Fitness Seller

Strongerman logje Calippo

• Topic Starter Topic Starter
Nog steeds ziek, keelonsteking gezakt, en is nu een bronchitis. Wel niet meer te ziek gevoel, dus maar gaan trainen.

Training 01/09
5*5 bp tot 110kg
Viel redelijk tegen, zonder wraps en sleeves
trap bar speed deadlift tot 150kg
Ik was buiten adem van het gewicht te veranderen. Sucked.
Front squat 5*5 tot 85kg
Zelfde als deadlift, ik had vooral moeite ademen en die bar die op mijn keel drukte deed geen deugd

Deload en toch nog rottraining maar nog te verwachten.

Na verder uit te zieken(de avond van de training vorige had ik terug koorts) en onkruid helemaal weg te spuiten terug in orde.

Training 08/09
5*5 bp tot 120kg
Vergeten kijken, ik dacht dat ik vorige training al 115kg gedaan had. Gaat makkelijk.

Powerclean&push press 5*2 tot 90kg
laatste rep ging nog goed, rustig opbouwen

TripleSuperset 3*20 push down/cable curl zonder rust op 30kg
Hier ga ik eindelijk wat uithouding mee kweken, push down is easy, cable curl niet...

Al bij al ok training voor paar weken te sukkelen, hopelijk kan ik nu een reeks neerzetten.

Vrijdag laatste zomerfeestje van het jaar gehad, gisteren mn pa moeten helpen voor de koishow van vandaag gezien die zwaar met de fiets gevallen is. Gesleur met vanalles dus goed stijf vandaag. Wel schema gemaakt, vanaf morgen gaan we maandje geen alcohol drinken en dieet zwaar aanscherpen. Cardio zal een uurtje van waar ik zin in heb worden. Snelwandelen, fietsen, stairs, of VR-boxen/fighten.

1631722547498.png

Laatst bewerkt:
Voila, eerste training volgens nieuwe schema. Mijn nek was nog ko, voor de rest alles redelijk hersteld.

training 13/09
5*5 bp tot 125kg
Er zit nog meer in, en als ik consistent blijf zit die 5*150kg die ik voor ogen heb er ms in.

5*2 power clean tot 90kg
Schijfjes van 2.5kg waren bezet, dus maar ineens 90kg terug gedaan. Op papier mag 115kg*2 geen probleem worden op de laatste trainingen volgens dit schema, zeker als ik mijn techniek wat terugheb, die is nu wat schoddy.

Leuke training van een goede 20-25minuten, ideal tijdens mijn middagpauze.

training 14/09
front squat 5*5 tot 80kg
ging toch moeilijker dan verwacht. Vooral door detraining denk ik van de laatste 3 weken.

dumbell biceps curl/leg raises superset
3*8 tot 22kg en 3*5
Ook moeilijker dan verwacht, al was het nog redelijk simpel.

Machine rows 3*8 tot max
leuke toevoeging nu ik nog laag zit qua rpe, af en toe een machine maxen.

Laatst bewerkt:
Gisteren moest ik op naar Brussel, kwam goed uit, pak gestapt en wat gefietst als cardio.
Vandaag push/pull 2, maar de trapbar is kaput, dus is het gewoon deadlift voor deze mesocyclus.

training 16/09
mp 5*5 tot 80kg
Ging lekker, techniek ben ik wat kwijt wel.

deadlift 5*3 tot 150kg
Helemaal al de techniek kwijt hier, maar ging wel zeer makkelijk en snel

Dip machine 3*8 tot max
Lekker easy. Fun, zo'n laatste lukraak oefening op machine.

Nergens op rustpauze gelet, geen pijn tijdens het deadliften, dus het gaat allemaal nog heel vlotjes.

Gisteren heel de dag serverfout proberen op te lossen, mentaal te ko om in de avond nog te gaan trainen. Vandaag maar gaan trainen dus, en morgen push-pull1 terug.

Training 18/09
superset
front squat 5*5 tot 85kg
dumbbell curl 3*8 tot 24kg

Allemaal nog heel vlot.

Superset
Leg raises 3*6
Machine pulldowns 3*8 tot max

Korte training, alles heel makkelijk, en ik moest nog naar supermarkt voor die sluitte.

Training 20/09
Bp 5*5 tot 130kg
Ging moeilijker dan gedacht, voorlaatste set begon ik wat krampen in buik te krijgen dus niet goed gefocused. Cutten zal ook niet helpen.

power clean& push press 5*2 tot 95kg
Nog easy, maar gerommel werd steeds harder. Maar doorgetrained, ik had geen zin om na 20 minuten al te stoppen

3*8 chest press machine tot max
nog hard, die laatste set. Maar toen was het hard aan het borrelen en zweette ik me de t*ring. Snel naar huis gegaan en alles eruit gescheten.

Nog steeds stijf, mogelijk ga ik mijn programma moeten veranderen naar dat ervoor want alles voelde zwaarder dan het zou mogen zijn.

Training 22/09
front squat 5*5 tot 90kg
dumbbell curl 3*8 tot 26kg

Leg raises 3*7
cable pulls 3*8 tot max

Dringend nieuwe matras nodig want rug is helemaal ko. Iets meer bb-style getrained om rug wat te activeren, maar niet gelukt.

Training 25/09
mp 4*8 tot 80kg
Laatste rep van laatste set was cheat

superset cable pushdown/curl 4*12 tot 80kg
Triceps easy, biceps toch nog moeilijk.

Li raises 3*8 tot 10kg schijven
hele rare oefening

chest press 3*8 tot max
fail op laatste rep

machine pulldowns 2*12 1*8 tot max

Ik zat toen duidelijk met suikertekort en te trillen, te laat gegeten deze ochtend en te low in carbs laatste dagen. Maar ok training.

Laatst bewerkt:
Oude te kleine matras gaan halen want ik kon nog amper gaan van de pijn deze week. 1 dag erop geslapen en pijn is enkel nog mechanisch, niet meer constant, dus het is zuiver die matras. Terug kunnen gaan trainen.

Training 1/10
Speed bp 5*5 tot 120kg
geen zin om me te forceren of teveel arch/druk te zetten, dus maar wat speedwerk gedaan

superset
cable pushdown 3*12 tot max/cable curl 3*12 tot 90kg
op dat hoger gewicht doet dat niet deugd aan mijn polsgewricht. Mogelijk ander handvat gebruiken.

single arm dumbell rows 3*8 tot 30kg
easy

superset machine flies/reverse flies 3*12 tot max/3*12 tot 60kg
achterkant schouder wat proberen trainen, en de machine flies was gewoon machine maxen.

Gisteren wat bw squats gedaan (5*20), pijn is manageable en alles lijkt in orde. Het is vooral als ik rechterbeen omhoog hef, dat ik instant crippling pijn heb, net of er een dolk in mijn onderrug wordt gestoken.
Matras is vandaag nog niet binnen, spijtig genoeg.

Morgenvroeg terug push pull. Het is een beetje rond de blessure werken, iets wat te vaak al voor is gekomen laatste maanden. Mogelijk is mijn lichaam gewoon op.

Laatst bewerkt:
Na een ferme sinusinfectie met cortisone 3 weken niet meer getraind om blessures te laten genezen, want een continu stekende pijn van alle blessures en moeite om zelf uit bed te geraken was ik even beu. Ondertussen is de pijn quasi weg.

Sinds gisteren terug op keto, dus het trainen gaat eerder gericht zijn op spiermassabehoud en cardio om eindelijk naar die 105kg te gaan, niet op performance. Ik zal genoeg met de afwerking van mijn huis ook mee moeten helpen.

Out of keto sinds eergisteren, niet meer getraind maar wel 5/6 dagen per week na het werk/in het weekend met gerief sleuren. Meerdere keren suikerklop gehad. Nu is het buiten mijn doucheglas en mogelijk nog wat zakken cement gedaan voor dit jaar, dus vanaf morgen terug trainen.
Ik weet nog niet met welke intensiteit ik ga trainen want ik heb geen goesting weer van de ene blessure in de andere te vallen. Dat amper uit bed kunnen en helse rugpijn was wel een wake-up call, mijn lichaam moet hopelijk nog zeker 50 jaar mee dus moet ik eerder kijken naar longevity. En het feit dat ik me net beter voel na toch wel zwaar klussen laat toch wel zien dat mijn intensiteit te destructief was.

Laatst bewerkt:
Voila, gisteren groen licht gehad om rustig terug te beginnen trainen van sportdokter.
De pijn in mijn rug zou komen door de ziekte van Bechterew, een chronische ontsteking in de onderrug/het bekken die dicht bij psoriasis en IBS ligt, waar ik ook last van heb. Ik zit nu rond de 133kg en compleet out of shape en afvallen zou de pijn verbeteren, dus gaan we maar weer liften.
Het is demotiverend, maar via een 5x5-systeem wil ik toch weer op ietwat niveau komen, ook omdat ik al paar maanden maidenless zit.

HUP HUP HUP

Voila, gisteren groen licht gehad om rustig terug te beginnen trainen van sportdokter.
De pijn in mijn rug zou komen door de ziekte van Bechterew, een chronische ontsteking in de onderrug/het bekken die dicht bij psoriasis en IBS ligt, waar ik ook last van heb. Ik zit nu rond de 133kg en compleet out of shape en afvallen zou de pijn verbeteren, dus gaan we maar weer liften.
Het is demotiverend, maar via een 5x5-systeem wil ik toch weer op ietwat niveau komen, ook omdat ik al paar maanden maidenless zit.
Dat is 1 van de ziektes die ik ook heb. Schept geen leuk toekomstbeeld of wel?

Dat is 1 van de ziektes die ik ook heb. Schept geen leuk toekomstbeeld of wel?
Nope, zeker niet voor iemand van onze lengte, ouwe fokker. Het is de ene na de andere (auto-)immuniteitsstoornis die boven komt laatste jaren.
Laten we hopen dat bio-engineering wat vooruit gaat de komende jaren.

Terug
Naar boven