- Waardering
- 377
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 76kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik kan nu 25+ dips, welke oefening moet ik doen om verder te bouwen?
Gewicht erbij schijf aan een riem hangen of kettingen
CGBP ftw
ik doe niet eens dips, schouders naar de klote daarvan

Ik deed juist geen CGBP omdat die smalle grip me schouders verdoete.
Zo zie je maar, iedereen is anders![]()

Netjes! Vooral cgbp, die pak ik op 40kg dacht ik
Naja nog maar 1x geprobeerd dusja
---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 14:33 ----------
Ik ga denk ik ook maar wat lager in reps op bench, wil wel ff wat krachtgains gaan maken.
Wat vinden jullie? Op de grote 3 5x5 gaan doen?

Ik heb tijdje 5x5 gedaan maar niet meer kracht gewonnen dan 3x6-8hh. Bij 5x5 merkte ik dat mijn houding ook naar de klote ging. Bij bp of sp blijf ik eigenlijk liever in 6-8 reprange, af en toe 4-5 als ik hoger gewicht probeer. En met 6-8 hh kun je ook prima kracht winnen, zolang je houding maar goed is eigenlijk.
Meesten beweren dat je met 5x5 meer kracht wint, bij mij was dit dus niet het geval. Betekent niet dat het voor jou niet hoeft te werken. Ik volg ook een schema die op meer massa richt, dus bij oefeningen als BP/SP/SQ en DL doe ik 6-8hh, af en toe ook 5hh zoals vandaag maar dat was meer omdat ik een hoger gewicht deed dan normaal![]()

Ik doe ook 8reps 3 sets idd, maar leek me wel leuk eens 5x5 te proberen.
Naja dan maar afwisselen, ben die 60kg bench nu al zat dat ik bij het 3e setje gespot moet worden![]()
Ik heb ook een hele tijd op 60kg gezeten. Kon wel zwaarder maar wilde toch nog ff wachten. Vandaag dus onverwachts 5x65 gedaan. En als je 8hh kan, kun je wel hoger in gewicht. Misschien 62.5 of 65 proberen en dan setjes van 5hh.

Zit nu 2 weken op 60, verwacht natuurlijk niet wonderen dat ik gelijk alweer op 65/70 zit maar vooruitgang is wel leuk uiteraard
Ik doe meestal het eerste setje 8hh zelf, 2e setjes vanaf 7e hh klein beetje geholpen en laatste setje vanaf 4/5
Vind dat best raar. Als ik setjes van 60kg doe, deed ik gwn 3x8x60 zelf en niet bij 3e setje nog maar 5hh. Hoe warm jij eigenlijk op? En neem je ook wel genoeg rust tussen de setjes?
Pak meestel 1 setje van alleen stang 10 reps, dan een setje 10 reps op 40kg en daarna 3 werksetjes.
Rust is ongeveer een minuut?
Ik doe 40 en 50kg als opwarming, vind de overgang van stang naar bijv. 50kg wat groot. En rust doe ik meestal toch 2 minuten bij oefeningen als bp. Bij isolatie wat korter, is over het algmeen ook minder intensief vind ik.

Dit is zeker waar, bij dl en squat pak ik vaak wel wat langer dan een minuut.
Bij bench kan ik alleen de klok niet zien
Dan toch maar eens 40 en 50 proberen en wat langere rust ertussen