Fitness Seller

The battle of the Ecto's

Kijk uit dat Mark het niet hoort want je mag nooit van rippetoe afwijken :cool: :D
(oefeningen toevoegen valt daar volgens mij ook onder)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Mark_Rippetoe.jpg

idd ik word al bang als ik die onderarmen van m zie :o alleen oefeningen als bent over row met 60 kg merk ik niks van en ik ben bang dat als ik zwaarder ga dat ik dan mijn hele rug verneuk. mn vorm is goed maar het klopt gewoon niet aangezien er buffere kerels zijn in mn tjim die gewoon 50 kg bent over row doen met moeite. ik kan toch wel elke week een extra setje pull ups doen om mijn bovenrug te bevorderen?

Wellicht maar kan me voorstellen dat je uit kijkt naar een chest+back day of een triceps+chest day oid. Vind het altijd leuker om me op 2 bepaalde spiergroepen te richten en me daar echt op te focussen (komt misschien wat isolatie bij kijken), denk niet dat ik nou bepaald veel meer op alleen fullbody zou gainen (+ je kan het afwisselen, als je 5x5 fullbody even tussendoor doet voor de variatie werkt dat ook prima :) en andersom ook natuurlijk.

Heb zelf ook een beetje de voorkeur bij een split omdat ik een bepaalde spiergroep extra moet benadrukken maar ken er zat die dat niet hoeven en gewoon ook liever een split doen
(en dat zijn zowel kleine, middelgrote als grote gasten in de gym :p).

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 14:13 ----------

Maar then again, wat ik hier post over hoe ik 't zie is broscience en dat wat jij post is real science.

Ik vraag me alleen af in hoeverre je nu beter af bent met een fullbody schema, maar misschien komt dat omdat ik soms gewoon medelijden heb met de jongen van 15 die GOMAD volgt en veel squat (een verkeerd beeld?), zoals enkelen in mijn gym, of ze ook echt vooruit zullen gaan of er te weinig lol in hebben en niet meer terug komen, who knows.

Uiteindelijk denk ik dat je beter af bent als je gewoon leuk vind wat je doet en vooral niet probeert anderen fullbody op te dringen.

Fullbody wordt ook niet echt aangeraden he ;) alleen in het begin eventjes.

En ja ik vind dat GOMAD ook bullshit hoor. Rip claimde geloof ik dat je ontzettend veel spier gains kon maken, maar ik zie meerdere mensen zeggen dat dat genetisch gewoon niet mogelijk is (tenzij je aan de steroids gaat). Strength gains gaan misch iets sneller maar je mest mensen wel moddervet. Vind ik zelf niet leuk meer.

Probeer ook niemand iets op te dringen hoor. Jochem stelde het punt ter discussie, is een forum per slot van rekening, doe er mee wat je zelf wilt. maar zo kan je iig een geinformeerde beslissing maken.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 14:32 ----------

idd ik word al bang als ik die onderarmen van m zie :o alleen oefeningen als bent over row met 60 kg merk ik niks van en ik ben bang dat als ik zwaarder ga dat ik dan mijn hele rug verneuk. mn vorm is goed maar het klopt gewoon niet aangezien er buffere kerels zijn in mn tjim die gewoon 50 kg bent over row doen met moeite. ik kan toch wel elke week een extra setje pull ups doen om mijn bovenrug te bevorderen?

Je mag ook chin of pull ups doen bij SS

Laatst bewerkt:

Ik zou sowieso pull ups gaan doen, top oefening. Stel gewoon zelf een schema samen en **** die schema's als rippetoe :D
Wbt die BORs zijn het echt BORs of meer shrugs kwa uitvoering? Doe ze anders Arnie style op een verhoging :)

Laatst bewerkt:
Wellicht maar kan me voorstellen dat je uit kijkt naar een chest+back day of een triceps+chest day oid. Vind het altijd leuker om me op 2 bepaalde spiergroepen te richten en me daar echt op te focussen (komt misschien wat isolatie bij kijken), denk niet dat ik nou bepaald veel meer op alleen fullbody zou gainen (+ je kan het afwisselen, als je 5x5 fullbody even tussendoor doet voor de variatie werkt dat ook prima :) en andersom ook natuurlijk.

Heb zelf ook een beetje de voorkeur bij een split omdat ik een bepaalde spiergroep extra moet benadrukken
maar ken er zat die dat niet hoeven en gewoon ook liever een split doen
(en dat zijn zowel kleine, middelgrote als grote gasten in de gym :p).

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 14:13 ----------

Maar then again, wat ik hier post over hoe ik 't zie is broscience en dat wat jij post is real science.

Ik vraag me alleen af in hoeverre je nu beter af bent met een fullbody schema, maar misschien komt dat omdat ik soms gewoon medelijden heb met de jongen van 15 die GOMAD volgt en veel squat (een verkeerd beeld?), zoals enkelen in mijn gym, of ze ook echt vooruit zullen gaan of er te weinig lol in hebben en niet meer terug komen, who knows.

Uiteindelijk denk ik dat je beter af bent als je gewoon leuk vind wat je doet en vooral niet probeert anderen fullbody op te dringen.

Hoe weet je dat zo zeker?

Geen persoonlijke aanval, maar ik weet uit eigen ervaring dat ik dat ook dacht. Ik moet het extra benadrukken, isolatie hierop. Triceps wat meer nodig etc. wat curls erbij paar borst oefeningen boven en onderkant.
Vooral als beginner denk je dit maar dat valt reuze mee.
Toen ik persoonlijk begon met stronglifts twijfelde ik er ook aan. Heb ik ongeveer een maand gedaan (tot het zwaar werd.)
Maar nu ik al bijna 6 maanden stronglifts heb gedaan merk ik wat er zo goed aan was. Je zou zeggen door zo weinig isolatie groeien sommige spiergroepen niet goed zoals biceps etc.

Ondertussen is mijn DB curl wel omhoog gegaan van 8-10KG naar 14-15 KG. ZONDER biceps geisoleerd te hebben.

Oh en verder ik vind persoonlijk dat je het stronglift schema prima kan aanpassen, maar zou er niet teveel bij gooien want het is echt zwaar zodra de gewichten heavy worden!

Zelf doe ik op dag A:
5x5 Squat
5x5 Bench
5x5 BOR
3x8 DIPS
3x8 Incline DB press (Deze is misschien al zelfs overbodig)

B:

5x5 Squat
5x5 OH Press
1x5 Deadlift
3x8 Pull ups

Verder de bent over row kan je ook vervangen door de pentlayrow, die vinden sommigen veiliger / fijner?

De info is er, kijk maar wat je er mee doet. Maar IMO zijn er betere trainingschema's dan splits, in het begin.

http://www.youtube.com/watch?v=FJ_2Mb79T_U

Bodyweight oefeningen mogen in principe elke dag.

gelukkig nieuwjaar gasten. nu weer zuipen, doei gains.

happy nyear guys

gister btw nog schouders gedaan:

sdp
16x12
20x10
22x8 laatste spot
24x4 PR

VITAMINE D3 5000IU nemen?

ik zat te twijfelen aan de dosis. je hebt ze van 1000, 2000 en 5000.. zelfs 10000

Mwa skip die vit. D anders maar:P

Ik ga het einde van deze maand weer even gek doen. Dan koop ik:

4,5 kg whey perfection
creatine 500 gr
beta alanine 300 gr

Ik ben serieus nog steeds brak. Ik stop met drinken

Haha goed verhaal man. Drinken is te leuk om te skippen. Was even de maand december joh! Lekker zuipen!

Haha goed verhaal man. Drinken is te leuk om te skippen. Was even de maand december joh! Lekker zuipen!

Ben al eens eerder gestopt en dat beviel me eigenlijk wel :p
Die week rust is wel chill moet ik zeggen

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 09:52 ----------

Wat doet vit D eigenlijk?

VAndaag weer even getraind

Hoge punten:
Schoulderpress
3 x 62,5

Dumbbell press
6 x 26

Ben al eens eerder gestopt en dat beviel me eigenlijk wel :p
Die week rust is wel chill moet ik zeggen

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 09:52 ----------

Wat doet vit D eigenlijk?

Als je niet genoeg vitamine d3 in neemt kan je deprie worden, of down voelen
omdat er weinig zon is in de winter. vita d3 gaat dit tegen en voel je je gewoon chills. Ook zeggen sommige dat het je testosteron boost maar dit geloof ik niet echt.

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 11:49 ----------

VAndaag weer even getraind

Hoge punten:
Schoulderpress
3 x 62,5

Dumbbell press
6 x 26

nice, shoulderpress met barbell op bankje?

duss, xyzyx zit in jail haha

rug training

DL
50x8
70x8
90x5 PR
100x2 PR

Lat pulldown
45x12
55x8 PR
60x8 paar met spotter

Terug