XXL Nutrition

Strongerman logje Calippo

• Topic Starter Topic Starter
Moest even langs ouders dus ineens nuchter buiten een koffie gewogen, 129,5kg in onderbroek.
Dus gewicht is toch redelijk stabiel gebleven ondanks die 2 weken cortisone, abs en zelfs obliques beginnen er goed door te staan in goed licht. Vandaag carb up, en dan morgen peak day. Tijdens de deloadweek even hard cutten, dan 2 strength mesocyclussen van 3/1, en dan is het weer wegen en kijken of we die sub 125kg en 160kg*3 halen.

abs op 130kg ... ok dan :)

Ik heb op redelijk hoog vetpercentage al abs, daar val ik altijd eerst af. Voor echt beach-ready te staan is het wel nog 10kg dat eraf moet.

Hier zat ik op 127kg(unflexed, net achter me hier is ook die weegschaal dus zelfde belichting), ik denk dat ik ongeveer op hetzelfde vetpercentage sta.

relaxed pose.PNG

Iig, topdag valt in het water, keelontsteking en koorts. Dus we gaan gewoon deload op vorige woensdag zetten, en vanaf woensdag nieuwe mesocycle herbeginnen.

Nog ziek maar koorts is weg, of toch nu. Dus maar op de keelpastilles en ibuprofen gaan trainen. Het lijkt ook meer naar mijn oor te gaan ipv naar luchtwegen. Het is toch maar deload.

Training 23/04
BP

5*bar
5*60kg
3*100kg
1*120kg(potentiation set)
2*3*135kg

Nu heb ik confirmatie dat het ene bankje inderdaad scheef staat. Ga ik dus niet meer gebruiken, veel te gevaarlijk, ik neig altijd naar links te vallen. Maar het andere was bezet door zoomers.

mp
5*bar
5*50kg
2*3*80kg

Easy, op speed training.

machine rows
3*5 tot 145lbs

Dinsdag nog hardere deload, zuiver op techniektrainen. Eindelijk een legdrive incorporeren. Donderdag begin mesocycle aan rpe 7 eerste week. Dus nergens slowdown.

Laatst bewerkt:
Training 25/04
BP

5*bar
5*60kg
5*5*80kg

zuiver op techniek getraind, heel de bank moeten onderklodderen met kalk of ik schuif gewoon omhoog. Moet ik toch iets op vinden.

Plate rows 5*5 tot 100kg

easy, enkel laatste reeks was inspannend.

Deload zit er dus op, vanaf donderdag nieuwe mesocycle. Ik ga uit van 3/3.5 trainingen per week, normaal haal ik de 160kg*3 niet(3de kolom is sets, reps altijd 3, en nooit onder 82.5% van mijn 1rm max), en dat is sowieso het eind van de cyclus als ik er geraak.

1682425933824.png

Laatst bewerkt:
Training 27/04
BP

5*bar
5*60kg
3*100kg
pot set 1*120kg
5*3*132.5kg

Ging lekker. Moet wel wat muziek hebben, 4 minuten rust tussen sets begon wat tegen te steken.

Assisted pull ups 3*5 tot 3 plates erbij.
easy. Rustig opbouwen terug.

Rolling shoulder extentions 3*8 tot 24kg
Zelfs met sleaves deed tricepspees nog wat vies. Spijtig.

Lying dumbell curls 3*8 tot 20kg

Goede eerste training. Hoop dat ik niet al te stijf ben zaterdag om te trainen.

Kutnacht gehad met de Syriers hiernaast die heel de nacht hun bek niet houden, en met een farlight heel de kamer verlichten waardoor mn kat niet wil slapen.
Toch maar gaan trainen, goed hersteld, gisteren ook uit eten gegaan met ouders, pizza, lasagna, brood en goed wat wijn dus die carb-up kan ik niet laten liggen.

Training 27/04
BP

5*bar
5*60kg
3*100kg
pot set 1*125kg
4*3*135kg
Ging goed buiten laatste set waar ik mn tightness verloor, al was die nog redelijk easy.

MP
5*bar
3*60kg
1*90kg
2*3*95kg
Ik had beter eerst pull oefening gedaan, maar het begon druk te worden dus wou de squatrack niet kwijtspelen.

assisted pull up 3*5 tot 4 plates

lying dumbell curls tot 3*8 tot 22kg

Goed trainingkje, duidelijk carbloaded.

So, net naar de gym gegaan, zat bomvol. Mogelijk omdat de enige supermarkt hier open op 1 mei ernaast is. Maar direct terug buiten gegaan, morgen trainen dan maar.

Training 2-05
Bp
Opwarming blijft zelfde dus zet ik er niet meer bij
pot set 1*130kg
5*3*137.5kg

Assisted pull ups tot 5 plates

rolling shoulder triceps extentions 3*8 tot 26kg
geen last van triceps deze keer, dus top.

lying dumbell curl 3*8 tot 24kg
Hier zit ik dicht tegen max.

Voor de rest goede training al had ik slecht nachtje. Nu wel al pak meer DOMS dan vorige training. RPE7 week zit er dus op.

Niet hersteld, maar teveel zin om te trainen gezien ik day off heb en goed geslapen had.

Training 4-05
Bp

pot set 1*130kg
4*3*140kg
Ging nog goed, al voelde ik de training van dinsdag nog.

machine rows 3*5 tot 175lbs
assisted pullup machine was bezet

rolling shoulder triceps extentions 3*8 tot 28kg
Nu voelde ik triceps wel terug. Oppassen voor overbelasting dus, al zit er nog meer in qua gewicht.

lying dumbell curl 3*8 tot 26kg
Oof. Denk dat het fail op 28kg gaat zijn.

Lichaam goed wrecked, ik ga kijken om zaterdagavond of zondagochtend te trainen zodat ik wat meer herstel heb.

Amper geslapen door interventie door politie hier in straat vannacht, met zwaailichten door de kamer. Toch maar gaan trainen, maar duidelijk niet ok.

Assisted pull ups tot 6 plates 3*8

BP
1*130
3*3*142.5kg

Voelde zwaar, techniek trok op niks.

MP
1*90kg
Toen had ik al door dat mijn press erdoor zat, suikerklop en moe. Niet getopped dus.

lying dumbbell curl 3*8 tot 22kg

Zwakke training dus en trillend door te weinig suiker. Not fun, had meer moeten eten voor de training.

Training 09-05
Bp
1*135kg
2*3*145kg
2*3*140kg

Ik wou me wat sparen voor de rolling shoulders, want anders wat het mogelijk weer niks.

low plate rows 3*5 tot 120kg
eh, niet mijn favoriete oefening maar anders gebruik ik traps te veel, ik probeer meer mijn lat te engagen nu

lying shoulders dumbell extentions 3*8 tot 30kg
Ging moeilijker dan verwacht, was al moe en had niet al te goed gegeten

cable curl 3*8
Alle bankjes bezet dus maar cable curl gedaan tot random gewicht, om toch iets te doen voor biceps.

Geen funne training door supervolle gym op het werk, maar niet zo moe als eergisteren.

Training 11-05
Bp

2*120kg
1*140kg
3*147.5kg
3*145kg
3*142.5kg
3*140kg

That hurt. Extra set toegevoegd voor opwarming, en ik voel dat high frequency/high intensity/mediocre volume-gedoe duidelijk in schouders en triceps.

assisted pull ups 3*5 tot 6 plates

lying shoulders dumbell extentions 2*8 tot 28kg
1*5 32kg, fail op rep 6
Tussen de sets triceps al ko. Toch doorgegaan, met fail op 32kg na 5 reps. Nu terug beginnen met 3*8*26kg doen en kijken of ik zo kan opbouwen.

Lying dumbell curl
3*8 tot 24kg
Ik voelde me beter na de eerste 2 sets, raar genoeg, omdat ik wat herstelde van de fail. Volgende training die 26kg.

Laatst bewerkt:
Mijn rug sinds zondag hard fucked, vrijdag terug facetbehandeling en mogelijk epidurale, dan ben ik er weer vanaf voor 6 maand. Op de tramadol en ibuprofen toch maar gaan trainen en het als deload aanzien, al kan ik niet archen, staand of overhead werk doen, dus is het hoger rep werk.

Training 17-05
5*5*135kg
Rustiger aan gedaann, bovenlichaam is goed hersteld.

Assisted pull ups 3*5 tot 7 plates

Lying rolling shoulder triceps extention 3*8*24kg
Alle andere dumbells bezet, het was Zoomer-trainingsuurtje. Op speed getraind.

standing barbell curl 3*12 tot 30kg
Gezien alles bezet was en mijn rug niet meer aankan, high rep barbell curls

Ga ik in toekomst nooit meer op trainen, heel de gym vol irritante kleuters zonder begeleiding.

Laatst bewerkt:
Gisteren op 3 dosissen tramadol tuinaanleg mee gedaan, en erna ruginfiltratie gehad, vandeochtend nog gaan trainen gezien het nog verdooft is. Die begint nu uit te werken.

Training 20-05
BP

2*5*137.5kg
1*5*132.5kg
Te moe van gisteren en te weinig suiker binnen. Dus maar op 3 setjes gehouden

3*5 pull ups tot 8 plates

Military press
3*60kg
3*80kg
3*90kg
3*100kg

Suikers begonnen wat te komen en voelde eigenlijk dat ik nog hoger kon, maar maar niet gedaan.

lying dumbell press 3*8 tot 28kg
Laatste rep was tegen het gaatje dus max.

Nu gaat het afhangen van hoe de rug hesteld komende dagen/weken. Cortisone is bijna uitgewerkt dus vannacht wordt afzien.

Laatst bewerkt:
Eerste degelijk nachtje in goede week, heb wel het idee dat tramadol libido ook fnuikt, voel me terug zoals bij metformin en morning wood is weg. Maar goed herstelt voor te trainen, alleen...

Training 23-05
Bp

3*5*140kg
Tijdens de opwarming met 100kg kwam er plots een n*ger achter de bench staan en "cmon" te roepen en aan de barbell te komen toen die naar beneden ging. Moesten dat mijn worksets zijn had ik pissed off geweest, vriendelijk afgewimpeld na 3 reps. Nog nooit meegemaakt in bijna 25 jaar trainen, ongevraagde slechte spots zijn dus ook real bij bench press stations.

machine row 3*5 tot 240lbs
broccolikopjes rond pull-up station. Blijkbaar is het blokweek en moeten ze niet naar school, dus het zat helemaal vol om 3 uur, vooral dumbbell rack. Dus geen extentions maar military press.

Mp
5*60kg
3*80kg
3*90kg
3*100kg
3*110kg(fail op rep 3)

Maar ineens gekeken waar max ligt, 110kg*3 zou goed lukken als ik fris ben. Morgen kijken of trap bar deadlift lukt zonder pijn, en biceps.

Laatst bewerkt:
Niet herstelt, maar komt anders niet uit met ouders die op reis zijn dus maar gaan trainen.

Training 25-05
Bp

2*5*142.5kg
Tijdens de opwarming voelde ik al dat schouders nog lang niet recovered waren dus minder volume.

pull up station 3*5 tot 9 plates

Mp
5*60kg
3*80kg
3*90kg
En dan gestopt. Schouders fried, dus meer recovery training.

dumbell curl 3*8 tot 26kg
Hier ga ik 4*6 mee doen en zien tot waar ik geraak.

Minder zware training, maar gezien het gesleur met zakken eten en kattenbakken bij ouders moet ik niet pieken nu. Zondag 5*145 moet lukken. Nog een maand voor die 3*160kg.

te moe eigenlijk om te trainen door al het gekuis en gesleur. Toch maar gedaan, suikerklop na de bench.

Training 28-05
bp

2*4*145kg
1*3*145kg
Niet tot het uiterste gegaan, ga ik nu niet riskeren. Gewoon tot slowdown gegaan, rpe 7-8
machine rows
3*5*220lbs
MP
5*60kg
3*80kg
3*100kg
Gewoon wat work doen. Daarna te moe en aan het trillen van suikertekort
dumbell curl 3*8 tot 30kg

En dan was het trillend nog 5km naar huis op de fiets. Straks verder kuisen, morgen wordt gazon eindelijk gezaaid.

Ga het volume wat verlagen voor de volgende 3 trainingen, maar 2 topsets per training. Ik wil die 3*152.5kg zondag maar daarna gaan we nieuw cycle starten. Ms komt die restart net goed uit voor dan 3*160kg te doen rond sterkste man van vlaanderen.

Zero chance dat ik deftig kan trainen, armen en handen kapot van het schuren, dus maar wat gedaan. No chance dat ik zondag kan toppen want het is t.e.m. zaterdag nog alle dagen dit doen.

training 31/05
Paused bench press

3*120kg
2*130kg
1*140kg
1*150kg
1*155kg

Zit nog meer in maar maar niet gedaan, zeker zonder spotter en 1 arm vermoeider dan de andere. Moet hersteltraining worden, geen peak.

Assisted pull ups 3*5 tot 10 plates

lying rolling shoulder extention 3*8 *28kg
Enige dat niet ko is, was triceps, dus specifiek daarvoor dit nog gedaan.

Biceps achterwege gelaten, brachialissen voelen al ontstoken.

Terug
Naar boven