Fitness Seller

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
Training van gisteren (niet gelogd dus ff uit mn hoofd)

BP
15 x 20
6 x 30
6 x 35
8 x 40
8 x 40
12 x 40 amrap

Low seated cable rows
10 x 41
10 x 45
10 x 50
8 x 54
(pr staat op 8x59 dus qua krachtverlies valt het nog wel mee voor de lscr)

Dips (bw 65.5)
3 sets -18 kg (circa 12 reps p. set)

Straight rope pulldown (1e x weer sinds een maand). Vbar pulldown voelde niet goed (moest teveel strekken), heb toen deze geprobeerd en dat ging wel goed.
20 x 18 kg (ofzo) + myoreps

Bent over rear delt raise seated
20 x 2 x 4 dacht ik (+ myoreps)

Machine lateral raise
20+ x 14 kg (+ myoreps)

Shoulder press machine
20 x 23? (+ myoreps)

Tricep rope pushdown
20? x 23 (+myoreps)

Bicep cable curl

• #1.263
Vorige week was ik helemaal gemotiveerd om te gaan bulken. Dat is niet anders, maar heb niet alle dagen mn macro's kunnen bijhouden en dat is echt cruciaal de 1e weken om een goed beeld te krijgen van mn onderhoud!! Daar baal ik best wel van, maar met kerst en oud&nieuw om de deur en nog een paar verjaardagen lijkt het me beter om na januari heel strict een paar weken mn macro's bij te houden.

Ik blijf het nu ook wel doen, maar dagen die ik moet gokken en veel eet (of eigenlijk vreet) vul ik in als 4000 kcal (dat zal soms ook aardig in de buurt komen, oops:P

Dit is van afgelopen week. Nee ik raak echt niet in paniek van + 2 kg. Ik weet dat mn darmen momenteel weer plat liggen en ik weet dat de rode vlag eraan komt. Ik verwacht volgende week een flinke daling weer.
grafiek.png

Sta je nou elke dag op de weegschaal?

Als rode vlag weg is ben je ook zo weer 2/3 kilo kwijt ja.

Niet om stressen.

Wat is je bulk kcal richtlijn?

• #1.265
Sta je nou elke dag op de weegschaal?

Als rode vlag weg is ben je ook zo weer 2/3 kilo kwijt ja.

Niet om stressen.

Wat is je bulk kcal richtlijn?
Nee joh, daarom zei ik het ook:p Het zijn maar getallen en ik wil mijn gewichtsfluctuaties goed in kaart brengen. Dit heb ik een paar geleden ook gedaan toen ik mn zwangerschaps gewicht kwijt moest en ik zag 2 x per 4 weken een piek rond mn eisprong en menstruatie. Zo leer je je eigen lichaam iig wel goed kennen.

Ik kijk meer naar de trent en niet naar specifieke dagen, maar ik weeg mij wel elke dag (meer data is meer fun :)

Mn bulkrichtlijn is 2700-2900 kcal. (50k/25e/25v)

Naar mate de tijd vordert heb je idedaad steeds beter door hoe je lichaam reageert en werkt op voeding.

Lekker veel carbs zie ik, zo hoort dat.

Don't overthink things S. ;)

Hoe jij alles doet met al die cijfertjes en berekeningen zou ik echt niet kunnen. Zou denk ik stapel gek worden.
Heb je dat zelf niet? Volgens mij ben je in korte tijd ook veel geswitcht betreft voedingsmethodes en trainingen. Niet beter 1 ding tijdje aanhouden en zien of het aanslaat?

Goed plan in januari te beginnen met berekenen nu heeft het idd geen zin met al dat gevreet:D

• #1.269
Hoe jij alles doet met al die cijfertjes en berekeningen zou ik echt niet kunnen. Zou denk ik stapel gek worden.
Heb je dat zelf niet? Volgens mij ben je in korte tijd ook veel geswitcht betreft voedingsmethodes en trainingen. Niet beter 1 ding tijdje aanhouden en zien of het aanslaat?

Goed plan in januari te beginnen met berekenen nu heeft het idd geen zin met al dat gevreet:D
Eigenlijk is dit schema ongeveer hetzelfde tijdens mn vorige bulk. Het is verder flexibel (als ik mn eiwitten maar binnen krijg en het grootste gros uit koolhydraten).

Ik denk dat als ik gek zou worden van cijfers dat ik het niet zou doen:p Nee, ik vind dat echt geweldig (dat zal wel de add zijn I guess). Wiskunde was denk ik niks voor niks 1 van mn favo vakken samen met natuurkunde en biochemie. Ik snap wel dat andere me voor gek verklaren:)

Dat laatste is de bedoeling. Dit aanhouden en kijken of het aanslaat. Zoniet dan KLEINE aanpassingen doen. Hoe graag ik ook eerst zou willen cutten ergens (om vervolgens rustig op te bouwen), ik ga dit doorzetten (ook omdat ik weet dat korte cut cycles averechts werken en ik daarom beter kan streven voor een stabiel gewicht). Ik begon vorig jaar rond dezelfde tijd met mijn bulk en dat heb ik tot mei stabiel kunnen houden. Dat lukt me vast wel weer:)

Voor het trainen geld het hetzelfde. Alleen kleine aanpassingen waar nodig zodra ik met mn schema begin.

Laatst bewerkt:
Vind dat ook wel relaxed hoor, dagelijks wegen. Geeft je zoveel inzicht in hoe je lichaam reageert. Niet alleen op voeding, maar ook qua training/stress/hormonen etc.
En dan inderdaad wel lekker lang consequent doorgaan, anders heeft het zo weinig zin. De schommelingen zijn dan hoger dan dat je het effect kan meten.

Dikke krachtstats ook! Ik ga je volgen ;)

• #1.271
Vind dat ook wel relaxed hoor, dagelijks wegen. Geeft je zoveel inzicht in hoe je lichaam reageert. Niet alleen op voeding, maar ook qua training/stress/hormonen etc.
En dan inderdaad wel lekker lang consequent doorgaan, anders heeft het zo weinig zin. De schommelingen zijn dan hoger dan dat je het effect kan meten.

Dikke krachtstats ook! Ik ga je volgen ;)
Klopt helemaal wat je zegt. Ben ook geen vrouw die een shit dag heeft om een getal op de weegschaal. Ik ben vooral benieuwd welk effect oa. sodium, hormonen etc op mn gewicht heeft.

Nu lijkt het een flinke schommeling, maar ik ben wel benieuwd hoe het geafiekje op de lange termijn (zeg een half jaar) eruit ziet:) Wou dat ik al eerder dit had gedaan hehe.

En thnx:D

Als het jouw ding is ,ist zeker mooi te doen zo. Heb niks met cijfertjes, iig niet zo vaak meten en rekenen etc. Bekijk mn gewicht en metingen wel per keer. Al heeft jouw methode ook voordelen dat je idd alles precies weet van je lichaam.

Cutten is idd verleidelijk:p

• #1.273
Als het jouw ding is ,ist zeker mooi te doen zo. Heb niks met cijfertjes, iig niet zo vaak meten en rekenen etc. Bekijk mn gewicht en metingen wel per keer. Al heeft jouw methode ook voordelen dat je idd alles precies weet van je lichaam.

Cutten is idd verleidelijk:p
Is ook typisch he, willen cutten als je bulkt en vice versa:D

Waarom zet je niet gewoon je vet om in spier dan? :p

• #1.276
Jeetje, ik zie je AMRAP 12x40 op je bench, me likes very mucho!! :heart:
Vind het altijd erg interessant om te zien hoe je de dingen aanpakt, ben dan ook wederom benieuwd hoe je progressie er uit gaat zien.
Hier is het overigens van hetzelfde laken en pak: na 1 januari maar weer eens rustig bekijken hoe ik het beste kan gaan zitten met voeding, geheel tegen mijn principes in lijkt het erop alsof ik in deze kerstvakantie aan één stuk door aan cheaten ben :o

• #1.278
Jeetje, ik zie je AMRAP 12x40 op je bench, me likes very mucho!! :heart:
Vind het altijd erg interessant om te zien hoe je de dingen aanpakt, ben dan ook wederom benieuwd hoe je progressie er uit gaat zien.
Hier is het overigens van hetzelfde laken en pak: na 1 januari maar weer eens rustig bekijken hoe ik het beste kan gaan zitten met voeding, geheel tegen mijn principes in lijkt het erop alsof ik in deze kerstvakantie aan één stuk door aan cheaten ben :o
Is ook wel om een x high rep te benchen :D

Ik kan om de paar dagen weer een paar reps meer, dat is echt wel fijn:D Volgende train ga ik ophogen omdat ik mn 3x10 heb gehaald. De week daarop ga ik weer ophogen en dan doe ik 4x6-8 en de week daarop start mn schema op 5x5. Hopelijk zit ik dan rond de 45-50 kg.

Ik wil het rond de kerst en oud en nieuw niet te gek maken. Ik wil overdag mn macro's bijhouden zodat ik weet hoeveel "ruimte" er nog is.

Zo mn training van vandaag (beetje fullbody omdat de gym 2 dagen dicht is)
Ging lekker:D

bp
15 x 20
5 x 30
5 x 35
10 x 40
10 x 40
12 x 40 repout
4 reps meer totaal dan de vorige training:D
Verbaasd me best wel dat ik elke training (3 x p. week) net iets meer kan doen. Dikke noobiegainz lol.

lateral raise seated
19 x 2 x 6
13 x 2 x 6
12 x 2 x 6

Low seated cable rows
10 x 50
10 x 50
11 x 50 repout ging ook al lekker:D

facepull seated (nieuw en een blijver!!!!:))
20? x 14
? x 14
? x 14

Onderhands seated flys
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8
10 x 2 x 8

Glute extension
20 x 18 p. kant
18 x 18 p. kant
20? x 14 kapot al

Leg extension
20 x 50
7x5 myoreps (sets x reps *10 sec pauzes*)

bicep curl preacher machine
20 x 22
4x5 myoreps

tricep extension
20 x 23
4x5 (myoreps)

• #1.279
1e kerstdag was vooral SUSHI!! Iedereen nam iets mee. Super geslaagd:)

Mn gewicht is met 2 kg gedaald haha (tov 17 december - 3 ons). Zoals verwacht dus. Zal vandaag wel weer stijgen (veel gemarineerd spul vandaag gok ik want we gaan gourmetten).

Heb ook ff mn huidplooi gemeten en die is gelijk gebleven tot 0.5 mm minder. Mn stofwisseling is blijkbaar weer zoals t hoort! Nu nog verder opbouwen na januari (hopelijk kan ik weer dagelijks +3000 kcal eten, dat zou mooi zijn). Ik zit nu gemiddeld op 2800 kcal met wat uitschieters.

• #1.280
Ff een extra spoiler bericht. Heb een paar maanden terug een schema gemaakt voor mn vriend (voeding + trainings schema). Hij heeft nooit serieus getraind en sinds hij weer werk heeft bijna 5 maanden helemaal niet. Zo zonde! Hij heeft sinds mn schema 4 x p. week getraind en ook eindelijk resultaat. Ben nu toch een beetje trots:) Inmiddels staat hij op 84.4 kg met 10% vet. Er is 1.5% vet bij en circa 7 kg (naturel). Hij is nog steeds een beginner dus hopelijk zet hij dit x wel door. Hij heeft geen doelen of ambities verder, maar wie weet gaan we volgend jaar samen cutten. Samen bulken bevalt me iig prima.

fotooww
IMG_20151226_140534.jpg

Terug
Naar boven