Fitness Seller

STRNGR's Log. Seizoen 2013-2014

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
valt dat goed te combineren, rugby met powerliften? (al zeker met smolov jr en coan dl)

• Topic Starter Topic Starter
valt dat goed te combineren, rugby met powerliften? (al zeker met smolov jr en coan dl)

In principe niet. Rugbyen binnen normale competitie zeker niet. Als ik elke zaterdag fit moet zijn dan kan ik moeilijk elke week hard trainen op de grote 3. Sowieso is echt powerliften bijna niet te combineren met rugbyen. Als ik me compleet zou focussen op squatten/banken/deadliften dan zou ik een ander soort fitness bouwen dan wat geschikt is voor rugby.

Maar voor het moment trek ik t allemaal wel lijkt het. De eerste smolov week had ik geen rugbytrainingen, en de coan training doe ik op de zaterdag (maandag en donderdag is rugby, dus LB krijgt in principe voldoende rust). Na vandaag is smolov jr ook klaar, dus kan ik weer terug naar mn gebruikelijke UB routine met flink minder volume :p.

Dus rugby en powerliften valt te combineren, maar niet goed. Mijn keus is om te rugbyen, powerliften is ter ondersteuning.

Mooi verteld idd, ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb het ook een tijdje geprobeerd, rugby en powerliften. Beide kniepezen raakten zwaar overbelast door 2x per week rugby training en 3/4x per week zware powerlifting trainingen. En dat was dan nog rugby op het laagste niveau van Nederland en nog zonder wedstrijden. Erg lastig dus idd.

Mooi verteld idd, ben ik het helemaal mee eens.
Thanks
Ik heb het ook een tijdje geprobeerd, rugby en powerliften. Beide kniepezen raakten zwaar overbelast door 2x per week rugby training en 3/4x per week zware powerlifting trainingen. En dat was dan nog rugby op het laagste niveau van Nederland en nog zonder wedstrijden. Erg lastig dus idd.
Ja, toen ik bij Spartacus trainde met een schema van Henk merkte ik ook dat t teveel was. Kleine pijntjes in mn enkels vooral. De frequentie/volume die ik toen op de 3 powerlifts maakte, en die imo nodig is om goed in powerliften te worden, is niet haalbaar met rugby erbij.

Oja;
Smolov JR Bench 3.4:
A. Bench, pinky, 7-8min:

8xBar
3x40
3x65
2x85

10x3x97,5

B. Wijde pullups:

12xBW

Comments:
Eerste twee sets uit mn arch gegleden door mn gladde sportshirt, en dus redelijke bodybuildbenches gemaakt. Vanaf set 3 zonder shirt gebankt :p Had dezelfde maat als gisteren bij me, dus handoffs waren prima. Wel erg lang rust gepakt.

Geen misses op de laatste smolov training. Happy.

Laatst bewerkt:
Coan Deadlift 4:
A. Deadlift:
2x3x70
3x110
2x140
1x160
1x175,5
2x190

B. Speed DL, 90s:
5x3x157,5

Circuit, 90s tussen oefeningen, 3min tussen circuits:
C1. SLDL, toes up:
3x8x85
C2. BB row:
3x8x85
C3. Chins:
3x8xBW
C4. SSB arched GM's:
3x8xSSB+50

Rear delt raises:
2x15x12
DB Curl:
15x12
Side raise into DB press:
12x8, 12x12

Comments:
190 was lelijk. Eigenlijk verdiende de hele training geen schoonheidsprijs. Rug was verrot van het benchen (archen) gisteren, en mn slaap is slecht geweest deze week.

Komende week lekker bench en deadlift deloaden. Ben er ondertussen ook wel aan toe.

Heb je die rugby fitness schema, s wel eens bekenen, tha fack.... die zijn echt niet misselijk. Uiteraard ook heel veel conditietraining maar dan met gewichten in moordend tempo. Als ik wat kilo, s kwijt ben en mijn knie weer volop kan belasten ga ik me daaraan wagen.

Heb je die rugby fitness schema, s wel eens bekenen, tha fack.... die zijn echt niet misselijk. Uiteraard ook heel veel conditietraining maar dan met gewichten in moordend tempo. Als ik wat kilo, s kwijt ben en mijn knie weer volop kan belasten ga ik me daaraan wagen.

Heb wel eens t een en ander gezien ja. Doet me erg veel denken aan crossfit..
Heb trouwens ook een ebook over hoe de zuid afrikanen hun strength & conditioning periodiseren. Best interessant, maar mijns inziens niet zo praktisch als conjugated periodisering (westsiiiide :p ). Mocht je dat ebook ooit willen lezen moet je maar even pm'en.

Vandaag;
Deload 1:
A. Optrekken:
2x12xBW (4 wijd, 4 chins, 4 smal en neutraal)

B. Bench, pinky:
8xBar
3x50
2x70
2x90

C. Squat:
5xBar
5x60
5x100

D. Front squat:
5x60

2x1x60 powerclean & jerk

Comments:
Saai, maar wel nodig. Bench was vandaag vooral een volume deload. Woensdag is zowel intensity als volume deloaden. Vrijdag toppen.

Gisteravond nog 2u 7s training. Ging niet bepaald lekker. Heb mn middelvinger gekneusd en was vrijwel de hele training erg vermoeid. Wel positief is dat ik zelf mocht kiezen wie ik tijdens het toernooi het liefst als fly-half aan mn binnenkant heb in het eerste team (zal zelf center spelen). De coach heeft ook gezegd dat hij het begrijpt als ik donderdag rust neem, en ik denk dat ik dit ook ga doen.

On a side note, ga na het 7s toernooi op 7sept beginnen met trainen bij 1 van de premiership clubs hier. En misschien tegen het eind van het jaar naar Hong Kong voor wat wedstrijden met het universiteit's team.

Gaaf man, je hebt gelijk een key positie gekregen in het team. Dutch rugby aint so bad!

Gaaf man, je hebt gelijk een key positie gekregen in het team. Dutch rugby aint so bad!

Merk dat ik op een hoop dingen gewoon beter ontwikkeld/opgeleid ben dan de meeste spelers hier. Vooral mn fysiek en individuele skills (tackle, man vastzetten en looplijnen) zijn beter.

Ga vrijdag waarschijnlijk naar de tioman eilanden om daar mn verjaardag door te brengen met wat maatjes :p Was ook van plan om vrijdag te gaan toppen, maar kan zijn dat ik dat naar maandag verplaats ivm tijdnood. Vrijdag wordt dan dynamic effort/rep effort.

Edit: kan ook zijn dat ik morgen top. Skip sowieso de bench-deload die vandaag gepland stond.

Laatst bewerkt:
Gezellig kerel, ff lekker genieten daaro. Heb je na al die trainingen ook wel verdiend.

Vandaag maxxen. In de eerste instantie wat huiverig omdat mn vinger nog steeds pijnlijk is, maar mn trainingsmaatje kwam speciaal mee om handoffs te geven en ik voelde me verder goed fris na twee dagen complete rust. Er dus maar gewoon voor gegaan, en met resultaat;

ME UB 1.1:
A. Bench, pinky:
8xBar
2x3x40
3x60
2x80
1x90
1x100
1x110

1x115 alltime PR :D

B. CGBP, 90s:
8x60
8x70
6x80

C. DBBP, 90s:
12x32
6x32

2u en 2 meals later

D1. Wijde pull-ups, 90s:
3x8xBW
D2. 3D pullaparts:
3x15xminis

E. Hammer curls:
6x22,5 afgekapt ivm vinger

F1. EZ Curls:
15x25
8x30
F2. OH EZ ext. :
15x25
12x30

G. One-arm side raises:
2x12x10

Comments:
+10kg over de start van de cycle, +5kg bovenop mn alltime pr. Ruimte over, dus kenkerblij. Gestopt ivm vinger en omdat de 115 wel een aardige grinder was. De komende weken wat meer intensity pakken binnen mn oude trainingsschema en dan over een week of 4-6 voor 120 gaan. Als ik die dan nog niet haal doe ik gewoon weer een smolov cycle :p

Heel erg happy, en heel erg tevreden.

Bodyweight vanavond na heel veel meals, vocht en in kleding; net onder de 83. Heel acceptabel dus.

Good job man, goed om te lezen ook dat ook de rugby trainingen lekker gaan naast het gebruikelijke powerliften.

Yeah buddy, 115 staat! Bam

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, drink der maar een paar op!

Netjes man! goeie Smolov progress. Hoe voelen je schouders etc nu aan?

Yeah buddy, 115 staat! Bam

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, drink der maar een paar op!
Thanks Bart! Zeker gedaan, cocktails op een of ander hagelwit strand :D
Netjes man! goeie Smolov progress. Hoe voelen je schouders etc nu aan?
Thanks, alles is heel gebleven. Aangename verrassing, zeker met het rugbyen erbij.

Komende week wordt een beetje tricky betreffend krachttraining. Ga proberen Dinsdag een goede sessie te doen. Heb alleen morgen twee wedstrijden, tegen Singapore U20 en een ander Uni team, en dit weekend het toernooi waar ik de afgelopen weken naartoe getraind heb. Moet dus even kijken wat handig is.

Vanavond helaas maar 1 wedstrijd kunnen spelen ivm een thunderstorm. Maar gelukkig was die wel tegen het Singapore Under 20 team :D Net aan verloren, 3 tries tegen 2, maar desondanks heel tof.

Heb dus maar 1 sevens pot hoeven spelen en dus heb wat extra rust. Denk dat ik daarom morgen alvast een keer naar die premiership club ga.

Ga stoppen met Coan denk ik. Is namelijk niet in te plannen icm rugbyen en reizen. Moet mn voorlopige schema nog uit gaan schrijven, maar wil het accent gaan leggen op snelheid.

Zojuist;
ME UB 2.1 + beetje LB DE:
foamrollen

A. CGBP, fat gripz:
2x8xBar
3x50
3x70
3x80
fat gripz eraf
3x90 paused
2x100 paused
1x105

B. Press, fat gripz:
6x40
6x50
5x60

C. DBBP, 90s:
13x32,5
6x32,5

D1. High pull, clean:
2x3x70
3x120
D2. Box jumps to jerkblock:
3x3xBW

E. Ultra wide pullups:
2x10xBW

F. Prowler Sprints:
6x20m x15kg

G. Bench, pinky:
25x50

H. TRX row:
25xBW

Comments:
Rustig aan gedaan. Vanavond rugbyen.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven