MuscleMeat

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik begrijp beide partijen hier.
1) je kunt Blindelings die ebook volgen en er gains uit halen.

2) je kunt experimenten. Schema's zijn vaak voor een grote deel van de lifters voldoende/goed maar wat is er mis om eens iets anders te doen?

Misschien is een hybride tussen heavy sets en pomp sets wel het beste voor u?

Geen diss naar wie dan ook, als het werkt, hoef je niets te veranderen

2) je kunt experimenten. Schema's zijn vaak voor een grote deel van de lifters voldoende/goed maar wat is er mis om eens iets anders te doen?

Maar het is toch algemeen bekend dat je door sterker te worden ook groter wordt. Waarom zou je 9x15 sets op de leg press doen terwijl je met een twee keer per week zwaar squatten + wat assistance zowel groter als sterker wordt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.323

Ik zie het volgen van dit e-book juist als experimenteren en uit m'n eigen comfortzone stappen door een andere, geavanceerde (en bewezen) methode te volgen die veel meer van me zal vragen en hopelijk ook meer zal brengen dan de klassieke methode op dbb (500kcal deficit).

Een combinatie tussen zware sets en pomp sets gebruikte ik in m'n bulk. DL/BP/SQ altijd zo zwaar mogelijk op 3x5 of 3x8 en dan isolatieoefeningen. Het werkte goed voor mij dus ik zal het zo blijven doen. Ik ben wel nog beter beginnen gainen (en dat gaan veel mensen niet graag horen) toen ik meer op Time Under Tension ging letten en al m'n excentrische reps 4 seconden lang maakte.

---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Maar het is toch algemeen bekend dat je door sterker te worden ook groter wordt. Waarom zou je 9x15 sets op de leg press doen terwijl je met een twee keer per week zwaar squatten + wat assistance zowel groter als sterker wordt.
En het is algemeen bekend dat je niet sterker hoeft te worden om groter te worden. Je kan ook gainen op enkel machinewerk en totaal geen losse gewichten te gebruiken (bijvoorbeeld). Er zijn meerdere methodes die werken.

Iedereen heeft andere aanleg,motivatie, en andere factoren
Doen waar je zin in hebt, maar probeer ook commentaar van andere ook te begrijpen.

Als je groter wordt, ga je ook sterker worden.
Kijk eens naar de ruggen/ core van pl'ers.
Die zijn in veel gevallen groter als je dl en squat doen dan als een gek compounds te doen

verveel

• #1.327
Heavy Duty/High Intensity/Tension

Leg Press

8 x 200
8 x 200

Leg Curl
8 x #8 (PR) (denk ik)
8 x #8

Leg Extension
8 x 45
8 x 45

Seated Leg Curl
8 x 60
8 x 60

Calf Raise
8 x #16
8 x #16
8 x #16
8 x #16

Bench Press
8 x 50
8 x 50

Low Row
8 x 60
8 x 60

Incline Bench Press
8 x 50
8 x 50

Lat Pulldown
8 x 60
8 x 60

Side Raise
8 x 8
8 x 8
8 x 8

Dumbbell Curl
8 x 12
8 x 12

Triceps Pushdown
8 x 17,5
8 x 17,5

Noteer je alleen werksetjes of doe je geen warm-up setjes?
Benieuwd naar je resultaten met de methode van het boek!

• #1.329
Iedereen heeft andere aanleg,motivatie, en andere factoren
Doen waar je zin in hebt, maar probeer ook commentaar van andere ook te begrijpen.

Als je groter wordt, ga je ook sterker worden.
Kijk eens naar de ruggen/ core van pl'ers.
Die zijn in veel gevallen groter als je dl en squat doen dan als een gek compounds te doen
Tips, kritiek, bedenkingen, vragen,... zijn altijd welkom op voorwaarde dat het constructief is. Zeggen dat iets zinloos is zonder je mening te onderbouwen is belachelijk. Er valt ook niets te begrijpen aan "mijn methode is beter en de jouwe gaat toch niet werken".

Ik doe ook zelden (lees: nooit) isolatie voor m'n abs. We zullen aan het einde van de cut zien wat een jaar squatten en deadliften heeft gedaan. :p

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Noteer je alleen werksetjes of doe je geen warm-up setjes?
Benieuwd naar je resultaten met de methode van het boek!
Ik noteer enkel werksets. M'n opwarming is redelijk licht en beperkt bij deze training.

Sterk kersen plukken uit eigen ervaring of wetenschappelijke bron in deze draad

Je wou toch constructive criticism? Het aankaarten van cherry picking hoort daar gewoon bij. Ik heb een tijdje geleden hier een vrij uitgebreide post gemaakt over de onzinnigheid van langzame eccentrics, wat voor jou blijkbaar minder impressive was dan dat jij 'weet dat het werkt'.

Maar als er dan een hele clan aan mensen komen die best wel een beetje verstand hebben van groot en sterk worden dan luister je weer liever naar lyle mcdonalds boek.

• #1.336
  • #1.337
Power/Fat Powerlifting day/Obesitas

Deadlift

3 x 120
3 x 120
3 x 120

Calf Raise
5 x #18 (PR)
5 x #20 (PR)
5 x #22 (PR)

Bench Press
3 x 70
2 x 70
3 x 70
2 x 70

Lat Pulldown
6 x 65
6 x 70 (PR)
6 x 75 (PR)

Leg Press
6 x 225
6 x 225
6 x 225

Overhead Press
5 x 40
5 x 40
5 x 40

Dumbbell Curl
6 x 15 (PR)
6 x 15
6 x 15

Close Grip Bench Press
6 x 50
6 x 50

Commentaar: Deadlifts vielen tegen. Ik had gehoopt om dichter bij m'n 1RM te kunnen trainen ondanks het cutten. Een paar keer m'n 1RM geprobeerd maar het lukte niet. Gelukkig wel een paar PR's vandaag. :D Vandaag ook vernomen dat 1 blok 10kg zou moeten wegen. Best wel tevreden dus.

Bench Press ging uitstekend! Volgende keer wil ik toch proberen om deze oefening als eerste of tweede te doen om er nog meer uit te halen. Wel een paar oefeningen moeten schrappen omdat ik tijd te kort had.

Kun je het volume op de calf raises niet beter omhoog gooien? Meende ergens gelezen te hebben dat de kuiten goed reageren op high rep sets.

Ik pak nu altijd sets van minimaal 20 reps. Maar nog te kort om te zeggen of ze er ook echt op reageren.

Fat powerlifting day?

En dan schrijf je alleen je opwarm setjes op

toch?

• #1.340
Kun je het volume op de calf raises niet beter omhoog gooien? Meende ergens gelezen te hebben dat de kuiten goed reageren op high rep sets.

Ik pak nu altijd sets van minimaal 20 reps. Maar nog te kort om te zeggen of ze er ook echt op reageren.
Ik volg gewoon het schema zoals Lyle McDonald het voorschrijft. Normaal gezien doe ik voor kuiten standing calf raise 5 x 5 zo zwaar mogelijk in tempo x/1/3/2 en dan nog seated 4 x 8 tempo 2/1/2/2. M'n poverty kuiten reageren er goed op.

Fat powerlifting day?

En dan schrijf je alleen je opwarm setjes op

toch?
:roflol: Voor mij is dat zwaar ja :sad:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven