AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Ladder is een piramide set of?

Ladder is een piramide set of?
Van 40+! :D

Vandaag weer hammer grip chinups met ladders:

4 sets:
1xBW
2xBW
3xBW
4xBW

In totaal 40 reps, chins gaan steeds iets makkelijker, voel het wel aan mijn handen.
Zijn dat niet eigenlijk 16 sets? Hou je steeds dezelfde rests aan tussen alle sets?
1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4

Volgens mij kan een ladder een pyramide zijn als je 1,2,3,4,3,2,1 zou doen? Of je noemt het dan geen ladder meer?
Maar het is een van de "ladders" in het eerder gelinkte artikel: Pull up Ladder Workouts: What You Need to Know | The Pull-up Solution

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.103
Per training of per week? Ik dacht die mag er 5-10 kg op gooien:p
Dat is Greyskull! 1 kg bij bench of OHP en 2 kg bij deads en squats. Je benched en pressed 3x per 2 weken en je squat 2x en deadlift 1x per week. Bij 10 reps of meer op de AMRAP set mag je verdubbelen.

• #2.104
Zijn dat niet eigenlijk 16 sets? Hou je steeds dezelfde rests aan tussen alle sets?
1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4

Volgens mij kan een ladder een pyramide zijn als je 1,2,3,4,3,2,1 zou doen? Of je noemt het dan geen ladder meer?
Maar het is een van de "ladders" in het eerder gelinkte artikel: Pull up Ladder Workouts: What You Need to Know | The Pull-up Solution
Ik zie een hele ladder als 1 set, ik doe een ladder in 1 sessie. Ik verspreid de ladders soms wel over de dag. Een pyramide is een pyramide en geen ladder en wordt in het ebook van Greyskull ook niet aangeraden.

Ik doe ladders met meer treetjes dan 1 t/m 4 maar haal zo wel een bepaald reps waar ik niet aan zou kunnen komen op een gewone 6 sets 6 reps manier bijvoorbeeld.

• #2.107
Ik doe ladders met meer treetjes dan 1 t/m 4 maar haal zo wel een bepaald reps waar ik niet aan zou kunnen komen op een gewone 6 sets 6 reps manier bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad precies de bedoeling van ladders, ik kan 50 chins echt nog niet in 5 of 6 keer doen. Maar een ladder van 5 geeft bijvoorbeeld al 15 reps. Uiteindelijk kom je vrij efficiënt toch aan het beoogde volume.

Zou dat lekker werken met het unracken en racken?
Met zware lifts zal de rusttijd best lang zijn, dus denk dat dat niet veel uitmaakt. Ik zou zelf ladders met lichte gewichten (minder dan 85% ofzo?) ook niet gauw doen.

• #2.108
Train van vandaag:

OHP
5x20
5x30
5x42
5x42
11x42

High Bar Squat
5x20
5x60
3x80
1x100
5x106
5x106
8x106

Knie voelt weer iets beter aan, maar geen gekke amraps nog.

Band Face Pull
3x15

Conditioning:

3 rounds:
10 Gladiator Push Ups met 6kg DB (zie filmpje)
25 KB Swings 24kg

Tabata (8 rondes 20 seconden beuken, 10 seconden rust, dus in totaal 4 minuten per tabata.)
Jumping Jacks + Mountain Climbers

Leeg! Gladiator pushups zijn best nasty!

Die gladiator push-ups vond ik echt verschrikkelijk :P.
Kon je jezelf een beetje in balans houden?

• #2.110
Die gladiator push-ups vond ik echt verschrikkelijk :P.
Kon je jezelf een beetje in balans houden?
Ja, balans ging goed. Ze zijn echt wel pittiger dan ik dacht, des te meer reden om ze te doen dus! Grootste probleem waren mijn handen, die deden pijn als de hel op de hex DB's. Volgende keer 4 ronden proberen.

Dat kan ik mij goed voorstellen.. Comfortabel is anders! Inmiddels vast al flink wat eelt opgebouwd neem ik aan?

• #2.112
  • #2.114
Laatst bewerkt:
Ja, balans ging goed. Ze zijn echt wel pittiger dan ik dacht, des te meer reden om ze te doen dus! Grootste probleem waren mijn handen, die deden pijn als de hel op de hex DB's. Volgende keer 4 ronden proberen.
Ziet er wel uit als een leuke uitdaging :D (maar niet nu)

Vooral klote om de stang vast te pakken als je eelt er net af is :mad:

• #2.118
Tevens een relaxt dagje begrijp ik.

Lekker eten, relaxen en dan gaan we morgen weer beuken man :wl:

• #2.120
Tevens een relaxt dagje begrijp ik.

Lekker eten, relaxen en dan gaan we morgen weer beuken man :wl:
Ja, het was best heftig gisteren, dus mijn systeem moet een beetje herstellen, ben ook geen 20 meer. :p

Morgen weer kracht en conditioning!

Terug
Naar boven