MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.401
Met behulp van het programma naar een 200 kg deadlift, een 160 kg squat en een 100 kg bench. Ik ga nu eerst een hypertrofie cycle doen, dan een strength cycle en daarna een peaking cycle. Hopelijk heb ik dan een veel beter idee waar ik momenteel sta en kan ik de rest van het jaar uitstippelen.
Mooie ambities voor het jaar!

• #1.405
Mooie ambities voor het jaar!
Hoop dat ze realistisch genoeg zijn!

Train van vandaag:

Block Pull
5x40
5x80
3x100
3x120
10x132,5
10x132,5
10x132,5

DB Row
10x20
10x32,5
10x32,5

DB Side Lateral Raise
10x6
10x8
10x8

Weighted Crunches

10xBW
2x12xBW+10kg

Neck Curls

10x5
2x20x10

Neck Extensions
10x5
2x20x10

Nog behoorlijke spierpijn, dus bulgarian split squats maar geskipt, morgen weer gewone squats. Zal vanaf volgende week wel nergens meer last van hebben als ik in het ritme zit.

• #1.406
Training van vandaag:

Bench

10x20
5x40
3x50
8x62,5
8x62,5
8x62,5
6x62,5
6x62,5

Squat
10x20
5x60
5x80
5x92,5
4x92,5

BOR
10x20
5x40
3x60
10x67,5
10x67,5

Band Face Pulls
2x20

Fat Gripz Barbell Hold
2 x 20sec x 60kg

Zottman Curls
2x10x10

Kettllebell Side Bends
10x24
10x32

JIj volgde toch een programma van Alpha Destiny..? Dit lijkt iets anders te zijn!

• #1.408
JIj volgde toch een programma van Alpha Destiny..? Dit lijkt iets anders te zijn!
Ik volg Renaissance Periodization voor powerlifting, ik heb iets meer houvast nodig. Hou wel veel oefeningen van Naturally Enhanced erin en doe om de training nekwerk en grip/voorarmwerk.

Ah, dit is een nieuw schema, volgens het 4x per week powerliftschema van Renaissance Periodization , met wat kleine toevoegingen als nekwerk en gripwerk, het doen van licht high rep werk voor recovery en andere zaken die me erg goed bevielen van de afgelopen periode. Merk dat ik behoefte heb aan wat meer houvast en planning en dat heb ik nu weer. Heb in een gekke bui gewoon de hele powerlifting bundel gekocht (ik bespaar toch geld uit op de gym) en vind het interessante schema's, ik zit nu in een hypertrofie fase van 4 weken.

Ik ga me voor de verandering ook eens braaf aan de deloads houden, want ik denk dat het continue maar als een gek doorgaan uiteindelijk voor de rugproblemen zorgde.
Dan heb je vast ook wel belang bij de ebook scientific principles of strengthtraining:D Als je wil mag je mij jou mail pm-en, dan stuur ik hem door.

Heb zo'n beetje alle podcast van rp (en dan met name van Mike Israetel) geluisterd. Super interessant allemaal.

Ben erg benieuwd naar je progressie!

• #1.410
Dan heb je vast ook wel belang bij de ebook scientific principles of strengthtraining:D Als je wil mag je mij jou mail pm-en, dan stuur ik hem door.

Heb zo'n beetje alle podcast van rp (en dan met name van Mike Israetel) geluisterd. Super interessant allemaal.

Ben erg benieuwd naar je progressie!
Nice! Doe ik!

Ja, slimme gasten daar en met kennis van zaken. Het dieet laat ik nog even lekker voor wat het is, dat trek ik nog niet. Ik heb er best goede verwachtingen van en omdat ik er toch geld aan gespendeerd heb ben ik het aan mezelf verplicht om het gewoon te gaan doen.:)

Nice! Doe ik!

Ja, slimme gasten daar en met kennis van zaken. Het dieet laat ik nog even lekker voor wat het is, dat trek ik nog niet. Ik heb er best goede verwachtingen van en omdat ik er toch geld aan gespendeerd heb ben ik het aan mezelf verplicht om het gewoon te gaan doen.:)
Ik heb de schema's gezien. Het zit allemaal super in elkaar. Na de meet kan ik mooi een hypertrophy block in elkaar zetten (ben ik nu natuurlijk al mee bezig), obv van de richtlijnen in het boek. Nu vallen wel heel veel zaken op zijn plek (waarom bepaalde dingen wel voor mij werken en welke dingen niet).

Mag ik vragen wat er zo goed in elkaar zit dan? Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Volume omhoog of intensiteit omhoog tot fail, repeat :D

• #1.413
Mag ik vragen wat er zo goed in elkaar zit dan? Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Volume omhoog of intensiteit omhoog tot fail, repeat :D
Ik moet het boek nog lezen, dus ik ken de principes achter de templates niet goed genoeg. Ik volg ze gewoon braaf. Denk vast dat @SP1988 zich er aardig in heeft verdiept.

Goed dat je er weer bent!

In feite klopt dat wel. Overload wordt veroorzaakt door meer volume en een hogere intensiteit binnen een mesocycle. Er zijn wel enkele verschillen t.o.v. andere templates. Er wordt rekening gehouden met je persoonlijke mrv (maximal recoverable volume) en je gaat bewust een week voor je deload boven je mrv zitten (dus functioneel overreachen). De gehele mesocycle zit je qua volume tussen je med (minimal effective dose) en je mrv te trainen (behalve de laatste week dus). Wat je mrv is dat kan je met dit programma onderzoeken. In feite werk je met rpe's, alleen onder een andere noemer (RIR, reps in reserve), dus er wordt ook rekening gehouden met een stukje autoregulatie.

Het ebook zelf gaat hier behoorlijk diep op in. Met name het stukje fatique management vond ik zeer boeiend.

In feite klopt dat wel. Overload wordt veroorzaakt door meer volume en een hogere intensiteit binnen een mesocycle. Er zijn wel enkele verschillen t.o.v. andere templates. Er wordt rekening gehouden met je persoonlijke mrv (maximal recoverable volume) en je gaat bewust een week voor je deload boven je mrv zitten (dus functioneel overreachen). De gehele mesocycle zit je qua volume tussen je med (minimal effective dose) en je mrv te trainen (behalve de laatste week dus). Wat je mrv is dat kan je met dit programma onderzoeken. In feite werk je met rpe's, alleen onder een andere noemer (RIR, reps in reserve), dus er wordt ook rekening gehouden met een stukje autoregulatie.

Het ebook zelf gaat hier behoorlijk diep op in. Met name het stukje fatique management vond ik zeer boeiend.

Ah, fatigue management is wel een issue inderdaad. Ik worstel er ook mee.

Ah, fatigue management is wel een issue inderdaad. Ik worstel er ook mee.
Ja, en het is ook iets wat veel mensen niet goed snappen. Je hebt vaak zelf wel een soort interne rem dat je geen zin meer hebt in de volgende training, of dat je even wilt wisselen of een deload dagje/weekje. Maar als je daar doorheen probeert te buffelen omdat men niet zwak/mietje/quitter wil zijn, kan je jezelf behoorlijk tegenkomen.

• #1.418
Thanks voor de heldere uitleg @SP1988 !

Vandaag mijn Reactive Slingshot binnengekregen van Mark "Smelly" Bell. Dus op de laatste set van benchen natuurlijk even getest en ik moet zeggen dat het perfect is om je schouders te ontzien en toch flink te kunnen benchen. Nice!

Training van vandaag:

Block Pull
5x60
5x80
5x100
3x120
8x140
8x140
8x140

Bulgarian Split Squat (Dumbbells)
3x8xBW+10

Bench
10x20
5x40
3x55
10x65
9x65
15x65 (met Slingshot)

Goodmorning
10x20
10x40
10x50

Weighted Crunches
10xBW
2x15xBW+10kg

Neck Curl
3x20x5

Neck Extensions
3x20x5

Goodmornings kunnen wel omhoog, rugpijn is verdwenen.

Schouders ontzien? Zo had ik nog niet gekeken naar slingshots. Hmmmm.....

• #1.420
Schouders ontzien? Zo had ik nog niet gekeken naar slingshots. Hmmmm.....
Eén van de hoofdredenen om er toch eens eentje aan te schaffen, naast het veiliger kunnen overloaden. Denk dat het ook goed gaat zijn voor mijn bench vorm.

Terug
Naar boven