Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
Niets om voor te schamen hoor. Het is niet de methode, maar je eigen input die bepalend is voor de vooruitgang.
Thanks! Denk dat de methode er qua progressiemodel wel degelijk toe doet hoor, Neet. Ik wil gewoon weer wat snelle sprongen maken en niet 4 weken hetzelfde gewicht squaten op 2 of 3 reps. En dat kan ik nu weer.

Pak aan! :hamer:

Vind Sheiko wel een mooi programma, maar ik kan nog aardig wat progressie maken op een simpeler systeem. Dus dat kan ik maar beter uitbuiten!

Luister de volgende keer nu maar direct naar mij ;)

Overigens: voel je je nu niet fit en sterk omdat je lekker relaxed kon trainen? Ik kom zo toch weer op mijn idee om 2-3 reps van fail te blijven, ipv 1.

Luister de volgende keer nu maar direct naar mij ;)

Overigens: voel je je nu niet fit en sterk omdat je lekker relaxed kon trainen? Ik kom zo toch weer op mijn idee om 2-3 reps van fail te blijven, ipv 1.
Dat is de Dude-Oblomov gedachte in je. :D

Thanks! Denk dat de methode er qua progressiemodel wel degelijk toe doet hoor, Neet. Ik wil gewoon weer wat snelle sprongen maken en niet 4 weken hetzelfde gewicht squaten op 2 of 3 reps. En dat kan ik nu weer.
OK, maar er zijn ook zat mensen die de methode de schuld geven dat ze niet sterker worden (en een waardeloze eet en train discipline hebben).

• #1.205
  • #1.207
Tja, omdat ik zelf merk dat dat vaak zo is, het is zelden zo dat ik dan nog maar één rep in de tank heb, tenzij ik een AMRAP set doe of veel volume (sets) maak. Meestal heb ik anders inderdaad nog 2-3 reps in de tank.

Laatst bewerkt:
Wat ga je nu dan doen: een eigen brouwsel van alleen compounds

OHP kun je toch vervangen door BP incline?

Nou ja gewoon iets doen waar je lekker bij gaat....misschien Madcow Linear Intermediate
je kan nog pull ups of chin ups erbij doen...dat weet je wel

Succes man!!

• #1.209
Wat ga je nu dan doen: een eigen brouwsel van alleen compounds

OHP kun je toch vervangen door BP incline?

Nou ja gewoon iets doen waar je lekker bij gaat....misschien Madcow Linear Intermediate
je kan nog pull ups of chin ups erbij doen...dat weet je wel

Succes man!!
Huh? Bicep Curls en OH tricep extensions zijn toch geen compounds? :p

Nee, geen eigen brouwsel, ik gebruik nu dit novice schema:

http://outalpha.com/the-out-alpha-novice-program/

Vond het wel een fascinerend geheel. Hij geeft de voorkeur aan box squats, maar die zie ik echt niet zitten (pun intended). Ik denk dat ik er best nog veel uit kan halen.

hop hop
trainingsschema hop hop :D
je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt, makkelijk zat
succes dan maar WEER met je nieuwe schema

Tja, omdat ik zelf merk dat dat vaak zo is, het is zelden zo dat ik dan nog maar één rep in de tank heb, tenzij ik een AMRAP set doe of veel volume (sets) maak. Meestal heb ik anders inderdaad nog 2-3 reps in de tank.

Tja, wat is vaak. Als je langzamerhand ophoogt, kom je toch al snel in een regime waarbij je minder over hebt. Dat kan ook best duren als je blijft ophogen en de reps verlaagt/

Vond het wel een fascinerend geheel. Hij geeft de voorkeur aan box squats, maar die zie ik echt niet zitten (pun intended). Ik denk dat ik er best nog veel uit kan halen.

Box squat met een normale stance en (bijna) maximale diepte zou toch wel wat moeten doen, zou je zeggen. Een veredelde paused eigenlijk.

ik ga ook niet snel...zeg maar in de kruipmodus
maar dat telt ook..progressie is progressie
ik wil niet elke mnd n deload...of misschien toch wel...lol

• #1.213
hop hop
trainingsschema hop hop :D
je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt, makkelijk zat
succes dan maar WEER met je nieuwe schema
Dank weer, Droop!

Tja, wat is vaak. Als je langzamerhand ophoogt, kom je toch al snel in een regime waarbij je minder over hebt. Dat kan ook best duren als je blijft ophogen en de reps verlaagt/
Lol, daar had ik met Sheiko in ieder geval geen last van! :cool:

Box squat met een normale stance en (bijna) maximale diepte zou toch wel wat moeten doen, zou je zeggen. Een veredelde paused eigenlijk.
Ik kan het gewoon eens proberen, kijken hoe het voelt.

ik ga ook niet snel...zeg maar in de kruipmodus
maar dat telt ook..progressie is progressie
ik wil niet elke mnd n deload...of misschien toch wel...lol
Lol, wtf is een deload. Ik heb het echt nog nooit gedaan.

Maar je hebt gelijk hoor: progressie is progressie.

Hm, ok. Ik schaam me een beetje om het te zeggen, maar ondanks dat ik Sheiko erg leuk vind om te doen ben ik er niet zeker van dat het op dit moment voor mij het beste is. De trainingen zijn eigenlijk vooral heel relaxed en ik mis een beetje het gevoel van progressie. Ik voel me goed en krachtig en wil kijken of ik met standaard lineaire progressie op een algemeen krachtschema toch nog een stuk verder kan komen, zodat ik in de toekomst meer baat heb bij een langzamer programma als Sheiko. Bovendien mis ik echt mijn overhead presses. Ik ben er zelfs van overtuigd dat niet OH pressen mijn bench niet ten goede komt.

En dus gaan we vrolijk verder met knallen:

Squat
10x20
5x60
4x80
3x100
3x6x120

Floor Press
10x20
5x40
5x6x60

Pendlay Rows
10x20
5x40
4x60
5x4x80

Tricep OH EZ Bar Extensions

15x8
10x8
6x18
3x6x23

EZ Bar Curls
10x8
10x18
3x6x35

Good Mornings
5x20
5x40
3x6x60

Planks
3x30 sec

Lekker! Ik kon de OH extensions doen zonder pijn aan mijn ellebogen, dat is lang geleden! :)

Hoewel je prima kan groeien met Sheiko, snap ik je keuze wel. Met Sheiko zul je gewoon niet elke week een nieuwe PR neerzetten.

Wat is je plan verder met dit schema? Elke week rustig verhogen?

Had het heeeeel stiekem wel verwacht:)

Maar nee, niks om je voor te schamen!! Misschien gewoon zelf een schema maken? Ik vind zelf het systeem van Garret Blevins erg goed.
Check deze link
Home | Blest Coaching
Er staan 3 gratis sheets op

Zodra ik stop met mn coaching ga ik terug naar een schema met autoregulatie. Dat is iets wat ik nu ontzettend mis. Soms zit ik op rpe 5 of minder te liften en merk dat dat enorm verschilt per dag.

• #1.217
Hoewel je prima kan groeien met Sheiko, snap ik je keuze wel. Met Sheiko zul je gewoon niet elke week een nieuwe PR neerzetten.

Wat is je plan verder met dit schema? Elke week rustig verhogen?
Gewoon iedere training blijven verhogen voorlopig zoals het op de website staat. Uiteraard blijf ik je log gewoon volgen ondanks dat ik niet meer tot de Sheiko crew hoor! :D

10 kg/week minimaal gok ik, dan kan kan onze Star in januari weer naar een nieuw schema hoppen :trollface:
Zoiets! En wat Star in het nieuwe jaar gaat doen is nog een verrassing! Het zal in ieder geval niet heel powerlifting gericht meer zijn zoals de afgelopen maanden.

Had het heeeeel stiekem wel verwacht:)

Maar nee, niks om je voor te schamen!! Misschien gewoon zelf een schema maken? Ik vind zelf het systeem van Garret Blevins erg goed.
Check deze link
Home | Blest Coaching
Er staan 3 gratis sheets op

Zodra ik stop met mn coaching ga ik terug naar een schema met autoregulatie. Dat is iets wat ik nu ontzettend mis. Soms zit ik op rpe 5 of minder te liften en merk dat dat enorm verschilt per dag.
Hehe, thanks! Ik heb er geen spijt van hoor, Sheiko is echt een mooi schema, maar ik heb gewoon behoefte aan meer. Ik wil meer OH pressen, rowen en dat soort spul en dat kan veel meer de komende tijd.

Ga de link zeker even bekijken! :thumb:

Training van vandaag. Even boxsquats geprobeerd, maar ben nog niet zeker of ik die er echt in wil houden. Ga het nog even laten bezinken. OH Press voelde gewoon zwaar, niet zo gek: lang niet serieus gedaan en paused reps. Deadlifts waren beltless en vlogen omhoog, dat was wel nice.

Box Squat
5x20
5x40
5x60
5x80

Paused OH Press
5x20
5x30
3x5x40

Deadlift (No belt)
5x60
5x100
3x120
2x6x130

Close Grip Benchpress
5x20
5x40
3x6x60

Pull ups
3x3xBW

Planks
3 x 40 sec x BW

Klaar!

Laatst bewerkt:
Gewoon iedere training blijven verhogen voorlopig zoals het op de website staat. Uiteraard blijf ik je log gewoon volgen ondanks dat ik niet meer tot de Sheiko crew hoor! :D

Zoiets! En wat Star in het nieuwe jaar gaat doen is nog een verrassing! Het zal in ieder geval niet heel powerlifting gericht meer zijn zoals de afgelopen maanden.

Hehe, thanks! Ik heb er geen spijt van hoor, Sheiko is echt een mooi schema, maar ik heb gewoon behoefte aan meer. Ik wil meer OH pressen, rowen en dat soort spul en dat kan veel meer de komende tijd.

Ga de link zeker even bekijken! :thumb:

Training van vandaag. Even boxsquats geprobeerd, maar ben nog niet zeker of ik die er echt in wil houden. Ga het nog even laten bezinken. OH Press voelde gewoon zwaar, niet zo gek: lang niet serieus gedaan en paused reps. Deadlifts waren beltless en vlogen omhoog, dat was wel nice.

Box Squat
5x20
5x40
5x60
5x80

Paused OH Press
5x20
5x30
3x5x40

Deadlift (No belt)
5x60
5x100
3x120
2x6x130

Close Grip Benchpress
5x20
5x40
3x6x60

Pull ups
3x3xBW

Planks
3 x 40 sec x BW

Klaar!

Een ieder is hartstikke welkom en uiteraard ook andersom nu Sheiko en jij niet meer hand in hand gaan :D

• #1.219
Training van 17 december:

Squat

10x20
5x60
4x80
3x100
3x120
1x130
3x140 PR! 3 plates, baby!

Floor Press
10x20
5x40
5x5x62,5

Pendlay Row
10x20
5x60
5x85
3x5x70

EZ Bar OH Tricep Extensions
2x10x8
8x18
3x8x23

Fat Gripz DB Preacher Curls
3x10x10

Good Mornings
5x20
3x8x40

Planks
3x50 sec x BW

Nekkenwerk:
Neck Curls 3x10x5
Neck Extensions 2x10x5
Neck Side Extensions 2x10x5

Op basis van rep max calculators wist ik al dat mijn squat dik boven de 140 zat, maar was toch spannend om te doen. Gingen behoorlijk easy! Blij mee weer!

Yeah man gefeliciteerd! Mooi kniegebogen!
Geen tweede en derde set?

Terug
Naar boven