Fitness Seller

The battle of the Ecto's

leuk dat je 80kg kan dlen en leuk dat je 70kg squat
maar jouw fysiek is om te lachen, 71kg met 15% ga aub
kom je mij uitlachen omdat ik minder kracht heb in benen?
r*tard of peace

It's not about lifting 200 pounds,... it's about looking like you could lift them ;)

Hoe lang train jij ook alweer daniel? Miss hadden we dat ook in de beginpost moeten zetten hoe lang iedereen traint xD

Laatst bewerkt:
Maar je hebt dl denk ik nooit in de smith gedaan toch? En zijn die stats in de smith of met een barbell :P

En ik was 1-1.5 week geleden ook met 30kg sq begonnen ;)

in smith weet ik niet meer, deze stats waren met barbell
en dl deed ik nooit, wel een paar keer gedaan maar slechte form

in smith weet ik niet meer, deze stats waren met barbell
en dl deed ik nooit, wel een paar keer gedaan maar slechte form

OT:

Probeer het dan eens met een goede vorm, houding, techniek dus holle rug maar ga het niet gelijk afzeiken en opzij zetten. Probeer het desnoods met een laag gewicht, het is echt een belangrijke oefening. Dat zeg ik echt niet voor de grap maar om je te helpen. Kan je naar luisteren of niet maar het is gewoon zo.

http://www.bodybuilding.com/fun/drobson101.htm

OT:

Probeer het dan eens met een goede vorm, houding maar ga het niet gelijk afzeiken en opzij zetten. Probeer het desnoods met een laag gewicht, het is echt een belangrijke oefening. Dat zeg ik echt niet voor de grap maar om je te helpen. Kan je naar luisteren of niet maar het is gewoon zo.

dat snap ik ook wel, ik heb vorige week nog gedl'd

dat snap ik ook wel, ik heb vorige week nog gedl'd

Ik ben 2 weken geleden voor het eerst begonnen met dl. Eerste keer gwn laag beginnen en goed op houding letten. Je kunt eventueel ook een belt voor je onderrug kopen. Ik vind het een fijne oefening.

Je moet je niet verplicht voelen om dl te doen hoor, maar ik kan niet meer zonder nu :P

Laatst bewerkt:
dl is vervangbaar als het om spiergroei gaat. Voor algemene kracht is deadlift niet vervangbaar.

dl is vervangbaar als het om spiergroei gaat. Voor algemene kracht is deadlift niet vervangbaar.

Ik doe dl pas 2 weken nu, heb daarvoor altijd pull ups, db rows enzo gedaan, maar ik merk dat mn rug nu wel beter groeit door dl dus ik vind het echt een fijne oefening en ik kan nu niet meer zonder :P

Laatst bewerkt:

Je kan het wel isoleren dmv back extensions en hyperextensions. Maar dat is simpelweg niet hetzelfde, die isoleren je onderrug. Bovendien train je ook goed je hams mee wat ook een groot voordeel is van deadlifts afhankelijk van welke variant je doet. Squat/dls wekken meer testosteron op (het belangrijkste mannelijke groeihormoon) voor je lichaam dus meer spiergroei. Wat bedoel je trouwens met vervangbaar als het om spiergroei gaat ? Door welke oefening dan ?

Voor spiergroei is het wel vervangbaar idd. Ik doe dl pas 2 weken nu, heb daarvoor altijd pull ups, db rows enzo gedaan, maar ik merk dat mn rug nu wel beter groeit door dl dus ik vind het echt een fijne oefening en ik kan nu niet meer zonder :P

Deadlift is een oefening die ik niet zou willen missen. Ik doe hem nu denk pas weer een klein jaartje, met ups en downs. begon met 5x60.
Nu klein jaar later ben ik er vrij zeker van dat ik 5x120 kan pakken.

Deadlift is een oefening die ik niet zou willen missen. Ik doe hem nu denk pas weer een klein jaartje, met ups en downs. begon met 5x60.
Nu klein jaar later ben ik er vrij zeker van dat ik 5x120 kan pakken.

Netjes man. Ik begon 2 weken geleden met 30-40kg ff op techniek, doe nu meestal iets van 80 ofzo. Maar ik heb een tijdje onderrug klachten gehad, weet niet of het een blessure was maar zou best kunnen. Dus 2 weken geleden besloot ik te gaan deadliften omdat het beter ging met mijn onderrug. Squat nu dus 1 week pas, maar ik vind sq techniek onder de knie krijgen moeilijker dan dl ???

Maar 60kg in 1 jaar is netjes toch, moet ik maar zien te halen ;)

Ik ga nu slapen, damn ben best moe, wss ook door het trainen vandaag xD

Je kan het wel isoleren dmv back extensions en hyperextensions. Maar dat is simpelweg niet hetzelfde, die isoleren je onderrug. Bovendien train je ook goed je hams mee wat ook een groot voordeel is van deadlifts afhankelijk van welke variant je doet. Squat/dls wekken meer testosteron op (het belangrijkste mannelijke groeihormoon) voor je lichaam dus meer spiergroei. Wat bedoel je trouwens met vervangbaar als het om spiergroei gaat ? Door welke oefening dan ?

In theorie zou je met back extensions, leg extensions en leg curls een eind kunnen komen. Het mooie van een deadlift is dat het naast deze hoofdgroepen ook nog spieren in je rug aanspreekt. Dat ga je dus missen als je deadlifts skipt. Een bron kan ik je niet geven, want ik denk niet dat er een makkelijke manier is om dit te bewijzen in een proef.

Ik doe dl pas 2 weken nu, heb daarvoor altijd pull ups, db rows enzo gedaan, maar ik merk dat mn rug nu wel beter groeit door dl dus ik vind het echt een fijne oefening en ik kan nu niet meer zonder :P

Dat bedoelde ik te zeggen dat je met dls zeker beter groeit.

@IkWilGrootWorde Zijn trouwens genoeg bronnen daarvoor dat klopt ik heb zelf ook geen zin om ze nu op te zoeken omdat ik er zelf wel eens een stukje over gelezen heb. Maar voor spiergroei zijn deadlifts zeker onmisbaar als je het maximale uit je lichaam wilt halen. Dus echt vervangbaar kwa spiergroei is het niet tenminste het zou langer duren op de manier die jij aangeeft.

Laatst bewerkt:
ja maar tegelijkertijd hangt het van zoveel dingen af joh. Op ons niveau denk ik dat het weinig uitmaakt, echter is mijn doel vooral kracht en dan is het een onmisbare oefening imo.

ja maar tegelijkertijd hangt het van zoveel dingen af joh. Op ons niveau denk ik dat het weinig uitmaakt, echter is mijn doel vooral kracht en dan is het een onmisbare oefening imo.

Ja dat is wel waar, het is nog niet zo dat wij er als ecto's echte gewichten uit kunnen knallen :D. Wellicht over een jaartje.

Terug
Naar boven