Fitness Seller

Stronglifts 5x5 log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe ben jij zo sterk voor je BW?
 
Mooi man! Als ik jou was had ik het ook wel geweten. Lekker de frequentie verlagen naar 2x per week en daarnaast de ruimte te hebben om nog wat bb assistance (Lees: goor pompen) te doen. ;)
 
Je kunt natuurlijk wel 3x squatten maar dan niet 3x volle intensiteit. Meer richting Madcow of TM.
 
Ja ik kijk het nog even aan, had toch graag tot 5x5x120 geraakt op squats voor ik naar een ander programma jump. Wat ik ook kan doen is na mijn vakantie 3x5 squats gaan doen van in de plaats 5x5, dat is toch ook wel een significante daling in volume. Zal nog wel zien.
 
Of...
3x5
4x5
5x5

5kg erop

3x5
4x5
enz.


Succes iig
 
Of...
3x5
4x5
5x5

5kg erop

3x5
4x5
enz.


Succes iig
Dat is ook nog een goed idee, bedankt voor je invoer ;). Zowiezo heb ik nooit echt last van pijntjes ergens buiten dat rare gevoel na squats. Dus voor de rest zou het goed moeten zitten.
 
Mijn core zou ook nog wel beetje zwak kunnen zijn, squats versterken je core wel maar niet voldoende snel misschien. Hierna ga ik waarschijnlijk over naar een upper/lower en niet naar Madcow of Texas Method met de redenen dat ik ook wel eens andere oefeningen wil doen en omdat ik iets meer hypertrofie gericht wil trainen. Dus in upper/lower is er plaats voor direct ab work.
 
Mooi man! Als ik jou was had ik het ook wel geweten. Lekker de frequentie verlagen naar 2x per week en daarnaast de ruimte te hebben om nog wat bb assistance (Lees: goor pompen) te doen. ;)
Thanks man bij jouw loopt het ook goed zag ik in je log ;)
 
Training van vandaag:
2x5x100kg squat gelukt
5x5x37,5kg overhead press niet gelukt (4,3,3,3,3)
facepulls 3x8-12
Droevige training vandaag, voelde tijdens opwarmen van squats al dat ik eigenlijk nog niet hersteld was, heupen waren nog wat stijf en rug- en buikspieren waren ook nog gaar.
Opgewarmd tot werkset maar na 2 sets gestopt omdat ik terug last kreeg van zeurend gevoel in de rug. Ook overhead press ging me niet goed af. Nu heb ik niet de intenties om onnodige risico's te nemen gewoon om een gewicht om hoog te krijgen. Ik denk echt dat het gewoon recovery issues zijn. Mehdi stelt als doel dat een 200 lb (90kg bw) ongeveer tot 300lb ( 135 kg ) zal geraken als 1rm op de squat ( en dat is low bar, dus high bar is eigenlijk lager )
Dat is dus ongeveer 1,5x bodyweight en ik zit nu op 5x5x97,5 op 71kg bw. Dus eigenlijk heb ik als 1rm al een 1,5x bodyweight squat. Voor nu ga ik het volume op squats naar 3x5 doen. Na mijn vakantie deload ik terug naar 75-80Kg ofzo op squats en ga ik verder met 3x5. Merk ik dat ik dan nog terug recovery issues krijg zal ik ofwel naar een ander programma switchen ofwel 2x wekelijks squatten en een 3de dag nog iets anders.
 
Training van vandaag:
2x5x100kg squat gelukt
5x5x37,5kg overhead press niet gelukt (4,3,3,3,3)
facepulls 3x8-12
Droevige training vandaag, voelde tijdens opwarmen van squats al dat ik eigenlijk nog niet hersteld was, heupen waren nog wat stijf en rug- en buikspieren waren ook nog gaar.
Opgewarmd tot werkset maar na 2 sets gestopt omdat ik terug last kreeg van zeurend gevoel in de rug. Ook overhead press ging me niet goed af. Nu heb ik niet de intenties om onnodige risico's te nemen gewoon om een gewicht om hoog te krijgen. Ik denk echt dat het gewoon recovery issues zijn. Mehdi stelt als doel dat een 200 lb (90kg bw) ongeveer tot 300lb ( 135 kg ) zal geraken als 1rm op de squat ( en dat is low bar, dus high bar is eigenlijk lager )
Dat is dus ongeveer 1,5x bodyweight en ik zit nu op 5x5x97,5 op 71kg bw. Dus eigenlijk heb ik als 1rm al een 1,5x bodyweight squat. Voor nu ga ik het volume op squats naar 3x5 doen. Na mijn vakantie deload ik terug naar 75-80Kg ofzo op squats en ga ik verder met 3x5. Merk ik dat ik dan nog terug recovery issues krijg zal ik ofwel naar een ander programma switchen ofwel 2x wekelijks squatten en een 3de dag nog iets anders.
Denk ook eens aan GreySkull LP of GZCLp of een intermediate SS, al dan niet na je volgende deload. Eerste twee geven ook ruimte en tijd voor extra oefeningen.

Zelf wil ik per september proberen om een soort van GZCLp te doen.
- maakt de trainingsweek 4 trainingen (3x pw)
- 2x SQ/DL/BP/OHP per trainingsweek, 1x weinig herhalingen, 1x meer volume.

Je zou ook uiteindelijk kunnen kiezen voor een upper/lower waar je de focus afwisselt tussen BP/OHP(als je die wil blijven doen) en SQ/DL, zoals dat met Lyle McDonalds Generic Bulking Routine heel makkelijk kan.

Op zich goed en slecht nieuws, volgens de Rippetoenian definitie ben je een novice zolang je iedere training kan herstellen en vooruitgang kan maken, gefeliciteerd dat kan niet meer je bent, iig op je squat voor 5x5, intermediate!
 
Denk ook eens aan GreySkull LP of GZCLp of een intermediate SS, al dan niet na je volgende deload. Eerste twee geven ook ruimte en tijd voor extra oefeningen.

Zelf wil ik per september proberen om een soort van GZCLp te doen.
- maakt de trainingsweek 4 trainingen (3x pw)
- 2x SQ/DL/BP/OHP per trainingsweek, 1x weinig herhalingen, 1x meer volume.

Je zou ook uiteindelijk kunnen kiezen voor een upper/lower waar je de focus afwisselt tussen BP/OHP(als je die wil blijven doen) en SQ/DL, zoals dat met Lyle McDonalds Generic Bulking Routine heel makkelijk kan.

Op zich goed en slecht nieuws, volgens de Rippetoenian definitie ben je een novice zolang je iedere training kan herstellen en vooruitgang kan maken, gefeliciteerd dat kan niet meer je bent, iig op je squat voor 5x5, intermediate!
Thanks bro, ga mij er eens mee bezig houden binnenkort. En ja in de 'strength tabel ' zit ik ook rond intermediate voor squat dus dat zit wel goed denk ik. Bench loopt wel wat achter, ik heb denk ik meer upperbody volume nodig, denk er aan om zeker al dips toe te voegen.
 
Thanks bro, ga mij er eens mee bezig houden binnenkort. En ja in de 'strength tabel ' zit ik ook rond intermediate voor squat dus dat zit wel goed denk ik. Bench loopt wel wat achter, ik heb denk ik meer upperbody volume nodig, denk er aan om zeker al dips toe te voegen.
Rippetoe hanteert wat andere definities voor Novice en Intermediate, los van gewicht.

Nu je het toch over volume hebt. Het idee van o.a. de site strengththeory en ook achter GZCLp is dat een programma als GS/SS/SL uitstekend is om de belangrijkste lifts aan te leren, maar dat op het moment dat het grinden wordt er twee dingen niet goed gaan:
1. Je hebt het meeste wel gehaald uit de ontwikkeling van je CNS, meer kracht zal nu ook moeten komen uit meer spier en meer spier uit meer volume. En dus niet je LP zoveel mogelijk uitmelken;
2. Het gaat nog steeds om het aanleren en inslijpen van de goede beweging, je wilt in je zenuwstelsel de goede beweging vastleggen, op het moment dat het grinden wordt dan doe je vooral herhalingen van shitty reps.
Overigens biedt GS LP met z'n vele resets en AMRAPS hier ook een soort van oplossing voor.

Het lastige voor de beginner is natuurlijk dat je ook niet te snel moet aannemen dat je op dat punt zit.
 
Goed bezig eiwit!

En over je progressie :

Toen ik van 55kg naar 65kg ging, zat ik rond de 100kg squat, 110kg deadlift, 60kg bench en 40kg overhead.

Toen ik ging cutten, ging ik van 65kg naar 58,5kg. Mijn lifts zijn in mijn cut ongeveer hetzelfde gebleven. Nu ben ik 59,9kg en ik ben zelfs sterker dan dat ik 65kg was.

Dus ik weet niet maar je kan best een cut overwegen. Een goede cut met vooral de focus op techniek verbeteren en zo sterk mogelijk blijven. Ik weet niet wat je vp% is en hoeveel kg je in hoeveel maanden bent aangekomen.

Dit werkte voor mij.
 
3x5x100kg squat gelukt
5x5x55kg bench press gelukt
3xchinups to failure
3x dips to failure
3x8-12 facepulls
Geweldig verschil in energie die ik had na squats, normaal zit ik er al bijna door en nu had ik nog bakken energie. Bench ging lekker en heb besloten om nu ook dips toe te voegen.
 
3x5x100kg squat gelukt
5x5x55kg bench press gelukt
3xchinups to failure
3x dips to failure
3x8-12 facepulls
Geweldig verschil in energie die ik had na squats, normaal zit ik er al bijna door en nu had ik nog bakken energie. Bench ging lekker en heb besloten om nu ook dips toe te voegen.
Deload doet een mens goed, bij Stronglifts raden ze (net als starting strength) aan om 10% van je gewicht af te halen als 'deload'. Zit voor de rest ook geen fatigue management in, een van de vele tekortkomingen van dit schema. Het is eigenlijk een slechtere versie van Starting Strength.
Thanks bro, ga mij er eens mee bezig houden binnenkort. En ja in de 'strength tabel ' zit ik ook rond intermediate voor squat dus dat zit wel goed denk ik. Bench loopt wel wat achter, ik heb denk ik meer upperbody volume nodig, denk er aan om zeker al dips toe te voegen.
Typisch probleem van Stronglifts. De 1:1 ratio voor bench en overhead press zorgt voor een achterlopende bench.

Alsnog gefeliciteerd met je PR's en ik ben benieuwd welk schema je hierna gaat draaien! Ga je de powerlifting of bodybuilding kant op?
 
Deload doet een mens goed, bij Stronglifts raden ze (net als starting strength) aan om 10% van je gewicht af te halen als 'deload'. Zit voor de rest ook geen fatigue management in, een van de vele tekortkomingen van dit schema. Het is eigenlijk een slechtere versie van Starting Strength.

Typisch probleem van Stronglifts. De 1:1 ratio voor bench en overhead press zorgt voor een achterlopende bench.

Alsnog gefeliciteerd met je PR's en ik ben benieuwd welk schema je hierna gaat draaien! Ga je de powerlifting of bodybuilding kant op?
Hey, ja SS is eigenlijk een beter opgezet schema, heb soms wel spijt dat ik niet SS heb genomen maar wel SL. Reden was voornamelijk omdat ik schrik had dat ik powercleans niet ging onder de knie krijgen. Ga in mijn volgend schema waarschijnlijk toch power cleans steken omdat het een goeie oefening is voor explosiviteit.
Wat betreft powerlifting/bodybuilding, mijn doel is 85kg op een vp van 10-12 en hierbij zo sterk mogelijk zijn. Volledig focussen op alleen powerlifting ga ik nooit doen denk ik,
maar de grote 3 blijven zeker als basis in mijn schema staan. Ik denk eraan om een zelfgemaakte Upper/Lower te draaien , of alsnog Texas Method te draaien maar dan iets aangepast voor meer hypertrofie. Het probleem is dat SL mij een beetje begint te vervelen, niet zo veel dat ik er mee ga ophouden want ik zie duidelijk gains, maar na SL wil ik toch ook wel eens andere oefeningen doen dan barbell squat, bench ,ohp en deadlift. Nog niets is beslist en ik denk wel dat ik nog enkele maanden SL ga draaien. Mijn doel is toch om nog 3x5x120kg squat te halen.
 
Back
Naar boven