XXL Nutrition

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Thx Raish.

Ik ga na deze blast ook stoppen met DC training. Ik switch dan van gym waar ik met goed materiaal me meer kan gaan richten op powerliften. Mijn eerste schema zal een Bill Star 5x5 worden (om aan een hoger volume te wennen en de grote drie op een stuk hoger nivo te tillen). :D

ik ga ook binnenkort stoppen met DC, ik ben denk ik een beetje overtraind geraakt, ben ook vaak ziek en niet zo lekker en heb veel pijntjes hier en daar. denk dat ik tijdelijk overstap op een "normale" split en dan weer eff kijken wat ik dan ga proberen.;)

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag A3:

• Incline chest press machine: 77kg/6+4+3=13RP
  • Behind the neck press: 30kg/8+6+4=18RP
  • Rope press down: 40kg/15+10+8=33RP
  • Lat pull down: 77kg/7+4+3=14RP
  • Cable row: 77kg/10reps

De behind the neck press viel me zwaar tegen, heb echt veel minder kracht dan met andere press oefeningen voor mijn schouders. ???
Tevens eindelijk weer cardio gedaan, heen en weer naar de sportschool gefietst (2x 40min). Nu weer eten. :P

Ik heb bij deze oefening (ik noem ze military press behind the neck :cool: ) ook veel meer moeite, ik heb steeds het gevoel dat er iets gaat scheuren in mijn schouders, zeker als ik probeer om echt tot in de nek te laten zakken...
daarom doe ik deze nu alleen nog voor mijn gezicht...

Ik heb bij deze oefening (ik noem ze military press behind the neck :cool: ) ook veel meer moeite, ik heb steeds het gevoel dat er iets gaat scheuren in mijn schouders, zeker als ik probeer om echt tot in de nek te laten zakken...
daarom doe ik deze nu alleen nog voor mijn gezicht...

Ik laat ze zakken tot mijn oren, lager is slecht voor je schouders. ;)

dan ben ik zeker de enige die het een heerlijke oefening vind :P (zorgen jullie wel altijd dat de rugleuning van het bankje precies in de bewegingsbaan van de smyth staat? wil ook nog welleens schelen, of hoe je bankje staat t.o.v. de barbell)

We hebben hier gewoon een k*t smith! :P

Vandaag B3

• Machine preacher curls: 50kg/9+5+4=18RP
  • Hammer curls: 16kg/13reps
  • Standing calve raise (one legged): 16kg/10reps
  • Romanian deadlift: 100kg/10reps
  • Leg extension (one legged): 63kg/6reps + 49kg/20reps

Aardige training, voelde me niet zo sterk. Toch wel een duidelijk verschil of je aan het cutten bent of in de bulk zit. :P

De cut gaat prima! 3x per week cardio, lage dagen ~2600kcals, hoge dagen rond onderhoud (3200kcals). Zie mijn sig voor de vooruitgang.

Vandaag B3

• Machine preacher curls: 50kg/9+5+4=18RP
  • Hammer curls: 16kg/13reps
  • Standing calve raise (one legged): 16kg/10reps
  • Romanian deadlift: 100kg/10reps
  • Leg extension (one legged): 63kg/6reps + 49kg/20reps

Aardige training, voelde me niet zo sterk. Toch wel een duidelijk verschil of je aan het cutten bent of in de bulk zit. :P

De cut gaat prima! 3x per week cardio, lage dagen ~2600kcals, hoge dagen rond onderhoud (3200kcals). Zie mijn sig voor de vooruitgang.

Zeer netjes ga zo door man:D

Einde cut is ook einde DC en einde health club. Gaan we dan eens echt trainen. ;)

Vandaag eerste battle met het logboek

A1:

• Dumbbell flies: 20kg/13+7+4=24RP (18kg/24RP)
  • Side raise machine: 55kg/10+6+4=20RP (50kg/24RP)
  • Skull crushers: 32,5kg/12+7+4=23RP (30kg/24RP)
  • Pullover machine: 98kg/6+4+3=13RP (91kg/16RP)
  • Pendlay rows: 70kg/10reps (65kg/10reps)

De rows ga ik elke 14 dagen 5kg omhoog gooien en als ik de 10 reps niet in 1x haal doe ik ze breathing style tot de 10. :thumbs:
Verder alles netjes verbeterd. :D

B1:

• Concentration curls: 18kg/10+5+4=19RP (16kg/20RP)
  • Barbell wrist curls: 37,5kg/12reps (35kg/12reps)
  • Leg press toe press (1 legged): 72,5kg/10reps (70kg/10reps)
  • Good mornings: 85kg/10reps (80kg/12reps)
  • Horizontal leg press: 178kg/10reps + 133kg/20reps (160kg/10reps + 124kg/20reps)

Hmmm, leuke training alleen die legpress is echt een watjes ding. 178kg is full stack. Ik ga de rest van mijn blast maareens kijken tot hoe zwaar die kabeltjes gaan. :D

Daarna eindelijk naar een normale sportschool! :woot:!

A2:

• Horizontal press: 98kg/7+4+3=14RP (91kg/15RP)
  • Military press: 45kg/5+4+2=11RP (40kg/14RP)
  • Dip machine: 98kg/7+4+3=14RP (84kg/18RP)
  • Rack chins to front: 20kg/8+5+3=16RP (15kg/16RP)
  • Seated row: 85kg/10reps (80kg/10reps)

Logboek was kansloos. :rolleyes:

Zo vanmorgen weer gemeten en het gaat nog steeds voorspoedig met weinig cardio (~3x per week) en drie lage kcal dagen afgewisseld met 1 dag op onderhoud. Vandaag gaf mijn fattrack II 11.7% aan bij 90.8kg op de weegschaal. So far so good dus. Mijn bovenste buikspieren beginnen ook weer te verschijnen al is duidelijk te merken dat het vet op mijn buik als laatste weg zal gaan. :D
Ga dus ook maar weereens beginnen met 3x per week de buikspieren weer wat aan te pakken (is al een tijd geleden :o ).

Zo nu even een rondje hardlopen. :)

FF wat pagina's doorgebladerd,netjes hoor,goede dips ook!!!

tot hoever wil je cutten en hoe wat meet je? Staat waarschijnlijk wel ergens in je log maar vandaag ben ik verschrikkelijk lui :D

tot hoever wil je cutten en hoe wat meet je? Staat waarschijnlijk wel ergens in je log maar vandaag ben ik verschrikkelijk lui :D

Met een fattrack II huidplooimeter (digitale 3 puntsmeting) en tot een procent of 7-8 om daarna nooit meer boven de 11-12% te komen. :)

top, maar ik doelde eigenlijk op je lengte :D
Ah ben 1m88 Bart. Gekke Vlamingen ook, snap er af en toe niks van. ;)

Dan zal je moeilijk vooruitgaan als powerlifter denk ik, had toch gelezen dat dat je meer interesseerde dan bb?

Wimmos, waarom zou je voor een powerlift schema opeens een fat bastard moeten zijn om vooruitgang te boeken? Ik ga toch geen wedstrijden draaien, wil alleen mezelf verbeteren. Als ik tijdens zo'n schema maar boven onderhoud eet dan is er niks aan de hand en kan ik net zo hard gaan als iemand die op 20% staat, ik ga niet cutten tijdens een Bill Star bijvoorbeeld. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo vanmorgen weer gemeten en het gaat nog steeds voorspoedig met weinig cardio (~3x per week) en drie lage kcal dagen afgewisseld met 1 dag op onderhoud. Vandaag gaf mijn fattrack II 11.7% aan bij 90.8kg op de weegschaal. So far so good dus. Mijn bovenste buikspieren beginnen ook weer te verschijnen al is duidelijk te merken dat het vet op mijn buik als laatste weg zal gaan. :D
Ga dus ook maar weereens beginnen met 3x per week de buikspieren weer wat aan te pakken (is al een tijd geleden :o ).

Zo nu even een rondje hardlopen. :)

zo zo je cut gaat heel goed zo te zien, ik d8 dat je een hele rustige cut zou doen maar dit gaat best snel zo te zien:D . ik heb zelf ook die fattrack 2 meter maar kan er echt niet mee overweg??? . kom nooit op hetzelfde uit dus laat het maar gewoon doen op de sportschool.:p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven