Ik heb afgelopen week (5 dagen lang) het biorythmdiet gevolgd en ben zonder calorieën bij te houden 2.5 kg kwijt geraakt waarvan 1 kg er weer bij is doordat ik mn carbs gisteren weer heb opgehoogd.
Nu ik eigenlijk gewoon weer 5 a 6 x p week kan trainen (zonder zware compounds dan, maar mn verbruik is inmiddels natuurlijk flink verhoogd weer!) kan ik eigenlijk prima gaan bulken. Die motivatie is er ook nu en heb toch gekozen voor slow steady (gecontroleerde) gains.
Nu had ik het zelf over 3 kg massa erbij aankomend half jaar (blijft een flinke gok, maar dat zou het in theorie moeten zijn als intermediate lifter). Ik denk ook dat ik veel meer uit mn voeding en training kan halen en heb veel bij geleerd tijdens mn rust

Zonder focus op een wedstrijd kan ik HEERLIJK mn eigen plan trekken zonder mij opgejaagd te voelen of onzeker zijn of ik wel genoeg massa heb OF dat ik wel droog genoeg sta.
De knop is Hoe dan ook om.
Heb de calculatoren er weer bij gepakt (Hou van cijfers btw) en mijn verbruik is
2600 kcal (theoretisch).
Voor 1 kg per maand spiermassa zou ik in theorie 200 kcal meer moeten eten per dag. Nu is 1 kg natty niet haalbaar per maand (tenminste, die kans is zeeeeerr klein omdat ik geen beginner ben), dus ik ga ervanuit dat als ik 1 per maand zwaarder wordt (gemiddeld, dus zonder alle dagelijkse fluctuaties) dat daar een gedeelte vet bij zit en dat is prima!!
Doel 1 kg per maand maar gecontroleerd (dus gewoon kcal tellen!). Vet% Hoe ik dan elke maand bij dmv een huidplooi meting. Dat betekent dus wel dat ik de eerste weken heel precies alles ga bijhouden.
Goed, genoeg voor nu. Op naar de gains!