AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

Beetje laat maar bij je overheads moet je je altijd focussen op om je glutes knetterhard te squeezen. Dit gaat je
een heel pak stabieler maken en je holle rug verminderen.

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere training en een super compliment! Die kan je mooi koesteren! :D

Lijkt me ook lastig hoor.. zo weinig eten. :o Maar effe volhouden en dan op onderhoud. Kan je vast wat meer eten he!

Haha ja zo voelt het wel (weinig eten) maar eigenlijk is dat niet zo. Ik eet nog steeds 5 BIGass meals;) Van de week zat er nog een subway bij (en ja, de chicken teriyaki fitsmymacro's). Ik heb wel gevraagd om minder saus (oef die chipotle southwest saus is verdomd lekker). Het broodje vond ik wat minder, voortaan weer steak & cheese.

kijk, dat zijn leuke complimenten! kan je mooi in je zak steken!
En ja, voeding..haha tis all about the food;)
lekker getraind ook! nette hip trust:)

dankjuh:D Dat is weer leuk aan een nieuwe gym, zijn mensen weer geïnteresseerd in wat je doet en waarom :)

---------- Toegevoegd om 06:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:50 ----------

Beetje laat maar bij je overheads moet je je altijd focussen op om je glutes knetterhard te squeezen. Dit gaat je
een heel pak stabieler maken en je holle rug verminderen.

thnx voor de tip. Ik heb het nog een x geprobeerd met vlakke rug, aangespannen abs maar ik kom dan bovenin in de knel (mobiliteitsprobleem). Voortaan mooi zittend dus:)

---------- Toegevoegd om 06:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:51 ----------

Training van gisteren. Bah weer zo moe. Echt elke set uitrusten (zittend). Weer dezelfde dag..hmmz. . is de training te zwaar of is donderdag mijn moe-dag:p Kracht was niet echt een probleem, maar mn hart ging echt tekeer! Die halve pwo was ook geen goed plan denk ik:p

Stiffed leg deadlift
10 x 50
10 x 50
10 x 50

Walking lunges
14 x 2 x 12 vpr
14 x 2 x 12 vpr
14 x 2 x 12 vpr

Cable kickback
15 x 15
15 x 17.5 pr!
15 x 17.5 pr!

Hip abduction (laatste stuk de glutes extra aanspannen)
12 x 68
12 x 75 pr!
12 x 75 pr!

Squat ass to the grass
dit was echt zwaar.. branden!!!
15 x 30 vpr op 1e set
15 x 30 vpr op 2e set
15 x 30

Leg extension
15 x 49.5 pr! (moet hier echt door mn pijngrens heen.. kl#/^=$ high rep training :p)
15 x 49.5 pr!
15 x 49.5 pr!
niet geheel ontevreden:)

Calve press
x (tijdnood...alweer)

Mega set abs
hanging knee raise 15 x
romanchair 25 x
kg side bent 15 x 16 p. kant
abrotation 15 x p. kant

---------- Toegevoegd om 07:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:52 ----------

oja inmiddels is er 7 ons en 2 mm eraf! Dat dus in 4 dagen. Damn, heb mn doel al bereikt. Nu na vandaag mn onderhoud opzoeken. Gemiddeld heb ik 2500 kcal gegeten. Die 2800 lijkt dus redelijk te kloppen:)

Laatst bewerkt:
oeh nice...7 ons, netjes!!

Lekkere sterke training! en mooi resultaat!
Op naar meer he! :D

Prima resultaat! Zou nice zijn als die 2800 inderdaad kloppen, scheelt een hoop gedoe met uitzoeken.
Trainen als je zo'n moeheidsgevoel hebt is gewoon totaal niet fijn.. Nu ben ik wel benieuwd naar welke PWO je gebruikt? Ik ben er achter dat ik me vaak niet zo lekker voel bij Jack3D (ook hart dat tekeer gaat, soms ook een erg gejaagd gevoel), Assault werkt lekkerder bij me.

Veel pr's en vpr's, dus ondanks de moeiheid een prima train :D.

thnx ladies:)

Ik heb normaal met 1 schep geen gejaagd gevoel, maar ik dacht in combi met moeheid dat het verkeerd viel.Ik heb pre+ als pwo.

Training van vandaag. Wel een vpr met bankdrukken waar ik mega blij mee ben, maar verder weinig progressie (ik had ook nog spierpijn in mn nek en trap. . . ik weet niet eens waarvan:p)

Bench press
8 x 30
8 x 35
4 x 40
4 x 42
4 x 42
4 x 42
7 x 42 repout vpr!!!!:D
Zou die 1 x 50 er ook al in zitten?;) Ff 1 rep max door rekenen

incline dumbell press
8 x 2 x 14
7 x 2 x 16 (voor het eerst 16 kg!!!)
5 x 2 x 16

BOR (jaja hij staat er nog, wel andere uitvoering.. iets explosiever)
8 x 40
8 x 50
6 x 50

dumbell schouder drukken zittend (k heb de op vervangen)
8 x 10
8 x 12 :) ja hij is weer gelukt!
7 x 12

lat pulldown bovenhands
10 x 40
8 x 40
8 x 40

tricep pushdown
10 x 44.5
8 x 44.5
8 x 44.5

ezbar curl
8 x 22
8 x 22
7 x 22 (��zwaaarrr)

Low pulley lateral raise
10 x 5
10 x 5
10 x 5

Laatst bewerkt:
Nice die BP!!!!
en die 50 komt er vast ook wel aan! :)

Ik vind het echt wel sterk hoor!

Nice die BP!!!!
en die 50 komt er vast ook wel aan! :)

Ik vind het echt wel sterk hoor!

thnx was daar ook echt blij mee!:D

Tot dusver 10 x meer resultaat dan met stronglift 5x5. Voor elk lichaam werkt natuurlijk wat anders, maar ben blij dat ik nu iets heb gevonden dat voor mij goed uitpakt. Heb veel te lang stil gestaan.

7 x 42 zou 1 x 50 moeten zijn.. volgende week ff testen!

wowww hoe gaaf zou dat zijn, die 50...
ik duim voor je!

Die repout op je bench, lekkerrrr! :D
Flinke training weer ^^.

Die repout op je bench, lekkerrrr! :D
Flinke training weer ^^.

thnx was ook happy mee:D

Inmiddels de calorieën weer opgevoerd. Van het weekend waren dat nog meer dan 3000 kcal, vandaag probeer ik daar 2800 max van te maken.

Dit zijn mijn macro's voor aankomende week (gemiddeld iig)

2800 kcal
375 g carbs
175 g eiwitten
78 g vetten
Ik kom meestal ietsje hoger uit qua vet en wat lager in carbs. Het is een leidraad, geen regel:)

Vandaag getraind in een nieuwe gym. Is wel ff wennen hoor! Ik heb mijn baan bij de sportschool opgezegd (boterde niet met mn baas en ik had geen zin in nog meer gezeur voor zo weinig geld). Ik heb bij mn andere baan loonsverhoging gekregen dus financieel ga ik er alleen maar op vooruit. Bovendien heb ik meer vrije tijd!

Ik heb nu eindelijk weer de tijd om wat voor mijzelf op te zetten (online voedings en trainingsadvies) dus daar ga ik me aankomende tijd op richten.

Omdat ik al mijn avonden weer heb ga ik van 4 naar 5 x sporten.
Mijn idee was 3 x upper en 2 x lower. Nu had ik 2 x upper (waarvan 1 power) en 2 lower (waarvan 1 power).

Vandaag heb ik een extra training gedaan. Schouders/armen.
Ik wil zo graag mooie ronde schouders, maar mijn linkerschouder is ook enorm blessure gevoelig. Dat bleek vandaag weer, weerzin zeurderig gevoel. Grrr.. sinds ik die one arm extension heb gedaan heb ik weer lichtjes last.

Goed, zo zag mn training eruit (wel lekkere training tot mn schouder liep te miepen:p)

uit mn hoofd! ven mn papier kwijt:(

Shoulder press
10 x 10
8 x 12
7 x 12

Low pulley lateral raise superset face pull
14 x 5
14 x 20
10 x 5
10 x 30
8 x 5
10 x 30

Cable upright row superset tricep pushdown
10 x 30
10 x 20
10 x 30
10 x 20
10 x 30
10 x 20

smal bankdrukken (voor de triceps)
15 x 20
15 x 20 (daar zeurde mn schouder)
3e set maar overgeslagen

precies curl met ezstang superset bicep curl
15 x 15 kg
8 x 10
8 x 20 (kortere rom)
6 x 10

High bicep cable curl
12 x 10
12 x 10

ik moest hele tijd zoeken waar alles was en moest alles omgooien omdat dingen bezet waren.. ff aanpassen aan de nieuwe gym! Het is meer een bb gym dus ze hebben echt veel!! Goed, later meer;)

wow dat klinkt goed, een baantje minder maar meer geld en meer tijd: dubbelwin!!

herkenbaar van schouder trouwens, goed opletten.

Lekker hoor.. loonsverhoging en meer vrije tijd en meer geld! :D kan niet beter toch!

Balen van je arm. Misschien die one arm extension eruit halen dan?
Lekkere training en weer lekker meer eten! hahahha.. Lekkere combi om te groeien!

Ik heb zelf ook best vaak last van mijn schouders bij smal banken, miss een idee om iets minder reps te doen of de bar toch een klein beetje wijder te pakken (maar natuurlijk nog steeds smaller dan je normale bench) als je schouderpijn aanhoud bij deze bench dan he ;)

Lekkere macro's, mooie leidraad, daar weet jij vast wel raad mee :).

Nieuwe gym is even je draai vinden.. Vind het goed van je dat je je baan bij de sportschool hebt opgezegd. Het is niet de bedoeling met tegenzin naar je werk te gaan, als het dan ook nog eens niet goed verdient is de keuze snel gemaakt. Maar dan moet je het uiteindelijk wel doorzetten, top! :thumbs: . Dan komt die loonsverhoging is weer mooi uit, plus die extra tijd die je nu hebt, win-win!

Erg nieuwgierig naar online voedings -en trainingsadvies plannen. Keep me posted :).

Upper/lower split klinkt goed, benieuwd naar hoe de trainingsdagen er wat oefeningen betreft eruit komt te zien! .. Nu hopen dat je schouder niet verergert, ontzettend frustrerend als de zelfde klacht steeds de kop op blijft steken :(.

Verder: lekkere training, prima weekendafsluiter lijkt me! ^^

Ff korte reactie (foon valt bijna uit)
Hopelijk was alles leesbaar haha, ik zie nogal wat autocorrecties:p

Vandaag zit ik wederom boven mn macro's. Dit ivm een gesneuvelde zak pinda m&ms. Ik wou dat voor een receptje gebruiken, maar ik besef me nu wel dat dat een slecht plan was:p Nu dus echt ff rustig aan doen deze week!

Ik heb vanavond nieuwe pics laten maken. Zo kan ik over een tijdje weer vergelijken. Het is wel duidelijk te zien dat ik aan het bulken ben.. die ver/$#@=%e lovehandles geven de nodige irritaties.. Genoeg om aan te werken iig. Vooral lats en schouders.

Ik heb jullie berichten allemaal gelezen:D Ik zal morgen ff reageren.

IMG_20141123_211955.jpg

IMG_20141123_211633.jpg

lekker veel reppies pak je daar zeg...

en mooie pics! Impressive upperback

Mooie definitie!!
Tsja, kan wel heel rationeel praatje houden over dat die love handles er nu eenmaal bij horen in de bulk enzo.. Maar daar heb je gewoon geen fl**ker aan, het frustreert je, en dat is logisch!
Houd de lange termijn in zicht, je weet waar je het voor doet ;).

Voor ik een heel verhaal op hang over mn training van gisteren zal ik nog even op jullie tips antwoorden.

De one arm extension zit niet in mn training maar was een idee van mn trainingsbuddy. Die doe ik dus mooi niet weer:)

Dat smalle bench en was blijkbaar teveel na een schouder training, die kan ik beter bij mn rug/borst dag doen.

Nog thnx voor de complimenten:)
Lovehandles moeten op negeer maar blijft lastig:p

Ik had gisteren echt een ruk training. Ik kreeg visite en ging al te laat weg. Toen ik aan kwam zou ik een rondleiding krijgen. Ik heb iets van 10 min gewacht en toen kwam ze mij rondleiden. Toen bleek dat ze alleen bar/administratie doet en niets van de apparatuur af weet. Vervolgens kwam een trainer 5 min kort rond leiden maar die had dus nog een afspraak en kon me dus niet echt helpen.

Ik wou beginnen met squaten, maar helaas, rek bezet. Voor zo'n 3 kwartier. Toen maar begonnen met deadliften. Geen magnesium te vinden en de bar gleed gewoon uit mn handen. Ik had gelukkig handschoenen mee dus die moest ik van boven halen. Toen ik weer aan kwam zat iemand de schijven eraf te halen.. Gelukkig deed hij ze er ook weer op maar dat kost tijd!!

Na het deadliften begon ik me af te vragen waar ik kon hip thrusten. Bankjes bezet en de rest waren vaste bankjes waar je kan benchen etc. En ja, als je ergens voor t eerst bent dan is dat geen fijne oefening (nuja soort van voor t eerst:p). Het is een afgesloten ruimte binnen de gym voor de hardcove bouwers. Geen vrouwen daar dus.

Gelukkig hadden ze een liggende leg curl. . en ja dat was zwaar! Ik deed m voor t eerst. Kreeg er kramp van:p Ik heb daar tussen op 3 apparaten gezeten (allemaal oldskool met schijven enzo) maar ik wist niet hoe ik ze juist moest uitvoeren dus daar maar bij gelaten.

Tot dusver miste ik al ongelooflijk veel dingen die ik wel fijn vind en waar ik wel op hoopte. Zo hebben ze geen enkele isolatie glute oefening. Ik merk dat ik veel baat heb bij de cable kickbacks, hip abduction en natuurlijk de bench hip thrust. Sommige gyms hebben nog andere varianten zoals de glute ham raise.

Nu zit ik dus in een dubio.Het is druk en ze missen wat voor mij specifiek belangrijke apparaten. De meeste machines zijn met schijven wat veel tijd kost (ik ben gewoon die luxe life fitness spul gewend;)).

Ik gebruik niet veel apparaten maar een paar vind ik wel fijn (ze hebben bijv ook geen reardelt fly).

Ik ben daar lid geworden omdat ik af en toe saam wou trainen en ik krijg daar bijna 50% korting. Nu twijfel ik aan een 2e abbo bij fit4free, maar je betaald wel aanmeldkosten en het is een jaar contract.

Deze ook trouwens, waar ik nu wel spijt van heb. Waar ik zelf werkte is hele goede gym. Heel klein maar bijna alles staat er en is logisch ingedeeld.

Miss moet ik wennen maar ik kwam heel gefrustreerd thuis gisteren. Ik hecht nogal veel waarde aan lekkere sterke trainingen. Nu voelde ik me onzeker.. wat een rot gevoel;:p

Ff uit mn hoofd
deadlift
6 x 60
5 x 70
5 x 75
5 x 75
5 x 75

leg curl liggend
20 x 15
15 x 20
15 x 20
(zoiets)