Fitness Seller

The battle of the Ecto's

ik kan nu 25+ dips, welke oefening moet ik doen om verder te bouwen?

Nee gewoon niet te diep gaan, je voelt zelf wel aan tot hoever je kan! Succes

Ik ga ook dippen met meer gewicht eraan, gewoon niet TE diep gaan. Kan prima ;)
Focus op triceps

CGBP ftw
ik doe niet eens dips, schouders naar de klote daarvan

Training van vanaaf, niet zo heel goed. Had last van hoofdpijn en moe en shit
Squat:
10x40
8x60 (chill)
2x8x70 (ging echt niet chill, ziekste pomp in mn onderrug terwijl ik benen nauwelijks voelde
8x60 (ging wel weer chill) Volgende keer als ik me minder voel dan maar 65 doen

Wat SLDL's gedaan en nog lunges en het gedoe

Vandaag UB gedaan. Was nog steeds niet helemaal beter maar wilde toch ff trainen. Was toch thuis dus kon lekker om mn gemakje en met muziek lekker hard als dat nodig was. Was tijdens BP best wel moe, maar daarna verdween de vermoeidheid eigenlijk. Had ook wel wat meer rust genomen omdat dat nodig was.

BP
8x40
8x50
5x62.5
5x65 PR
Ging lekker, eindelijk werksetjes boven de 60kg.

SP
8x30
6x35 <- deze ging echt stroef :p
6x37.5
8x40 <- dit ging weer makkelijk ;)
4x45 PR

Dumbbell row
2x6x38
Volgende keer beter op techniek letten.

Cgbp
8x50
5x60 PR
Lol 5kg onder BP :D

Opmerking:
Toch wel fijn dat ik wat pr's heb neergezet ondanks ik nog niet helemaal beter was. Pr's waren niet de bedoeling, wilde eigenlijk niets forceren maar uiteindelijk ging het toch wel. Heb ongeveer 1 week niet getraind en ik denk toch wel dat die week rust mij goed heeft gedaan.

Netjes! Vooral cgbp, die pak ik op 40kg dacht ik :p
Naja nog maar 1x geprobeerd dusja

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 14:33 ----------

Ik ga denk ik ook maar wat lager in reps op bench, wil wel ff wat krachtgains gaan maken.
Wat vinden jullie? Op de grote 3 5x5 gaan doen?

Netjes! Vooral cgbp, die pak ik op 40kg dacht ik :p
Naja nog maar 1x geprobeerd dusja

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 14:33 ----------

Ik ga denk ik ook maar wat lager in reps op bench, wil wel ff wat krachtgains gaan maken.
Wat vinden jullie? Op de grote 3 5x5 gaan doen?

Ik heb tijdje 5x5 gedaan maar niet meer kracht gewonnen dan 3x6-8hh. Bij 5x5 merkte ik dat mijn houding ook naar de klote ging. Bij bp of sp blijf ik eigenlijk liever in 6-8 reprange, af en toe 4-5 als ik hoger gewicht probeer. En met 6-8 hh kun je ook prima kracht winnen, zolang je houding maar goed is eigenlijk.

Meesten beweren dat je met 5x5 meer kracht wint, bij mij was dit dus niet het geval. Betekent niet dat het voor jou niet hoeft te werken. Ik volg ook een schema die op meer massa richt, dus bij oefeningen als BP/SP/SQ en DL doe ik 6-8hh, af en toe ook 5hh zoals vandaag maar dat was meer omdat ik een hoger gewicht deed dan normaal :)

Ik heb tijdje 5x5 gedaan maar niet meer kracht gewonnen dan 3x6-8hh. Bij 5x5 merkte ik dat mijn houding ook naar de klote ging. Bij bp of sp blijf ik eigenlijk liever in 6-8 reprange, af en toe 4-5 als ik hoger gewicht probeer. En met 6-8 hh kun je ook prima kracht winnen, zolang je houding maar goed is eigenlijk.

Meesten beweren dat je met 5x5 meer kracht wint, bij mij was dit dus niet het geval. Betekent niet dat het voor jou niet hoeft te werken. Ik volg ook een schema die op meer massa richt, dus bij oefeningen als BP/SP/SQ en DL doe ik 6-8hh, af en toe ook 5hh zoals vandaag maar dat was meer omdat ik een hoger gewicht deed dan normaal :)

Ik doe ook 8reps 3 sets idd, maar leek me wel leuk eens 5x5 te proberen.
Naja dan maar afwisselen, ben die 60kg bench nu al zat dat ik bij het 3e setje gespot moet worden :mad:

Ik doe ook 8reps 3 sets idd, maar leek me wel leuk eens 5x5 te proberen.
Naja dan maar afwisselen, ben die 60kg bench nu al zat dat ik bij het 3e setje gespot moet worden :mad:

Ik heb ook een hele tijd op 60kg gezeten. Kon wel zwaarder maar wilde toch nog ff wachten. Vandaag dus onverwachts 5x65 gedaan. En als je 8hh kan, kun je wel hoger in gewicht. Misschien 62.5 of 65 proberen en dan setjes van 5hh.

Ik heb ook een hele tijd op 60kg gezeten. Kon wel zwaarder maar wilde toch nog ff wachten. Vandaag dus onverwachts 5x65 gedaan. En als je 8hh kan, kun je wel hoger in gewicht. Misschien 62.5 of 65 proberen en dan setjes van 5hh.

Zit nu 2 weken op 60, verwacht natuurlijk niet wonderen dat ik gelijk alweer op 65/70 zit maar vooruitgang is wel leuk uiteraard :P
Ik doe meestal het eerste setje 8hh zelf, 2e setjes vanaf 7e hh klein beetje geholpen en laatste setje vanaf 4/5

Zit nu 2 weken op 60, verwacht natuurlijk niet wonderen dat ik gelijk alweer op 65/70 zit maar vooruitgang is wel leuk uiteraard :P
Ik doe meestal het eerste setje 8hh zelf, 2e setjes vanaf 7e hh klein beetje geholpen en laatste setje vanaf 4/5

Vind dat best raar. Als ik setjes van 60kg doe, deed ik gwn 3x8x60 zelf en niet bij 3e setje nog maar 5hh. Hoe warm jij eigenlijk op? En neem je ook wel genoeg rust tussen de setjes?

Vind dat best raar. Als ik setjes van 60kg doe, deed ik gwn 3x8x60 zelf en niet bij 3e setje nog maar 5hh. Hoe warm jij eigenlijk op? En neem je ook wel genoeg rust tussen de setjes?

Pak meestel 1 setje van alleen stang 10 reps, dan een setje 10 reps op 40kg en daarna 3 werksetjes.
Rust is ongeveer een minuut?

Pak meestel 1 setje van alleen stang 10 reps, dan een setje 10 reps op 40kg en daarna 3 werksetjes.
Rust is ongeveer een minuut?

Ik doe 40 en 50kg als opwarming, vind de overgang van stang naar bijv. 50kg wat groot. En rust doe ik meestal toch 2 minuten bij oefeningen als bp. Bij isolatie wat korter, is over het algmeen ook minder intensief vind ik.

Ik doe 40 en 50kg als opwarming, vind de overgang van stang naar bijv. 50kg wat groot. En rust doe ik meestal toch 2 minuten bij oefeningen als bp. Bij isolatie wat korter, is over het algmeen ook minder intensief vind ik.

Dit is zeker waar, bij dl en squat pak ik vaak wel wat langer dan een minuut.
Bij bench kan ik alleen de klok niet zien:mad:
Dan toch maar eens 40 en 50 proberen en wat langere rust ertussen

Dit is zeker waar, bij dl en squat pak ik vaak wel wat langer dan een minuut.
Bij bench kan ik alleen de klok niet zien:mad:
Dan toch maar eens 40 en 50 proberen en wat langere rust ertussen

Neem gwn horloge mee dan :P
Hoeft niet duur te zijn gwn puur voor functie. Stopwatch kan ook prima. Moet zeggen dat ik rust wel op gevoel doe, dus ik time zelf niet. Voorheen keek ik altijd wel op de klok, maar vind dat toch k*t eigenlijk ben ik meer met de tijd bezig dan de oefening zelf.

Terug
Naar boven