AndroidHealthClinic

Strongerman logje Calippo

• Topic Starter Topic Starter
Nog altijd geel slijm aan het ophoesten, dus nog een dagje uitstellen. Proberen wat ab rolling en lunges te doen straks maar heb er niet veel hoop in.
Vuyl virusje, net in mijn verlofweek.

Eindelijk 90% beter, die feestdagen deden er geen goed aan. Straks abs en lunges, morgen terug gym.

training 5-01
Eindelijk

BP 3*5 tot 100kg
military press 3*5 tot 70kg
machine rows 3*5 tot 160lbs
superset cable curl/triceps pulldown 2*8 tot 100lbs 160lbs respectivelijk

Nog niet top en wou me niet overzetten na tot 8 dagen rust door ziekte, ging goed maar longen zijn nog ni 100%. Maar iig geen hartkloppingen en pusflijmen meer ophoesten na de trap op te lopen.

Laatst bewerkt:
training 8-01
Bp 3*5 tot 105kg
mp 3*5 tot 75kg
machine rows 3*5 tot 175lbs
superset triceps pulldown 2*8 ander machine en fucked up the weights.

Voor de rest ging alles goed, nu begint kracht en conditie echt terug te komen. Morgen terug 5 hoger, met gear buiten chalk nu wel.

training 9-01

BP 3*5 tot 110kg
military press 3*5 tot 80kg
machine rows 3*5 tot 190lbs
superset cable curl/triceps pushdown 2*8 tot 110lbs 160lbs respectivelijk (fucked up het gewicht van de pushdown)

Geared up ging het nog heel goed. Fatigue management gaat nu het belangrijkste worden.

training 11-01

BP 3*5 tot 115kg
military press 3*5 tot 85kg
machine rows 3*5 tot 205lbs
superset cable curl/triceps pushdown 2*8 tot 60lbs 100lbs respectively.

Andere gym met veel betere benchpress-setup. Het verschil tussen een matte, brede bank waar je je techniek 100% kunt toepassen en gladde, smalle rommel is op zich best gevaarlijk. Zelfs die 115kg*5 ging nog easy, maar de training vrijdag is dan weer op glibberige bank.
Maar die 120kg en 90kg zitten er zeker nog in geared up. Zit bijna max qua machine rows, dus daar ga ik ook iets op moeten vinden.

Pushdown was nu weer compleet andere cable ding.

12-1 hard op mijn kloten gegaan met de fiets, gekneusde rib en enkel goed kapot. Fiets net gemaakt, dus kan ik terug gaan trainen.

training 18-01
BP 3*5 tot 110kg
military press 3*5 tot 70kg
machine rows 3*5 tot 165lbs
superset cable curl/triceps pushdown 2*12 tot 140lbs 180lbs

Wou zien wat ik kon gezien de rib en de kapotte enkel en was mn gear vergeten, maar alles ging nog simpel. Dus nu is het finale run naar de 5*130kg BP eind deze maand of op 1/feb. Dan is het wegen en hard cutten februari en hopelijk nog wat kracht gainen.

training 20-01
BP 3*5 tot 115kg
military press 3*5 tot 75kg
superset cable curl/triceps pushdown 2*8 tot 150lbs/200lbs(max van machine)

Nog steeds easy, terug naar 2*8 gegaan voor superset, beter zwaarder en minder reps dan fluff fatigue creeren voor volgende training. Fucked up de machine row in gewicht blijkbaar, ga ik dan volgende training stapje terug ingaan en dan terug omhoog.

Donderdag RMI van enkel.

training 22-01
BP 3*5 tot 120kg
superset cable curl/triceps pushdown 2*8 tot 160lbs/200lbs(max van machine)

Was net een kindertuin. Heb 20 minuten moeten wachten tot een barbell vrij was, wat de concentratie niet ten goede kwam. Maar ging al bij al nog goed ook al was het met slechte form en glibberbankje.

training 24-01
BP 3*5 tot 125kg
superset cable curl/triceps pushdown 2*8 tot 170lbs/200lbs(max van machine)

Gear vergeten maar ging gewoon nog goed, buiten dat ik andere stang ga moeten gebruiken voor de cable curls. Dus die 130kg*5 zit er morgen aan te komen, en eerste goal van 2023 bereikt.

Laatst bewerkt:
training 26-01
BP 3*5 tot 130kg
military press 3*5 tot 90kg
superset cable curl/triceps pushdown 2*8 tot 180lbs/210lbs(max van machine)

Nog wat aparte gewichtjes gevonden voor de pushdown, niet dat het echt veel zwaarder maakt maar 10lbs is 10lbs.
Maar vooral eerste doel behaald, die 130kg*5 BP na een goede 1.5 maand, en er zit nog meer in, idem voor die 5*90kg MP. Dus ik ga nog 2-3 sessies bijplannen in deze mesocyclus, en zien of ik die 5*140kg en 5*100kg haal, eventueel 145kg en 105kg wat zowat mijn oude max is. Ik zou dan toevallig ook net aan max machine voor de machine rows zitten...

Benieuwd naar mijn gewicht, maar ik weeg me niet voor de dag dat ik de cut start. En dan is het doel onder die 120kg komen, al lijkt me dat niet realistisch voor enkel februari.

training 28-01
BP 3*5 tot 135kg
military press 3*5 tot 95kg
machine rows 3*5 tot 220lbs
superset wide grip cable curl/triceps pushdown 2*9 tot 130lbs/210lbs(max van machine)

Oof, nu zit ik dicht tegen fail, maar het ging nog. Compleet mijn base kwijt tijdens het benchen, volgende keer kalk erop want ik schuif in het rond als er wat zweet op hangt, en met 135kg in de handen is dat nu niet zo veilig of ideaal. Die 140kg en 100kg maandag gaan we voor.

Andere stang voor cable curl gebruikt, dan is het niet echt nog een superset, maar voelt veel beter aan de pols.

Laatst bewerkt:
Rottraining. Nog niet hersteld van vorige training, slecht geslapen, krampen in kuiten en reet en had geen energie. Maar omdat ik morgen geen tijd heb toch maar gegaan.

training 30-01
BP 3*5 tot 140kg
fail op rep 5, mijn reet schoot in kramp dus mijn base en concentratie kwijt, ik had het ms nog kunnen grinden maar ging het niet riskeren zonder spotter, dus bail op middenste studs.

military press 3*5 tot 100kg
na rep 4 topset gestopt, de 4de was al grinden en begon ik mijn balans te verliezen. Dus ook fail.

Ik had de energie niet meer om zwaar te gaan dus rustiger gewicht genomen.

Dus spijtig dat die toptraining beetje in het water is gevallen, maar so be it, originele doelen zijn gehaald. Vanaf morgen begint de cut, ik ga ook teruggaan naar 2x per week bench/military press training en terug bij 115/75kg beginnen, zeker gezien ik toch redelijk hard ga cutten. bw/10*2*4 gaat het doel zijn, morgenochtend weeg ik me.

Oof, snel toch even gewogen, 143kg. Dus 11kg eraf voor februari.

Nog niet hersteld van de training, cut ingezet en gym was weer kinderschool.

training 1-02
BP 3*5 tot 115kg
military press 3*5 tot 75kg

Allemaal easy, dan maar opgerot, ik ging niet tussen de 20 dertienjarigen die op de bankjes zaten te springen nog iets doen. Vrijdag andere gym op werk, gaat het hopelijk minder druk zijn, al ga ik training beetje moeten aanpassen gezien geen rack.

training 3-02
BP 3*5 tot 120kg
seated rows tot max
Pushdowns tot max
dumbell curl 2*8 tot 26kg

Dacht andere gym te nemen waar een squatrack stond, bleek het nog slechter te zijn. Stank, vuyl, en daarnaast ook nog lawaaierige n*gers die denken dat iedereen mee moet luisteren naar hun videocall terwijl ze op de enige benchpress van de gym zitten, die trouwens half uiteenhangt.
Brussel is echt een shithole voor fitness.

Laatst bewerkt:
training 5-02
BP 3*5 tot 125kg
seated rows tot 220lbs
high cable Pushdowns tot 150kg
wide grip cable curl 2*8 tot 150kg

Buiten die wide grip cable curl alles easy, ander machine gebruikt dat eigenlijk voor lat pulldowns dient. Nu kan ik niet meer supersetten, maar ik zat aan de max van het machine dus eh...

Heel bizar, maar ik heb de indruk dat mijn herstel net vooruit gaat door te cutten, IF en metformin. Merk ook na 6 dagen veel minder last van vettige huid en mijn honger blijft stabiel.
Ik was er in de tijd mee gestopt omdat het mTOR downreguleert en testosteron wat zou onderdrukken, wat dus hypertrofie tegengaat, iets dat ik tijdens de newbiegains-periode kan missen, maar tijdens de cut toch leuke combo.

Zat tijdens vorige bloedtest tegen diabetisch aan(2 punten onder, dus zeker al ferm pre-diabetisch) en mijn totaal cholesterol en bloeddruk was veel te hoog. Op het einde van de maand bloedtest voor alles, laat ik testosteron ook in kaart brengen zodat ik het effect van cut + metformin zie. Normaal zit ik rond de 700-800ng/dl totale testosteron.

Laatst bewerkt:
training 7-02
BP 3*5 tot 130kg
military press 3*5 tot 90kg
machine rows 3*5 tot 245lbs
high cable Pushdowns 2*8 tot 140kg
cable curls tot 2*8 tot 140kg

Fucked de benchpress topset up door te ver naar achter te zitte en de eerste rep de barbell tegen de studs aan te fl*kkeren, me dan niet van het begin te herpositioneren, schuin en teveel naar voor op het bankje te zitten. Alle tightness kwijt, maar toch 5(eigenlijk 6)*130kg als was het niet pauzed.

Wat rustiger aan met cable werk voor te pieken om die 140kg en 100kg te halen deze keer. Lichter qua gewicht maar minder rust.

Hals was nog pijnlijk/stijf, iets teveel op nek getrokken tijdens die topset van vorige machine rows, dus terug down en opbouwen op die oefening.

training 9-02
BP 3*5 tot 135kg
military press 3*5 tot 95kg

BP ging goed, had goede tshirt aan die niet glijde en wat kalk op de bank deed het goed.
MP was laatste rep grind. Ik train nu fasted, dus dat kan er mee te maken hebben. Back down naar 80kg daarop, die 100kg gaat voor volgende mesocycle, of na de cut zijn.
Dit gaat het pieken wat assymetrischer maken want dat is nu een beetje 3 oefeningen tegelijk.

superset
cable Pushdowns 2*8 max machine
cable curls tot 2*8 tot 150kg

Ander cablemachine in onderhoud/stuk, dus maar supersetjes gedaan. Easy.

Zondag topset bench dus. Ben benieuwd of ik het deze keer haal.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven