MuscleMeat

Strongerman logje Calippo

11/05
BP 4x4 tot 125kg

En voorlaatste rep krakte er iets in schouder en laatste rep deed pijn. f**k. Nu is het nog warm maar dat ga ik morgen voelen. Was te denken, van amper volume naar high volume training te gaan.
Beterschap maar weer :chocoslag:

• Topic Starter Topic Starter
We zien wel. Het lijkt mee te vallen, geen bruising en mobiliteit blijft 100%. Pijn bij sommige handelingen maar dat is mogelijk contractuurtje.
Maar effe rustig an doen, en goed opwarmen en rekken/strekken.
Ik gebruik daarvoor elastieken/bands
Schermafdruk van 2024-05-12 10-59-27.png

Maar effe rustig an doen, en goed opwarmen en rekken/strekken.
Ik gebruik daarvoor elastieken/bands
Schermafdruk van 2024-05-12 10-59-27.png
Persoonlijk geen fan van bands. Ook had ik al goed opgewarmd, 20min fietsen naar de gym, 10-20*bar, 6-8 x 60, 6-8 x 80, 6-8 x 100 en al 4de set in de worksets. Het was ook quasi speedreps, ik denk dat 150kg *4 er zeker inzat.
Volgens mij gewoon overbelast door teveel volume. Ms is Smolov JR voor kuurbeesten en jongeren terwijl ik beter ga op high frequency low volume.

Maar iig deload en terug zachtjes opbouwen.

15-05
Tijdens de pauze eens geprobeert te benchen om te zien wat het geeft. Geen pijn meer in general handelingen.
x*20kg voelde ik al, vanaf de bar op borst is lichte pijn in de rechterschouder, push doet ook pijn tot tricep het overneemt.
5x60kg deed nog meer pijn, dus maar gestopt. Verder rusten en dit weekend opnieuw proberen.

3*8 biceps machine curls tot 38kg
3*8 triceps extention tot 54kg

Rustig opbouwen en schouder zoveel mogelijk sparen voor het moment. Morgen kijken of mijn ab rollouts lukken.

Laatst bewerkt:
Voila, 2 weken gerust, terug proberen benchen op relatief licht gewicht. Voelde ok, beetje gevoelig maar echt pijn was het niet te noemen. Vooral als ik te explosief vanop de pauze vertrek lijkt het vies te doen.

25/05
Pauzed bp 3*5 105kg
Rows tot 130lbs

ik ga nu een soort training doen met 3 topsets na opwarming, 2.5kg per training erbij als revalidatie. Afhankelijk van hoe het morgen voelt train ik dan al.

We're back bitches. Die shoulder injury bleek rotator cuff tear, 5 maand mee gesukkeld tot ik bpc157+tb400 gebruikt heb. Guess what, rug is ook compleet fixed en pijnloos, wat een wondermiddel. Ik snapte direct hoe Axel Witsel van een gescheurde achillespees in 8 weken kon herstellen.

2 maandjes terug aan het trainen, vorige week opgebouwt tot 5x130kg bp, nu terug deload naar 120kg en 3 topsets ipv 1. Vanaf volgende week zou ik willen beginnen front squatten want benen lopen achter.

Laatst bewerkt:
26-01

Voila, deze meso zit erop, 3*5*140kg BP zonder legdrive, eerste 2 sets gingen explosief, laatste iets minder maar dat lag volgens mij eerder aan techniek. Rug houdt het nog goed vol maar dankzij dit weer toch wat uitstralingspijn en lokale pijn. Natuurlijk niet zoals vroeger dat ik in bed lig te trillen van de pijn op 300mg tramadol. Af en toe een ibuprofennetje werkt genoeg nu.

Volgende meso van 5 weken cutten naar 10-12% en 110-112kg en zien of ik voor Maart tot 5*150kg geraak. Dat zit er nu al redelijk in, maar max 10kg per maand omhoog om pezen en gewrichten te laten wennen.

Laatst bewerkt:
04-02

Toch maar meso verdergezet omda ik nog in de tank had, vandaag was het 3*4*150kg als final, maar het is 1*4*150kg en 2*3*150kg geworden omdat ik niet wou riskeren dat ik failde zonder spotter en explosiviteit nu weg was. Daarna tot 6*175lbs + 10lbs seated row.

Dus nu maar pas deload, cut hakt er goed in dus eind februari 5*150kg op stabiele 112kg zou mooi zijn. Eerst terug naar 3*5*135kg vrijdag, terug weighted pull ups als main assistance en opbouwen. Nog niet echt conjugate of dedicated blokken nodig.

• Like
Waarderingen: Loca
07-02-25

Gezien nieuwe meso even wat beter loggen. Eergisteren geopereerd aan tumor in de nek(naar labo, hopelijk niet terug premaligne zoals +-10 jaar geleden) en vandaag sinusitis dus deload kwam goed uit. Gym zat vol broccolikopjes om 9 uur, vermoedelijk sportdag van een school of iets dergelijks.

BP tot 3*5*135kg
Machine rows 3*6 tot 160lbs

En afgetrapt, al de rest zat te vol en assisted pull-up stond een groep kleuters aan te hangen. Morgen lunges en abs, zondag meso echt terug beginnen.

08-02

Lunges 3*9
ab rollouts 3*10

09-02

Bp 3x5x137.5kg
assisted pull-ups tot 5
leg extentions 3*8 vanaf 120lbs
lying dumbbell curls 3*8 tot 8*24kg

Voorlaatste rep van de curls krakte er iets in kapotte schouder en gaf dan pijnscheut, nu een zeurende pijn. Hopelijk geen scheur. Zien wat dat dinsdag geeft, mogelijk terug tb500 doen. Herstel is duidelijk minder door cut ook, ms wat narrow grip benchen om schouder en borst wat rust te geven.

Laatst bewerkt:
11-02
deadlift singles tot 3*1 135kg
asspull ups tot 6
triceps pushdown op pulldown machine 3*8 tot 110lbs

Voornamelijk deadliften op techniek, ik zou graag terug naar 220kg(2xbw) gaan met perfecte techniek, gewoon voor basic preparedness. Elke week wat singles doen, 5kg per week erbij plakken voor topset en hopen dat rug nu niet raar doet. Eens ik dat heb focus ik op squat naar 2xbw te krijgen, mits blessures het toelaten.

Blessure in schouder al veel beter, lijkt gewoon contractuurtje door overbelasting. Donderdag benchen.

Training 13-02
BP tot 3*5*140kg
asspull ups tot 7

Schouder goed hersteld, maar BP blijft maar meh door cut. Deze ochtend zat ik op 115,6kg, maar niet nuchter. Blijft dus rustig naar beneden gaan, nog zo'n 3 kg op 2.5 weken en dan terug herevalueren.

Training 15-02
Close grip/modified jm press 3*5*120kg
Gaan we niet meer doen, hoog touchen rond upper chest voelt niet goed in polsgewricht. Gewoon close grip met touch onder de borst touch. Rustig opbouwen als medium bench day, alterneren met blasts tijdens heavy bench day om schouders wat te sparen.
Asspull ups tot 8 4*6
cable biceps curls tot 160lbs 3*8
Triceps cable pushdowns 3*8 tot 120lbs

Goede addition als medium day al moest ik wrist wraps gebruiken voor cable, gewoon omdat polsgewricht fried was. Nog verrassend goed qua energie, ook al zit ik diep in de cut en ben ik zo plat als wat met quasi 0 pump.

Training 16-02

Ab wheel rollouts 3*11
BW Lunges 3*10

Laatst bewerkt:
Training 18-02
bp 1x5x132.5kg
1*152.5kg
2*4*142.5kg

Assisted pull-up tot 120lbs 4*6

Mis alle explosiviteit, buiten bij single rep als potentiation set. Vooropgestelde 5*150kg lijkt niet langer haalbaar met zo'n harde cut, gewicht 113,8kg deze ochtend. Eerste keer commentaar gekregen dat ik fel afgevallen ben sinds eind vorig jaar.

Training 19-02
Hele nacht en dag in bed gelegen en over de pot gehangen met migraine-aanval, beter en opgestaan rond 3 uur, iets gegete en gaan trainen.

close grip bp tot 3*5*122.5kg
deadlift tot 5*1*140kg
pulldown trolley cable pushdowns 3*8 tot 130lbs

Ging allemaal heel goed, medium day gezien omstandigheden die top ging. Morgen en overmorgen druk op werk dus ws geen training, tenzij vrijdag laat.

Training 20-02
lunges 3*11
rollouts 3*12

Training 22-02
Bp
1*5*135
1*155kg
1*3*145kg

Weer niks explosiviteit en al vermoeidheid na 1 work set. Geen idee waar dit aan ligt.

asspull ups tot 110lbs 4*6
triceps pushdowns 3*8 tot 140lbs(ferme cheat laatste rep)
cable curls 3*8 tot 160lbs(had 170lbs moeten zijn maar miskeken omda de lak daar van de stack is)

Weight 117kg op schaal van de fitness, wat wil zeggen dat er nog niks af is in laatste weken terwijl ik plat sta als wat en dat de thuisweegschaal bij ouders mis is. Ik vermoed muscle memory/glycogen in benen/ass/rug want daar loopt alles heel vlot. So be it. Ik ga nog denken wat ik nu ga doen, verder cutten en deload upper body en terug opbouwen denk ik, want van een schema volgen is er nu geen sprake meer.

Training 23-02
squat 5*5 tot 70kg
Gym is net naast de supermarkt, keek binnen en zag dat er geen volk was en zat toch in mijn joggingsbroek met handdoek in de fietszak. Snelle sessie van 8 minuten. Gaat heel simpel maar ik merk dat ik veel schrik heb voor blessures en niet op gemak squat.

Thuis verder:
Rollout 3*13
lunges 3*12

En terug flinke verkoudheid of griep met een koortsblaas de grootte van halve pingpongbal op de bovenlip. Geen idee of het spierstijfheid, gewoon ziekte of combi is maar goed brak.

Vanaf ik terug beter ben(hoop morgen al goed genoeg) een nieuw schema op basis van Matt Vena, met minder volume.

Terug
Naar boven