AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

Bezoekers in dit topic

Glute ham raise kan je op zowat elk latpulldown apparaat doen. En een cable kickback op zowat elke low pulley ;)
 
Glute ham raise kan je op zowat elk latpulldown apparaat doen. En een cable kickback op zowat elke low pulley ;)

Nooit geprobeerd in de latpulldown, lijkt me wel wat lastig:P Ik ga wel ff youtuben. Hoe pak je de cable kickback zonder enkelband of iets dergelijks? Tenminste, ik heb m daar niet kunnen vinden. Ik ga de trainer vanavond maar ff vragen.
 
Nooit geprobeerd in de latpulldown, lijkt me wel wat lastig:P Ik ga wel ff youtuben. Hoe pak je de cable kickback zonder enkelband of iets dergelijks? Tenminste, ik heb m daar niet kunnen vinden. Ik ga de trainer vanavond maar ff vragen.

GHR op de lat pulldown word wel vaker gedaan. Eventueel een barbell gebruiken voor ondersteuning ;)

Enkelband gewoon even bestellen op fitness seller ;)
 
GHR op de lat pulldown word wel vaker gedaan. Eventueel een barbell gebruiken voor ondersteuning ;) Enkelband gewoon even bestellen op fitness seller ;)

Ja zat ik ook aan te denken, ik wil die cable kickbacks er wel in houden.. hopelijk is t niet te duur:P
 
GHR op de lat pulldown word wel vaker gedaan. Eventueel een barbell gebruiken voor ondersteuning ;)

Enkelband gewoon even bestellen op fitness seller ;)
Heb je daar een plaatje van hoe dat moet? Ben wel benieuwd. :)
 
Nooit geprobeerd in de latpulldown, lijkt me wel wat lastig:P Ik ga wel ff youtuben. Hoe pak je de cable kickback zonder enkelband of iets dergelijks? Tenminste, ik heb m daar niet kunnen vinden. Ik ga de trainer vanavond maar ff vragen.

Doe zelf cable kickback met zo'n los "handvat" waar je bijvoorbeeld cable biceps curls mee doet :).
 
Doe zelf cable kickback met zo'n los "handvat" waar je bijvoorbeeld cable biceps curls mee doet :).
Daar zet je dan je schoen in? Ga wel x proberen:D

Vandaag gelukkig wel een volledige training. Wel nog spierpijn van zondag (hoezo zwaar getraind :p)

Geen dikke pr's maar dat geeft niet:)

bench press
8 x 30 w.u.
12 x 35 vpr op 1e werkset
12 x 35 vpr op 2e set
8 x 35 uuhhh te weinig rust gepakt

bench pushups (ik snap nooit waarom dat zwaarder is als normale pushups:p)
8 x
8 x
8 x

Lat pulldown onderhands
8 x 45
8 x 45
8 x 45
(dit x wel heel nette techniek:))

bicep curl + front raise (beidde om en om)
16 x 10 pr! / 16 x 8; pr!
14 x 10 / 16 x 8
12 x 10 / 16 x 8
ik kreeg kramp gevoel in mn vingers polsen en onderarmen.. Helaas niet in de plekken waar ik het wil voelen.. iemand tips?
Misschien zijn mn polsen en onderarmen te zwak in verhouding

Low seated cable rows
10 x 40
10 x 40
10 x 40

high bicep cable curl
6 x 15 + 8 x 10
15 x 10
13 x 10

Rope pushdown + overhead tricep extension
10 x 15 vpr / 14 x 12
10 x 15 vpr / 14 x 12
7 x 15 / 17 x 12 vpr! (langere rust)

extra brede grip pulldown (voor de lol)
18 x 30
 
Lekkere training! enne.. spieren prikkelen is waar het om gaat he! PR's zijn niet altijd nodig!
 
Lekkere training! enne.. spieren prikkelen is waar het om gaat he! PR's zijn niet altijd nodig!

heb je zeker gelijk in :D Is wel lekker als je merkt dat je weer ietsjepietje sterker bent :)
 
heb je zeker gelijk in :D Is wel lekker als je merkt dat je weer ietsjepietje sterker bent :)

Herkenbaar, ik ben een mede-(v)pr junk :D.
Maare.. Mooie training hoor! :)
 
Herkenbaar, ik ben een mede-(v)pr junk :D.
Maare.. Mooie training hoor! :)

Dankje sanne:)

zo ff wat nieuwe dingen.
Zoals jullie al hebben kunnen lezen heb ik ontslag genomen bij de sportschool. Hierdoor draai ik meer uren bij mn andere baan, maar in totaliteit 5 uur minder en ik ben de hele vrijdag vrij!

Ik heb besloten om 5 dagen te gaan trainen. Hoe en wat heb ik lang over na moeten denken. Het wordt iig geen power/hypertrofie split.

Mijn idee is om het volgende te doen:
dag 1 en 4
hams/glutes/calves/quads/abs
dag 2 en 5
rug/traps/schouders/triceps
dag 3
borst/schouders/biceps

De week daarop doe ik dag 2 en 5 borst/schouders/triceps

Ik kan op deze manier een stuk intenser de spiergroepen trainen. Gisteren heb ik de rug/schouders/triceps getraind. Ging erg lekker!

Ik heb nu wel een rondleiding gehad. De meeste apparaten zijn van Hammer strength. Ze hebben alleen al 3 staan voor de borst (vlak, decline, incline) en meerdere voor de rug. Ik heb 1 ontdekt die onwijs goed de lats (mijn zwakkere deel) aan pakt.

Wel is het ff zoeken naar gewichten. Je hangt overal schijven aan dus dat kost wat meer tijd. Ik heb gisteren daarom zonder rep range getraind.

Toen kwam dit eruit:
12 x 40
12 x 40
8 x 40
6 x 40

Lijkt me prima op die manier. Ik heb ook de achterkant schouders gepakt met kabels, heerlijk!

Echt loggen gaat nu wat lastig, maar komt wel weer. Gewichten zijn niet belangrijk, als de spieren maar flink geprikkeld zijn!

Ow en ben trouwens weer stukje zwaarder, gaat lekker dus:) Kriebelt wel om te cutten hoor, maar komt later wel.

---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:24 ----------

Ff opgezocht.. Dit is m
http://www.totalhealthandfitness.com/DisplayImage.aspx?ex=y&max=250&id=217

---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Zo vandaag de benen gesloopt!! geen repouts.. gewoon lekker focus op de beweging en spieren

Ook ff een nieuwe weging/meting bij de nieuwe gym.

Hij kwam op 19.5% uit (30 mm totaal 4 punts) bij 63.9 kg. Ochtend gewicht was 62.9.

Zo van daaruit kan ik mooi verder:)

Squat atg!
8 x 30
8 x 40
8 x 50
5 x 50

Stiffed leg deadlift
10 x 50
8 x 60
8 x 60 vpr op de 3e set

Incline leg press plate loaded (ook weer atg)
4 x 40 + 8 × 20
12 × 20
12 x 20

cable kickback
20 x 20 p. kant
14 x 25 p. kant

zittend kuit drukken
18 x 10
18 x 10
14 x 15

Hanging knee raise
15 x
15 x + side bent 8 x 24 kg kettlebell
15 x + side bent 8 x 24

standing Calve raise
7 x 35
 
Jij loopt morgen dus ook als pinguin?? hahahhaa :D
Lekkere training!
 
Ik zie nu net dat 8 x 50 kg squat een vpr is! Laatste rep wel ietsje teveel vanuit de rug, maar wel ass to the grass :)

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:15 ----------

tren van vdaag

..niet eens een trainingsdag maar had er gewoon zin in:D

BP
10 x 30 kg
8 x 35 kg
8 x 40 kg vpr!
3 x 45 kg
1 x 50 kg Pr! !!
allemaal w.u. setjes om de 1 x 50 te doen

incline BP
12 x 2 x 12 kg
8 x 2 x 14 kg
8 x 2 x 14 kg
8 x 2 x 14 kg

Front raise
15 x 10 kg (schijf) (volgens mij vpr.. Heb m tijd niet gedaan)
15 x 10
19 x 10 (vanaf 15 paar tellen wachten)

Low pulley lateral raise + face pull
14 x 5 kg + 14 x 30 kg
12 x 5 kg + 12 x 20 kg
en toen kwam er vrouw vragen hoe ze die oefening moest doen dus ik ff laten zien. Dat begeleiden van mensen ga ik nu wel missen btw!! Dit soort momenten waardeer ik dan ook.
15 x 5 kg + 14 x 30

ezbar curl
10 x 20 kg
7 x 20 kg (hmmz weer zeurende schouders)
7 x 20 kg

Ik kon de bicep niet eens meer trainen.. zo vol zaten mn schouders!! Wellicht kan ik beter eerst de biceps trainen en dan pas de schouders ook al hebben de schouders meer prioriteit
 
wow nette bench joh, feli met je prs (ook met de squat vpr)
 
De dagen die je niet gepland had, maar hebt gedaan omdat je gewoon zin had zijn het best :D.

Die bench, wow!
Enne.. Als je het begeleiden van mensen mist, houd ik mezelf aanbevolen hoor ;).
 
Vaak gaan ongeplande trainingen lekker. hahahaha.
Nice en sterk!
 
wow nette bench joh, feli met je prs (ook met de squat vpr)

dankjuh:D

De dagen die je niet gepland had, maar hebt gedaan omdat je gewoon zin had zijn het best :D.

Die bench, wow!
Enne.. Als je het begeleiden van mensen mist, houd ik mezelf aanbevolen hoor ;).
Ja klopt, ik ging wel met een heerlijk gevoel die kant op en na die pr was ik helemaal euforisch:D

Vaak gaan ongeplande trainingen lekker. hahahaha.
Nice en sterk!

thnx marina:)

Vandaag weer zo'n moment.. ik kan gewoon gaan trainen nu ik mn nieuwe split heb.. maar dat wordt dan nummer 6!!

Ik eet momenteel ook wel erg veel (meer dan 3000 kcal) en volgens mij houd t trainen me nog een beetje in shape haha..
1 ritje sportschool is al 12.4 km fietsen :p Gisteren ben ik na t trainen gaan shoppen + boodschappen voor de hele week en dat was opnieuw 10 km fietsen. Een beetje, want ja, liever sta ik t hele jaar op 15%.

Dat vele eten is niet zo'n ramp maar ik eet teveel crap naar mijn smaak. Allemaal overblijfselen van de verjaardag. Goed Een nieuwe les, gooi alle junk weg als de verjaardag voorbij is!! Deze week wil ik het rustiger aan doen. Ik heb weer de motivatie om heerlijke recepten klaar te maken en dat zijn meestal gezonde recepten:)

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:56 ----------

Training van vdaag

Lat pulldown onderhands
12 x 40 vpr
14 x 40 vpr
8 x 45
8 x 45

Low seated cable rows + face pull
8 x 40 + 10 x 30
8 x 40 + 10 x 30
10 x 40 (repout) + 8 x 30

lat pulldown breed bovenhands
12 x 30
7 1/2 x 35
12 x 30

tricep rope pushdown
15 x 15 vpr
14 x 15
10 x 15

plate loaded lat pulldown
8 x 40
10 x 40
14 x 40 (repout)

overhead tricep extension
15 x 12 vpr
10 x 14 pr
10 x 14 pr

bicep preacher plate loaded
8 x 20
6 x 20
8 x 15

reardelt delt (cable)
17 x 5
15 x 5

high bicep cable curl
15 x 15
12 x 15

(laatste 2 oefeningen heb ik in ongeveer 5 min gedaan.. De sportschool ging al dicht!)
 
Laatst bewerkt:
training van gisteren (pff was druk in de gym en ik was moe + had nog spierpijn.. had miss beter op de bank kunnen liggen:P)

Incline legpress (zo diep als mogelijk met focus op de glutes)
12 x 20
12 x 20
12 x 20

Cable kickback
15 x 20
15 x 20

reverse hack squat plate loaded
8 x 40
8 x 40
8 x 50

leg extension 1
8 x 50
8 x 60
8 x 80 (uuhh full stack... gelukkig hebben ze er 2)

standing calve raise (met paar tellen hold)
15 x 20
15 x 20
15 x 20

leg extension nummer 2 :P
8 x 64
8 x 72
8 x 92
8 x 92
8 x 92
ik vind die van life fitness toch prettiger (grotere rom dan deze.. dan maar geen leg extension:P)

Hanging knee raise + sidebent
17 x / 10 x 24
15 x / 10 x 24
15 x met twist / 10 x 24

ik ben gewoon door de drukte het deadliften vergeten.. hoop snel weer structuur in mn beentraining te krijgen... dit was best wel waardeloos:P
 
Back
Naar boven