MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
behind the neck press staand (nieuw!)

Dat is een oldskool oefening.

Last van polsen heb ik soms ook, gewoon slappe polsjes :(

nooit last van polsen met schedelkrakers?
Ik deed m bij mn vorige gym wel eens in de smith maar dat vind ik echt niks. Ik dacht gisteren laat ik m eens staand doen. Voelde erg lekker:D

Skullcrusher doe ik nooit meer eigenlijk

Ja stomme polsen ook. Sinds die kneuzing met kickboksen is t een zwak punt

Pijntjes horen er bij helemaal zie je dat vaak in cut bij laag %. Ik zat nog niet eens zo laag als jou en rug kraakte gewoon:roflol:

niet super fit vandaag maar dl-en ging erg lekker:D

glute hams
dl
15 x 60
12 x 70 vpr
8 x 80 rpe 8 easy:)
5 x 90 rpe 10 (iets te weinig rust gepakt )

Hip thrust
13 x 60
13 x 60
15 x 60 repout

Walking lunges
20 x 35
20 x 35
20 x 35

Leg curl zittend
17 x 43
15 x 47
12 x 50

hanging knee raise
13 x
13 x
10 x

Rotary torso
links 14 x 38
rechts 14 x 38
links 14 x 38
rechts 14 x 38
(zonder pauzes, had haast)

Vind dat je een stevige DL neerzet! :bow:

Is dit standaard dl of sldl?

Standaard dl voor hams glutes?
Lijkt mij een sldl of romanian meer geschikt.

Lekker zwaar die hipthust. Hoe doe jij hem,? Op de grond, bankje of Smith?
Ben er zelf nl nog mee aan het stoeien :D

Standaard dl voor hams glutes?
Lijkt mij een sldl of romanian meer geschikt.

Lekker zwaar die hipthust. Hoe doe jij hem,? Op de grond, bankje of Smith?
Ben er zelf nl nog mee aan het stoeien :D

De gewone dl voel ik meer in de glutes (sldl meer in hams), maar ik pak m wel op de Amerikaanse manier :) Moest ook kiezen, omdat ik niet 2 x wil dl-en in de week en ik vind de gewone dl leuker..

Hip thrust is tegen een bankje... Vandaag goeie ass spierpijn dus something is working :D Oja ik hou m bovenin ook ff vast en aan t einde nog extra (circa 10 sec, dat brand!)

Ik pak m nu na t dl-en zodat ik t gewicht niet compleet eraf hoef te halen, ideaal :p

Had nog spierpijn in de schouders, maar heb gedaan wat ik kon doen
schouders/triceps
dumbell press zittend
14 x 2 x 10
10 x 2 x 12
10 x 2 x 14

behind the neck press staand (nieuw)
11 x 20
10 x 20
10 x 20 rpe 10

dips (bw 60.8)
9 x bw
8 x bw
8 x

tricep bp
12 x 30
8 x 35 rpe 8-9
8 x 35 rpe 9-10

lateral raise zittend
14 x 2 x 6
leaning lateral raise 1 arm
14 x 6 per kant
14 x 6 per kant

tricep pushdown superset overheid extension
12 x 23 + 10 x 16
12 x 23 + 8 x 16
12 x 23 + 8 x 16 rpe 10

Calve raise staand
14 x 50
16 x 50

Laatst bewerkt:
Lekker lui in de Prep he? :D

Geen energie verspillen :cool:

Mooie dl gewicht maar wat is amerikaanse stijl dl?

Zwaar squatten groeit je ass ook flink van, alleen moet je wel boven onderhoud eten ;)

Lekker lui in de Prep he? :D

Geen energie verspillen :cool:

Mooie dl gewicht maar wat is amerikaanse stijl dl?

Zwaar squatten groeit je ass ook flink van, alleen moet je wel boven onderhoud eten ;)
ja wel beetje lui indd:D

Ik bedoel meer zoals bij de american dl dat je je glutes bovenin aanspant en he heup naar voren gooit.

Das toch meer de romanian dl. Die billen aanspannen. Tenminste is Hoe ik hem ken en idd meer voor billen iets minder in de ham.

Echt nice die hipthrust. Moet echt nog aftasten wat ik fijner vind. Zwaar of licht en meer reps met hold. Of beide :roflol:

Fijne schouder training ook.
Hoe gaat het verder met je energie?

Das toch meer de romanian dl. Die billen aanspannen. Tenminste is Hoe ik hem ken en idd meer voor billen iets minder in de ham.

Echt nice die hipthrust. Moet echt nog aftasten wat ik fijner vind. Zwaar of licht en meer reps met hold. Of beide :roflol:

Fijne schouder training ook.
Hoe gaat het verder met je energie?

Pak de deadlift wel vanaf de grond (misschien hoort het ook gewoon zo hoor, maar ben er nu heel bewust mee bezig dat de glutes aan t werk worden gezet).

Ik heb ook beidde geprobeerd. Zelf tot de 100 kg, maar dan voel ik de billen niet meer XD Op 40 kg voelt ook wel lekker high rep. Dit is een soort van gulden middenweg:P

Energie is wel ok, niet geweldig, ook niet vreselijk (daar heb ik genoeg, ik herstel, teveel refeeds voor gehad).

Merk nu wel dat ik 0% zin heb om nog onder behoefte te eten. Echt totaal belachelijk, want de eindstreep is zzooo dichtbij!! In feite nog maar 4 volle dagen. Afgelopen dagen netjes op schema tot gisteravond. Had zzooo'n zin om te eten en was t helemaal zat. Ik begon met iets kleins (paar extra pindapepsels...) en dat werd een hele zak pindapepsels :P

Zo'n ongecontroleerd eetmoment heb ik maar 1 gehad in mn hele prep (ongeveer 12 weken terug).

Ik ga vandaag niet compenseren. Ik hou mij vast aan mn oorspronkelijke plan. Als ik die 9% weet te behouden dan vind ik het prima.

Heb wel door de natrium overload weer last van vocht retentie. Ik heb ok maar eens mn dagelijkse producten onder de loep genomen en dat was wel ff schrikken. Ik gebruik blijkbaar toch heel wat meer zout dan goed voor me is (had al wat langer problemen met mn bloeddruk, af en aan).

Teveel natrium en een gebrek aan kalium is echt funest voor je lichaam en fysiek. Ik ga hier serieus mee aan de slag deze week (dus natrium beperkt en kaliumrijk).

Als je je er maar bewust op focust .

Lastig idd om onder behoefte te blijven eten. Helemaal als je geen podium doel meer hebt. Maar probeer je te blijven richten op die scan en die laatste paar dagen Door te komen. Komt vast goed!

En vocht is geen vet;)

Wat voor producten eet je dan als je teveel natrium binnen krijgt?
Bloeddruk hoeft daar niet perse aan liggen kan zoveel oorzaken hebben (zoals je privé situatie en weet ik me wat allemaal) natrium heeft je lichaam ook nodig.

Het zal niet alleen de natrium zijn dat je vocht vast houdt maar ook de meer kcal ;)

Ik kwam op circa 10 g zout uit met de pepsel erbij O O (ongeveer iig). Met natrium beperkt bedoel ik dus niet natrium arm huhu. Als ik weer binnen de normale aanbevolen dosis zit is t prima.

Paar producten die ik veel gebruik:
Sojasaus, chipotle hot sauce, vissaus, sambal oelek
En Ik Gebruik VEEEEEL hete saus en sambal
zat tussen de 10-20 g zout in per 100 g
+ brood (1.1 g p. 3 boterhammen) + alles wat ik zelf extra in mn eten gooi

ik heb al vaker lopen kloten en t ging weer goed toen ik extra kalium slikte. Stress heb ik nu niet, maar ik slik wel hoge dosissen caffeïne (deels als medicatie ) en dat heeft vast ook invloed.

Over het algemeen ben ik hooguit een paar ons zwaarder als ik mn kcal verhoog, 1-2 kg op 1 dag is 9 van de 10 x een bbq geweest met gemarineerd vlees:p

Maar indd wat je zegt, het is geen vet!!!

Gisteren echt zoooo lekker getraind :D Zo 1 dat je uren door kan gaan, geen pijntjes, super snel herstel tussen de sets en naar huis gaan met zoveel energie dat je 2 x zo hard wilt fietsen (wat ik ook deed) :p

Op papier miss niet bijzonder (enige minpunt was dat t rete druk was en ik extra dingen ging doen om te wachten tot t andere vrij kwam).

rug reardelt biceps
low seated cable rows
14 x 41 wu
10 x 45 wu
10 x 50
10 x 50

hammer grip pullup wide grip (bw 61.7)
4 x unassisted 10 x - 23 assisted
10 x - 18
10 x -18

BOR (nog wel gecontroleerd maar niet 100% parallel dit x. Voelde goed!)
12 x 40
10 x 45
10 x 45

lat PD vbar grip
10 x 41
10 x 45
8 x 45

rear delt flys seated
20 x 2 x 4
18 x 2 x 6
18 x 2 x 6

hammer curl crossbody alternated
16 x 2 x 8
16 x 2 x 10
16 x 2 x 10 easy 8)

ezcurl
10 x 20
7 x 25
10 x 20

Straight pulldown
hele tijd bezet grr
tussendoor
wide grip pullup
12 x -27
12 x -27

trx row (nieuw!) Voelde mn lats echt super goed bij deze.. en best zwaar voor een bodyweight oefening :p
10 x
10 x
10 x

Had echt in geen tijden zo'n zieke pomp gehad in mn biceps. Daar moest ff een foto van worden gemaakt haha. Kreeg mn jas bijna niet aan XD

Laatst bewerkt:
IMG_20150928_212954.jpg

Licht inval is in t midden beter :p Alleen foto is weer minder scherp
IMG_20150928_213308.jpg

Bicep knalt er wel uit :thumbs:

En jij traint altijd in zelfde shirt? :p

Zo kut als dingen bezet zijn.
Vooral door die 1x per week ik doe maar wat lui

Bicep knalt er wel uit :thumbs:

En jij traint altijd in zelfde shirt? :p

Zo kut als dingen bezet zijn.
Vooral door die 1x per week ik doe maar wat lui

Kon ik die pomp maar vast houden :P Moet nog ff wat meer groeien dan.

Heb een kast vol gymshirts dus nee :P

Wel een paar favo (niet deze btw)

Gisteren allemaal nieuwe mensen. Komt vast door die leden aanbreng actie nu van F4F

Iemand bekend met deze website?
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.htm

De streber in mij wil natuurlijk bij die 1% Elite horen haha. Ook wel realistisch dus een mooi doel:) Ik lift nu ongeveer 90% van het gewicht dat bij de elite hoort (132 pond lichaamsgewicht). Staat ook bij dat dit niet het maximaal haalbare is dus pin je daar niet teveel aan vast (its just for fun)

Heb ook ff mn 1 rms doorgerekend. Mn deadlift is tov mn squat en bp een fractie sterker, maar dit gaat om enkele procenten.

Doel 1 rm
deadlift 125 kg
benchpress 68 kg
squat 95 kg

Ik wil een x naar een powerlifting meet om mn techniek eens bij te schaven. Ik benchpress nu voor spiergroei (geen gearchte rug etc).

Toevallig had ik laatst eens opgezocht wat de "standaarden" zijn voor vrouwen en liften op de compounds. Toch zegt de één daar weer wat anders over dan de ander.. Ik snap je streven in ieder geval wel, sowieso erg fijn om naar een doel toe te werken! Blijft toch altijd erg aantrekkelijk hè.. Dat powerlifting gedeelte op de compounds.. ;).

Nog even een vraagje trouwens, had jij het nou ook altijd koud in de cut? Heb het sinds een tijdje serieus zo ontzettend snel koud.. Kan me vagelijk herinneren dat iemand anders van DBB dat ook had in de cut..

Terug
Naar boven