XXL Nutrition

squatten, om de één of andere reden leun ik te ver naar voren waardoor ik ook een soort goodmorning

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou iig voor Hi bar squat goeie gewichthefschoenen kopen het is niet voor niets dat alle gewichtheffers ze dragen

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 11:36 ----------

Dan zou je dit toch wel moeten weten.

Heel veel tutorials en clipjes zijn vaak ook gebaseerd op broscience. Ik hoop hier goedonderbouwde (eventueel) raad te krijgen.

Bedankt voor de tip. Ik zag ergens op een site ( ben hem kwijt) squatschoenen, leer, voor 90 euro. Die waren met een hogere enkel, wat interessant voor me lijkt aangezien ik al heel mijn leven enkelverstuikingen kreeg tijdens het joggen. k heb blijkbaar zeer zwakke enkels. De fout zat hem ook in het plaatsen van mijn voeten tijdens het lopen. Ik land altijd op de rand van de buitenkant van de voet. Dit terzijde.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 15:27 ----------

Ik heb daarnet borst en rug getraind. Na mijn borsttraining heb ik mijn squat gefilmd. Ik ben die momenteel aan het uploaden. Ik stelde zelf reeds vast:
1) dat ik mijn vorm kan behouden en een goede full squat kan uitvoeren, zolang ik niet zwaarder ga dan 40 kilo; Wat absurd laag is.
2) ik vermoedelijk te korte scheenspieren en hamstrings heb, alsook een niet flexibel genoeg enkelgewricht.

Volgens mij is de oplossing:

2 keer per week squatten, waarbij ik eerst goed opwarm. Dan 2 sets van 10 tot 15 reps met enkel de stang van 20 kilo. Daarna 3 werksets, met 30 kilo, 40 kilo en 50 kilo; En iedere week ofzo trachten het gewicht met 2,5 procent te doen toenemen. En altijd filmen om form te checken. Ik zag ook op het internet dat de heupflexors moet stretchen.

Kunnen jullie mijn squat in het filmpje analyseren? ALvast bedankt. Ik heb ook mijn sumo deadlifts gefilmd. Sumo omdat ik vroeger een tijdje gewone deadlifts deed en eens ik sumo had geprobeerd vond ik het lekkerder. Ik voel iets te veel druk aan mijn bekken en onderrug rug bij de traditionele deadlift. Misschien toch blijven doen, maar dan minder zwaar en meer reps (en de sumo blijven doen zoals ik nu doe. Alle raad is welkom.

Bedankt voor de tip. Ik zag ergens op een site ( ben hem kwijt) squatschoenen, leer, voor 90 euro. Die waren met een hogere enkel, wat interessant voor me lijkt aangezien ik al heel mijn leven enkelverstuikingen kreeg tijdens het joggen. k heb blijkbaar zeer zwakke enkels. De fout zat hem ook in het plaatsen van mijn voeten tijdens het lopen. Ik land altijd op de rand van de buitenkant van de voet. Dit terzijde.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 15:27 ----------

Ik heb daarnet borst en rug getraind. Na mijn borsttraining heb ik mijn squat gefilmd. Ik ben die momenteel aan het uploaden. Ik stelde zelf reeds vast:
1) dat ik mijn vorm kan behouden en een goede full squat kan uitvoeren, zolang ik niet zwaarder ga dan 40 kilo; Wat absurd laag is.
2) ik vermoedelijk te korte scheenspieren en hamstrings heb, alsook een niet flexibel genoeg enkelgewricht.

Volgens mij is de oplossing:

2 keer per week squatten, waarbij ik eerst goed opwarm. Dan 2 sets van 10 tot 15 reps met enkel de stang van 20 kilo. Daarna 3 werksets, met 30 kilo, 40 kilo en 50 kilo; En iedere week ofzo trachten het gewicht met 2,5 procent te doen toenemen. En altijd filmen om form te checken. Ik zag ook op het internet dat de heupflexors moet stretchen.

Kunnen jullie mijn squat in het filmpje analyseren? ALvast bedankt. Ik heb ook mijn sumo deadlifts gefilmd. Sumo omdat ik vroeger een tijdje gewone deadlifts deed en eens ik sumo had geprobeerd vond ik het lekkerder. Ik voel iets te veel druk aan mijn bekken en onderrug rug bij de traditionele deadlift. Misschien toch blijven doen, maar dan minder zwaar en meer reps (en de sumo blijven doen zoals ik nu doe. Alle raad is welkom.
Niet kakken zou de gewichtsverdeling zodanig beïnvloeden dat je vorm perfect is.

Serieus, ik heb ook een fusie S1-L5-L4. Respect dat je dat squat en deadlift... Dat durf ik gewoon niet.
Verschil is mss dat ik antherolisthesis in de 3e graad had/heb. L5 60% opgeschoven

Laatst bewerkt:
Niet kakken zou de gewichtsverdeling zodanig beïnvloeden dat je vorm perfect is.

Serieus, ik heb ook een fusie S1-L5-L4. Respect dat je dat squat en deadlift... Dat durf ik gewoon niet.
Verschil is mss dat ik antherolisthesis in de 3e graad had/heb. L5 60% opgeschoven

Ik heb het eerste jaar na mijn operatie niet gedurfd. Een aantal maanden geleden, 8 denk ik, raadde iemand me hier op het internet aan de isolatieoefeningen even op zij te zetten en te starten met squatten en deadliften. Ik zei hem een beetje verontwaardigd dat hij mijn geschiedenis (rugletsel en operatie) niet had gelezen en dat ik niet gek ben. Echter zat dat idee toch in mijn kop te zeiken, en begon ik heel licht, zowel met deadlift als squat. Tot ik de vorm volledig onder de knie had. Echter moet ik toegeven dat ik doorheen de maanden geleidelijkaan mijn goede vorm bij squat ben gaan verwaarlozen door te snel te zwaar te gaan.

Ik ben momenteel mijn squat aan het uploaden, duurt wel heel lang, en dan hoop ik op raad van de professionals. Ik ga twee squatfilmpjes uploaden en een aantal kortere deadlifts. Alle raad blijft welkom.

Sinds ik regelmatig fiets, deadlift en squat is de pijn in mijn onderrug (vooral si-gewricht) zo sterk afgenomen dat ik echt niet meer mag klagen. De pijn blijft er altijd maar is zo klein geworden dat ik ze kan negeren.

Het stoort me wel dat ik 105 kilo kan benchen, maar slechts 100 kilo deadlift en nu blijkbaar maar 40 kilo squat. Wat absurd laag.

Ik las ergens dat farmer walks dit kan verbeteren omdat het je core versterkt. Ik ga dat allemaal eens moeten doen. Ik wil binnen 15 jaar de sterkste 50 jarige zijn :) met een lean body :)

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 17:02 ----------

Ik had een verschuivving van 80 procent. Toen de arts de foto's zag, trok hij bleek en zei hei: "niet meer bewegen, ik haar er mijn team bij"". Die hebben me onmiddellijk een korset op maat gemaakt, wat ik na twee dagen mocht afhalen, en odnertussen moest ik dag en nacht een full body korset dragen, omdat verlamming zo goed als zeker was bij een verkeerde beweging. Ik moest de op maat gemaakte korset met motoren en uitschuivende stangen, 4 uur per dag dragen, en dit gedurende 3 maand; Men deed dit om de operatie en de revalidatie te vergemakkelijken. 3 maand na de operatie had ik een 100 procent volledige fusie. De arts schrok er zo van dat hij de datum van mijn operatie hercheckte. maand na de operatie begon ik met lichte fitness, en te fietsen. Jammer genoeg brak mijn pedaal af toen ik in Brussel bergaf reed. aan 50 per uur gevallen, waardoor ik sinds dat nog steeds met een pijnlijk si-gewricht sukkkel. Ik zal het echter ooit wel in orde krijgen.

Hoe gaat het met jou?

Hier mijn squat-clipje, gewoon ter analyse.

http://www.youtube.com/watch?v=wNNTUsLawQo&feature=youtu.be

Ik ga het ook posten in 'filmen van lifts een idee" (powerliftinggedeelte). Ik weet niet of de moderator zal toestaan dat ik deze link op twee plekken post. Ik merk namelijk dat er daar toch andere leden zijn die nooit hier zullen reageren.

Alvast bedankt iedereen!

ziet er goed uit misschien iets meet met je kont naar achtere waardoor je meer door je hakke duwt

Je hakken meer de grond in duwen( komen van de grond af, hierdoor val je dus naar voren).
Pak de stang deftig beet, ligt daar nu maar een beetje losjes in je hand, als je de stang stviger beetpakt zal je bovenlichaam meer spanning creeëren waardoor je weer stabieler staat.

Edit: persoonlijk zou ik de buttwink ook zo min mogelijk proberen te houden.

Edit2: vergeet niet met de rest van je voet ook nog te douwen anders ga je achterover vallen en dat kan ik je niet aanraden.

Laatst bewerkt:
Ok, deze tips onthoud ik al!! Ik pas het overmorgen toe! Big thanks already!!

Je hakken meer de grond in duwen( komen van de grond af, hierdoor val je dus naar voren).
Pak de stang deftig beet, ligt daar nu maar een beetje losjes in je hand, als je de stang stviger beetpakt zal je bovenlichaam meer spanning creeëren waardoor je weer stabieler staat.

Edit2: vergeet niet met de rest van je voet ook nog te douwen anders ga je achterover vallen en dat kan ik je niet aanraden.

Ik heb de indruk dat mijn hakken een beetje van de grond komen omdat ik ergens flexibiliteit mis, maar ik weet niet waar. Ga nog eens goed de clipjes op youtube moeten bekijken met betrekking tot stretching en squatten.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 21:34 ----------

Buttwink? Please elaborate.

Wat betrekking tot mijn voet: daar probeer ik mijn voet te visualiseren alsof hij een zo groot mogelijk oppervlakte moet bestrijken (tip van Yo Eliot op youtube)

Nietdoen. Dan wordt het een goodmorning.

Ik heb de indruk dat mijn hakken een beetje van de grond komen omdat ik ergens flexibiliteit mis, maar ik weet niet waar. Ga nog eens goed de clipjes op youtube moeten bekijken met betrekking tot stretching en squatten.

Google : dorsaalflexie enkel

Boxsquat is voor als je low bar squats doet geen hi bar.

Ik denk dat hij ook beter low bar squat kan doen omdat hij te ver voorover buigt tijdens zijn squats.

Anderzijds kan je ook een laag bankje tussen je benen doen voor als je angstig bent om met zwaar gewicht te squaten. wat vaak ook een reden is waarom je voorover buigt. Het geeft een soort gevoel van bescherming waardoor je je volledig op je techniek kan richten.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij ook beter low bar squat kan doen omdat hij te ver voorover buigt tijdens zijn squats.

Anderzijds kan je ook een laag bankje tussen je benen doen voor als je angstig bent om met zwaar gewicht te squaten. wat vaak ook een reden is waarom je voorover buigt. Het geeft een soort gevoel van bescherming waardoor je je volledig op je techniek kan richten.

Thanks. Zal low bar eens proberen als mijn schoudergewrichten me dit toelaten. Ik kan mijn bodysolid bench gebruiken als box. Overmorgen test ik alle tips.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 22:42 ----------

Google : dorsaalflexie enkel

Dankzij je tip vond ik een zeer goed wetenschappelijk artikel. Het zou welqq eens de sleutel kunnen zijn tot mijn squatsucces._

Je techniek is niet goed. Knieën komen veel te ver naar voren waardoor de hiel loskomt, zelfs met die verhoogde hak van je. Knieën naar buiten duwen, zowel tijdens zakken als omhoog komen. Meer naar achter zitten. Hipdrive gebruiken. En zo zijn er nog meer dingen.
Je doet er gewoon veel te moeilijk over.
Wie is Yo Eliot nou weer?
Honderden youtube filmpjes kijken word je niet wijzer van, grootste deel broscience.
Kijk gewoon naar Rippetoe, legt low bar en high bar squats goed genoeg uit voor beginners.
Box squats kán je doen, maar dan wel echt op een low box, een bankje is vaak te hoog om op diepte te komen, en zorg dat je niet spanning verliest als je gaat zitten. Maar ik zou ze gewoon helemaal niet doen.

die laatste video is gewoon goed hoor die je hebt gepost, ik moest wel mijn hoofd de hele tijd schuin houden om 'm te bekijken.

Thanks. Zal low bar eens proberen als mijn schoudergewrichten me dit toelaten. Ik kan mijn bodysolid bench gebruiken als box. Overmorgen test ik alle tips.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 22:42 ----------

Dankzij je tip vond ik een zeer goed wetenschappelijk artikel. Het zou welqq eens de sleutel kunnen zijn tot mijn squatsucces._

Ik betwijfel dat het je hele squat gaat corrigeren, zoals tymboo ook al zei : er is nog een hoop niet in orde. Maar nu heb je weer een paar dingen waar je aan kan werken ;) over een week of 2 weer filmen om te kijken of het beter gaat.

Terug
Naar boven