Hallo mensen,
Ik kan er over mee praten. Ben ongeveer 1,73 en vind me zelf ook erg klein. Draag al drie jaar kisten, wat weer een paar cm scheelt. Met stappen ziet het er inderdaad niet uit, terwijl ik hier ook leuke prada's heb liggen. Uiteraard schrikt dat veel meisjes af. Ik voel me gewoon niet op mijn gemak met mijn huidige lengte. Het is echt een frustratie geworden. Ik ben nu 21 jaar, mocht er nog iets zijn waardoor je nog wat kunt groeien dan zou ik dat erg graag willen weten. Dadelijk is het helemaal niet meer mogelijk ivm je botten die uit zijn gegroeid. Overigens heb ik nu flinke benen en ben ik bang dat ik helaas ben uitgegroeid. Ik heb er vaak over nagedacht om m'n benen te laten verlengen. Helaas is het in Nederland niet mogelijk. En dus is die optie niet mogelijk.
Ik heb enkele jaren geleden erg veel stress aan mijn hoofd gehad, ik denk persoonlijk dat dit een rol heeft gespeeld. Althans het zou enkele cm's kunnen schelen. Op de basisschool was ik langer dan het gemiddelde en hadden ze me geschat tussen de 1,80 en 1,85, de laatste jaren zijn de meeste me voorbij gegroeid. Mijn pa is 1,78 en ik ben niet groter dan hem. Ik kan je zeggen, dat is niet leuk.
Ik besef dan ook maar al te goed hoe frustrerend het kan zijn. Sommige mensen zullen zeggen, jij bent toch niet super klein? Dat kan zijn, maar ik persoonlijk was liever circa 1,83 geweest. Het beheerst mijn huidige leven. Mensen die in dezelfde situatie zitten, zullen dat wel begrijpen. Om maar een voorbeeld te geven, twee jaar geleden naar extrema geweest, iedereen in slippers met dat lekkere weer, ik met mijn hete kisten op dat strand. Ik kon van binnen wel janken!
Ik snap ook niet hoe dokters iemand die nog kleiner is dan ik geen medicijn willen voorschrijven om wat groter te worden, ze beseffen niet wat ze iemand aandoen. De enige remedie om dit complex uit te wereld te verhelpen.
Daar komt nog eens bij dat Nederland gemiddeld de langste mensen heeft, dat maakt de situatie er nog niet makkelijker op. De huidige uitweg is dat ik altijd naar mensen zoals Mark Wahlberg kijk, die ongeveer dezelfde lengte als mij hebben. De enige manier om je probleem wat te verlichten.