@yasmine, kijk eens naar de Adidas Powerperfect II
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou iig voor Hi bar squat goeie gewichthefschoenen kopen het is niet voor niets dat alle gewichtheffers ze dragen
---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 11:36 ----------
Dan zou je dit toch wel moeten weten.
Niet kakken zou de gewichtsverdeling zodanig beïnvloeden dat je vorm perfect is.Bedankt voor de tip. Ik zag ergens op een site ( ben hem kwijt) squatschoenen, leer, voor 90 euro. Die waren met een hogere enkel, wat interessant voor me lijkt aangezien ik al heel mijn leven enkelverstuikingen kreeg tijdens het joggen. k heb blijkbaar zeer zwakke enkels. De fout zat hem ook in het plaatsen van mijn voeten tijdens het lopen. Ik land altijd op de rand van de buitenkant van de voet. Dit terzijde.
---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 15:27 ----------
Ik heb daarnet borst en rug getraind. Na mijn borsttraining heb ik mijn squat gefilmd. Ik ben die momenteel aan het uploaden. Ik stelde zelf reeds vast:
1) dat ik mijn vorm kan behouden en een goede full squat kan uitvoeren, zolang ik niet zwaarder ga dan 40 kilo; Wat absurd laag is.
2) ik vermoedelijk te korte scheenspieren en hamstrings heb, alsook een niet flexibel genoeg enkelgewricht.
Volgens mij is de oplossing:
2 keer per week squatten, waarbij ik eerst goed opwarm. Dan 2 sets van 10 tot 15 reps met enkel de stang van 20 kilo. Daarna 3 werksets, met 30 kilo, 40 kilo en 50 kilo; En iedere week ofzo trachten het gewicht met 2,5 procent te doen toenemen. En altijd filmen om form te checken. Ik zag ook op het internet dat de heupflexors moet stretchen.
Kunnen jullie mijn squat in het filmpje analyseren? ALvast bedankt. Ik heb ook mijn sumo deadlifts gefilmd. Sumo omdat ik vroeger een tijdje gewone deadlifts deed en eens ik sumo had geprobeerd vond ik het lekkerder. Ik voel iets te veel druk aan mijn bekken en onderrug rug bij de traditionele deadlift. Misschien toch blijven doen, maar dan minder zwaar en meer reps (en de sumo blijven doen zoals ik nu doe. Alle raad is welkom.
Niet kakken zou de gewichtsverdeling zodanig beïnvloeden dat je vorm perfect is.
Serieus, ik heb ook een fusie S1-L5-L4. Respect dat je dat squat en deadlift... Dat durf ik gewoon niet.
Verschil is mss dat ik antherolisthesis in de 3e graad had/heb. L5 60% opgeschoven
met een lean body 
Niet kakken zou de gewichtsverdeling zodanig beïnvloeden dat je vorm perfect is.
Serieus, ik heb ook een fusie S1-L5-L4. Respect dat je dat squat en deadlift... Dat durf ik gewoon niet.
Verschil is mss dat ik antherolisthesis in de 3e graad had/heb. L5 60% opgeschoven
Je hakken meer de grond in duwen( komen van de grond af, hierdoor val je dus naar voren).
Pak de stang deftig beet, ligt daar nu maar een beetje losjes in je hand, als je de stang stviger beetpakt zal je bovenlichaam meer spanning creeëren waardoor je weer stabieler staat.
Edit: persoonlijk zou ik de buttwink ook zo min mogelijk proberen te houden.
Edit2: vergeet niet met de rest van je voet ook nog te douwen anders ga je achterover vallen en dat kan ik je niet aanraden.
Je hakken meer de grond in duwen( komen van de grond af, hierdoor val je dus naar voren).
Pak de stang deftig beet, ligt daar nu maar een beetje losjes in je hand, als je de stang stviger beetpakt zal je bovenlichaam meer spanning creeëren waardoor je weer stabieler staat.
Edit: persoonlijk zou ik de buttwink ook zo min mogelijk proberen te houden.
Edit2: vergeet niet met de rest van je voet ook nog te douwen anders ga je achterover vallen en dat kan ik je niet aanraden.
Ik heb de indruk dat mijn hakken een beetje van de grond komen omdat ik ergens flexibiliteit mis, maar ik weet niet waar. Ga nog eens goed de clipjes op youtube moeten bekijken met betrekking tot stretching en squatten.

Boxsquat is voor als je low bar squats doet geen hi bar.
Ik denk dat hij ook beter low bar squat kan doen omdat hij te ver voorover buigt tijdens zijn squats.
Anderzijds kan je ook een laag bankje tussen je benen doen voor als je angstig bent om met zwaar gewicht te squaten. wat vaak ook een reden is waarom je voorover buigt. Het geeft een soort gevoel van bescherming waardoor je je volledig op je techniek kan richten.
Thanks. Zal low bar eens proberen als mijn schoudergewrichten me dit toelaten. Ik kan mijn bodysolid bench gebruiken als box. Overmorgen test ik alle tips.
---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 22:42 ----------
Dankzij je tip vond ik een zeer goed wetenschappelijk artikel. Het zou welqq eens de sleutel kunnen zijn tot mijn squatsucces._
over een week of 2 weer filmen om te kijken of het beter gaat.