Fitness Seller

STRNGR's Log. Seizoen 2013-2014

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gefeliciteerd met je bench pr, erg mooi.

• Topic Starter Topic Starter
Gefeliciteerd met je bench pr, erg mooi.

Thanks man! Ben er blij mee.

Vanavond eerste training gehad bij 1 van de Premiership clubs. Had nog uitnodigingen van twee andere clubs, maar laat die denk ik schieten. Deze club schijnt de beste te zijn.
Dit team zit op het moment in zn pre-season, wat betekend dat er vrij veel trainingen door de hele week gepland staan. Minimaal 2 veldtrainingen en 2 S&C trainingen met het team per week, en daarbuiten word er nog bij de SWF getraind in kleinere groepen. Komende tijd zal dus druk worden denk ik. :p

Vanavond conditioning. In totaal 15 keer een veel te lange trap op moeten sprinten en tussendoor bodyweight squats, pushups, planks en andere bodyweight ellende moeten uitvoeren. Hoorde een sessie van 30min te worden, duurde uiteindelijk een uur zonder ook maar een enkel moment rust. Goed kapot nu.

Donderdag ook nog rugbytraining gehad. Kuiten waren als beton door die sprints op de trap, maar ging verder wel prima. Ben toen ook captain van het eerste geworden voor het toernooi van vandaag :p Vrij trots op dat ik het vertrouwen van t team en de coach krijg op zo een manier. Helemaal als exchange student.

Vandaag dus het universiteit's toernooi. Alleen de finale verloren met slechts 3 punten verschil. Het eerste dus de 2de plaats behaald, en ons tweede is 4de geworden. Met 8 teams totaal was dit overall de beste plaatsing. Erg tevreden dus. Nu morgen goed rusten en vanaf volgende week beginnen met de clubtrainingen.

Voorlopig 2 keer in de week krachttrainen. Gaat erg druk worden met rugby. Zaterdag ook een wedstrijd tegen een topclub uit Hong Kong.

ME UB + DE LB 1:
Foamrolls/mobility drills

A. Boxjumps:
3x3xBW op Jerkblock

B. Powerclean:
3x40
3x60
1x80
1x90
1x95
1x97,5 highpull

C. CGBP:
8xBar
3x40 fatgripz
3x60 fg
3x80
1x90
1x100
1x105

13,8x70 fat gripz, 90s rust

D. Incline DBBP, 90s:
2x10x22,5

E1. Max wijde pullups:
10x BW
8x BW
5x BW
E2. 3D pullaparts:
3x15xminis

F. Hammer curls:
2x15x12

Comments:
Weer even inkomen na vorige week, was een taaie namelijk, na het toernooi ook echt verrot geweest.
Vanaf hier weer verder proberen te bouwen.

Sterke cgbp kerel, have fun met rugby!

Sterke cgbp kerel, have fun met rugby!

thanks chief

Vanavond mee mogen trainen met de Singapore Barbarians, dit is een invitational team waar al een hoop internationale profs in gespeeld hebben. Niveau is in dit team echt heel hoog, heel veel lui die hoog (Aus/NZ) uni rugby gespeeld hebben, veel jongens uit jeugdopleidingen in Groot Brittanië etc. Ga voor scrumhalf, maar dit ging vandaag voor geen meter. Kan dus goed zijn dat ik t team niet haal, maar dit merken we vanzelf.

Heb erg onderschat hoezeer ik nog in de kreukels lag van zaterdag. Kuiten zijn goed naar de taffes en mn nek is nog steeds vreselijk stijf. Ben nu een beetje aan het kijken naar hele simpele in-season programmas en heb mn oog momenteel een beetje op een 2daags wendler 531. Nog niet helemaal over uit.

Team gehaald! Rugbyen gisteravond ging beduidend beter dan dinsdag. Passen was veel nauwkeuriger. Vanochtend nog een rustige pompsessie gedaan en nu rusten tot morgenavond. Erg veel zin om te spelen!

RE UB 1:

Dips, 3min:
4x12xBW

Hammer chins, 3min:

3x8xBW

OH DB, 90s:

2x12x17,5
8x17.5

Comments:
Bodybuilding. Alles super strikt.

Wedstrijd zaterdag ging super. Speelden 4x20min met rolling subs en zouden in de laatste 20min het sterkst mogelijke team neerzetten, en hier zat ik gelukkig tussen :D
Morgen weer veldtraining, woensdag oefenwedstrijd en donderdag weer veldtraining.

Vandaag weer in de gym, ga de komende tijd eens proberen een in-season schema van defranco te doen. Zien hoe dat gaat icm rugby. Erg rustig aan gedaan vandaag, ben ziekig.

In season 1.1:
A. Low Boxsquat, 1min rust:
2x8xBar
3x60
3x80

6x2x100 (55%)

B. 3-Board bench, pinky, 5min rust:
2x8xBar
5x50
5x70
5x85
5x100

C. DB rows, staand, strikt en bilateraal:
12x20
12x25
12x30

E. Shrugs:
15x30
F. 3D pullaparts:
15xmini's

Comments:
Boxsquats worden een 3weekse wave, beginnend op 55/60 % en opwerkend naar 3 singles met ~90% in de derde week. Na de drie weken switch ik naar een zelfde cycle met de SSB.
ME upperbody lift zal afwisselend fullrom en partial rom lifts worden, in week 1 opwerkend naar een zware 5, in week 2 naar een zware 3.

Zal ook proberen om een extra rep effort UB wekelijks in te plannen. Maar dit is afhankelijk van wedstrijden ed.

De rugbytraining van dinsdag, de wedstrijd van gisteren en de training van vanavond allemaal gemist ivm griep. Zojuist mezelf niet meer in bedwang kunnen houden en dus toch even een kleine rep effort training gedaan in mn 'homegym'. Koorts is gelukkig al een dag verdwenen.

RE UB 2.1:
A. DBBP, 3min:
10x7,5
5x17,5

18,15,9x25

B. Wide pullups, 3min:
2x8xBW
6xBW

C. DB overhead, 3min:
3x8x20

D. Cable preacher curl:
8x 3plates
12x 6plates

Comments:
Slap door weinig eten/slapen en ziek zijn.

Laatst bewerkt:
Weer helemaal beter;

In season 1.2:
Foamrolls
A1. Standing Med Ball Throws:
3x3x 5kg
A2. Box jumps to jerkblock:
3x3x BW

B. 3-Board bench, pinky, 5min rust:
8xBar
3x50
3x70
2x3x85
3x100
2x110

C. MGBP, fatbar, paused:
2x8x70

D. Low Boxsquat, 1min rust:
2x8xBar
3x70
2x100

5x2x120 (70%)

E1. DB rows, staand, strikt en bilateraal:
3x12x32,5
E2. 3D pullaparts:
3x12xmini's

Comments:
Wel oke. 2 chicks als spotters op de bench, niet helemaal betrouwbaar dus de derde rep niet geprobeerd.
Rest van de training wel prima. Morgen eindelijk weer rugbyen.

Mooi benchwerk gozer!

Dinsdag veldtraining, woensdag oefenwedstrijd en gisteren weer veldtraining. Allemaal uiterst katabool natuurlijk, maar ging prima. Krijgen van 1 van de sponsors (Maximuscle) nu ook tijdens elke training/wedstrijd bakken Viper, een aminozuren en carb mix, erg chill.

RE UB 2.2:
A. DBBP, 3min:
10x7,5
5x17,5

20,15,10x25

B. Wide pullups, 3min:
3x8xBW

C. DB overhead, roterend, 3min:
10x20
7x20

D. Side Raise, uberstrikts+hold, 90s:
2x12x7,5

E1. Band pushdown:
2x15x 2 minis
E2. Band facepulls:
2x15x 2 minis

Comments:
Alles minder slecht dan een week geleden, had alleen gehoopt dat ik nog net wat sterker zou zijn. Komt wel weer.

Thanks Bart!

Laatst bewerkt:
Na een week snoooeeeeeihard vakantie in de filipijnen eindelijk weer trainen. Weer even inkomen, voelde wat instabiel allemaal. Ook geen boxsquats kunnen doen op campus, dus daarvoor in de plaats normale squats.

In season 2.1:
A. Squat, Beltless:
BW squats
3x vert jump
2x3x60
3x vert jump
3x100
3x vert jump
3x120
3x140

2x1x160 (net onder 90%) easy

B. Medium-grip bench:
8xBar
5x40 paused
5x60 paused
5x80 paused
5x90 TnG

C. Dips:
12xBW

D1. BB rows, pinkyring, strikt:
3x12x60
D2. 3D pullaparts:
3x12xmini's

E. BB Curl:
6x40

15min zwemmen.

Comments:
Wel oke. Squats gingen harder dan verwacht, vooral de tweede. Vind beltless 'zwaar' squatten nog wel ongemakkelijk, durf niet hard te zakken.
Banken wel oke, set-up liet het een en ander te wensen over en moest ff zoeken naar mn barpath op de eerste sets. Vandaar ook gaan pauzeren. Sets met 80 en 90 wel goed.
Wel oke training. Zwemmen erna ook lekker, ga ik vaker doen.

1.5u Rugby, conditioning games etc.

Zwaar na een dikke week vakantie. Ging rugbytechnisch gezien erg goed, maar was halverwege de training helemaal kapot. S&C gaat morgenavond zwaar worden.

Erg gaaf dat je in dat barbarians team zit man! Knappe prestatie. Lekker door knallen zo matthijs. Mooi dat je een goede vakantie heb gehad tussen de hoelahoep rokjes daaro.

Erg gaaf dat je in dat barbarians team zit man! Knappe prestatie. Lekker door knallen zo matthijs. Mooi dat je een goede vakantie heb gehad tussen de hoelahoep rokjes daaro.

Thanks Bart! Zal ik zeker doen. Meeste rugbytrainingen zijn nu trouwens met mn premiership club, Barbarians zal binnenkort wel weer een wedstrijd voor komen.

Gisteren S&C, droevenis en ellende na de vakantie vorige week. Details zijn blurry, maar kwam neer op 3 circuits van elk 4 stations. 45sec werken, 10sec rust, 45sec werken tot einde ronde. 3 rondes per circuit. 1 minuut waterbreak. Repeat untill done.

Flinke interval training dus, sloopwerk!

gisteravond weer 1,5u trainen. Conditioning games, een conditioning drills blok en een teamrun. Ging wel goed, maar ben blij dat ik vandaag even kan rusten voor de wedstrijd van morgen. Sta basis 9 en dit is de laatste wedstrijd voordat de premiership begint.

Wedstrijd afgelopen zaterdag ging prima. Komende woensdag kit halen op de club en ik geloof dat dan de teams ook bekend gemaakt worden, maar dat kan ook na donderdag nog gebeuren.

In season 2.2:

A. Medium-grip bench:
8xBar
3x50 paused
3x70 paused
3x80 paused
3x90
1x100
1x105

B. Squat, Beltless:
5x50
5x80

6x1x110, 45 sec rust

C. Dips:
15xBW

D1. BB rows, pinkyring, strikt:
3x12x65
D2. Bent over Raise:
3x8x12,5

E. BB Curl:
8x40

8 baantjes zwemmen

Comments:
Her en der nog wat chins, jumps en pushups gedaan.
Benchen ging stroef. Squats heel erg hard. Assistance prima. Zwemmen ga ik met wat maatjes steeds met 2 baantjes opbouwen. :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven