MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

Fijn dat alles goed gegaan is. :)
Het is even terugschakelen maar dat ga je vast redden. Zorgen dat je geen honger hebt is het belangrijkste. Zoveel mogelijk spierbehoud he!
Ik hoop dat het wandelen snel beter gaat.
beterschap

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.182
Fijn dat alles goed gegaan is. :)
Het is even terugschakelen maar dat ga je vast redden. Zorgen dat je geen honger hebt is het belangrijkste. Zoveel mogelijk spierbehoud he!
Ik hoop dat het wandelen snel beter gaat.
beterschap
Ja het is echt ff van versnelling 10 naar 1:p Heb beduidend minder honger nu ik geen hol doe, maar wel veel snoep drang. Helpt ook niet echt mee dat de visite allemaal lekkers mee brengt:p

Massa verliezen gaat sowieso wel gebeuren, maar hopelijk komt het zodra ik 100% ben ook net zo snel weer terug. Ik sprak vorige week een jongen met een hernia. Die was 15 kg afgevallen na 8 weken niets doen O.O

15 kg is veel in zo'n korte tijd. Heeft ie wel gegeten? Damn

• #1.184
15 kg is veel in zo'n korte tijd. Heeft ie wel gegeten? Damn
Vind ik ook wel extreem hoor. Hij zal wel gekuurd hebben gok ik zo.

Heb inmiddels mn buik gezien. Het ziet er mooi uit! :D Eindelijk echt strak:) Hele gebied is nog verdoofd en heb nu wel het besef dat dit een heel heftige operatie is geweest. In het ziekenhuis wordt blijkbaar 3 dagen complete bedrust geadviseerd.

Ik kan steeds meer dus vandaag begin ik met het opbouwen van lichte Krachttraining en wandelen. Ik heb nog 5 kg gewichten in huis dus ik ga kijken wat ik daarmee kan doen:) Als ik een auto had dan was ik waarschijnlijk alweer in de gym haha:p

Heel Maybe komt er toch nog een trainingspost; )

Is dat wel verstandig? Staat niet voor niets rust voor. Niet dat je ontstekingen etc krijgt. Je zegt zelf ook dat het nog redelijk verdoofd is, dan ga je imo te snel over je grens.

Yiehaaa, ben zo ontzettend benieuwd naar hoe het er nu uitziet! Moet een opluchting voor je zijn dat het nu eindelijk in orde is!

.. Sluit me echter wel bij @natty87 aan.. Niet te snel willen jij ;). Snap dat je staat te springen om lekker aan de slag te gaan, maar even ogen op de lange termijn: better safe than sorry :).

• #1.187
Is dat wel verstandig? Staat niet voor niets rust voor. Niet dat je ontstekingen etc krijgt. Je zegt zelf ook dat het nog redelijk verdoofd is, dan ga je imo te snel over je grens.
Verstandig Maybe niet, maar ik volg mn gevoel!

Yiehaaa, ben zo ontzettend benieuwd naar hoe het er nu uitziet! Moet een opluchting voor je zijn dat het nu eindelijk in orde is!

.. Sluit me echter wel bij @natty87 aan.. Niet te snel willen jij ;). Snap dat je staat te springen om lekker aan de slag te gaan, maar even ogen op de lange termijn: better safe than sorry :).

Behalve die dikke lovehandle bulten ziet het er nu al mooi uit:D Wel abloos want zit nog vol met vocht.

Ben inmiddels aan de slag geweest en voel me al veel beter nu. Van het zitten, liggen en niks doen wordt je echt moe en somber.

Straks nog ff een stuk wandelen:)

Bewegen gaat vandaag aardig soepel. Echt pijn heb ik niet dus ik kan mn pijnstillers nu ook minderen (heb t niet zo met medicatie:p).

Heb wel last van mn rug omdat ik niet 100% mn rug mag strekken. Daar loop ik momenteel nog het meeste tegenaan!!

Goed mn minitrain van vandaag
Lateral raise (extra sloom en ik probeer zmm mn core te gebruiken)
5 sets met 2 x 2 kg (circa 20 reps)
Bent over lateral flys 3 sets 2 x 2 kg (ook ongeveer 20 reps)
Shoulder press partials 2 sets
one leg squat (ondersteunt)
30 reps per been
Bench dips
3 x 10
Bicep curl ezbar
3 x 10 x 15 kg

niks tot failure. Wel flinke schouderpomp. Voelde erg fijn zo:)

Heb nog een beetje mazzel dat mn buikspieren goed waren want anders kon en mocht ik helemaal niks (meestal worden die gereefd).

Zodra ik kan fietsen (hopelijk over een week?), begin ik met light weight apparaattraining. Zolang er maar niet teveel spanning op mn buik staat).

Ik moet op vrijdag over 2 weken weer langs komen in de kliniek.

dikke lovehandle bulten bij 1.76 en 63 kilo? :roflol:

Gewldig hoe vrouwen alles zo overdrijven.

als je nou 83 kilo woog, oke.

• #1.189
Inmiddels 5 dagen PO. Ik voel me verder prima en heb geen pijn (ook geen pijn medicatie of wat dan ook), oke muv van mn rug dan (door t krom lopen). Ik kan mij niet in de vreselijke pijn vinden die de meeste hebben na een bwc. Hopelijk heb ik daarin een beetje geluk en krijg ik verder geen complicaties. Heb wel wat depressief gevoeld laatste week (dat is best vreemd want ben sinds ik ben gaan trainen nooit depri geweest!). Ook logisch natuurlijk de combi van niks kunnen doen en dan die narcose erbij.

Heb mn voeding flink moeten veranderen. Door die stemming kon ik niets in huis hebben (alles ging op O.o). Heb gisteren mn carbs flink verlaagd en vooral voedzame producten gegeten (is ook beter voor mn herstel). Vandaag mooi 1.5 kg vocht geloosd dus dat voelt goed (ik stond al boven de 66 kg).

Ow en serieus, dit is echt een idioot lekker shake.. Vult ook nog een super (dus miss wat minder geschikt in een bulk:)).

200 ml alpro coconut
scheutje water
50 g blauwe bessen
1/2 tl koekkruiden
1 scoop (28 g) whey cookies n cream (b&f)
2 tl chiazaad

Een andere favo (die wat sneller weg drinkt)
250 ml alpro coconut
1 scoop cookies n cream
1/2 tl koekkruiden
1 tl custardpoeder

Ik maak echt alles in de magic bullet dus heb ook nooit klontjes en shake kost maar minuut om te maken. Oja en als complete drinkmaaltijd kun je er nog havermout in gooien.

Heb echt tig recepten bedacht als diehard shake drinker, maar deze zijn momenteel favoriet.

Training van vandaag (of eigenlijk bezigheidstherapie:p)
Lateral raise
25 x 2 x 2 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (myoreps)
One arm tricep extension
30 x 2 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 per kant
Dumbell curl ss hammer curl
30 x 2 x 2 / 20 × 2 × 2
Rear delt raise
25 x 2 x 2 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5
One leg calve extension
4 sets p kant om en om

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp gaat je herstel dus als een train, zonder al te veel pijn, dikke cheer!! :cheer:
.. Gevaar ligt nu wel op de loer jezelf natuurlijk net iets te ver te pushen, omdat je juist niet veel klachten hebt.. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen ;).
Kom je die shakes langsbrengen op mijn studiedagen? Kan dan wel goed-vullend spul gebruiken! :eyebrow:

• #1.191
Als ik het goed begrijp gaat je herstel dus als een train, zonder al te veel pijn, dikke cheer!! :cheer:
.. Gevaar ligt nu wel op de loer jezelf natuurlijk net iets te ver te pushen, omdat je juist niet veel klachten hebt.. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen ;).
Kom je die shakes langsbrengen op mijn studiedagen? Kan dan wel goed-vullend spul gebruiken! :eyebrow:
Dat is zeker wel een gevaar ja, maar ik moet zeggen dat ik ook nog veel plat lig tussendoor (just in case). Heb gemerkt dat wandelen meer van mn buik vraagt dan mn minitrain dus die hou ik er in:) Ik doe wel alles zittend met rug ondersteuning en echt een mega slome uitvoering

• #1.192
Zo nu druk bezig met mn nieuwe schema. Een vol automatische want heb echt geen zin om elke week opnieuw alles te berekenen :p Vet nerdy zo'n geautomatiseerd schema natuurlijk haha.

Wat ik zelf moet invullen is mn 5 rep max (dat is wekelijks want het schema is oa gebaseerd op de texas method). Obv daarvan wordt mijn geschatte 1 rep max en alle opwarm/werksets berekend. Nadat ik mn amrap set heb ingevuld wordt de INOL en LOAD (totaal volume) berekend.

Wat ik al zei, ben echt een nerd soms:D

Het hele programma wordt een 2 weekse cyclus waarvan ik enkele oefeningen roteer (ook sets/reps worden per week geroteerd muv de basics). Ene week doe ik 5x5 (+amrap set), andere week 3x10 (+amrap). Qua basics (dl, sq, bp) is het elke week hetzelfde tot ik echt niet meer verder kom en over moet op een langere cycle. Eerst kan ik nog spelen met het volume op de maandag en kijken naar het effect op de 5 repmax dag.

en ja nu wachten tot ik weer serieus aan de bak kan (duurt lang.....). Ik voel me nu alweer een vette ecto:p

20151203_213002.jpg

Laatst bewerkt:
Vette ecto is erg tegenstrijdig :D

Wanneer ga je starten met schema dan?

• #1.194
Vette ecto is erg tegenstrijdig :D

Wanneer ga je starten met schema dan?
het zou kunnen. Je kent ze vast wel die ielige ecto kereltjes met een buikje enzo:p lol

Denk pas over een week of 5. Dan mag ik weer volop belasten. Duurt me eigenlijk veel te lang!

Beter te lang herstellen als dat je door te vroeg starten met trainen nóg langer moet herstellen. ;)
Maar begrijpbaar dat je zo snel mogelijk alles weer op wil pakken.
Luister goed naar je lijf.

het zou kunnen. Je kent ze vast wel die ielige ecto kereltjes met een buikje enzo:p lol

Denk pas over een week of 5. Dan mag ik weer volop belasten. Duurt me eigenlijk veel te lang!

Ja je bedoelt 80% van de Nederlandse mannen :D

Ach 5 weken zijn zo voorbij.

Jezelf bezig houden.

Mag je wel werken?

Ghehe, je besteedt je tijd in ieder geval nuttig ;).
Je staat in ieder geval te trappelen om weer te beginnen, houd vast dat gevoel! :D

Fijn dat het goed gegaan is allemaal.. je herstel klinkt ook nice!
Er zijn al een paar die het gezegd hebben.. maar ik wil toch ook wel benadrukken dat je om jezelf en je herstel moet denken.. Je wilt in het begin niet teveel druk op littekens zetten e.d.. het moet ook van binnen herstellen.

• #1.199
Beter te lang herstellen als dat je door te vroeg starten met trainen nóg langer moet herstellen.

Maar begrijpbaar dat je zo snel mogelijk alles weer op wil pakken.

Luister goed naar je lijf.

je hebt vast gelijk, maar ik ben waarschijnlijk veel te koppig. En ja, als ik op de blaren moet zitten dan is t mn eigen schuld natuurlijk:p

Ja je bedoelt 80% van de Nederlandse mannen

Ach 5 weken zijn zo voorbij.

Jezelf bezig houden.

Mag je wel werken?

Ik kan over een weekje weer fietsen dus dan ga ik ook weer 100% aan het werk. Verveel me opzich niet, ik ben nu met dingen bezig waar ik nooit aan toe kom!

en ja 80% van de mannen heeft weinig massa en een buikje indd:p

Ghehe, je besteedt je tijd in ieder geval nuttig .

Je staat in ieder geval te trappelen om weer te beginnen, houd vast dat gevoel!

ja ik sta indd te trappelen om aan de slag te kunnen! ! Wel met dezelfde intensiteit want ik heb een hekel aan halfbakken trainingen :p Voor ik weer pullups deadlifts etc mag doen mort ik 100% zijn hersteld en met dan ook nog met weinig gewicht beginnen. . moeilijk moeilijk

Fijn dat het goed gegaan is allemaal.. je herstel klinkt ook nice!

Er zijn al een paar die het gezegd hebben.. maar ik wil toch ook wel benadrukken dat je om jezelf en je herstel moet denken.. Je wilt in het begin niet teveel druk op littekens zetten e.d.. het moet ook van binnen herstellen.

Heb je gelijk in! Wat ik vooral probeer te voorkomen is uitstrekken. Dat mag absoluut nog niet.

Probleem (nuja soort van) nu is dat ik niets voel. Zelfs met niezen hoesten (wat de 1e dagen echt pijn deed) voel ik nu niks. Ik weet nu mn grens ook niet. Ik mag bijv wandelen maar hoe lang en hoeveel? Dat is zo persoonlijk en kan de arts ook niet echt vertellen. De 1 hanteerd weer 2 weken voor je kan fietsen en de ander 6 weken bijv. Verschil zit m ook in een bwc + reven van de buikspieren en hoeveel huid en vet ze hebben weg gehaald (dat was bij mij super weinig in verhouding tot de meeste vrouwen met een bwc omdat ik redelijk droog ben).

Ik heb mn resistance bands binnen (jeej:)) dus heb ff een mooie training van gemaakt.

Band pull apart facepull (aan de deur klink)
4 x 20 reps (zo deze is pittig hoor!!!) die hou ik er sowieso in;)
standing band rows
4 x 30 ofzo
standing band row maar dan elastiek onder de bank poot
2 x 30 reps ongeveer
Seated band abduction
2 x 100 reps (wel goeie glute burn maar voelde beetje nutteloos verder, heb denk ik sterkere banden nodig)
One leg deadlift + glute lift
30 reps per kant 2 sets per been
lekker deze! Ik hou de beweging kort dus dat brand lekker in de billen zo
bench press op de hocker met de benen gebogen met een 15 kg easybar
2 x 45 reps (damn mn triceps gingen stuk!!!)
staand band press (soort van boks beweging met 2 armen)
2 x 30 reps (zo pittig deze voor de delts!)

Heb echt een hekel aan high reps maar voor nu is het wel ff lekker

Thanks, heb ook nog elastieken met verschillende weerstanden liggen hier, mocht ik niet 5x kunnen trainen ivm kerst weet ik wat ik kan doen :D :p

Terug
Naar boven