AndroidHealthClinic

squatten, om de één of andere reden leun ik te ver naar voren waardoor ik ook een soort goodmorning

die laatste video is gewoon goed hoor die je hebt gepost, ik moest wel mijn hoofd de hele tijd schuin houden om 'm te bekijken.

nee, hielen worden niet de grond in geboord... waardoor zn hakken de neiging hebben om omhoog te komen zoals tymbo al zei

• Topic Starter Topic Starter
Je techniek is niet goed. Knieën komen veel te ver naar voren waardoor de hiel loskomt, zelfs met die verhoogde hak van je. Knieën naar buiten duwen, zowel tijdens zakken als omhoog komen. Meer naar achter zitten. Hipdrive gebruiken. En zo zijn er nog meer dingen.
Je doet er gewoon veel te moeilijk over.
Wie is Yo Eliot nou weer?
Honderden youtube filmpjes kijken word je niet wijzer van, grootste deel broscience.
Kijk gewoon naar Rippetoe, legt low bar en high bar squats goed genoeg uit voor beginners.
Box squats kán je doen, maar dan wel echt op een low box, een bankje is vaak te hoog om op diepte te komen, en zorg dat je niet spanning verliest als je gaat zitten. Maar ik zou ze gewoon helemaal niet doen.

**** man, ik krijg zin om het nu allemaal te gaan testen. Ik zal je tips met betrekking tot rippetoe en knieen zo snel mogelijk toepassen en ook proberen meer naar achteren te zitten. Ik neem aan dat ik niet achterover zal vallen? lol.
(****, en ik die dacht dat mijn laatste clipje, waar ik 40 kilo squat, niet zo slecht was); Man, what was I wrong.

Bedankt Tymboo, apprecieer ik.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 23:39 ----------

nee, hielen worden niet de grond in geboord... waardoor zn hakken de neiging hebben om omhoog te komen zoals tymbo al zei

maar als ik die hakken dus de grond inboof en ze dus niet meer van de grond komen, trek ik dan niet, door mijn stijfheid, mijn onderbenen meer naar een verticale stand, waardoor ik mss dreig achterover te vallen. Morgen probeer ik het het allemaal!! Moest ik niet gehuwd zijn zou ik het nu doen. MAar als ik me dat riskeer, dan krijg ik slaag :)

Tof om zo veel feedback te krijgen. Ik wil de koning der oefeningen perfect beheersen.

Laatst bewerkt:
En zo
als gezegd, een filmpje van mijn 80 kilo sumo deadlift, ter analyse.

http://www.youtube.com/watch?v=hd6SrhXiTBI

Ik zie zelf al een paar fouten, maar ik slaag er niet in deze uit mijn deadlift te halen. Hebben deze fouten dezelfde oorzaak als de problemen met mijn squat?

Thanks. Zal low bar eens proberen als mijn schoudergewrichten me dit toelaten. Ik kan mijn bodysolid bench gebruiken als box. Overmorgen test ik alle tips.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 22:42 ----------

Dankzij je tip vond ik een zeer goed wetenschappelijk artikel. Het zou welqq eens de sleutel kunnen zijn tot mijn squatsucces._

Je hebt niks te verliezen door het eens te proberen. Zie het anders als extra variatie oefening. Ik denk dat het kan helpen als je hier zwaar mee kan gaan en je rug blijft hierbij hoe dan ook recht, je hier voordeel kan hebben met je normale squat.
Helemaal handig is als je relatief zware boxsquats hebt gedaan daarna juist je normale squat te testen maar niet heel zwaar, hierdoor heb je nog de houding in je gedachte + dat het gewicht lichter aan zal voelen.

waarom doe je je armen niet buitenom je benen, ipv naar binnen ?
naar binnen lijkt me alleen van toepassing bij een sumo variant

waarom doe je je armen niet buitenom je benen, ipv naar binnen ?
naar binnen lijkt me alleen van toepassing bij een sumo variant
Vroeger deed ik de deadlift met de armen aan de buitenkant, maar ik voelde toen heel wat druk op de onderrug. Ik kreeg de raad sumo deadlifts te doen omdat dat minder druk op de onderrug veroorzaakt. En ik ben dat blijven doen. Misschien terugkeren naar de oorspronkelijke variant nu ik toch een iets sterkere rug heb gekregen?

kan je altijd proberen ja, t is maar wat je een fijnere lift vind. persoonlijk ben ik voorstander van conventional

Je hebt niks te verliezen door het eens te proberen. Zie het anders als extra variatie oefening. Ik denk dat het kan helpen als je hier zwaar mee kan gaan en je rug blijft hierbij hoe dan ook recht, je hier voordeel kan hebben met je normale squat.
Helemaal handig is als je relatief zware boxsquats hebt gedaan daarna juist je normale squat te testen maar niet heel zwaar, hierdoor heb je nog de houding in je gedachte + dat het gewicht lichter aan zal voelen.

Ja, ik ga alle tips testen. Mijn doel blijft ongewijzigd: ooit een perfecte full ass to ground squat uitvoeren met 140 kilo of zo (meer lijkt me onverstandig). Misschien is 140 zelf al veel te veel. Geen idee. Eens men de vorm goed onder de knie heeft, en men goed eet en vaak traint, hoelang zou het duren eer ik 140 perfect squat. Ik weet het, tis een domme k*tvraag maar misschien zal het antwoord me wel extra motiveren. Or not :)
ELke maand drie maand 20 kilo er bij?

---------- Post toegevoegd Sun 3 Feb 2013 om 00:12 ----------

kan je altijd proberen ja, t is maar wat je een fijnere lift vind. persoonlijk ben ik voorstander van conventional
Lang geleden dat ik de conventional deed. Morgen doe ik het eens en ga ik het filmen. Ben benieuwd. ****, ikheb de laatste tijd 24 uur op 24 uur zin om te trainen.

Hye guys,
ik ben NU bezig met squatten. Of eerder, aan het proberen. Ik hou rekening met alle tips en heb al vijf series achter de rug, waarvan 3 enkel met stang, en 2 met 30 kilo. Vanaf mijn derde serie gebruikte ik 5 tegeltapijten per voet en ik denk dat dit veel helpt. Ik ben het clipje nu aan het uploaden en hoop enorm dat jullie me nog tijdens deze sessie kunnen bijsturen. Nog eens bedankt aan iedereen. Ik hoop dat ik op de goede weg ben.

De belichting is echt heel belabberd, enige tip die ik nu kan geven is om de stanghouders 1 gaatje lager te zetten. Als er straks wat meer gewicht aanhangt ga je het niet fijn vinden om de stang op je tenen er uit te halen.

Je speelt indd een hoop met je voeten maar dit is denk ik omdat je een stabiele plek aan het zoeken bent, dit komt binnen een paar trainingen wel goed.

Edit: 2de filmpje is een stuk beter qua belichting. Ik zie dat je op een begegvn moment iets naar achter valt, hier had ik al voor gewaarschuwd, je duwt nu meer met je hak maar minder met de rest en hierdoor val je dus naar achter> oplossing: met je hele voet duwen ;) en tip die ik hier nog voo kan geven wat ook meteen helpt met knieen naar buiten is alst volgt: probeer je voeten de buitenrand van je schoen in te duwen zonder te verschuiven. Het is een beetje lastig te verwoorden maar ik hoop dat je er iets mee kan.

Laatst bewerkt:
De belichting is echt heel belabberd, enige tip die ik nu kan geven is om de stanghouders 1 gaatje lager te zetten. Als er straks wat meer gewicht aanhangt ga je het niet fijn vinden om de stang op je tenen er uit te halen.

Je speelt indd een hoop met je voeten maar dit is denk ik omdat je een stabiele plek aan het zoeken bent, dit komt binnen een paar trainingen wel goed.

Ja, die had ik na de vierde set of zo verlaagd omdat ik dat ook merkte. Ik doe nog een setje, eens in boxershort, om beter te zien wat er met mijn knieen gebeurd.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 13:15 ----------

Langs voren gefilmd, 10 de of 11de set (moe aan het worden).
Daarna nog eens langs zijkant filmen in short.

http://www.youtube.com/watch?v=58xAA8ISO0s&feature=youtu.be

PS: mijn bench is inderdaad te hoog voor een boxsquat. Ik ga eens moeten kijken naar iets wat lager is. Ik ga eens wat googlen om te kijken hoe hoog zo'n ding moet zijn en wat ik daar voor kan gebruiken.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 18:09 ----------

Bij het clipje waar ik me langs de voorkant film krijg ik het vermoeden dat mijn benen en knieën nog wijder moeten. Of is het voldoende?

Ben nu naar so you think you kan squat aan het kijken (nog eens). Afhankelijk van jullie eventuele adviezen zal ik straks mss nog eens gaan squatten.

Als ik die kerel hoor praten, lijkt het wel alsof ie het over mij heeft. Quad-dominance, no hip no hamstrings. Ik moet ook dus die accessory excercises doen maar heb die vreemde halterstang niet, noch dat toestel waar de benen naar boven moeten. Ik zal eens hard moeten nadenken over wat ik kan doen om dit te benaderen, eventueel met andere oefeningen. Goodmornings, daar ben ik een beetje bang voor.

Ondanks het feit dat ik vandaag geen squats ging doen, en een zeer goede en zware borsttraining achter de rug heb, en een PR deadlift heb behaald, heb ik toch een paar sets gesquat met de barbell en 3 x 60, enkel om te kijken of een low bar beter voor me zou zijn. Hopelijk vinden jullie me geen hopeless case want ik kan alle advies best gebruiken:
Keep in my mind: ik was redelijk uitgeput door training gisteren en vandaag.

http://www.youtube.com/watch?v=zSbbj4lLQqI&feature=youtu.be

PS: mijn bench is inderdaad te hoog voor een boxsquat. Ik ga eens moeten kijken naar iets wat lager is. Ik ga eens wat googlen om te kijken hoe hoog zo'n ding moet zijn en wat ik daar voor kan gebruiken.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 18:09 ----------

Bij het clipje waar ik me langs de voorkant film krijg ik het vermoeden dat mijn benen en knieën nog wijder moeten. Of is het voldoende?

Je moet een bankje hebben van max. 50cm hoog als je niet kleiner bent dan 1.75m. hier mee ga ik tot onder parallel. Misschien kan je op marktplaats iets vinden van een stevige houten kist.

Je moet een bankje hebben van max. 50cm hoog als je niet kleiner bent dan 1.75m. hier mee ga ik tot onder parallel. Misschien kan j-e op marktplaats iets vinden van een stevige houten kist.
Bedankt voor de info.
Ik ben zelf 177 cm groot. Ik zal zeker zoeken. Voorlopig denk ik er aan mijn houten salontafel te gebruiken. Dat ding kan makkelijk 200 kilo aan. Hoogte is 41 cm en heeft zo'n oppervlakte dat ze niet kan omkantelen als ik op de hoek ga zitten. Anders nog een opmerking over het laatste clipje?

Terug
Naar boven