XXL Nutrition

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
Als ik onderstaande chinupbar nu met 8 houtdraaibouten in de nokbalk van mijn zolderdak bevestig, dan moet dit toch wel sterk genoeg zijn???
ik moet dan alleen de beugels een kwartslag draaien en nieuwe gaten boren, omdat mijn nokbalk ca 10cm dik is

http://www.sportandmore.nl/popup_image.php?pID=1748&imgID=0

ik ben begonnen met 94kg ik denk 30%+ aan vet, en ik ben nu 86kg en ca 20% aan vet... ( eigelijk al een paar maanden onveranderd )

ik moet nog een goed schema opzetten, het zal een schema worden waar ook de grote compound oefeningen van stronglifts in zitten en kwa sets en reps start ik voorlopig zoals ik stronglifts geeindigd heb, dus 3x8 keer erop 3x9 keer erop 3x10 en dan terug naar 3x8 met wat gewicht erbij..

ik ga starten met een UP/LO body schema..
Is toch een mooi resultaat. En goed dat je wat verandert bij stagnatie. UB/LB wordt op veel sites aanbevolen als een van de meest efficiente schema's, omdat elke spiergroep dan ong 2x per week aan de beurt komt, en dat schijnt een optimale frequentie te zijn.

DBB-er crashcool is ook overgegaan van Starting Strength naar UB/LB en hem bevalt het heel goed, volgens zijn log.

Succes ermee!

idd ik wil het squatten minimaal 2x per week blijven doen, aangezien ik nog steeds veelste dunne benen heb en ik denk dat verandering van schema mijn motivatie ook weer wat opkrikt.

daarnaast, 2x per week vind ik gelijk ook best wel weer voldoende ;) vandaar de keuze UP/LB waarbij ik wel nog zo lang mogelijk progresief wil blijven trainen..

Eerste LB trainings dag

SQ:
3x8x95kg

DL:
1x5x100kg wilde eigelijk 1x8x100 doen, maar lukte niet

Legcurls:
3x8x40kg

Glute bridge:
3x8x40kg mijn grootste schijven zijn 15kg ( 30mm set ) maar ik moet hier eigelijk toch 20kg schijven voor hebben

Lunges:
3x12 stappen + 20kg nog niet eerder gedaan, dus nog beetje wennen..

Standing calfraise:
3x20x60kg met barbell highbar positie

planks
2x maximaal was 2x bijna 1 minuut..

ik had bepaalde oefeningen wel meer gewicht kunnen pakken, maar ik begin gewoon zoals ik denk dat het voor mij wel redelijk zwaar is, en dan kan ik er elke training wel gewicht bij gooien...

redelijk afgepijgerd ben benieuwd of ik morgen nog kan lopen ;)

Laatst bewerkt:
aflopen woensdag UP

MP:
4x6x40kg + 2x10x30kg ik vond hem heel zwaar, ik begrijp niet dat ik voorheen 5x50kg heb gepakt? is nu echt onmogelijk..

incline BP: vond 40kg al zwaar? waarschijnlijk doordat ik hem direct achter de MP deed
4x8x40kg

BOR:
4x8x55kg

preacher curls:
4x8x30kg

db press: deze moet ik echt ff wennen, nog niet eerder gedaan
4x8x15kg

ik heb nog niet echt een schema, ik klooi momenteel maar ff wat aan tot ik een goed schema heb..
ben er ook nog niet over uit of het UP/LO schema gaat blijven...

Laatst bewerkt:
Donderdag:

SQ:
4x9x95kg alle reps zonder pauze achter elkaar door

DL:
8x100kg

Legcurls:
4x8x42.5kg

Glute bridge:
3x15x50kg

Planks:
2x1min

Sterke squats hoor, zo zonder pauzes! Hoe bevalt de split je tot nu toe?

Gisteren

BP:
4x8x52.5kg

Pullups:
3x8xBW neg

Closegrip BP:
4x8x42.5kg

Bent-Arm Barbell Pullover:
3x9x27kg

EZbar upright:
4x8x30kg

Chinups
1x4xBW + 1x4xBW Neg
1x8xBW neg

pullups en chinups blijven nog een ramp, heb nu wel een chinup bar aan plavond hangen

en over het UP/LO schema op zich bevalt het schema me wel, maar of dat het nu komt omdat ik deze week een huur auto heb, zonder aangepaste stoel of dat het komt doordat ik nu echt 2dagen alleen benen gedaan heb, of misschien een combinatie van beide, maar ik heb dit weekend best last van een zeurende rug
ben een beetje bang dat 2 dagen alleen Lowerbody te belastend is voor mijn rug, maandag sla ik elk geval mijn Lowerbody over of ik doe een aangepast schema..

Heb er vandaag een korte training van gemaakt

ik had me er een beetje op voorbereid dat ik vandaag wat minder zou gaan doen, echter ik wilde eigelijk er vandaag toch wel weer voor gaan, doordat ik best wel weer hersteld ben

echter ik was nu mentaal niet zo heel erg sterk, waarschijnlijk door dat ik me dus van te voren al op een mindere training had voorbereid...

SQ:
4x8x97.5kg eerste set FAIL doordat ik gewoon niet onder parallel was gekomen, laatste 3 sets herpakt

Calfraise:
4x20x90kg wil hier toch met gewicht omhoog gaan omdat ik 20 reps te veel vind..

na deze 2 oefeningen heb ik het voor gezien gehouden, ik was eigelijk iets te laat begonnen waardoor ik ook een beetje krap in mijn tijd kwam te zitten...

zit er sterk aan te twijfelen om ipv UP/LO gewoon een 4daagse split te gaan doen. 2xSQ icm Deadlift en andere been oefeningen vergen best veel herstel tijd, en ben gewoon een beetje bang dat ik mijn onderrug te zwaar ga belasten....

Afgelopen week

Di

BP 4x8x55kg
SGBP 4x8x45kg
Incline BP 4x8x45kg
DB BP 4x8x17,5kg(2x)
Pullups 24xBW waarvan 16 neg.

Do

MP 4x6x40kg
shruggs 4x8x80kg
laiteral rise 4x8x7.5kg wat een klote oefening
EZ bar upright 4x9x30kg

vrij

ik moest deadlift en BOR doen, echter door huurauto alle hele week gevoelige rug, dus deze keer maar over geslagen
chinnups 24x waarvan 12 neg
preacher curls 4x8x30kg

en er mee gestopt! weekend!

Ik wil met wendler gaan starten omdat ik een schema mis, ben niet ontevreden met afgelopen week, maar heb een beetje het idee dat ik nu maar wat aan het aanrommelen ben

ik ben nog niet echt tevreden met mijn kracht stats,

Ik ga wendler doen incl BBB en daarnaast wat assist werk wat ik 4x8 blijf doen, zodat het toch een soort split blijft.\

Als ik het wendler schema invul, en ik vul mijn huidige stats in, dan begint het schema ineens een stuk lager, hier heb ik alleen niet zoveel zin in, ik ga dus beginnen op waardes waar ik nu ook mee train.. ik hoop niet dat dit schema dan te snel gaat vastlopenm maar wil voor mijn SQ niet meer terug naar 82,5kg eer ik dan weer op 100kg zit, is het zomer

kwa voeding probeer ik 3 weken cleanbulk en daarna in de deload 1 week cut.

Week 1 Cycle 1 gedaan

SQ:
5x60kg
5x70kg
5x80kg
12x90kg
5x10x62,5kg

Pullups
3x5xBW

totaal bezig geweest 30min

wilde eigelijk meer benen doen, maar me benen leken wel alsof ik een marathon gelopen had
vond het volume van het krachttraining gedeelte eigelijk best wel laag, maar na 12x90kg waren mijn benen toch wel
behoorlijk uitgeput en toen moest ik de 5x10x62,5kg er direct achteraan gooien

misschien moet ik deze manier ff wennen, en kan ik volgende keer wel wat meer oefeningen toevoegen.

Week 1 Cycle 1 dag 2

BP:
5x30kg
5x42,5kg
5x50kg
11x55kg
10x5x40kg

Chinups:
24xBW in setjes van 3 a 4 ;) ik verplicht me er gewoon 24 te doen, of dit nu 3x8 is of 8x3

Tricep extensions:
4x10x27,5kg

40min.

Ik voel me benen nog steeds van afgelopen maandag, dus ze lijken toch wel beter aangesproken als de dagen ervoor dat ik echt een benen dag deed...

Nette trainingen man. Lekkere squat

Wat is je doel bb of pl?

Mijn doel zijn geen van beide

Als ik op mijn 44e nog bodybuilder wil gaan worden, dan ben ik toch echt 20jaar te laat begonnen.
maar mijn doel is om gewoon een beter fysiek te krijgen, dus een lichaam waaraan je elke geval kan zien dat ik train ipv een peer met 2 luciferhoutjes als armen en 2 luciferhoutje als benen lichaam ;)
Daarnaast ben ik er mee begonnen naar aanleiding van mijn herniaoperatie om zodanig dus mijn core te versterken..

vandaar dat ik ook een beetje kritisch ben met te veel gewicht pakken op de deadlift of squat, ik ben immers begonnen om een hernia te voorkomen ipv een hernia te veroorzaken...

Nu ik zo lekker een beetje in het ritme zit, is zoveel als nog mogelijk aan massa pakken wel een beetje een doel aan het worden

Mooie doel stelling hoor gaat het nu met je rug dan al veel beter?

Ben zelf ook begonnen vanwege rug problemen spit. Moet zeggen vanaf dat ik train geen last meer gehad

Week 1 Cycle 1 dag 3

Deadlift

1x5x40kg
1x5x65kg
1x5x80kg
1x12x87.5kg
5x8x60kg

wilde BOR doen als assist, maar ik heb dit geskipt, wil ff kijk hoe mijn rug reageerd op hoog volume deadlift

wilde pullups doen, heb 1 setje gedaan van 3 reps maar mijn spieren waren nog niet hersteld van gisteren, ik ben er mee gestopt omdat ik er toch niks van zou gaan maken, en dan kan ik ff herstellen voor de training van morgen of zaterdag...

korte training 20min. maar ik heb mijn mainlifts gedaan...

wat betreft mijn rug, het gaat eigelijk best wel goed, ik ben links aan een hernia geopereerd, en hier heb ik totaal 0,0 last meer van, maar rechts hebben ze niet geopereerd, en dit kan nog wel regelmatig een zeurderig gevoel geven, zeker na deadlifts ect...
maar ik voel me er zeker beter op...

Laatst bewerkt:
Lekkere training man. Netjes dat je zoveel reps kan op Deadlift. Lijkt me lastig om na een X aantal reps de techniek goed te houden.

Week 1 Cycle 1 dag 4

MP:
10x20kg
5x30kg
5x35kg
7x40kg - ik ben bang dat ik te hoog ben begonnen, 7 reps was ff echt het max wat ik er uit kreeg..
5x10x27,5kg

Pullups:
5x5xBW

Shruggs:
5x10x80kg

Dip:
Deze kan ik gewoon niet, ik moet een manier vinden voor weightassist..elastieken!!
paar losse reps gedaan en ermee gestopt, ik ga tussendoor maar dippen aan de rand van mijn benchbankje om mijn dips sterker te krijgen

EZ Bar Upright:
3x8x30kg
wilde eigelijk 5x10 doen, maar ik had last van mijn ellebogen nog van de dips, dus is het 3x8 geworden...

totale training: precies 1uur

Evaluatie van week 1

Ik vond het trainen op deze manier een minder voldaan gevoel geven, echter ik heb deze week echt heel veel spierpijn!! dus ik spreek toch mijn spieren wel meer aan lijkt het...

Laatst bewerkt:
Week 2 Cycle 1 dag 1

SQ:
1x5x40
1x5x60
1x5x80
1x5x87.5
1x10x95
5x10x62.5kg

ik had eigelijk echt geen tijd, hele dag weg geweest, slecht gegeten, moet morgen in groningen werken, dus ik moet op tijd naar bed.
zat te twijfelen om de training naar morgen te gooien, maar toch ff snel voor het naar bed gaan gedaan, ik heb het ff bij de mainlifts gelaten...

ik zie dat ik had eigelijk alles 3x3+ moeten doen ipv 3x5+

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven