AndroidHealthClinic

Strongerman logje Calippo

• Topic Starter Topic Starter
Gisterenavond hele tijd aan de schijt, toch maar getraind.

training 12-02
BP 3*5 tot 140kg fail rep 5
Identiek aan vorige max set, laatste rep raakte ik mijn tightness kwijt en bail op middenste studs. Maar gezien ik dus letterlijk hetzelfde press na ferm carb/electrolyte depleted te zijn nog niet zo slecht.
military press 3*5 tot 80kg
cable rows 3*5 tot 100kg
Superset pushdowns/cable curls max/160lbs

Terwijl ik met de fiets naar huis reed zware suikerklop, ik geraakte niet meer vooruit en benen waren aan het trillen. Moet deze middag bij ouders gaan eten, dat is nog 5km sukkelen op de fiets voor ik eet. Ga ik me wel eens tussentijds wegen, ook al heb ik al water/koffie binnen.

Ik ga tussenin de push-pull nu ook terug wat trap bar deadliften, enkel speedreps en low volume en het mag niks pijn doen.

Laatst bewerkt:
134kg, kloppen ineens mijn stats terug. In de spiegel bij ouders begint fourpack er al goed door te staan ook. Nog 16 dagen doorcutten, dan recomp.

training 14-02
BP 3*5 tot 120kg
military press 3*5 tot 85kg
Machine rows 3*5 tot 190lbs
Superset rolling triceps extentions/dumbell curl 2*8 tot 22kg

Easy, speed-training op 25 minuten.

Laatst bewerkt:
Ferme sinusitis sinds gisteren, op de ibuprofen toch maar gaan trainen, ook al was het vaak snotteren en niezen. Het is niet mijn halfjaar geweest met een hoop stevige blessures en een pak ziektes.

training 17-02
BP 3*5 tot 125kg
military press 3*5 tot 90kg
Machine rows 3*5 tot 190lbs
Superset rolling triceps extentions/dumbell curl 2*8 tot 24kg

Zat continu zonder adem dus moeilijker dan het zou mogen zijn. Als ik zondag train is het +2.5kg voor bp en mp ipv volledige 5kg.

Sinusen nog altijd niet top, en er nog koortsblaas bij gekregen. Voelde me niet top maar toch getraind.

training 19-02
BP 3*5 tot 127.5kg
Moest ik op andere bankje doen gezien het goede bezet was, dat helemaal uit mekaar rammelt. 4de rep bijna gemist omdat ik scheef drukte en bijna van het bankje afleuterde, 5de ging beter. Ziekte en gewichtsverlies hakt er toch in.
military press 3*5 tot 92.5kg
Ging ook niet makkelijk
Machine rows 3*5 tot 205lbs

Rolling triceps extentions 2*8 tot 26kg
Dat ging wel weer goed.
cable curl 2*8 tot 160kg

Ga deze niet meer supersetten gezien ik op mijn adem trap. Hopelijk dinsdag/woensdag terug in orde, donderdag bloed laten trekken.

Laatst bewerkt:
Nog niet hersteld, zowel niet van virus als van training. Toch getraind omdat het anders niet uitkomt.

training 21-02
BP 3*5 tot 130kg
military press 3*5 tot 95kg fail rep 5
Machine rows 3*5 tot 210lbs

rolling triceps extentions 2.8 tot 28kg
dumbell cable curl 2*8 tot 170lbs

Fasted getraind, bp was maar nipt en mp fail op rep 5, met rep 4 ferme grind. Machine rows mini-gewichtjes gevonden en daar zat ik er ook al op door. Dus stapje terug en reboot.
Ik ben benieuwd hoe snel kracht terugkomt na de cut, want ik kreeg voor het eerst opmerking dat ik duidelijk afgevallen was. Nog 7 dagen hard doorcutten, ik ga voor die 130kg.

Zat op het werk en middagvergadering is weggevallen door ziekte, dus maar korte training om deadlift eens te testen.

Training 22-02
Speed deadlift 5*3 tot 100kg
Nope, voelde het na laatste set net op plaats waar ik infiltraties heb gehad, dus no more deadlifting.
Leg extentions 3*8 tot 100lbs
hamstring curls 3*8 tot 80lbs

Na goede 15 minuten al terug klaar. Weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken, het is beetje gek om naar de gym te gaan voor enkel laatste 2, lunges en abswheel rolls doe ik liever thuis.

training 23-02
BP 5*5 tot 100kg
military press 5*5 tot 70kg
Machine rows 5*5 tot 145lbs

Allemaal op snelheid en met top technique. Iets wat ik mis met minder sets te doen. Maar lekkere deload om te zien dat die 2.5 maand training toch een pak uitmaakt.

rolling triceps extentions 2*8 tot 30kg
Oof, laatste rep was nipt. Maar lekkere oefening.

dumbell cable curl 2*8 tot 180lbs
Begint nu ook moeilijk te worden, ook door fasted training en het cutten. Raar genoeg geen/minder problemen qua krachtverlies bij isolatie-oefeningen dan complex-oefeningen.

Uitslag bloedtest:
  • ldl flink omlaag, quasi gehalveerd, hdl ook spijtig genoeg 20 punten omlaag. Ik ga toch een minimumdosis crestor beginnen gebruiken.​
  • Ferritin 260, eindelijk onder controle door 4-5 keer per jaar bloed te geven en de multivitamine eruit te smijten.​
  • leverwaarden ok, alt-ast ietsje verhoogd maar ggt maar 14, dus ligt het eerder aan spierafbraak/cutten.​
  • creatinine net op bovengrens, ligt aan de zware trainingen plus werk aan de tuin.​
  • totaal testosterone maar net boven de ondergrens met 256, oof. Ik voelde wel dat die omlaag was tov anders, maar dit is toch direct 450 ng/dL minder als zonder metformin/zware cut.​
  • Prediabetesmarkers weg, waarden perfect binnen range nu.​
Ga het met arts er eens over hebben, normaal blijft het plan recomp + metformin van maart tot 1 mei van kracht. Eens ik terug op gewicht ben kan ik mogelijk de metformin er terug uitlaten.

Laatst bewerkt:
training 25-02
BP 5*5 tot 105kg
military press 5*5 tot 75kg
Machine rows 5*5 tot 150lbs

Alles lekker pauzed reps. Gaat heel snel.

rolling triceps extentions 2*8 tot 32kg
Ik hoop die 34kg aan te kunnen, maar het gaat nipt zijn. Triceps branden echt erna.

dumbell cable curl 2*8 tot 170lbs
wist niet meer hoeveel ik vorige keer gedaan had, dus fout gewicht.

Laatst bewerkt:
Bij ouders thuis dus maar even snel gewogen, 131.5kg. Die 143kg was ook niet nuchter gewogen, dus we zullen het maar bij 12kg op een maand houden.
Nu naar 1.3kg per week eraf, dan heb ik mijn goal van 120kg voor mei. 1 juni nieuwe bloedtest.

training 27-02
BP 5*5 tot 110kg
military press 5*5 tot 80kg
Machine rows 5*5 tot 155lbs
rolling triceps extensions 2*8 tot 34kg
dumbell cable curl 2*8 tot 180lbs

Gruwelijk irritant in de gym, alles net in gebruik en vooral tettermarokkanen in groep. 1u30 training die normaal 30 minuten had kunnen duren.
Maandag rond de middag mijden in het vervolg. Die rolling triceps extension was op failure, ga ik stapje mee terug zetten.

training 1-03
BP 5*5 tot 115kg
military press 5*5 tot 85kg
Machine rows 5*5 tot 160lbs
pushdown machine max +20lbs
dumbbell cable curl 2*8 tot 190lbs

Duidelijk nog niet hersteld, maar anders komen de dagen qua trainingen niet uit ivm werk en tuinaanleg. Triceps en shoulders fried, ik moet ms extra rustdag inbouwen ergens.

Laatst bewerkt:
Training 3-3

Nog altijd niet hersteld, dus besloten wat minder volume te doen.

4*5 bp tot 120kg
Zelf dat voelde zwaar. f**k.
Machine rows 5*5 tot 165lbs
Pin press sets van 3 tot 160kg(fail op rep 2)
Ga ik implementeren om cns eens wat harder te belasten, maar het was nu al gesukkel.

Cable curl 3*8 fail op rep 6 200lbs
pushdown 3*8 max +30lbs

Kuttraining dus. Voelde me verre van top. Cable curl laten vallen, en machine pullups doen.

Goed gemaft en pak beter hersteld deze keer. Dinsdag op werk trainen, donderdag mogelijk ook dus moet schema beetje getweaked worden dan.

Training 05/03

4*5 bp tot 125kg
Ging goed voor pauzed benchpress te zijn. Goede tshirt aan en bank was nog niet nat dus glibberde niet overal naar toe.
4*5 mp tot 87.5kg
Ook nog ok, met gear aan.

Assisted pull up
3*5
Te zwaar begonnen, grip kwijt op set 3. Volgende keer pak meer assisten en 4 sets

Machine rows 5*5 tot 170lbs
Oof, met die pull ups ervoor redelijk hard

pushdown 3*8 max +30lbs

single arm Cable curl 3*8 tot 50lbs
Goede afsluiter

Toch te hard aan het cutten blijkbaar, na 2 dagen nog altijd niet hersteld, kan ook de winterpiek zijn.

Training 08/03

4*5 bp tot 130kg
pin press x*3 tot 150kg
Machine rows 5*5 tot 165lbs
assisted pull ups 4*5 tot 150lbs

en dan snel weg want de kindercreche kwam spelen in de gym.

toch nog nette training! het kan altijd beter, heb ik ook.

toch nog nette training! het kan altijd beter, heb ik ook.
Het moet beter, maar als ik boven die 130kgx5 BP blijf terwijl mijn lichaamsgewicht naar beneden gaat mag ik niet teveel klagen. Ik ben geen 25 meer en heb tijd gezien ik maar net 3 maand terug bezig ben.

Training 10/03

4*5 bp tot 115kg, 1*3 132.5kg
4*5 mp tot 77.5kg, 1*3 90kg
Machine rows 5*5 tot 170lbs
assisted pull ups 4*5 tot 140lbs

Beetje last van onsteking in linker triceps, assistance work even links laten liggen en zien hoe ik doe op lager volume, maar dan met een peak set op 3 reps. Ik ga mp en pin press afwisselen per training zover ik het kan, hangt af van of de racks bezet zijn.

Terug strontverkouden en terug beginnende koortsblaas. Begint een beetje belachelijk te worden, ik gooi de metformin eruit. Kijken wat dat doet.

Terug
Naar boven