AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

Zo hechtingen zijn eruit, vocht is al veeeel minder (iets lager in carbs lijkt ook te helpen). Er zit nog wel een hechting in de buik die vanzelf oplost. Alleen mn litteken is op gaan zwellen nadat de verpleegkundige de pleisters eraf trok en 6 x met alcohol erover heen gaan (aaargghh!!).

Goed wie het aan durft.. De foto's (2e zittend.. geen hangbuik meer.. aah zo happy!!!)

IMG_20151211_214345.jpg

20151211_214121.jpg
Litteken zal snel minder worden, bij mij zie je hem amper meer, gewoon wit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Litteken zal snel minder worden, bij mij zie je hem amper meer, gewoon wit.
Het is nu al niet meer zo vurig gelukkig (meer bruin). Ben wel benieuwd wanneer de boel van binnen echt goed vast gegroeid is (klinkt vies:p).

Training van vandaag ging lekker:D Kracht komt weer een beetje terug. Fijn!!!

Low seated cable rows
10 x 41
10 x 45
10 x 50
8 x 54

Guillotine press incline
10 x 30
8 x 35
gekletst tussendoor :p
13 x 35 rpe 8-9 Easy:)

Dips
10 x -18
10 x -18
8 x -18 zwaarr

Rope rows staand low pully
20 x 40
10 x 50
10 x 59
10 x 68
10 x 77 (niet mn max maar denk toch te zwaar voor mn buik)

Lateral raise machine
13 x 18 +myoreps

Rear delt
13 x 23 +myoreps

Shoulder press
23 x 23 +myoreps

bicep preacher
25 x 23
+ 5 x 6

Rope pushdown
20? x 23

• #1.223
tof dat je foto's plaatst..
ik schrik eerlijk gezegd wel van de lengte van het litteken...

fijn dat je weer kunt trainen.
Snel herstel gewenst
thnx! !!

Ja het is indd een behoorlijk litteken, maar hij ging het anders niet mooi strak krijgen.

Dat je nu alweer zo zwaar durft trainen. Niet teveel druk en getrek aan je buik?
Je weet natuurlijk zelf hoe het voelt maar loop je niet te hard van stapel? Ben er wat huiverig in. Heb iets te vaak gezien dat wonden ( ook dicht ) weer open barsten. En dat wil je niet.

Wat kost zo'n bwc dan?

Mag ook in pm.

• #1.226
Dat je nu alweer zo zwaar durft trainen. Niet teveel druk en getrek aan je buik?
Je weet natuurlijk zelf hoe het voelt maar loop je niet te hard van stapel? Ben er wat huiverig in. Heb iets te vaak gezien dat wonden ( ook dicht ) weer open barsten. En dat wil je niet.
Ik train niet tot failure, maar echt baby weights zijn t ook niet echt. Ik probeer strekken en het gebruik van mn buikspieren te voorkomen. Alleen bij de pushdowns merkte ik dat ik beter weer de 18 kan gaan doen omdat ik toch mn abs ging gebruiken voor t stabiliseren.

Het voelt verder goed, maar of t goed is.. tsja, ik zou het iemand anders niet aanraden maar voor mij voelt t prima nu:)

• #1.227
Vastgroeien gaat snel, het is niet geniet geweest toch?

• #1.229
Nee gewoon gehecht (oplosbaar). Dacht dat het vastgroeien van de buikwand vrij lang duurt omdat ik nog wel eens lees dat mensen na enkele weken seroom krijgen.
Misschien bij de buikwand anders, mujn thorax is open geweest(3x) en zat vrij snel vast. Het vlees/huid dan, borstbeen is een ander verhaal. Wat zegt het ziekenhuis hoelang het duurt?

• #1.231
Misschien bij de buikwand anders, mujn thorax is open geweest(3x) en zat vrij snel vast. Het vlees/huid dan, borstbeen is een ander verhaal. Wat zegt het ziekenhuis hoelang het duurt?
6 weken herstel, maar dat zijn echt standaard adviezen op elke operatie volgens mij:p

• #1.233
Ik heb afgelopen week (5 dagen lang) het biorythmdiet gevolgd en ben zonder calorieën bij te houden 2.5 kg kwijt geraakt waarvan 1 kg er weer bij is doordat ik mn carbs gisteren weer heb opgehoogd.

Nu ik eigenlijk gewoon weer 5 a 6 x p week kan trainen (zonder zware compounds dan, maar mn verbruik is inmiddels natuurlijk flink verhoogd weer!) kan ik eigenlijk prima gaan bulken. Die motivatie is er ook nu en heb toch gekozen voor slow steady (gecontroleerde) gains.

Nu had ik het zelf over 3 kg massa erbij aankomend half jaar (blijft een flinke gok, maar dat zou het in theorie moeten zijn als intermediate lifter). Ik denk ook dat ik veel meer uit mn voeding en training kan halen en heb veel bij geleerd tijdens mn rust:) Zonder focus op een wedstrijd kan ik HEERLIJK mn eigen plan trekken zonder mij opgejaagd te voelen of onzeker zijn of ik wel genoeg massa heb OF dat ik wel droog genoeg sta.

De knop is Hoe dan ook om.

Heb de calculatoren er weer bij gepakt (Hou van cijfers btw) en mijn verbruik is
2600 kcal (theoretisch).
Voor 1 kg per maand spiermassa zou ik in theorie 200 kcal meer moeten eten per dag. Nu is 1 kg natty niet haalbaar per maand (tenminste, die kans is zeeeeerr klein omdat ik geen beginner ben), dus ik ga ervanuit dat als ik 1 per maand zwaarder wordt (gemiddeld, dus zonder alle dagelijkse fluctuaties) dat daar een gedeelte vet bij zit en dat is prima!!

Doel 1 kg per maand maar gecontroleerd (dus gewoon kcal tellen!). Vet% Hoe ik dan elke maand bij dmv een huidplooi meting. Dat betekent dus wel dat ik de eerste weken heel precies alles ga bijhouden.

Goed, genoeg voor nu. Op naar de gains!

Laatst bewerkt:
Ohhhh my, I like your plan! :heart:

Als ik 1 kg aankom per maand dan is het toch een groot gedeelte vet. Hoop voor jou niet

• #1.236
  • #1.237
Vandaag maar alvast een nieuw schema maken met 2800-2900 kcal. Ik ga dit x wel mn inname verlagen naar 2200 kcal op rustdagen (heb er maar 1 a 2). Heb ik vorige bulk niet gedaan, maar op een kantoordag zonder sport ben ik geen 400 g carbs nodig:p

je mag blij zijn met 3-4 kilo vvm per jaar.

Niet lullig bedoeld, zo is het gewoon.

• #1.239
je mag blij zijn met 3-4 kilo vvm per jaar.

Niet lullig bedoeld, zo is het gewoon.
Ik schreef daarom dat ik in het meest gunstige geval (en zeer onwaarschijnlijk) zou ik 1 kg massa winnen en daarmee kom ik op +200 kcal per dag.

Veel waarschijnlijker is dat dat 2 ons en daarmee zit ik met 200 kcal in ieder geval safe. De rest zijn vet gains, maar in de praktijk werkt dat toch anders. Het is allemaal super theoretisch.

Heb ff mn text ge-edit voor wat meer uitleg:)

Laatst bewerkt:
Altijd keihard trainen en goed eten.

Meer kan je niet doen.

Ja, spuit in je reet rammen, dan maak je wel meer gains ;)

Terug
Naar boven