MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
Ja Boo is de sterkste ouwe lul op dit moment denk ik, niet? :D

Mooie training Star, welk schema volg je eigenlijk?
Nu mijn aangepaste 3 dagen versie van GZCL, onder bijgevoegd. Af en toe zal het een beetje afwijken, maar niet op de hoofdlijnen. Beetje omgebouwd van UB/LB naar een full body. Bestandje bijgevoegd als voorbeeld.

Hoe oud is iedereen eigenlijk? Ik 54 btw. Volgens mij moet je leeftijd activeren in je profiel voordat anderen dat kunnen zien. Ik heb wel eens vaker gezien dat iemand zich een oude lul noemt, en dan 37 blijkt te zijn of zo. Dat telt niet als ouwe lul :D
Bijna 43, dus wat dat betreft best al een ouwe baas op een forum als dit. 54 en zulke trainingen wegzetten is wel super, hoor! Hoop over 10 jaar ook nog zo te blijven knallen.

Ik ben 38, maar heb 25 jaar gerookt dus lichamelijk zit ik boven die 80 :P
Ja, dat roken hebben we ook gemeen dan. Lekker 23 jaar gepaft, toen gestopt en begonnen met trainen.

Bijlagen

Ben 39...groot feest dit jaar..De gainz beginnen bij 40 ;)

ik heb zag al wat goede resultaten voorbij komen met GZCL. Ben benieuwd wat het jou gaat brengen:)

Mooie trainingen.

Dus de gains op de Bench gaan straks minder snel?

ik heb zag al wat goede resultaten voorbij komen met GZCL. Ben benieuwd wat het jou gaat brengen:)
Ik ook, maar bevalt me erg goed tot nu toe!

Mooie trainingen.

Dus de gains op de Bench gaan straks minder snel?
Ja, dat denk ik wel. Het was kiezen tussen bench of OH press omdat ik naar 3 dagen ging en het is de laatste geworden. Misschien dat ik het om de cycle omwissel. Gewoon even kijken.

Training van vandaag:

Squat
10x20
5x60
5x80
5x100
3x120
2x125
2x125
3x130

BOR
5x60
5x70
5x75
5x75
5x75
5x75
5x75

Muscle Snatch

3x20
3x20
3x20
3x40
3x40
3x40

Hammer Grip Chins

4x3xBW

Pull Ups

2x5xBW

Bar Dips
2x10xBW

Klaar!

Squats gaan zo langzaam aan weer naar een PR. Knie blijft mooi stabiel, heel weinig tot geen last.

Mooi die squats! Doe je nog een bandage om je knie, of heeft hij weer voldoende stabiliteit van zich zelf?

Mooi die squats! Doe je nog een bandage om je knie, of heeft hij weer voldoende stabiliteit van zich zelf?
Thanks! Gebruik eigenlijk standaard knee sleeves sinds de afgelopen 1,5 jaar. Houdt de boel lekker warm en geeft dat beetje ondersteuning.

Hoeveel ondersteuning geeft zo'n sleeve? Puur psychologisch of ook daadwerkelijk iets meer kunnen squatten?

Hoeveel ondersteuning geeft zo'n sleeve? Puur psychologisch of ook daadwerkelijk iets meer kunnen squatten?
Het zou voor mij qua gewicht geen verschil uitmaken of ik met of zonder sleeves squat. Dus is wat dat betreft beetje psychologisch. Maar de hoofdreden is dat mijn knieën gewoon beter voelen na afloop met sleeves, ze blijven goed warm en de pezen/aanhechtingen worden ondersteund.

Mooie squats.

Als je knieën beter voelen met sleeves gewoon blijven gebruiken [emoji1303]

goeie sq, kneesleeves zijn wel nice, heb er veel baat bij.

Thanks, mannen! :klink:

Training van zondag 13 maart:

Deadlift
5x60
5x100
3x120
3x140
2x140
2x140
2x145

Squat

10x20
5x60
5x100
5x115
5x115
5x115

OH Press

5x20
5x30
5x40
5x50
5x50
5x50

Superset:
DB Rear Delt Raises
3x10x10
EZ Bar Curls
3x10x28

Goeie training, iets terug vandaag in volume op squat en OH Press (van 5x5 naar 3x5) om morgen redelijk fit te zijn bij Krav Maga.

Ben 44 en nog een lekker groen blaadje
:aai: me and my alter-ego

Het zou voor mij qua gewicht geen verschil uitmaken of ik met of zonder sleeves squat. Dus is wat dat betreft beetje psychologisch. Maar de hoofdreden is dat mijn knieën gewoon beter voelen na afloop met sleeves, ze blijven goed warm en de pezen/aanhechtingen worden ondersteund.

Wat zijn je klachten precies zonder sleeves? Ik heb geen last tijdens het squatten, al plopt het kraakbeen wel eens (alsof je je vingers knakt). Daarbuiten voelen mijn knieën wel eens een beetje gaar, maar alleen bij zware en langdurige belasting (zoals lopen/klauteren over ruw en heuvelig terrein) gaat het mis. Zouden sleeves iets voor mij zijn, denk je?

Nice train. Op hoeveel % van je 1 RM zijn die dubbels van je DL?

@Crakie , ja ook voor jou is het wat...ik draag ze ook, heb titans,..gewoon lekker die knieen warm houden werkt denk ik wel preventief ook voor ons oude bazen ;).

Terug
Naar boven