Fitness Seller

Stronglifts 5x5 log

• Topic Starter Topic Starter
Nog even 3 mnd teruggebladerd hier... 20 kg op je squats erbij sindsdien. Dat is heel netjes vriend :thumb:
Ja het gaat goed maar er is iets dat me zorgen baart. Heb telkens vlak na het squatten even last in mijn onderrug, steken en lichte drukkende pijn.
Gaat direct weg na een paar minuten en heb er dan nooit last van tot ik terug squat. Ga denk ik mijn form nog eens filmen. Iemand die dit ook heeft gehad?

Ja het gaat goed maar er is iets dat me zorgen baart. Heb telkens vlak na het squatten even last in mijn onderrug, steken en lichte drukkende pijn.
Gaat direct weg na een paar minuten en heb er dan nooit last van tot ik terug squat. Ga denk ik mijn form nog eens filmen. Iemand die dit ook heeft gehad?
Stoppen met squatten..:trollface:

Foamrollen en deloaden. Die SL progressie gaat eigenlijk te snel voor de meeste lichamen.

giphy.gif

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de squat voor de meeste mensen een zwaardere belasting voor de rug dan voor de benen is.... (bij mij ook)

Ik voelde deze aankomen :D

Foamrollen en deloaden. Die SL progressie gaat eigenlijk te snel voor de meeste lichamen.
Die Strong Lifts is toch van Rippetoe? Als ik zie hoe stram die man is in filmpjes heb ik altijd het idee dat zijn eigen rug helemaal naar de kloten is. Hij doet ook nooit wat voor in demo's.

Die Strong Lifts is toch van Rippetoe? Als ik zie hoe stram die man is in filmpjes heb ik altijd het idee dat zijn eigen rug helemaal naar de kloten is. Hij doet ook nooit wat voor in demo's.
Nee Stronglifts is van Mehdi, Starting Strength is van Mark Rippetoe. Maar ik squat high bar en niet low bar zoals Rippetoe.

Van niet trainen naar 3x per week squatten is vragen om onderrug problemen. Heb er zelf ook last van gehad, techniek is nog helemaal niet on point tegen de tijd dat het zwaar wordt. 5kg per week op de squat is meer dan zat maar als de progressie langzamer is dan slaat het concept niet aan.

Meer dan 80kg frontsquats heb ik toch nog niet gezien in jouw log hoor...
Blader maar even een zooitje terug..

Frontsquat deed ik nog niet zolang..max is daarmee ook maar 1x110kg (gewoon omdat mijn delts pijn deden) en 10x1x100kg..

Backsquat heb ik op diepte met 180kg gedaan voorheen en een discutabele 210kg heb ik ook weleens in mijn nek gehad. Echter gainde ik er geen f**k mee..bleef ik maar last van mijn rug krijgen..een groot litteken op mijn rug daar nog boven op etc etc...ik ben gestopt (voorlopig) met squatten ;)

Blader maar even een zooitje terug..

Frontsquat deed ik nog niet zolang..max is daarmee ook maar 1x110kg (gewoon omdat mijn delts pijn deden) en 10x1x100kg..

Backsquat heb ik op diepte met 180kg gedaan voorheen en een discutabele 210kg heb ik ook weleens in mijn nek gehad. Echter gainde ik er geen f**k mee..bleef ik maar last van mijn rug krijgen..een groot litteken op mijn rug daar nog boven op etc etc...ik ben gestopt (voorlopig) met squatten ;)
Tja what can i say... Jij bent ook oneerlijke concurrentie voor mij he... Ik kom 8kg aan op 5 maanden en jij doet dat op 2 weekjes vakantie :roflol::roflol:

Heb ik ook. Heb de pijn genegeerd en ben gewoon door gaan sqautten en deadliften met een kapotte rug tot gevolg,

Heb ik ook. Heb de pijn genegeerd en ben gewoon door gaan sqautten en deadliften met een kapotte rug tot gevolg,
Ik heb geen last bij deadlifts. En jij bent toch nog maar 17 jaar ofzo, hoe kan je nu al een kapotte rug hebben? :eek:

5x5x97,5 kg squats gelukt ( PR )
5x5x52,5kg bench press gelukt ( PR )
bodyweight chinups: 7x,5x,5x
facepulls 3x12
Vandaag meer gefocust op bracen tijdens het squatten, en wonder boven wonder was dat irritant pijngevoel zo goed als weg. Nu weet ik niet of dit komt omdat ik beter bracte, of omdat ik 4 dagen niet heb getraind. Misschien is 3x per week zwaar(voor mij toch) 5x5 back squatten gewoon te veel voor mij. Misschien niet. Ik zit nu weer midden in de herexamens dus trainingsfrequentie gaat zowiezo dalen. Daarna ga ik op vakantie en neem ik een deload en dan ga ik terug bouwen. Als ik dan merk dat ik er terug last van krijg zal ik waarschijnlijk naar upper/lower split gaan waar ik 1x backsquat en 1x frontsquat. Maar zover is het allemaal nog niet dus we zullen wel zien. Vandaag was alleszins lekkere treen!

Mooie PR's en goed nieuws (behalve van de herexamens dan...)

Terug
Naar boven