AndroidHealthClinic

Squat knieen uitsteken?

Bezoekers in dit topic

Kniegewricht ------------ heupgewricht
Waterpas op de lijn en dat is parallel
 
Die squat in het plaatje is prachtig, zo hoor je te squatten

Ik hoor m'n knieën gewoon al kraken door alleen maar naar het plaatje te kijken.
 
Ik squat zelf ook altijd diep, maar wat ik me soms afvraag.

Word je meniscus dan niet helemaal op elkaar geduwd?
 
Dan blijft alsnog mij opmerking kloppen dat je eerder je bovenbeen parallel aan je onderbeen moet zien te krijgen dan parallel aan de vloer
 
Sheamus, stop nu maar met posten want t gaat helemaal nergens meer over.
 
Dan blijft alsnog mij opmerking kloppen dat je eerder je bovenbeen parallel aan je onderbeen moet zien te krijgen dan parallel aan de vloer

die kun je enkel echt parallel krijgen wanneer je een amputatie onder de knie uitvoert. maar dan kun je helaas niet meer squaten. maar volgens mij weet je gewoon niet wat er bedoeld wordt met een parallel squat.
 
Sheamus, stop nu maar met posten want t gaat helemaal nergens meer over.

Goeie onderbouwing jochie. ik heb gewoon gelijk

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 11:29 ----------

die kun je enkel echt parallel krijgen wanneer je een amputatie onder de knie uitvoert. maar dan kun je helaas niet meer squaten. maar volgens mij weet je gewoon niet wat er bedoeld wordt met een parallel squat.

Wat snap je niet aan de woorden "zo goed als"?

Een parallel squat is ook heel wat anders en word hier nergens genoemd
 
Wat snap je niet aan de woorden "zo goed als"?

Een parallel squat is ook heel wat anders en word hier nergens genoemd

dat het dikgedrukte uitgerekend van een loempia van jouw kaliber komt:roflol:
 
Ik wilde het niet geloven, maar mensen hebben inderdaad gelijk over het niveau van DBB. jammer:o
 
dacht in het begin dat ik echt een stomme vraag stelde, maar als ik de antwoorden zo zie zijn de meningen en ideeën over squatten sterk verdeeld xD

wou alleen weten hoe ik mn gewrichten beetje heel hou en meeste gains krijg wat betreft massa en kracht :treuren:
 
dacht in het begin dat ik echt een stomme vraag stelde, maar als ik de antwoorden zo zie zijn de meningen en ideeën over squatten sterk verdeeld xD

wou alleen weten hoe ik mn gewrichten beetje heel hou en meeste gains krijg wat betreft massa en kracht :treuren:

de meningen zijn eigenlijk een non issue. een effectieve squat gaat normaliter altijd tot parallel of verder. hoever je gaat hangt ook af van je doelstellingen(accentuatie ed). zolang je maar op zn minst tot parallel squat.

tot parallel houd de accentuatie wat meer op de quads terwijl dieper de hams, glutes etc meer betrekt. dus doelstellingen.....

dat je knieën wat voorbij de tenen komen maakt niet zoveel uit, zolang je niet overdrijft en de beweging nog "natuurlijk" voelt. je moet je zelf afvragen wat voor doel het dient om jezelf in allerlei lastige houdingen te forceren zodat je knieën niet voorbij je tenen komen.
 
Ik squat zelf ook altijd diep, maar wat ik me soms afvraag.

Word je meniscus dan niet helemaal op elkaar geduwd?
vraag ik mij ook af, iemand hier antwoord op? mij is verteld dat als ik spring je niet verder dan paralel mag doorzakken om de klap op te vangen omdat je meniscus dan naar buiten word gedrukt dius zou bij squat ook zo moete zijn lijkt me
 
Back
Naar boven