MuscleMeat

Squat knieen uitsteken?

Bezoekers in dit topic

JoeyC

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
26 sep 2012
Berichten
2.881
Waardering
537
Lengte
1m80
Massa
72kg
Uit t stickie van Big T deze link:
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBSquat.html

Hoor nu al meerdere keren dat je bij het squatten je knieën niet verder uit mag steken dan de tenen bij het zakken. Kreeg tip om voor een muur oid te gaan staan met de tenen er tegenaan zodat met het zakken de knieën zeker gelijk blijven met de tenen. zou anders slecht zijn voor de knieën?

Hoor echter ook van andere dat dit weer niet waar zou zijn dat je gerust je knieën verder mag uitsteken etc.


wat is dan nu de "juiste" houding wat betreft minst schadelijk voor enige gewrichten en op gebied van uitvoering het beste?

bij voorbaat dank :)
 
nee is nie erg, belangrijker zij de drukpunten op je voet
 
Als je onder parallel gaat mogen je knieën gewoon voorbij je tenen komen
 
Wat bedoel je met onder parallel? :$
 
Parallel is wanneer je bovenbenen haaks op je onderbenen staan, dus je bovenbenen zijn dan parallel met de grond.
 
Parallel is wanneer je bovenbenen haaks op je onderbenen staan, dus je bovenbenen zijn dan parallel met de grond.

ow op die manier, ik zit meestal lager (kont dichter bij de grond en dus de knieën wat verder naar buiten)
 
Gewoon met je hams je kuiten aanraken. ;)
Knieën voorbij de tenen is niet omheen te komen als je diep gaat.
Niks ergs aan.
 
Nee kan echt niet...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Parallel is wanneer je bovenbenen haaks op je onderbenen staan, dus je bovenbenen zijn dan parallel met de grond.

echt waar? ??? volgens mij wordt normaal met parallel bedoeld dat je bovenbenen parralel staat met de vloer. Wat je nu zegt is een hoek van 90 graden van je benen, en aangezien je onderbenen naar voren gaan zou dat betekenen dan je kont boven je kniën hangt.
 
Wat bullcrap zegt inderdaad

Knappe jongen die kan blijven staan met z'n bovenbenen haaks op z'n onderbenen
 
echt waar? ??? volgens mij wordt normaal met parallel bedoeld dat je bovenbenen parralel staat met de vloer. Wat je nu zegt is een hoek van 90 graden van je benen, en aangezien je onderbenen naar voren gaan zou dat betekenen dan je kont boven je kniën hangt.

We zeggen hetzelfde toch? Haaks staan op is toch gewoon een hoek van 90 graden, of zie ik dat verkeerd? Misschien had ik bovenbenen en onderbenen beter om kunnen draaien, maar volgens mij zeg ik niks dat niet klopt.
 
Parallel = benen horizontaal, parallel aan de grond.

Wat ik me afvraag is: de begeleider bij ons in de sportschool zegt altijd dat ik m'n knieën recht vooruit moet houden tijdens het squatten, maar ik hou ze liever iets naar buiten. Ik zie dit ook altijd in filmpjes op internet. Wat is de juiste uitvoering?
 
We zeggen hetzelfde toch? Haaks staan op is toch gewoon een hoek van 90 graden, of zie ik dat verkeerd? Misschien had ik bovenbenen en onderbenen beter om kunnen draaien, maar volgens mij zeg ik niks dat niet klopt.

als je bovenbenen haaks op je onderbenen staan heb je nog geen parallel squat gehaald. of je dan boven of onderbenen omdraait maakt dan ook niks uit, aangezien ze haaks staan op elkaar:D
 
Parallel = benen horizontaal, parallel aan de grond.

Wat ik me afvraag is: de begeleider bij ons in de sportschool zegt altijd dat ik m'n knieën recht vooruit moet houden tijdens het squatten, maar ik hou ze liever iets naar buiten. Ik zie dit ook altijd in filmpjes op internet. Wat is de juiste uitvoering?

je doet het goed, zorg dat ze NIET naar binnen staan
 
We zeggen hetzelfde toch? Haaks staan op is toch gewoon een hoek van 90 graden, of zie ik dat verkeerd? Misschien had ik bovenbenen en onderbenen beter om kunnen draaien, maar volgens mij zeg ik niks dat niet klopt.

Probeer maar eens voor de spiegel je bovenbenen haaks op je onderbenen te krijgen

Hopelijk zie je dan wat je fout zegt
 
Back
Naar boven