigenlijk soort van aan t cheaten.

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:25 ----------

Korte training vandaag.. alweer te laat in de gym dus had nog 3 kwartier! Ik was na 45 min ook wel dood op dus So be it:p

Squat
5 x 40 (w.u)
5 x 45
5 x 50 vpr op 2e set
5 x 50
5 x 50
rpe 8
volgende x 55!

deadlift
5 x 60 (w.u)
5 x 75 vpr
5 x 75 vpr
4 x 75
4 x 75

bb hip thrust (bank)
12 x 45 PR!
12 x 45 PR
15 x 45 PR! repout

Pull through
8 x 49
8 x 49
zwaaarrr

Sterke training!

Ik doe hem zelf ook zittend. Heb hem nu voor t eerst in mijn schema. Vanwege mijn nek/schouder heb ik hem niet eerder gedaan.

Lekker doen waar jij je goed bij voelt en waar je lichaam goed op reageert. Daar gaat het uiteindelijk om!
Je goed voelen en progressie maken! en dat doe je!

je gaat weer lekker sp!

Oeh, lekkere hip thrust en pull through!
Korte maar krachtige training! :)

Bedankt allemaal:)

Vandaag eet ik voor t eerst in tijden weer strikt volgens schema. Vandaag een nieuw record qua gewicht.. 61.8 kg!!!

Dit is mn schema voor vandaag

m1
2 grote volkorenspelt pannenkoeken met agave (2 x 5 g olie)
whey shake
m2
pasta pesto salade met gebakken kip (70 g ongekookte volkoren pasta, 85 g kip, 10 g pesto, 5 g olie)
m3
1 portie volkoren lasagne (100 g 10% vet gehakt en homemadesaus)
(ik werk van half 5 tot 10 dus vandaar om half 4 avond eten)
m4
volgranenbol met 50 g tonijn, 10 g mayo en 5 g ketchup
2 appels
m5
175 g ovenpatat
wheyshake

Training van vanaaf. . Zo lkkr gebeest weer:D Ook nog dikke compliment (of ik aan t trainen was voor een wedstrijd enzo)

Bench press
10 x 35 vpr
10 x 35 vpr
16 x 35 vpr!!!! (repout) dat voelde licht zeg:p

Pushups tegen bank (smal)
8 x
8 x
9 x

Lat pulldown onderhands
8 x 45
8 x 45
9 x 45 repout vpr!

Hammercurl (lscr was bezet) superset front raise
16 x 8 / 18 x 6
16 x 8 / 18 x 6 veel te licht:p
? x 8 / 32 x 6 (nog niet tot falen)
had mn pen niet mee.. ben de repout vergeten!
volgende x 10 kg Hammercurl en 8 kg Front raise

Low seated cable rows
10 x 40
10 x 40
13 x 40 vpr!

High bicep cable curl
15 x 15
15 x 15
15 x 15

Rope pushdown superset met Overhead tricep extension
8 x 15 / 14 x 12
8 x 15 / 14 x 12
16 x 10 / 14 x 12

2 x 30 crunches
2 x 16 hanging knee raise
56 sec planken

gaaf compliment zeg!!

Goed bezig, dat compliment is dan ook absoluut verdiend!
Die mag je fijn in je zak steken ;).

thnx allebei:)

al 3 dagen honger lijden..pff. . ik ben zo gewend om te eten wanneer ik trek heb. Ff afzien dit!

Ik zit al paar dagen rond de 2400 kcal. Lijkt me stug dat dit mn onderhoud is (niet dat ik dat had verwacht hoor:p), maar goed, eerst ff de resultaten zien aan het einde van de week. Broek zit voor mijn gevoel al minder strak.

Van het weekend ga ik mn onderhoud bepalen. Dan eerst een paar weken op onderhoud en afhankelijk van mn resultaten kan ik geleidelijk aan omhoog. Na mn cut was het wel fijn om ff nix te tellen, maar ben er nu wel weer aan toe;)

Lekkere training en een super compliment! Die kan je mooi koesteren! :D

Lijkt me ook lastig hoor.. zo weinig eten. :o Maar effe volhouden en dan op onderhoud. Kan je vast wat meer eten he!

kijk, dat zijn leuke complimenten! kan je mooi in je zak steken!
En ja, voeding..haha tis all about the food;)
lekker getraind ook! nette hip trust:)

Terug
Naar boven