XXL Nutrition

Stronglift log

Ikzelf kan wel atg squatten maar heb nog wel een kleine butwink. Ik heb er geen last van of pijn door maar tog wil ik em eruit. Meer hams rekken denk ik. En de manier van trainen die jij nu hanteerd lijkt erg sterk op de mijne en ik deel je mening...traint erg lekker. Keep it up

• Topic Starter Topic Starter
bedankt, heb jouw log ff bekeken, maar brute gewichten hoor!! zeker die MP

Week 24 vrijdag training

SQ:
warming-up
8x110kg
8x100kg
8x90kg

BP:
warming-up
6x72,5kg jammer kon er geen 8 pakken...
8x67,5kg
8x62,5kg

PR:
warming-up
8x72,5kg
8x67,5kg
8x62,5kg

Dips:
3x8xBW

Preacher Hammercurls:
3x10x13kg

nog steeds tevreden met deze manier van trainen...

Aangepaste madcowtraining week 25

Nou dit was echt een compleet weggegooide training ;)

Deadlift:
5x40kg
5x70kg
3x90kg
1x110kg
8x122,5kg maar fail bij 4e rep, kreeg een knik in mijn knie na ff rechtopgestaan de set wel afgemaakt
8x112,5kg bij 5e rep week knik in mijn knie en ben met de DL gestopt

OH:
8x20kg
5x30kg
3x40kg
1x45kg
8x47,5kg fail bij 7e rep, hier had ik natuurlijk gewoon 8 reps moeten kunnen pakken
8x42,5kg fail bij 3e rep, totaal geen focus meer en de bar terug gelegt..

hier hield ik het voor gezien... het leek wel of alle kracht vandaag uit mijn lichaam gelopen was...

ik voelde me de gehele dag al niet 100% topfit, en ik had eigelijk heel veel aan mijn hoofd om te doen, en dan kan ik mijn focus er niet meer bij houden met trainen helaas..
daarnaast heb ik op het allerlaatste moment mijn training gewijzigt, ik doe normaal op maandag SQ,BP,PR+assist en ik dacht waarom doe ik niet net als stronglift een AB training, dus heb vandaag DL,OH+assist gedaan.. ( A is dus SQ,BP,PR+Assist en B is DL,OH+Assist )

ik weet nu ff niet meer wat ik woensdag ga doen, of ik idd gewoon verder ga met AB of op de oude voet....

Laatst bewerkt:
Woensdag training:

Deadlift:
8x120kg
8x110kg
8x100kg

OH:
8x47,5kg
7x42,5kg
8x37,5kg

incline benchpress:
8x55kg
8x50kg
8x45kg

Chinnups:
5xBW+10kg
6xBW+5kg
6xBW

Preachercurls
3x8x35kg

Training opnieuw gedaan en nu gewoon op woensdag...

Manier van trainen bevalt me wel, echter ik weet niet of ik er lang mee door gaat, ik heb het idee dat ik er niet echt veel progressie mee ga maken

Ik denk dat ik toch wel weer naar kracht terug ga
ik denk aan het volgende

ma SQ 5x5 + BP 5x5 + PR 5x5 + assist
wo DL 5x5 + OH 5x5 + Incline BP 3x8 + assist
vr SQ 3x8 + BP 3x8 + PR 3x8 + assist.

vrijdag training

SQ:
warming-up
3x5x120kg

ik ga squat niet meer op kracht doen, nu heb ik weer last van mijn rug gekregen
niet eens door het squatten maar door het uitlopen met de bar
ik ga een deload naar 100kg doen, en vanaf nu echt 8x100kg ATG squats, en pas verhogen als ik ook echt 8 ATG squats maak
met 120kg hou ik me zelf een beetje voor de gek, ik pak 120kg echt nips parallel.... en sommige reps misschien net geen parallel

BP:
warming-up
3x3x75kg
2x5x70kg
1x8x65kg
1x8x60kg
1x80kg

baal dat ik geen 5x75kg meer kan pakken! maar niet geheel ontevreden met de training

PR:
warming-up
8x75kg
8x70kg
8x65kg

door de squat kon ik niet helemaal 100% gaan, heb een steek in mijn rechter onderrug...

Dips:
2x8xBW

afgelopen maandag toch wel weer goed door mijn rug gegaan

SQ
3x8x100 ATG

na laatste set voelde ik de steek van afgelopen vrijdag terug komen, training af moeten breken en besloten om de benen training ff op laag pitje te zetten doordat ik dinsdag overdag toch gehele dag al een beetje uitstraling had naar mijn rechter been wat me dus helemaal niet lekker zit...

vandaag:

BP:
warming-up
3x3x75kg
2x5x70kg
2x8x60kg
1x80kg

OH:
3x5x45kg

ik had er echt geen zin in, eigelijk zodra ik niet mijn eigen schema train dan bak ik er niks van en heb ik er helemaal geen zin meer in
ik ga elk geval deze week mijn rug sparen, en misschien volgende week voorzichtig weer opbouwen...
moet toch wel in mijn achterhoofd houden dat ik 1,5jaar geleden aan een dubbele hernia geopereerd ben....

vrijdag:

OH:
5x5x50kg

incline benchpress:
8x55kg
8x50kg
8x45kg

BP:
2x5x70kg wilde 8x70 doen, maar 5x70 was echt max... veel energy op aan OH en inclineBP
2x8x60kg

Chins
3x6xBW

PR:
5x80kg FAIL
5x5x77,5kg

Dips:
2x8xBW

Aangepast training, rug is wat minder gevoelig, maar ik voel dat het nog niet 100% is, voorlopig wil ik ff me rug sparen, en voor me rug alleen Pentleyrow en chins doen
misschien ga ik eens een cycle van 3weken smolov jr Benchpress proberen ;)

Lekkere training, en verstandig om je rug even te ontzien. Smolov jr is wel heftig toch? Ben wel benieuwd! Overigens haal jij volgens mij tot nu toe de beste progressie door steeds langdurig bij een schema te blijven. Maar ja, het moet ook wel leuk blijven natuurlijk.

Ik train het lekkerste met een vast schema met veel compounds erin, zodra ik me zelf de vrijheid geef om met veel assist te varieren dan gaat het minder lekker idd
beetje varieren kwa reps gaat wel ok, tijdje setjes van 8 dan weer 5x5 ect ect, madcow met mijn eigen variatie van sets en reps vind ik wat dat betreft lekker trainen..

ik ga ff volgende doen:

http://joshmahony.com/weights/smolov_jr.php 1rm op BP is 80kg als ik dit invul ziet het er niet onmogelijk uit... increment op 5 kom ik uit op 10x3x77,5kg
is voor 3 weken, en dan geef ik gelijk me rug ff een paar weken rust, als assist op maandag blijf ik er pentleyrow bij doen..

hierna weer vol gas op aangepast madcow verder.......;)

Laatst bewerkt:
Smolov Jr week 1 - dag 1

Smolov BP: 6x6x57,5kg
PR: 3x5x80kg

dit was het voor vandaag, eigelijk nog zin om door te gaan, maar laat ik eens verstandig zijn, en gewoon het schema aanhouden...

schema komende week:
woendag: smolov BP 7x5x60kg + Squats
vrijdag: smolov BP 8x4x65kg + Pentleyrows
zaterdag smolov BP 10x3x70kg + Deadlift

Smolov Jr week 1 - dag 2

smolov BP: 7x5x60kg
Squats: 4x8x90kg
cardio 10min hometrainer

tot heden gaat het me nog makkelijk af, squats licht gedaan, maar met 4x8 word het best nog wel zwaar eigelijk.... wat heb ik een hekel aan meer als 5 reps op de squats...

Smolov Jr week 1 - dag 3

smolov BP: 8x4x65kg
Pentleyrow: 5x5x80kg
cardio 10min hometrainer

Smolov Jr week 1 - dag 4

smolov BP: 10x3x70kg
DL: 3x5x120kg

1e week zit erop..

Hoe lang duren je trainingen nu ongeveer met dit schema?

kracht ongeveer 45min + 10min cardio maakt een uurtje ongeveer....

Smolov Jr week 2 - dag 1

Smolov BP: 6x6x60kg
OHPress: 5x50kg + 8x40kg
PR: 3x82,5kg + 4x80kg

Pentleyrow bij derde rep 82,5kg afgebroken, kreeg enorm veel last van mijn elleboog, nog een setje 80kg geprobeerd maar ook voortijdig afgebroken
blijf gewoon soms nog steeds tobben met me tennisarm, ik dacht er eigelijk bijna vanaf te zijn, maar nu voel ik hem weer goed, balen...

totale training 43min.

Smolov Jr week 2 - dag 2

smolov BP: 7x5x65kg
Squats: 5x5x100kg
cardio 10min hometrainer

wilde eigelijk chins toevoegen, maar vanwege mijn arm toch maar ff niet gedaan...
squats 5x5 gedaan ipv 4x8 ik haat gewoon meer als 5 squats te maken per set ;)

Smolov Jr week 2 - dag 3

smolov BP: 8x4x70kg
Pentleyrow: 3x70kg ik wilde eigelijk 4x8x70kg en deload op de 80kg ivm me arm, maar na 3x70 voelde ik toch dat het beter was om te stoppen helaas, beter ff voorzichtig dan straks echt met een blessure te zitten

morgen eigelijk veelste druk om te trainen ivm weekend kerstmarkt duitsland, dus dacht ff het idee te hebben de DL van morgen naar me toe te trekken zodat ik morgen ochtend alleen maar ff 10x3x72,5kg hoef te doen en klaar, maar na 3x120kg maar mee gestopt, geen focus geen concentratie

ik moet echt een vast schema hebben, zodra ik ga afwijken dan gaat het niet goed :(

Laatst bewerkt:
Smolov Jr week 2 - dag 4

smolov BP: 10x3x72,5kg

vandaag niet veel tijd, alleen benchpress gedaan en ga nu een weekend weg, 2e week zit erop..

Smolov Jr week 3 - dag 1

Smolov BP: 6x6x65kg
OHPress: 3x5x52,5kg (wel met een beetje pushpress)
PR: voelt nog niet goed, helaas over moeten slaan, hier baal ik vreselijk van...
Incline BP: 4x8x50kg

Smolov Jr week 3 - dag 2

smolov BP: 7x5x67,5kg
Squats: 5x5x100kg ik kijk ff niet naar gewicht, maar probeer ff zoveer mogelijk uit de 100kg te halen, door steeds dieper te squatten, en zodra ik met mijn kuiten me bovenbenen aan kan tikken ga ik in reps verhogen...
SLDL: 2x5x70kg + 3x8x70kg oefening is nieuw voor mij dus met laag gewicht begonnen om de techniek onder de knie te krijgen
Legg extensions 4x10x45kg

Terug
Naar boven