MuscleMeat

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
Week 2 Cycle 1 dag 2

BP:
8x30kg
3x45kg
3x52,5kg
7x60kg
5x10x40kg

Pullups:
4x6xBW

Tricepextensions:
5x10x28,5kg

training ging goed, zat eigelijk nog ff na te denken om er een extra borstoefening bij te doen, maar na de tricepextensions waren mijn armen eigelijk wel op, dan had ik de oefening voor mijn triceps moeten doen...

Mooie training hoor lekker volume op de Bp:thumbup:

Week 2 Cycle 1 dag 3

DL:
8x60kg
3x72,5kg
3x87,5kg
8x97,5kg
5x10x60kg

Glute bridge:
5x10x57,5kg

Leg extensions:
5x10x40kg

Standing barbell calvesraise:
3x15x100kg

Nette Deadlift nog even en je hebt de 100 kg!:thumbup:

Ik blijf een beetje huiverig voor de deadlift.. het gewicht is eigelijk niet zo veel, voor mijn vakantie had ik 120kg, maar ik blijf bang dat ik een verkeerde lift doe, en dat me hernia gelijk terug komt ofzo... heb vaak best wel rugpijn na het deadliften, maar dit kan ook gezonde spierpijn zijn..

Oké snap hem beter veilig dan straks terug bij af.

Week 2 Cycle 1 dag 4

OH Press:
8x25kg
3x32,5kg
3x37,5kg
7x41kg
5x10x27,5kg

Pullups:
7,6,5,6 x BW Pullups oefening gaat langzaam beter, echter ik blijf het meeste last houden van eelt op mijn handen, waardoor het hangen en optrekken best pijnlijk is...

Shruggs:
5x10x85kg

DB Overheadpress oefening was nieuw voor mij...
3x8x12,5kg(2x)

evaluatie week 2: Ik blijf het nog wel vrij weinig volume op de zware werksets vinden, de BBB set vind ik daar integen weer zwaarder als verwacht, 5x10x27,5 OHP lijkt toch wel heel erg easy, en het is ook absuluut niet het gewicht wat de oefening zwaar maakt, maar meer het hoge volume direct na een rep-out...
Ik ga voorlopig nog ff door met wendler321 het zal ook wel easy zijn doordat ik op de meeste oefeningen een deload gedaan heb...

Sterke training lekkere oh press!

Boeiend jouw ervaringen met Wendler. Op langere termijn misschien ook wel iets voor mij (na SL en daarna Madcow).
Over last van eelt bij chins: hang je wel aan je vingers? Bij trekbewegingen zoals chins en deads is je grip anders dan bij duwbewegingen zoals Bench. Bij presses rust de stang op je handpalm, bij pulls hangt de stang aan je vingers en *niet* aan je handpalm. Als je bij pulls de stang aan het bovenste stuk van je handpalm laat hangen kan je echt megalast van eelt krijgen. Heb ik op een filmpje van Rippetoe gezien.

Ok, waarschijnlijk doe ik dit dan fout, ik hang idd te veel aan mijn handpalm, ik ga hier de volgende training is goed op letten...

Week overzicht:

Week 3 Cycle 1 dag 1

SQ:
5x80kg
3x90kg
7x100kg
5x10x62,5kg

Pullups:
5+7+7+6xBW

Dips:
5x5xBW

Leggextensions:
5x10x45kg

Week 3 Cycle 1 dag 2

BP:
5x50kg
3x55kg
5x62,5kg
5x62,5kg vond het volume van 1x5x62,5kg te weinig
5x10x40kg

Pullups:
8+8+6+4XBW

Dips:
5x5xBW

Tricepextensions:
4x10x30kg

Week 3 Cycle 1 dag 3/4

Donderdag geen tijd gehad om te trainen, heb de DL op vrijdag toegevoegd aan de OH dag, heb alleen geen verdere assist buiten pullups en dips gedaan...

DL:
5x60kg
5x80kg
3x90kg
8x97,5kg
5x8x60kg

OH Press:
5x30kg
5x35kg
3x40kg
6x42,5kg
5x10x27,5kg

Pullups:
8+8+7+5xBW

Dips:
5x6xBW

Bevindingen week 3:

Dips gaan langzaam beter, ik dip langzaam steeds dieper en heb nu 5x6xBW gepakt ik hang nog wel een beetje voorover waardoor de nadruk voornamelijk op mijn borst ligt, maar zodra ik ze dieper en beter kan, ga ik meer op mijn tricepts dippen...
Pullups gaan ook ineens wat beter, ik pak nog een narrow grip, wil dit blijven doen totdat ik 50pullups kan maken in setjes van 10,
Begin meer voldoening te krijgen van de trainingen.... progressie is maar 2,5kg per maand omhoog met de OH en Bench en 5kg met de SQ en DL maar ik zal het toch wel heel netjes vinden als het me lukt over 3mnd 70kg te benchen en en 50kg op de OH te pakken...

Volgende week is een deload week, ik heb hier eigelijk helemaal geen zin in, maar ik zal het gewoon doen, de dips en pullups wil ik wel blijven pakken zonder deload...

Btw pullups hangend aan mijn vingers gaat idd een stuk beter

Laatst bewerkt:
Lekkere trainingen man gaat wel lekker vooruit. Heb ook moeite gehad met het volume tijdens rippetoe vond het te laag volume ook

Deze week deload...

Ik wordt er lui van...

Ma:

Sq
5x45
5x55
5x62,5
3x10x62,5

pullups:
9+9+7xBW

Dips
6+6+6+6Xbw

Legg extensiosn
5x10x50kg

Wo:
BP
5x30
5x35
5x40
3x10x40

Pullups
9+7xbw

Dips
6+4xbw

Do:
DL
5x40
5x50
5x60
3x8x60

morgen Wendler bevalt me op zich nog wel, echter ik doe liever een 3dagen programma, misschien als ik door blijf gaan dat ik mijn deadliftdag uitsluitend ga gebruiken voor de mainlift, dus bv net als vandaag de deadlift + BBB en klaar, was in 20min klaar...

Week 5 Cycle 2 dag 1

SQ:

Warmingup
5x75kg
5x85kg
9x95kg
5x10x67,5kg

Pullups
10+10+10xBW Yezz 3x10xBW gepakt....

Dips
6+5+6+6xBW gingen minder lekker als vorige week, wel 6 gepakt, maar vooral de eerste sets minder diep

te lui om mijn leggextensions te doen....

Cardio
15min hometrainer 130 b/m

Deload week heeft me lui gemaakt, ik had helemaal geen zin meer om er vol in te gaan... al met al toch wel tevreden..

Zo mooie training weer man lekker Pullups man binnenkort verzwaren.

Ik doe de pullups nu best wel close grip, zodra ik 3x12 pak, wil ik widegrip gaan pakken, hierna wil ik pas verzwaren..

Ik vind de pullups best wel een mentale oefening, ik zie er altijd tegenop, en als ik ze eenmaal doe, vallen ze mee en pak ik er met gemak 10, maar gisteren had ik echt ff problemen er mee, misschien doordat ik ze na de benchpress deed

Week 5 Cycle 2 dag 2

BP:

5x45kg
5x52,5kg
5x57,5kg + 4x57,5kg
5x10x40kg

pullups
6+8+10xBW

dips
5+6+6+6

tricepextensions
4x8x27,5kg iets lichter gepakt omdat ik nu de closegrip pak van de EZ-bar, en die voelt zwaarder en meer op mijn triceps aan

15min cardio

ben benieuwd of ik morgen ga deadliften
heb vandaag 1200kg stenen versjouwd, van de ene tuin naar mijn eigen tuin.....

gisteren met mijn tuin bezig geweest

1200 koppel stenen van 2,5kilo opgehaald met een aanhanger 3x rijden, 2 kuup tuinaarde uitgegraven en naar het milieupark gebracht, en 75 zakken ophoogzand a 25kilo bij de gamma gehaald..

ik had afgelopen paar weken al last van mijn elleboog, dit was een keer na het dippen gebeurd, maar na gisteren kan ik mijn arm helemaal niet meer gebruiken, en daarnaast loop ik nu ook ff krom van de rugpijn.. eff lekker aan de diclovenac waar ik nog een voorraad van heb van na mijn hernia....

ik moet mijn lichaam ff rust geven nu voor ik weer ga sporten
als ik last van mijn arm blijf houden moet ik van de week langs de huisarts, kan nu niet eens tandpasta uitknijpen...

Wat ik nu wel lastig vind tijdens wendler is, als ik zoals nu een paar dagen niet kan trainen, dat ik dan in de knoop kom te zitten met het programma... ik weet nu ff niet hoe ik de volgende keer verder moet gaan, moet ik deze dagen over slaan, of toch gewoon verder??

omdat de gewichten nu nog niet heel erg zwaar zijn, ga ik ze nu overslaan, anders klopt mijn schema niet meer wat ik aan het bijhouden ben

Das niet mooi man. Iets te veel willen doen zo te lezen maar wel bekent kan zelf zulke dingen ook nooit uitstellen.

Zou voor nu ook even skippen en dan zodra je weer hersteld ben terug ben terug oppakken waar je op dat moment moet zijn zolang je nog op het ligte deel van je programma zit.

tja ik had zaterdag nu eenmaal een aanhanger, dus moest er ff goed gebruik van maken,
positief punt, mijn pijn in me elleboog is gelukkig al wat minder, alhoewel nog zeker niet ongevoelig, heb vanavond mijn squatdag, als het allemaal goed gaat doe ik als assist de militairpress van afgelopen vrijdag er achteraan,

de deadlift laat ik ff gaan, heb me rug afgelopen weekend wel genoeg klappen gegeven. ;)

Terug
Naar boven