AndroidHealthClinic

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
gisteren

SQ:

5x80
5x90
8x100kg
BBB 5x10x67,50

OH
5x30kg
5x35kg
8x40kg
5x10x27,5kg

Pullups
6xBW hierna gestopt omdat de pullup nog te gevoelig waren voor mijn elleboog
heb de training hierbij gelaten....

Cycle 2 dag 2

BP:

5x50kg
5x57,5kg
5x62,5kg
5x62,5kg
5x10x40kg

Benchpress wordt ik maar niet sterker.... ben geheel niet tevreden dat ik er niet meer als max 5 reps van 62,5 uit kreeg 2e maal eveneens niet

wilde pullups proberen, maar bij vierde rep toch te veel last nog van elleboog
eveneens hier mijn training gestopt, wil niet overbelasten en ben eigelijk al blij dat ik mijn mainlifts kan doen....

Mooie trainingen man. Bp komt vanzelf wel geef het de tijd.

Mainlifts zijn idd het belangrijkst. Wendler heeft ook een variant "I ain't doing jack shit" (IIRC) waarbij helemaal geen assistance zit! Als de mainlifts maar vooruitgaan.

idd. deze probeer ik wel uit te voeren
ik had vandaag alleen mijn deadlift dag, maar dit heb ik helaas niet kunnen doen ;( als ik in mijn hand knijp doet mijn arm te veel pijn...

benchpress, militairpress ect geen problemen, maar zodra ik moet knijpen of draaien dan doet het zeer... zelfs de dop van een waterflesje afdraaien kan al zeer doen...

komende 2 weken heb ik vakantie om mijn tuin opnieuw te bestraten en op te hogen, weinig kans dat ik daarmee mijn arm genoeg rust ga geven

Laatst bewerkt:
vandaag OH press

5x30kg
5x35kg
5x37,5kg
6x42,5kg
5x10x27,5kg

geen pullups geprobeerd, eveneens geen andere assist.. ik ga de komende dagen al genoeg verbranden, dus vandaag eveneens laat ik het hier weer bij. 20min klaar
zodra ik me weer 100% voel ga ik er weer volledig voor....

Gisteren SQ

maar na 3 m2 grond uitgraven, zijn de squats niet veel geworden, kon al amper lopen, bij 95 harde FAIL
ik doe wat ik kan doen, volgende week DELOAD week.. en de week erop, doe ik deze cyclus kwa squat opnieuw..

Paar dagen niet getraint, gisteren en eergisteren 50m2 tuin bestraat, vandaag kon ik vanwege de rugpijn niet eens meer me bed uit komen. met wat diclofenac ben ik de dag doorgekomen..

komende week moet een deload week worden, en ik ga me hier ook aan houden.. eerst ff herstellen van me rugpijn...

Heej, ik heb even je log door gelezen! Vind het echt super tof.

Ik ga maandag beginnen met stronglifts en ben eigenlijk opzoek naar meerdere vrouwen die dit programma hebben gedaan of aan het doen zijn voor wat meer relevante vergelijkingen. Weet jij of anderen die dit lezen vrouwen die stronglifts doen?

Groetjess

Vandaag rustig aan begonnen

Heb alleen de BP dag gedaan ipv SQ dag...

BP:
5x30
5x40
5x50
3x57,5
4x65
5x10x40kg

Pullups:
1x8xBW
1x10xBW

Dips:
3x6xBW

Cardio:
30min Hometrainer

KLAAR... wilde niet forceren...

resultaten van mijn cut tot heden:

begonnen met 87kg 21%Bf
stats nu: 84.5kg 19%Bf
mijn buik is van 99cm naar 95cm gegaan....

Laatst bewerkt:
vandaag OH Press

5x20
5x30
5x37,5
3x40kg
4x45kg
5x10x27,5kg

geen pullups gedaan, gisteren met bootschappen bij het los trekken van een zakje voor het fruit, mijn rechter elleboog weer geblesseerd... wordt er moedeloos van
ik ben echter wel gelukkig gisteren klaar gekomen met het opnieuw bestraten van mijn tuin, dus ik kan weer herstellen..
mainlifts gedaan, dus al met al tevreden..

Ik zou beginnen met een nieuwe cyclus wendler, maar heb besloten om ff te stoppen met wendler

reden: ik kom er gewoon ff niet lekker in, ik mis het fullbody en vind het BBB saai zoals de naam al zegt...
ik ga starten met madcow.

vandaag begonnen met

SQ:
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x87,5kg
5x95kg
5x95kg extra setje gedaan.

BP:
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
4x62,5kg 5e rep ging gewoon niet????

Row:
5x40kg
5x50kg hier gestopt omdat ik voel dat als ik meer gewicht pak ik last van mijn elleboog ga krijgen..

geen pullups/dips gedaan om zelfde reden..
ik blijf balen van mijn elleboog, ik blijf er last van houden..

door het gestuntel afgelopen tijd en waarschijnlijk gecut lijkt het toch wel dat ik behoorlijk wat kracht kwijt ben, die 5x62,5kg had ik toch echt wel moeten pakken..
ik heb het schema maar aangepast naar 5x60kg, en ga vanaf hier verder...

Nette training man. Kan wel snappen dat je ander schema pakt zou me het zelf ook niet zien doen.

Toch maar ff naar mijn elleboog laten kijken, en is een tennisarm
Ik mag alles doen zolang het maar geen pijn doet..
Volgens dokter beter om tijdje mijn arm niet te belasten...

Ik vind dit toch wel erg vervelend... want ik wil niet stoppen met trainen..
met bankdrukken en overheadpress heb ik niet zoveel last van mijn arm, dus volgens mijn moet ik dit nog wel kunnen doen????
Pullups, dips en rows is een ander verhaal, dit moet ik voorlopig echt ff laten...
Deadliften wordt ook lastig, dit ivm de grip, knijpen in mijn arm kan ik niet, dit doet veelste veel pijn... dus ook dat moet ik ff laten???
ik hoop dat het snel overgaat, en anders misschien steun bij een brace zoeken

Vandaag: 2e training madcow

SQ:
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x72.5kg
5x72.5kg

OHPress:
5x27.5kg
5x32.5kg
5x37.5kg
5x42.5kg
5x42.5kg
5x42.5kg

DL
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x100kg

Geen assist voorlopig, heb de deadlift met straps gedaan, zo ontlast ik mijn tennisarm een beetje
zolang ik kan wil ik van de benchpress en ohpress 3 werksetjes doen ipv 1

BTW als het het programma letterlijk neem, mag ik pas minimaal over 4 weken PR's gaan zetten, dit om niet te snel vast te lopen, maar ik ga dit echt niet doen hoor, anders blijft ik deloaden??

Laatst bewerkt:
Ik zou me toch maar aan die minimaal 4 weken houden, zeker met die tennisarm. Een PR is ook niet niks. Ik ben zelf van plan om als ik na de zomervakantie aan Madcow begin, de startgewichten zo te nemen dat ik pas na 6 weken bij de PRs aankom, om er even lekker in te komen na de vakantie. Geduld Koster, geduld!

eind oktober waren mijn stats DL 5x100kg BP 5x5x62,5kg OH 5x5x42,5kg SQ 75kg BOR 57,5kg.
Op mijn SQ na ben ik in 6maanden dus niet veel meer opgeschoten, maar ook op mijn SQ blijf ik nu al vanaf december rond de 100kg hangen... om dan nu weer een stap terug te doen, is best wel vervelend...

tot mijn vakantie ging alles lekker
tot december ben ik continu progresief bezig geweest, totdat ik met SQ op een plato van 110kg terecht kwam, en me rug dit niet zo leuk vond..
hierop ben ik naar 3x8 gegaan met wat gedeload gewicht, wat ik opzich wel lekker vond trainen
volgehouden tot mijn vakantie...

na mijn vakantie is het me niet echt meer gelukt om progresief bezig te zijn.. veel geklooi met schema's telkens met elk nieuw schema starten met een deload ect ect..

ik ga nu madcow starten als ik verder ga met stronglifts, dus ook kwa deloaden, als ik vast kom te zitten ga ik na 3 pogingen 10% deload doen..
ik probeer alle werksets met 3x5 te starten ipv 1x5 na drie deloads op zelfde gewicht ga ik naar 1x5 of als ik vind dat 3x5 te veel wordt..

Laatst bewerkt:
1e week 3e training madcow

SQ:
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x90kg
3x97,5kg
3x97,5kg
3x97,5kg
8x70kg

BP:
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x57,5kg
3x61kg
3x61kg
3x61kg
8x45kg

Pentleyrow:
5x45kg
5x50kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
8x40kg

klaar 40min ging lekker en ik ben weer helemaal tevreden met dit schema, geeft me eindelijk weer een voldaan gevoel...
jammer dat ik er geen dips en chinnups achteraan kan doen, had nog wel energy en zin erin

Mooie training man nog een lekker volume ook.

Voor hoeveel weken is dit programma bedoelt?

Je kan dit schema zolang volgen als je zelf wilt, totdat je moe van het deloaden wordt doordat je op plato's terecht komt denk ik....

Terug
Naar boven