XXL Nutrition

Strongerman logje Calippo

Bezoekers in dit topic

Plan is klaar

5*5 ohp 60kg
5*5 dl 100kg
5*5 sq 60kg

Dat gaat de eerste training worden morgen, elke training +2.5kg. Vanaf donderdag op keto om terug op gewicht te komen, zelfs snoob herkende me amper omdat ik 25kg te zwaar sta.
 
Training 27-06

5*5 standing oh press 60kg
5*5 deadlift 100kg
5*5 leg press 60kg
3*8 decline dumbell curl tot 18kg

Trapte vooral op mijn adem en zat na de training te trillen, qua gewicht ging alles heel gemakkelijk. En het belangrijkste: pijnvrij.
Het nadeel is dat de gym bij het werk geen squatrack heeft, dus standing oh press is cleanen om te beginnen, en squat gaat dus niet. Mogelijk heeft de gym hier dicht bij huis wel squatrack.
 
Vorige donderdag getraind maar gym zat bomvol, oh press 62.5 en deadlift naar 110kg ging allemaal easy, de rest was met een calf raise machine benen trainen.

Gisteren was het

Oh press 5*5 65kg
Deadlift 5*5 120kg
Seated rows 5*5 tot 100kg
Lying leg press tot 100kg

Gym niet echt top, veel te veel volk zelf smiddags omdat het in centrum Brussel en net naast Hotel is. Na de werkuren is het al helemaal niet meer te doen.
Nu ik op keto zit let ik vooral op rustpauze, zeker niet te korte rustpauzes, en vooral binnen de 10 sec de set gedaan hebben voor atp metabolisme.
 
Laatst bewerkt:
8/7
Oh 5*5 67.5kg
Deadlift 5*5 130kg
seated rows 5*5 105kg

Then nearly puked, dus maar gestopt. Keto is toch bizar, de set zelf is geen probleem maar als je te diep gaat zit je 2 uur misselijk met hartkloppingen en kan je niet degelijk lopen. Ik heb letterlijk tegen mijn chef Ikea ipv ok gezegd.
 
Al een tijdje van keto afgegaan, heb nog ergens een training gedaan waar ik me heel slecht voelde en naar huisarts ben gegaan. Moeten stoppen met keto en rehydratatie om te bekomen. Dus nu beginnen we terug verder met opbouwen.

27/7
Oh 5*5 70kg
Speed deadlift 7*3 140kg
seated rows 5*5 100kg
Machine leg press 5*5 tot 105kg

Blijft gruwelijk irritant dat die gym bomvol zit, ik heb al spijt van basicfit te nemen.
 
Korte update, af en toe getraind maar rugpijn is er al enkele weken terug dus terug naar af, dinsdagnacht onder de scan. Ik ben functioneel kreupel dus trainen zit er momenteel niet in. Wat ben ik blij dat ik mijn job van thuis kan doen.
Of ik krijg donderdag een definitieve no, of ik krijg een yes en ga voor nog een record ergens om me te motiveren, al is het maar masters.
 
- Breedstralige posterieurwaartse discusbulging niveau L1-L2, L3-L4en L4-L5, waardoor beperkte druk anterieur op de durazak en beperktevernauwing van het foramen beiderzijds.
- Breedstralige posterieurwaartse discusprotrusie niveau L2-L3,waardoor druk anterieur op de durazak, matige vernauwing van hetspinale kanaal en beperkte vernauwing van het foramen beiderzijds.
- Mediane tot rechts foraminale posterieurwaartse discusprotrusie niveau L5-S1, waardoor beperkte druk anterieur op de durazak en matige vernauwing van het foramen rechts.
- Facetartrose bilateraal op niveau L3-L4 tot en met L5-S1 en meestuitgesproken rechts op niveau L5-S1. Secundair hogerbeschrevenvernauwing van de foramina en beperkte vernauwing van het foramenlinks op niveau L5-S1

Het gaat hoogstwaarschijnlijk een no zijn. De artrose is gelinkt aan ziekte van Bechterew, de rest eerder gewone slijtage. Fusie-operatie zit eraan te komen, al zou ik graag nog eens voor benchpress-record willen gaan.
 
Yep.

Update: gisteren 3 infiltraties gehad, not fun. Lokale pijn is pak beter, maar uitstralingspijn naar heup niet. 4 november wordt de pijnzenuw verbrand, daarna volgt mogelijk nog een epidurale behandeling, wat het meest risicovolle is.

Vastzetten is volgens deze arts geen optie gezien het om 5 wervels gaat. Dus is het hopen dat deze behandelingen werken en ik het zo nog jaartje of 10-15 kan rekken tot nieuwe behandelingsmethoden bestaan.

Ik ga een schema ontwikkelen voor benchpress en enkel benchpress. Deadlift en squat zijn verleden tijd, (onder)rug en legs gaan eerder revalidatie en bodyweight oefeningen worden.
 
Nieuwe update: vrijdag denervatie gehad, nu is heel dat deel van de onderrug gezwollen, heb ik blauwe plekken waar het gebeurt is. Lokaal fucking pijnlijk en lig ik 95% van de tijd in bed, maar de uitstralingspijn naar de heup is nu weg. Dus in principe is dat goed en ik zou binnen een week kunnen starten met revalidatie en voor dat powerlifting record in bench press kunnen gaan.
 
Straks check up, feeling hyped. Pak beter al was het op een overvolle trein gisteren nog afzien.
 
Heftige shit man, succes met herstel!
 
Heftige shit man, succes met herstel!
Herstel zal er minder zijn, maar ik zal al blij zijn als ik terug wat in form kan geraken.

Iig, check-up viel tegen. Dus nog rusten. In principe zou ik al mogen starten maar enkel machines en licht gewicht, dus mogelijk doe ik een testsessie donderdag of vrijdag.
 
Straks om 7 uur nieuwe check up bij sportarts, ik heb de indruk dat de bewegingen die hij me liet doen nu wel zonder pijn gaan. Het probleem is dat de gin-tonics van tijdens de Duivels de validiteit van die test wel kan in gevaar brengen.
 
Sinds 5 december terug aan het trainen, had groen licht. Daarnet training 5. Altijd een leuke tijd waarin je per maand 20-30kg omhoog gaat in gewicht.

15/12/22
BP 5*5 tot 100kg

Absolute rotbanken aan de benchpress-installaties in de lokale basic fit, veel te glad en dun. Maar de losse bankjes naar de squatrack trekken zal de volgende stap zijn, daar zitten er wel een paar met anti-slip bij.
iig, ik ben per training 5kg omhoog gegaan, nu begint die laatste rep toch moeilijker te worden, maar 110kg*5 zit er wel in denk ik. Na 2 weken trainen niet slecht. Vanaf er echte slowdown inzit is het 20kg naar beneden, en alterneren met shoulder press vanaf 60kg. Tegen eind januari hopelijk terug rond die 5*130kg.

Machine pull 5*5 tot 150lbs
Pronated grip, gewoon tegengestelde van bench doen. Gaat nog goed, moet niet op rusttijd letten en enkel het hoogste gewicht is echt zwaar.

Superset lying rolling triceps extensions + dumbbell curls 3*8 tot 20kg
Ook nog easy. Goede goede dumbbells in de gym wel hiervoor, langere staven dus minder stress voor de pols

Dus het evolueert goed. Eerste training had ik last van mijn rug door gewoon al de schijven te pakken, dit is nu weg. Morgen wat lunges en ab rollers oefeningen.
 
Training 17-12
Was gisteren nog niet hersteld van de training, dus ik heb maar wraps en band meegenomen, dat zou die extra push geven. Nou...

5*5 bp tot 105kg
Laatste set met reps, amper gehaald, laatste rep brak form compleet en op die gladde bankjes is dat geen goed idee. Maar op max dus, ipv de 110kg, al lag het waarschijnlijk aan het gebrek aan herstel. Dus is het 20kg oplaag en opnieuw, maar nu meer minimalistisch.

5*5 machine row tot 170lbs
Ging nog ok, maar dicht tegen max.

Gezien de dumbbells continue in beslag waren genomen door 2 turken die niet doorhebben dat ze hun kleding kunnen wassen, liet ik de superset voor wat hij was en wat het ineens eens Shoulder pressen.

5*5 tot 60kg
Ging ok, maar na het gebrek aan herstel en dat zwaar benchen was de explosiviteit die ik normaal heb toch weg. Het was gewoon om te zien waar ik daar ongeveer sta.

Dus training omgooien. Vanaf nu leangains anti-fuckarounditis training.

Bench/oh press/machine row 2*5, daarvoor eerst set me de bar voor opwarming/techniek en aan +-80% eerste workset.
2*8 superset dumbbell curl/rolling shoulder press.

Thuis training: opbouwen van de bw lunges en ab rolling tot 3*20.

De bedoeling is dan om elke dag te alterneren. Vanaf het te zwaar is, deload en opnieuw. Op die manier hoop ik die 5*130kg te halen eind januari. Dan februari IF en kijken of ik kilo of 8-10 kan droppen.
 
Laatst bewerkt:
Even de log updaten

19-12
Bp 3*5 tot 90kg
Mp 3*5 tot 65kg
Machine row tot 170lbs

Dumbbell curl/lying shoulder rolling 2*8 tot 22kg

21-12
Bp 3*5 tot 95kg
Mp 3*5 tot 70kg
Machine row 3*5 tot 190lbs

Dumbbell curl/lying shoulder rolling 2*8 tot 24kg

Ging allemaal ok, buiten dat de machine row nu rond max zit dus ga ik 4 stappen op terug, en de superset zal ik nog 1 training doen, dan schakel ik over naar cable pushdowns/curls als alternating set, tot ik daar weer rond max zit en dan terug overschakel naar originele superset.
Ik merk ook dat ik sneller herstel door iets minder volume te doen, maar weet niet of dat op lange termijn goed idee is.
 
Kutnacht, fuif in het veld hierachter en mijn noise-cancelling headphones zijn deze week stukgegaan(nieuwe net binnen), maar toch gaan trainen want morgen is de gym dicht.

Training 24-12
Bp 3*5 tot 95kg
Mp 3*5 tot 75kg
Machine row 3*5 tot 135lbs

Dumbbell curl/lying shoulder rolling 2*8 tot 26kg

Mij blijkbaar vergist voor de BP, ik zal het op de vermoeidheid steken. Military Press ging nog lekker. Rows geen issue, maar die supersets waren hard op het einde, flink op de adem getrapt. Dus even laten rusten en cable curl/pushdown invoeren.
 
Training 24-12
Bp 3*5 tot 100kg
Mp 3*5 tot 80kg
Machine row 3*5 tot 150lbs

Mp zit dicht bij max, maar gezien ik nog zonder gear train komt dat mogelijk goed. Woensdag of donderdag met polsband/wraps/liquid chalk.

Superset pushdown/cable curl 2*8 tot 140lbs. Nog easy, buiten voor pols.
 
Ferme infectie op de luchtwegen gehad sinds na vorige training, hopelijk morgen beter en trainen. Ondertussen wel duidelijk gerecovered van hoge trainingsfrequentie.
Klote is dat zondag de gym dicht is en ik maandag op moet voor werk, dus dat fucked heel programma op.
 
Back
Naar boven