XXL Nutrition

The battle of the Ecto's

goed.

btw, word je sterker op bench press als je dumbbell press doet en geen bp ?

Laatst bewerkt:
Dumbbells zijn vooral goed wanneer 1 kant sterker is dan de ander. Van bp met een barbell gain je meer omdat je hogere gewichten gebruikt wat meer groei stimuleert.

goed.

btw, word je sterker op bench press als je dumbbell press doet en geen bp ?

Ja tuurlijk je maakt je borst en alle gebruikte spieren erom heen sterker.
Het is echt niet zo dat iemand met 50kg dumbbells drukt en nog nooit gebankt heeft en dan maar 40 kg bankt.
Overigens maken alle borst oefeningen na een tijdje bp sterker.
Tenminste als je met het juiste volume en intensiteit traint natuurlijk.

---------- Post added 17 December 2012 at 19:46 ----------

Dumbbells zijn vooral goed wanneer 1 kant sterker is dan de ander. Van bp met een barbell gain je meer omdat je hogere gewichten gebruikt wat meer groei stimuleert.

Maar je hebt ook mensen die eigenlijk de oefening bp niet ligt zoals mij.
Ik ga vele malen sneller vooruit als ik ook dumbbell press doe.

Met bp zal je altijd meer groeien tov dumbbell press omdat zoals ik al eerder zei je zwaardere gewichten gebruikt. Dit geld voor iedereen tenzij je techniek fout is of een foute houding aanhoud gedurende de oefening. Bij dbp zullen je spieren op een minder efficiënte manier gebruikt worden. Dummbells is meer voor stabilisatie en balans. Voor size is het echt beter om bp te pakken, hoe dan ook op een schema is deze net als deadlift en de squat onmisbaar.

Laatst bewerkt:
tis meer dat mn rechterborst klein stukje achterloopt tov me linkerborst
1 kant is niet zozeer sterker ofso

Heb ook dat rechterborst iets achterloopt.. Ik lees altijd dat als je verschil hebt juist met Barbell moet trainen, omdat het dan moeilijk is om een kant meer werk te laten doen bij db gebeurd dit eerder. Verschil lijkt ook minder geworden...

Heb ook dat rechterborst iets achterloopt.. Ik lees altijd dat als je verschil hebt juist met Barbell moet trainen, omdat het dan moeilijk is om een kant meer werk te laten doen bij db gebeurd dit eerder. Verschil lijkt ook minder geworden...

hmm, misschien maakt het niet zoveel uit als je kracht in beide armen hetzelfde is.

Weet iemand trouwens of je ook triceps pakt met military press?

:trollface:

:roflol: Ik benen waarschijnlijk wel, ga altijd op mijn tenen staan als t zwaar wordt.. best wel onzinnig

Ik lees altijd dat als je verschil hebt juist met Barbell moet trainen, omdat het dan moeilijk is om een kant meer werk te laten doen bij db gebeurd dit eerder.

Zou je me kunnen doorverwijzen naar waar dit staat ?

met de lange halterstang bankdrukken kan ervoor zorgen dat je sterke rechter kant werk gaat overnemen van de zwakkere linker kant. door met dumbbells te trainen voorkom je dit.

Als je niet symmetrisch bent moet je inderdaad met dumbbells gaan trainen, je kan onbewust een grotere rom maken met je sterkere arm of meer kracht zetten :p

Met bp zal je altijd meer groeien tov dumbbell press omdat zoals ik al eerder zei je zwaardere gewichten gebruikt. Dit geld voor iedereen tenzij je techniek fout is of een foute houding aanhoud gedurende de oefening. Bij dbp zullen je spieren op een minder efficiënte manier gebruikt worden. Dummbells is meer voor stabilisatie en balans. Voor size is het echt beter om bp te pakken, hoe dan ook op een schema is deze net als deadlift en de squat onmisbaar.

meer gewicht hoeft niet meer groei tot gevolg te hebben.
het gaat om scheurtjes maken. daarbij heb je met db press een grotere rom.

Net rug/benen/bi gedaan, ging lekker :)

Squat
5x35
5x45
5x55
5x60
5x65
Wilde ff kijken hoe zwaar ik kon. Volgende keer denk ik 3 werksetjes van 60kg.

Deadlift
5x40
5x55
5x70
5x85
3x100 PR!
1x110 PR!!
Ik had verwacht dat mijn max 100 was, maar toen ik 3 hh deed met 100, wilde ik toch ff 110 proberen :P

Db row
3x6x34 (beide kanten)
5x34 (beide kanten)
Prima, begint nu wel zwaar te worden ;)

Voor de rest nog liggende leg curl + leg extension superset, chin ups (ga ik niet meer doen, ik denk bb row ofzo) en concentration curl. Volgende keer wil ik toch front squats gaan proberen.

Chille training, zelfs zo na die k*t busreis
BOR:
4x8x60 (pr)

DL:
15x50
8x60
8x80
6x90
6x90
6x90
2x100 (pr)

squat
5x30
5x35
5x45
3x55
3x60
3x70
1x80

RDL
6x40
6x60
6x70
6x80
6x90

legpress
2x20x90
20x70

calf raises legpress
12x80
12x90
12x100

abs

.....quadriceps waren helemaal kaputtt.

---------- Post toegevoegd Mon 17 Dec 2012 om 22:38 ----------

mooie deadlift PR regen hier trouwens. goedzo guys!

squat
5x30
5x35
5x45
3x55
3x60
3x70
1x80

RDL
6x40
6x60
6x70
6x80
6x90

legpress
2x20x90
20x70

calf raises legpress
12x80
12x90
12x100

abs

.....quadriceps waren helemaal kaputtt.

---------- Post toegevoegd Mon 17 Dec 2012 om 22:38 ----------

mooie deadlift PR regen hier trouwens. goedzo guys!

Waarom zo hoge reprange op leg press?

En thanks, ging lekker :)

Misschien moet je de naam van dit topic veranderen naar NK slecht VP inschatten?

Misschien moet je de naam van dit topic veranderen naar NK slecht VP inschatten?

Zet jij dan maar neer wat je denkt dat het vp is van iedereen :D. Ben benieuwd, als het zover off is dan is dit topic indd wel eens aan een update toe. Beginstats moeten wel kloppen natuurlijk.

Terug
Naar boven