AndroidHealthClinic

The battle of the Ecto's

Netjes man. Ik begon 2 weken geleden met 30-40kg ff op techniek, doe nu meestal iets van 80 ofzo. Maar ik heb een tijdje onderrug klachten gehad, weet niet of het een blessure was maar zou best kunnen. Dus 2 weken geleden besloot ik te gaan deadliften omdat het beter ging met mijn onderrug. Squat nu dus 1 week pas, maar ik vind sq techniek onder de knie krijgen moeilijker dan dl ???

Maar 60kg in 1 jaar is netjes toch, moet ik maar zien te halen ;)

Ik ga nu slapen, damn ben best moe, wss ook door het trainen vandaag xD

volgend jaar hoop ik op 1x160 ofzo. Zou leuk zijn.

Normaal doe ik werksetjes van 6x80 maar sinds ik straps heb zal ik wel zwaarder gaan. Ik heb met name moeite met de grip houden bij gewichten van 80+. Maar op een goede dag kan ik 90/100 liften. Eigenlijk weet ik niet wat mijn pr met deadliften zou zijn omdat ik nooit 1rep max daar vind ik het nog te vroeg voor en ik train met name op massa.

bij 80kg al straps nodig hebben wtf man

Normaal doe ik werksetjes van 6x80 maar sinds ik straps heb zal ik wel zwaarder gaan. Ik heb met name moeite met de grip houden bij gewichten van 80+. Maar op een goede dag kan ik 90/100 liften. Eigenlijk weet ik niet wat mijn pr met deadliften zou zijn omdat ik nooit 1rep max daar vind ik het nog te vroeg voor en ik train met name op massa.

6x80 zal wel gelijk staan aan 1x100 ofzo.

Ik doe een dag met bijna enkel pull oefeningen, geld ook voor shrugs met straps kan ik die ook 30+ kg per dumbbell enkel door grip.

lat pulldowns
dumbbell rows
deadlifts
cable rows/tbar rows
shrugs

pose curls

hier sluit ik me wel bij aan. pronated moet je zeker over de 100 kunnen tillen.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 22:54 ----------

Ik doe een dag met bijna enkel pull oefeningen, geld ook voor shrugs met straps kan ik die ook 30+ kg per dumbbell enkel door grip.

lat pulldowns
dumbbell rows
deadlifts
cable rows/tbar rows
shrugs

pose curls

voortaan eerst deads doen joh:)

6x80 zal wel gelijk staan aan 1x100 ofzo.

Ik zou m vast nog wel zwaarder kunnen maar met deadlifts wil ik m'n reprange niet te hoog zetten. Met die 80 let ik dan ook vooral op de uitvoering en houding en niet zo zeer op het gewicht omdat ik er relatief weinig moeite mee heb.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 22:57 ----------

Ik heb trouwens nooit straps gebruikt pas sinds vorige week en niet met dls.

Ik hoop ook snel weer die deadlift omhoog te krikken die squat haalt hem bijna in.

ik doe reps bij deadlift alleen op 5,3 en 1.
hoge gewichten pakken wil in mijn geval niet zeggen dat de techniek slechter wordt. gewicht en techniek gaan hand in hand.
Een deadlift met straps is een verdoete deadlift, je haalt een deel van het doel van de oefening weg door straps te gebruiken. grip kan heel lang aan, lukt het pronated niet meer dan kan je altijd nog mixed grip.

ik sta nu ingeschreven bij ecto en semi-ecto. maakt dat mij semi-semi-ecto?

ik doe reps bij deadlift alleen op 5,3 en 1.
hoge gewichten pakken wil in mijn geval niet zeggen dat de techniek slechter wordt. gewicht en techniek gaan hand in hand.
Een deadlift met straps is een verdoete deadlift, je haalt een deel van het doel van de oefening weg door straps te gebruiken. grip kan heel lang aan, lukt het pronated niet meer dan kan je altijd nog mixed grip.

Ben ik het niet mee eens, je pakt je gripkracht misschien minder door het met straps te doen maar je kan de oefeningen wel zwaarder pakken en dus in sommige gevallen meer progressie boeken. Je ziet powerlifters ook vaak straps of magnesium gebruiken voor betere grip. Bovendien kan je dit gebrek weer opvangen door wrist curls te doen. Wat je nu doet is je legt je mening voor maar dat het het doel van de oefening weghaald dat is geen feit.

Laatst bewerkt:
wat minder boos argumenteren en wat meer trainen zal iedereen in dit topic goed doen lijkt mij, wtf boeit het nou hoeveel je je triceps pakt met wat voor press, of welke spieren de deadlift aanspreekt. pak gewoon een goede beginnertemplate (rippetoe bijv) en richt je min. 6 maanden lang op lineare overload. kom je een stuk verder mee als al dat geneuzel over back-extensions en weet ik veel wat. die programma's zijn gewoon bewezen en ook is bewezen dat compounds de meeste groei stimuleren

wat minder boos argumenteren en wat meer trainen zal iedereen in dit topic goed doen lijkt mij, wtf boeit het nou hoeveel je je triceps pakt met wat voor press, of welke spieren de deadlift aanspreekt. pak gewoon een goede beginnertemplate (rippetoe bijv) en richt je min. 6 maanden lang op lineare overload. kom je een stuk verder mee als al dat geneuzel over back-extensions en weet ik veel wat. die programma's zijn gewoon bewezen en ook is bewezen dat compounds de meeste groei stimuleren

Hebje gelijk in, compounds all the way :D.

Terug
Naar boven