MuscleMeat

Stronglifts 5x5 log

Bezoekers in dit topic

Hey, ja SS is eigenlijk een beter opgezet schema, heb soms wel spijt dat ik niet SS heb genomen maar wel SL. Reden was voornamelijk omdat ik schrik had dat ik powercleans niet ging onder de knie krijgen. Ga in mijn volgend schema waarschijnlijk toch power cleans steken omdat het een goeie oefening is voor explosiviteit.
Wat betreft powerlifting/bodybuilding, mijn doel is 85kg op een vp van 10-12 en hierbij zo sterk mogelijk zijn. Volledig focussen op alleen powerlifting ga ik nooit doen denk ik,
maar de grote 3 blijven zeker als basis in mijn schema staan. Ik denk eraan om een zelfgemaakte Upper/Lower te draaien , of alsnog Texas Method te draaien maar dan iets aangepast voor meer hypertrofie. Het probleem is dat SL mij een beetje begint te vervelen, niet zo veel dat ik er mee ga ophouden want ik zie duidelijk gains, maar na SL wil ik toch ook wel eens andere oefeningen doen dan barbell squat, bench ,ohp en deadlift. Nog niets is beslist en ik denk wel dat ik nog enkele maanden SL ga draaien. Mijn doel is toch om nog 3x5x120kg squat te halen.
Ja dat begrijp ik, jammer genoeg geeft Rip aan dat je ze mag vervangen door bent over rows, maar dat is vrij onbekend. Hij raadt het zelfs af om power cleans te doen zonder coach, omdat het zo een technische lift is. Als je doel echt massa is en een gebalanceerd fysiek te creëren kun je het schema van Lyle McDonald wel doen. Heb ik ook ~1,5 jaar gedraaid. Best een leuk schema op de leg days na. De Texas method heb ik ook een jaar gedraaid, maar is echt meer krachtgericht plus de woensdag is een active rest, wat best saai kan zijn. Maar ga nog even lekker door met SL, zolang je gains maakt een 'beginnerschema' blijven draaien.
 
Ja dat begrijp ik, jammer genoeg geeft Rip aan dat je ze mag vervangen door bent over rows, maar dat is vrij onbekend. Hij raadt het zelfs af om power cleans te doen zonder coach, omdat het zo een technische lift is. Als je doel echt massa is en een gebalanceerd fysiek te creëren kun je het schema van Lyle McDonald wel doen. Heb ik ook ~1,5 jaar gedraaid. Best een leuk schema op de leg days na. De Texas method heb ik ook een jaar gedraaid, maar is echt meer krachtgericht plus de woensdag is een active rest, wat best saai kan zijn. Maar ga nog even lekker door met SL, zolang je gains maakt een 'beginnerschema' blijven draaien.
Lyle Mcdonald bedoel je toch de 3/4 day Upper/lower van generic bulking mee he?
 
Idd een behoorlijk schema, is ongeveer het schema dat ik in gedachte had bij upper/lower al zou ik waarschijnlijk enkele oefeningen vervangen.
Ik kijk er al naar uit om aan een nieuw schema te beginnen :D, eerst nog wat beginner gains maken ;)
 
Training van vandaag:
3x5x102,5kg squat gelukt
5x5x37,5Kg overhead press niet gelukt ( dit is 3x denk ik maar ga niet meer deloaden vlak voor ik op vakantie ga )
1x5x115 deadlift gelukt
facepulls 2x8-12
 
Mooi man, stilletjes de 100 kg squat al voorbij :thumb:
 
Mooie dingen! Goed om te zien dat je SL uitmelkt zoals het hoort, haha ;)
 
Srs? :P Valt qua kcal nog wel mee, maar lijkt mij nasty.
Ja denk het wel, ontbijt is toch gewoonlijk al 600-700ml + tas chocomelk van 200ml en door de dag drink ik toch ook nog wel een glas of 5-6. Valt mee qua kcal maar is wel de enige suiker die ik binnenkrijg want anders is het te veel suiker. Is ook een makkelijke kcal bron he. Drink er ook veel water bovenop om goed gehydrateerd te blijven en zorgt ook voor minder acne.
 
Ja denk het wel, ontbijt is toch gewoonlijk al 600-700ml + tas chocomelk van 200ml en door de dag drink ik toch ook nog wel een glas of 5-6. Valt mee qua kcal maar is wel de enige suiker die ik binnenkrijg want anders is het te veel suiker. Is ook een makkelijke kcal bron he. Drink er ook veel water bovenop om goed gehydrateerd te blijven en zorgt ook voor minder acne.

Lol. Moet er echt niet aan denken! :P
Heb je over het algemeen niet echt een grote eetlust of zo?
 
Lol. Moet er echt niet aan denken! :P
Heb je over het algemeen niet echt een grote eetlust of zo?
Jawel toch wel vrij grote eetlust hoor ten opzichte van veel anderen. Ochtendmaal is gewoonlijk 800kcal, middagmaal 1000kcal en avondmaal ook 800kcal. De overige 1000kcal haal ik binnen aan tussendoor/eiwitrepen/melk. Maar ten opzichte van jou eet ik misschien wel weinig, jij weegt ook wel een pak meer , denk als ik 80-85kg wil wegen ik ook wel aan de 4500kcal zal mogen :D
 
Daar is geen twijfel over mogelijk ;)
 
Vertrek morgen op vakantie voor 11 dagen dus voorlopig geen trainingen meer. Na de vakantie deloaden en ga ik voluit voor de gains :D. Wil zeker nog 75kg bw aantikken dit jaar en liefst nog meer.
 
Gewoon lekker vreten en zuipen op vakantie, dan weeg je 75kg als je terug komt. :D
 
Gewoon lekker vreten en zuipen op vakantie, dan weeg je 75kg als je terug komt. :D
Dat werkt niet bij mij :roflol:. Ik at echt niet zo weinig toen ik 62 kg woog. At 3-4x per dag goed en tussendoortjes. Heb het is gelogd op myfitnespal en ik at toch 2500-3000kcal per dag zonder bij te komen @ 62kg. Maar toen ik begon met trainen kwam ik direct bij ;)
 
Back
Naar boven